Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Gyors kérdés: lengéscsillapító cseréhez jól néztem, meg kell bontani a belső kárpitot, ugye? Az F-nél nem kellett bontani, mert ott a gátló tetején volt egy gumikupak, azt levéve hozzá lehetett férni a csavarhoz- de a Vecinél ezek szerint lejön a kárpit is, ugye?

Elküldve

Gyors kérdés: lengéscsillapító cseréhez jól néztem, meg kell bontani a belső kárpitot, ugye? Az F-nél nem kellett bontani, mert ott a gátló tetején volt egy gumikupak, azt levéve hozzá lehetett férni a csavarhoz- de a Vecinél ezek szerint lejön a kárpit is, ugye?

Nem kell leszedni a kárpitot a csomagtartóban: tegnap én azért leszedtem, de aztán láttam, hogy nem kell, így ment vissza- maradt a kerék-doblemez le, így már láttam is a feladatot... :)

A balos az qrva nehezen jött szét, még a menet vége is letört, így maradt a rugóösszehúzó+flex kombó, majd satu és már jött is le- mindez kb. 2 óra alatt szenvedtük le faterral. A jobbossal már nem volt gond, még satu sem kellet, 6-os csillagvillás, 16-os csillag és már jött is le rendesen. Festve visszament az a rugótányér (vagy mi a neve).

Így jó kis vasárnap délután volt. :)

Elküldve

Sziasztok.

Régirtam már ide mivel nem volt gondom a Vectrával jó ideje.

A gond az hogy kattog a hátsó kerék vagy valami ilyesmi. Behuzott kézifékkel ha beülök kattan egy nagyot. ( kézifék rugók? esetleg rögzitö szerelvények? )

Menetközben ok.

mi lehet ez?

megtaláltam a problémát.

eltört a rugó a gólyalábban.

nehéz cserélni?

hogy kell?

Elküldve

megtaláltam a problémát.

eltört a rugó a gólyalábban.

nehéz cserélni?

hogy kell?

Hali!

Nem, nem vészes, csak ha össze van rohadva a teló vége a rözítő anyával.

A menete:

kerék le,

dobbetét ki (3 torx csavar, asszem 25-ös),

rugótányér le- 4db 16-os fejű csavar, amiben a gátló és a rugó van,

majd anya le a gátló tetejéről- elvileg 6-os csillagkulcs, ha cserélve volt már, akkor 7-es villás;

majd széthúzod, fordítva összerakod és mehet vissza.

ha szerencséd van, akkor könnyen lejön az anya, ha nem, akkor sűrű anyázás közepette:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1095&st=1540#entry896843

A végén a rugótányért még le is drótkeféztem és le is festettem egy kis bitumenes alvázvédővel. :)

Sok szerencsét! :D

Elküldve

Hali!

Nem, nem vészes, csak ha össze van rohadva a teló vége a rözítő anyával.

A menete:

kerék le,

dobbetét ki (3 torx csavar, asszem 25-ös),

rugótányér le- 4db 16-os fejű csavar, amiben a gátló és a rugó van,

majd anya le a gátló tetejéről- elvileg 6-os csillagkulcs, ha cserélve volt már, akkor 7-es villás;

majd széthúzod, fordítva összerakod és mehet vissza.

ha szerencséd van, akkor könnyen lejön az anya, ha nem, akkor sűrű anyázás közepette:

http://www.opelforum...540#entry896843

A végén a rugótányért még le is drótkeféztem és le is festettem egy kis bitumenes alvázvédővel. :)

Sok szerencsét! :D

Köszönet.

Kiszedve, lefestve, rugó cserélve. Probléma megszünt. Ja és kellett a rugó össze húzó is :). Össze volt rohadva nekem is a teleszkóp teteje az anyával, de a WD40 megoldotta.

Amugy gyorsan megvolt. Csak a párom volt ideges, hogy többet foglalkozok a kocsival mint vele :)

Holnap cserélem a másik oldalt is.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hali!

Segítségeteket szeretném kérni hátsó futóművel kapcsolatban. Ugye a B veki "független" hátul (nem úgy mint az én A vekim) így nem ismerem nagyon. Mitől lehet az, hogy nagyon terpeszt a két hátsó kerék és ki is kezdte a belső felét a gumiknak? Gondolom ezen nem lehet állítani, esetleg valamiféle szilent szokott kikopni és az okozza?

Elküldve

Nem tudom, hogy lehet-e állítani, de esélyes lehet akár szilent kopás, öregedés is. Múltkor láttam egy vekit, annak is olyan terpesztése volt, hogy szemmel lehetett látni, plusz a gumi belsejét is elég szépen koptatta.

Elküldve

Féktárcsa és fékbetét cseréhez milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok? Ahogy néztem elég különbözőek vannak, széles árban. Elölre 256-os tárcsa kell, hátulra meg 270-es...

Elküldve

Hali!

Segítségeteket szeretném kérni hátsó futóművel kapcsolatban. Ugye a B veki "független" hátul (nem úgy mint az én A vekim) így nem ismerem nagyon. Mitől lehet az, hogy nagyon terpeszt a két hátsó kerék és ki is kezdte a belső felét a gumiknak? Gondolom ezen nem lehet állítani, esetleg valamiféle szilent szokott kikopni és az okozza?

Gondolom nem gyári méretű felni van rajta....Egyébként ez sem lenne gond egy új szilentnél,de a nem megfelelő terhelés miatt (utánfutó,gyáritól nagyon eltérő felniméret) elég hamar "kinyúlnak".Ezt az autó megemelésével és a kerék megrángatásával te is láthatod majd!Keresztlengőkar szilent szerintem a hibás(2-2db),de lehet kopott a többi is!

Elküldve

Féktárcsa és fékbetét cseréhez milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok? Ahogy néztem elég különbözőek vannak, széles árban. Elölre 256-os tárcsa kell, hátulra meg 270-es...

Minőségi nagyon akciósat megbízható helyről!Ferodo??

Elküldve

Minőségi nagyon akciósat megbízható helyről!Ferodo??

Az ár első körben nem lényeges, mert 100% különbség simán van két beszerzési forrás között. Ferodo tárcsa, ferodo betét?

Amikor vettem a kocsit, már akkor sem voltak túl jók a tárcsák, de most már siralmas állapotban vannak.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szerintem maradj a 16"-nál max és a kb. 205/50-55nél, különben a jó magyar utak által elég sűrűn cserélgetheted majd a csapágyakat.

Elküldve

Sziasztok,

A futóműnél van egy olyan gondom, hogy minden egyes apró kormánymozdulatnál vagy kátyúnál nyekergést és kattogást hallok.

A lengéscsillapító nagy eséllyel kuka. A bal első lenyomásra semmit nem csillapít, csak nyekereg, a jobb elsőnek egy egész kicsi csillapítása van. Mintha csak a rugó tartaná, az meg ugye nem csillapít semmit. Amikor egyenetlen az úttest akkor meg himbálózik. Továbbá még egy jelenség, valami lemez van a toronynál a csavar alatt, az el van törve. Az autóban sportrugók vannak. Még nem lett komolyabban szétszedve, mit gondoltok mi lehet a gondja? Lehet toronycsapágy is rotty?

Köszi a válaszokat.

Elküldve

Sziasztok,

A futóműnél van egy olyan gondom, hogy minden egyes apró kormánymozdulatnál vagy kátyúnál nyekergést és kattogást hallok.

A lengéscsillapító nagy eséllyel kuka. A bal első lenyomásra semmit nem csillapít, csak nyekereg, a jobb elsőnek egy egész kicsi csillapítása van. Mintha csak a rugó tartaná, az meg ugye nem csillapít semmit. Amikor egyenetlen az úttest akkor meg himbálózik. Továbbá még egy jelenség, valami lemez van a toronynál a csavar alatt, az el van törve. Az autóban sportrugók vannak. Még nem lett komolyabban szétszedve, mit gondoltok mi lehet a gondja? Lehet toronycsapágy is rotty?

Köszi a válaszokat.

Na igen nagy valószínűséggel a rossz lengéscsillapítók okozhatják ezt a problémát!

-plusz a kormány összekötő és a "stabilizátor rúd" is nálam ezek rosszak és kicsit kopog!

az a lemez a torony csapágy gumírozott részének a lemeze nekem is ki volt és már a sokadikgyűrűval volt gányolgatva mikor hozzám került, és cseréltem komplett torony csapágyat

gondolom a keményebb sport rugóknál ez még hamarabb megtörténik :(

Elküldve

Na igen nagy valószínűséggel a rossz lengéscsillapítók okozhatják ezt a problémát!

-plusz a kormány összekötő és a "stabilizátor rúd" is nálam ezek rosszak és kicsit kopog!

az a lemez a torony csapágy gumírozott részének a lemeze nekem is ki volt és már a sokadikgyűrűval volt gányolgatva mikor hozzám került, és cseréltem komplett torony csapágyat

gondolom a keményebb sport rugóknál ez még hamarabb megtörténik :(

Köszi a gyors választ, legalább valakinek már ismerős a jelenség:)

Akkor a toronycsapágyat is cserélnem kell.

Hétvégén lesz legkorábban hozzányúlva, addig remélem nem fog széthullani.

Egyébként nemtom, hogy ehhez a rugóhoz jó e a lengéscsillapító. Szerintem a rugót is cserélem mert megfontolásom szerint 60mm-is az elején, nagyon ül szegényke.

SACHS L3-as csillapító van benne, mond ez neked valamit?

Elküldve

öö megkérdezhetem h te miért nem raknál rá ekkorát?

van már vmi tapasztalat?

Én szeretek inkább más kárából tanulni

Akinek adok a véleményére és tapasztalata is van aszerint gyári futóműhöz gyári méret. Többek szerint mindegy az et és felni szélessége ,átmérője is, de a 3egyidejű módosítása már problémás lehet hosszú távon

De mindettől függetlenül is az ár is befolyásolja sokunk döntését így az enyémet is, (felni, gumi)

Saját tapasztalatom szerint a gyári 195/65 15 tökéletes gumi méret és jó áron is vannak jó gumik. Amit a gyári feélni méreten változtatni akarok az a szélessége 7 re, á jobb, mert elég ballonosak

Persze ez az én véleményem :))

Elküldve

Köszi a gyors választ, legalább valakinek már ismerős a jelenség:)

Akkor a toronycsapágyat is cserélnem kell.

Hétvégén lesz legkorábban hozzányúlva, addig remélem nem fog széthullani.

Egyébként nemtom, hogy ehhez a rugóhoz jó e a lengéscsillapító. Szerintem a rugót is cserélem mert megfontolásom szerint 60mm-is az elején, nagyon ül szegényke.

SACHS L3-as csillapító van benne, mond ez neked valamit?

" Akkor a toronycsapágyat is cserélnem kell." nem 100% nekem kellett mindenki állította h lehet külön is de nem találtunk értelmes áron.

A csillapító típusa nem mond semmit nem ismerem a belevalokat egyenlőre. talán vki más?

Elküldve

" Akkor a toronycsapágyat is cserélnem kell." nem 100% nekem kellett mindenki állította h lehet külön is de nem találtunk értelmes áron.

A csillapító típusa nem mond semmit nem ismerem a belevalokat egyenlőre. talán vki más?

A kérdésem az lenne, hogy a gyári csillapítóval mekkora ültetőrugó passzol max?

Infoim szerint max -40mm-ist érdemes, bár szerintem menni fog bele egy gyári.

Sajna így vettem nemrég :(

Mert lehet egy már túl nagy és a csillapító nem tud dolgozni, legalábbis a véleményem szerint.

Vélemény?

Köszi.

Elküldve

Köszi a gyors választ, legalább valakinek már ismerős a jelenség:)

Akkor a toronycsapágyat is cserélnem kell.

Hétvégén lesz legkorábban hozzányúlva, addig remélem nem fog széthullani.

Egyébként nemtom, hogy ehhez a rugóhoz jó e a lengéscsillapító. Szerintem a rugót is cserélem mert megfontolásom szerint 60mm-is az elején, nagyon ül szegényke.

SACHS L3-as csillapító van benne, mond ez neked valamit?

Ez a gyári csillapító elvileg és ekkora űltetéshez nem ártana egy hozzá való csillapító sem!Ha a rugót cserélnéd gyárira,akkor érdemes körbenézned hogy pontosan milyen kell hozzá,mert feljebb vagy lejjebb lesz az autód mint kellene!

A rugó meg elég sokat csillapít,maradjunk ennyiben ;) csak a lengéscsillapítód nem tudja csökkenteni a rugózás mértékét!

Komplett torony csapágy (Febi) 9000/db,de ha nem értesz hozzá,egy normális futóműves hamar meg fogja mondani hogy mit kell benne cserélni összesen!

Elküldve

7x17 es alufelni et35

215/45ös gumival jó szerintetek?

Jól fog kinézni,de elég sűrű látogatója lehetsz ennek az oldalnak (futómű) Nekem 16-os 7,5-es felni volt fent 195/55 gumikkal és hidd el hogy jobb a gyári méretektől csak kis mértékben eltérni!Jelenleg gyári 15-ös felni van fent gyári gumi méretekkel és nem fogok nagyon eltérő felnit venni rá SOHA többet!Mutatós és jól néz ki,de szétvágja a futóművet!

Elküldve

Ez a gyári csillapító elvileg és ekkora űltetéshez nem ártana egy hozzá való csillapító sem!Ha a rugót cserélnéd gyárira,akkor érdemes körbenézned hogy pontosan milyen kell hozzá,mert feljebb vagy lejjebb lesz az autód mint kellene!

A rugó meg elég sokat csillapít,maradjunk ennyiben ;) csak a lengéscsillapítód nem tudja csökkenteni a rugózás mértékét!

Komplett torony csapágy (Febi) 9000/db,de ha nem értesz hozzá,egy normális futóműves hamar meg fogja mondani hogy mit kell benne cserélni összesen!

Nagyon lent van az eleje, ez már túlzás, még az emelőt sem tudom szinte alátenni, tehát a rúgó mindenképpen repül belőle. A gyári megy belel vissza és vezsek hozzá egy gyári csillapítót is.

Mert így fent fogok vele akadni valahol előbb-utóbb.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.