Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

A hátsó futómű nyöszörgését hogyan lehet megszüntetni? Nem lötyög, kopog, hanem a tél óta nagyon nyöszörög huplikon. Próbáltam befujni WD40-el amit értem, de nem volt hatásos.....

A megoldás az volt, hogy fecskendővel meg tűvel beszurtam a keresztlengőkarok kerék felöli szilentjeinek gumisapkáiba és olajat nyomtam be..... egyelőre hallgat..... és reménykedek benne, hogy birja az olajat, mert ha nem, akkor rövidtávon cserés lesz....

Link to comment
Megosztás:

A megoldás az volt, hogy fecskendővel meg tűvel beszurtam a keresztlengőkarok kerék felöli szilentjeinek gumisapkáiba és olajat nyomtam be..... egyelőre hallgat..... és reménykedek benne, hogy birja az olajat, mert ha nem, akkor rövidtávon cserés lesz....

Ha bevált, akkor közöld, kipróbálom én is majd.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 4e volt a kerékőr a 4 kerékre, nem egy nagy összeg és megéri... én akkor rakattam rá amikor pestre készültem :rolleyes: Na nem mintha olyan drága felni vagy speckó vagy új lenne az autón mert a gyári van rajta de ha meg kell venni akkor 40e lesz csak maga a felni + a gumi is még plusz pénz így megéri azt a 4 ezret. Levenni meg bármit le lehet... a 3e és a 30e forintos kerékőr között csak a nyugtán van különbség ha valaki le akarja lopni mindkettő esetén megoldható (több gumistól is ezt hallottam pedig nekik nem volt érdekük... és akkor arról nem is írtam, hogy tizenx ezer forint egy univerzális leszedő készlet ami meg annál is speckóbb arra való a lakatos).

Mindenesetre legalább tudom, hogy megtettem mindent ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 4e volt a kerékőr a 4 kerékre, nem egy nagy összeg és megéri... én akkor rakattam rá amikor pestre készültem :rolleyes: Na nem mintha olyan drága felni vagy speckó vagy új lenne az autón mert a gyári van rajta de ha meg kell venni akkor 40e lesz csak maga a felni + a gumi is még plusz pénz így megéri azt a 4 ezret. Levenni meg bármit le lehet... a 3e és a 30e forintos kerékőr között csak a nyugtán van különbség ha valaki le akarja lopni mindkettő esetén megoldható (több gumistól is ezt hallottam pedig nekik nem volt érdekük... és akkor arról nem is írtam, hogy tizenx ezer forint egy univerzális leszedő készlet ami meg annál is speckóbb arra való a lakatos).

Mindenesetre legalább tudom, hogy megtettem mindent ;)

A legbiztonságosabb az ovális végű kerékőrcsavar, aminek a kerülete mentén elszórva apró kis fogak vannak. Azt elég nehéz levenni egy utcán hagyott autóról. Mondjuk ennek hátránya az, hogy könnyen letörnek az apró fogai :D Ilyeneket régebben láttam, de pl amikor az enyémet vettem tavaly nyáron, sajna sehol sem találtam ilyet. Csak azt a szabálytalan 5 ágú csavart tudták adni mindenhol.

Lehet fokozni a biztonságot pl azzal, hogy kétfélét raksz rá. Még mindig csak 10 ezer körül vagy, ahhoz képest nem nagy befektetés, hogy a guminak darabja 20 ezer, meg a felni is kb annyi.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén én is felrakattam az új nyári gumikat: Firestone NX 2000 205/60-15. Nagyon szép halszálkamintás gumi. De: senkinek nem ajánlom még ingyen sem!!! Nagyobb kanyarban átélem vele a kopott téligumi vizes úton élményt. Mászik az eleje-hátulja egyaránt rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén én is felrakattam az új nyári gumikat: Firestone NX 2000 205/55-15. Nagyon szép halszálkamintás gumi. De: senkinek nem ajánlom még ingyen sem!!! Nagyobb kanyarban átélem vele a kopott téligumi vizes úton élményt. Mászik az eleje-hátulja egyaránt rendesen.

500-600km mire bekopik, türelem.Vagy keress valami jó kis körforgót, és segíts rá! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén én is felrakattam az új nyári gumikat: Firestone NX 2000 205/55-15. Nagyon szép halszálkamintás gumi. De: senkinek nem ajánlom még ingyen sem!!! Nagyobb kanyarban átélem vele a kopott téligumi vizes úton élményt. Mászik az eleje-hátulja egyaránt rendesen.

Én a 195/65-15-ös Continental Premiumcontact2-vel tökéletesen meg vagyok elégedve. Már mondhatom hogy bekoptak. A fékeim sem olyan rosszak mint gondoltam, sajna ma ki kellett próbáljak egy satuféket, igaz csak 30-as tempónál, mert egy barom csak jobbra nézett és kijött elém simán a felezővonalig. ;) Nagyon rövid féktávon megálltam hálaég.

Viszont a duda rossz helyen van, :D illetve nekem már csak egy nagyon kis területen belül nyomva működik. Hirtelen nem sikerült megnyomnom, így maradt a nemzetközi kézjelzés :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én a 195/65-15-ös Continental Premiumcontact2-vel tökéletesen meg vagyok elégedve. Már mondhatom hogy bekoptak. A fékeim sem olyan rosszak mint gondoltam, sajna ma ki kellett próbáljak egy satuféket, igaz csak 30-as tempónál, mert egy barom csak jobbra nézett és kijött elém simán a felezővonalig. ;) Nagyon rövid féktávon megálltam hálaég.

Viszont a duda rossz helyen van, :D illetve nekem már csak egy nagyon kis területen belül nyomva működik. Hirtelen nem sikerült megnyomnom, így maradt a nemzetközi kézjelzés :rolleyes:

Én Michelin Energy Savert vettem bő másfél hónapja, 195/60 R15 méretben. Meg vagyok vele elégedve, főleg az iszonyú gördülései zaj, ami a régiben zavart, ez szerencsére hangtalan, és remekül tapad :D

Link to comment
Megosztás:

Én a 195/65-15-ös Continental Premiumcontact2-vel tökéletesen meg vagyok elégedve. Már mondhatom hogy bekoptak. A fékeim sem olyan rosszak mint gondoltam, sajna ma ki kellett próbáljak egy satuféket, igaz csak 30-as tempónál, mert egy barom csak jobbra nézett és kijött elém simán a felezővonalig. ;) Nagyon rövid féktávon megálltam hálaég.

Viszont a duda rossz helyen van, :D illetve nekem már csak egy nagyon kis területen belül nyomva működik. Hirtelen nem sikerült megnyomnom, így maradt a nemzetközi kézjelzés :rolleyes:

Részemről Barum Brillantis 2, ugyanekkora méretben Meg vagyok vele elégedve, ár/érték arányát jónak tartom. Nem egy verseny guma, de ennyiért szerintem ez a legjobb. Vagy úgy is fogalmazhatok, hgy akkor már inkább ez, mint egy Ling-Long...

A duda meg szerintem is rossz helyen van, bár én már megszoktam. Múltkor viszont tesóm vezetett, hasonlóképp szükség lett volna rá, ő meg szerencsétlen tenyerelt a légzsákra és nézett, hogy mivan. :D Fordos.... Szerencsére gond nem lett belőle...

Link to comment
Megosztás:

500-600km mire bekopik, türelem.Vagy keress valami jó kis körforgót, és segíts rá! :rolleyes:

Mentem már vele 800 Km-t,de semmi változás. Annyira keskenyek rajta a bordák, hogy az ujjammal is eltudom őket nyomni oldalirányba ha egy kicsit nekifeszülök. Szerintem ezzel befaragtam.

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, elírtam a márkanevet: Roadstone N 2000.

http://www.autogumibolt.hu/kep/ROADSTONE/N2000/mutat.html

Sajnos ez noname kategória, ne várj tőle csodákat.Annyi a lényege, hogy nem a felnin gurul az autó.Sajnos.Ennyi pénzért ilyet adnak.

Én ezért keresgéltem inkább bontott, de jó állapotú és nevesebb gyártó által gyártott gumit.A Michelinek pedig állapotukhoz mérten, nagyon jó vásár volt.

más:

Voltam ma végre futóművesnél, belőtték az összetartást a lengéscsillapító csere ill. stab.pálca csere után.Szerencsére sem a kormányösszekötő gömbfej, sem a talpas gömbfej, sem a lengőkar szilent nem lóg, így azokat most nem kell kicserélnem.

A kormányművem picit lóg, de ezt tudtam, hiszen éreztem rajta.A lényeg, hogy egy minimálisat kellett rajta állítani.

Ezek után elmondhatom, hogy a futómű elöl ill. hátul is rendben van.Már csak a kipufogó torok van hátra ill. előtte egy klíma töltés.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ez noname kategória, ne várj tőle csodákat.Annyi a lényege, hogy nem a felnin gurul az autó.Sajnos.Ennyi pénzért ilyet adnak.

Én ezért keresgéltem inkább bontott, de jó állapotú és nevesebb gyártó által gyártott gumit.A Michelinek pedig állapotukhoz mérten, nagyon jó vásár volt.

más:

Voltam ma végre futóművesnél, belőtték az összetartást a lengéscsillapító csere ill. stab.pálca csere után.Szerencsére sem a kormányösszekötő gömbfej, sem a talpas gömbfej, sem a lengőkar szilent nem lóg, így azokat most nem kell kicserélnem.

A kormányművem picit lóg, de ezt tudtam, hiszen éreztem rajta.A lényeg, hogy egy minimálisat kellett rajta állítani.

Ezek után elmondhatom, hogy a futómű elöl ill. hátul is rendben van.Már csak a kipufogó torok van hátra ill. előtte egy klíma töltés.

Miután beállították nekem is a futúműveket (a két hátsón sokat kellett állítani, még az előző tulaj megpadkázta) érezhetően jobban gurul a kocsi. Hosszú lejtők előtt olykor-olykor üresbe gurítom a kocsit, és már nem kell ellenkormányozzak ha egyenesben megyek, így kevésbé lassulok le gurulásnál.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ez noname kategória, ne várj tőle csodákat.Annyi a lényege, hogy nem a felnin gurul az autó.Sajnos.Ennyi pénzért ilyet adnak.

Én ezért keresgéltem inkább bontott, de jó állapotú és nevesebb gyártó által gyártott gumit.A Michelinek pedig állapotukhoz mérten, nagyon jó vásár volt.

Hát igen, ennek a mintázata is csapnivaló, nincsenek rajta hosszanti bordák, amik a jó egyenesfutás biztosítanák.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy jó vele menni, csendesen futnak, bazinagy esőben is simán mentem 140-nel pályán, csak kanyarodni ne kelljen. ;)

Újan még persze, hogy csendesek, de majd pár év után, mikor felkemlnyednek. :rolleyes: Elvileg vízen jó az a mintázat, mert a halszálka szerű bordázat jól kivezeti a vizet a kerék alól, viszont kanyarodásnál nincs ami oldaltartson. Feláldozták a szépség oltárán azt a mintázatot.

Én meg most vettem észre, hogy majdnem 3 bar volt a nyomás a gumijaimban. Van egy nyomásmérős kézi pumpám, amivel beállítottam őket az órája szerint 2,2-re. Csakhogy a szemét csalt egy keveset és ezt csak most vettem észre. Egy másik nyomásmérővel beállítottam 2,4-re, és egy benzinkúton le is ellenőriztem.

Link to comment
Megosztás:

Nyekereg a futóművem hátul a bal oldalon. Rugó nem törött, teló jó, uttartása jó, látható hiba nincs és érezhető sem csak valami folyamatosan nyikorog, ötlet? Ha hátul a küszöbre rálépek és úgy mozgatom akkor is hallani :D Kipuff hővédő lemeze nálam is elengedte magát a pótkerék felőli csavarjánál és kattogott mint a kalapácsos másnál is, kapott egy nagyobb alátétet és meg is szűnt ellenben a hátsó dob előtti hajlításnál van egy hatalmas lyuk a kipufogó csövön ^_^ Javítás...

Link to comment
Megosztás:

Nyekereg a futóművem hátul a bal oldalon. Rugó nem törött, teló jó, uttartása jó, látható hiba nincs és érezhető sem csak valami folyamatosan nyikorog, ötlet? Ha hátul a küszöbre rálépek és úgy mozgatom akkor is hallani :D

Valamelyik szilented engedte el magát egy kicsit.Megemelős/feszegetős/szakértős.Vagy fújd be mindegyiket WD40el!. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Valamelyik szilented engedte el magát egy kicsit.Megemelős/feszegetős/szakértős.Vagy fújd be mindegyiket WD40el!. ;)

Elengedte magát alatt mit értesz? Cserés vagy nincs a helyén? :D Ilyesmit még nem cseréltem egyik autómban sem ^_^

A wd40 mit fog megoldani ebből? :P

Olyankor nyikorog amikor fel-le mozgás éri függőlegesen. Nem lehet a teleszkóp porvédője?

Link to comment
Megosztás:

Nyikorgásom nekem is volt, főleg olyankor, amikor egy nagy bukkanóra mentem rá, egyszerre mindkét oldali kerékkel. Nem igazán tudtam kivenni, hogy az első, vagy a hátsó tengely produkálta, mert ha kézzel megnyomtam bármelyik keréknél a kasztnit, nem jelentkezett.

Viszont ez a nyekergésegy pár hete nyomtalanul eltűnt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.