Adam1 Elküldve December16, 2016 Megoszt Elküldve December16, 2016 Elvileg a 195/65 R15 az egyik gyári méret. Ezen kívül még a 175/70 R14, és a 185/70 R14 nevezhető gyári méretnek. Ezeket nemtudom milyen megfontolásból találták ki. A 195/60 R15 ellenben nem gyári méret, annak ellenére, hogy a fent felsorolt gyári méretű kerekek között van átmérőben. És nem utolsósorban szerintem ez a legideálisabb méret. Téliben pedig a 185/65 R15. Arra figyelj, hogyha most pontos a km órád, akkor a 195/65-el lehet, hogy kevesebbet fog mutatni, mint amennyivel valójában haladsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kingpin73 Elküldve Április4, 2017 Megoszt Elküldve Április4, 2017 Sziasztok ! Vett már valaki Vogtland 35/25 mm ültetés rugókat Vectra B-be. Mik a tapasztalatok? Tartósabb mint a gyári, vagy gagyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április4, 2017 Megoszt Elküldve Április4, 2017 Astra G-ben volt vele minimális tapasztalatom. Középkategóriás rugónak számít, nyilván nem egy Eibach, de azért nem is FK. Bár nekem az FK-val sincs bajom, az is (akárcsak a Vogtland) élettartam garanciát vállal a rugóira, bár érdekes módon oda van írva hogy ez Magyarországra nem érvényes :/ Nyilván hallottak már a magyar utak állapotáról... Ebből kiindulva a tartósság is attól függ hogy hogyan használod: én például a csatornafedeleket is kerülgetem, a fekvőrendőrök előtt meg teljesen megállok, és egyesben, 5km/h-val megyek át rajtuk. És az ültetőrugóim 6 éve élnek és virulnak, kutya bajuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csillag6600 Elküldve Szeptember3, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2017 Üdv. A kormányművem a bal oldali axiál csuklónál elkezdte fsni az olajat. A helyén szimering cserével lehet orvosolni (kis kinlódással-ügyeskedéssel)? Vagy motorkiszerelés, kormánymű kiszerelés, teljes felújítás kell? Van vkinek tapasztalata, ötlete? Köszi Vectra B kombi, 1998, 2liter dízel, 74Kw Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 On 2017. 09. 03. at 11:45, csillag6600 írta: Üdv. A kormányművem a bal oldali axiál csuklónál elkezdte fsni az olajat. A helyén szimering cserével lehet orvosolni (kis kinlódással-ügyeskedéssel)? Vagy motorkiszerelés, kormánymű kiszerelés, teljes felújítás kell? Van vkinek tapasztalata, ötlete? Köszi Vectra B kombi, 1998, 2liter dízel, 74Kw Hali. A helyén nem biztos hogy meg oldható! Ha mégis akkor esetleg hozzá értő kell hozzá! Nekem X20XEV van benzines én megoldottam a kormánymű kiszerelését a motor kiszedése nélkül is. Persze macerás!! Szerintem elméletileg mindegyikben ki kéne, hogy lehessen szedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október19, 2017 Megoszt Elküldve Október19, 2017 Kormánymű cseréhez nem kell kiszedni a motort. Csak a futómű keretet kell leengedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csillag6600 Elküldve Szeptember15, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2018 Sziasztok 5 hónapja főfékhengert kellett cserélnem, jó is volt. Múlt héten mindkét első fékem befogott, a fékpedál felkeményedett. A légtelenítőcsavaroknál leengedtem a nyomást, de már a második fékezésnél újra bent marad, kézzel az autót megmozdítani sem lehet. Egy éve műszakin minden új lett, a teljes fékrendszer, tárcsák, betétek, gumifékcső, olaj. A kérdésem: Lehetséges hogy az utángyártott főfékhenger máris beszrt? Vagy lehet más probléma, pl ABS? Köszi Vectra B kombi, 1998 X20DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
csillag6600 Elküldve Október3, 2018 Megoszt Elküldve Október3, 2018 On 2018. 09. 15. at 21:06, csillag6600 írta: Sziasztok 5 hónapja főfékhengert kellett cserélnem, jó is volt. Múlt héten mindkét első fékem befogott, a fékpedál felkeményedett. A légtelenítőcsavaroknál leengedtem a nyomást, de már a második fékezésnél újra bent marad, kézzel az autót megmozdítani sem lehet. Egy éve műszakin minden új lett, a teljes fékrendszer, tárcsák, betétek, gumifékcső, olaj. A kérdésem: Lehetséges hogy az utángyártott főfékhenger máris beszrt? Vagy lehet más probléma, pl ABS? Köszi Vectra B kombi, 1998 X20DTH Hát akkor megválaszolom magamnak :D Mindkét első féknyergemen beállt a munkahenger rozsdásodás miatt. Hogy miért egyszerre mindkettő, az számomra rejtély. Végül 60ezerért kicserélték felújítottra, ebben benne volt a munkadíj is. Rögtön a javítás után meg is váltam az autótól, átnyergeltem egy 10 éves V50-es volvora. Sok segítséget kaptam az oldalon, amit ezúton köszönök azoknak akik vették a fáradtságot és válaszoltak bármely kérdésemre. Sziasztok Link to comment Megosztás: More sharing options...
kendre Elküldve November19, 2018 Megoszt Elküldve November19, 2018 (edited) Sziasztok! X20XEV (2000-es évjárat) esetén F18-as váltó kell. Ha nem 2 literes motorról veszik le, hanem 1.6-osról vagy 1.8-asról, az is jó rá? Illetve láttam már, hogy Astráról is vesznek le F18-ast, az jó a B Vectrára? Köszi! Módosítva November19, 2018 : kendre Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November19, 2018 Megoszt Elküldve November19, 2018 Ez ennél sokkal kevésbé bonyolultabb. A '90-es, 2000-es években az Opel négyhengeres motorjai (mindegy hogy dízel vagy benzines) alapvetően két csoportra voltak oszthatóak: kisblokkra és nagyblokkra (hivatalosan GM Family I és Family II motorcsalád). A blokköntvény alapja az egyes motorcsaládon belül azonos volt, tehát a váltók is alapvetően kétfélék voltak: kisblokkra és nagyblokkra valók. A határ egyébként benzines motoroknál 1.8l lökettérfogatnál van, alatta kisblokk, felette nagyblokk. Az 1.8l pont necces, mert az X18XE motorkód még nagyblokk, de az X18XE1 viszont kisblokk, a két motornak semmi köze egymáshoz, hiába majdnem megegyező lökettérfogatúak. Téged ez a dolog annyiban érint, hogy az autóra bármelyik váltó felrakható ami nagyblokkos autóról való, tehát F18, F16, F20, teljesen mindegy, még csak nem is kell hogy X20XEV-ből netán B Vectrából származzon az a váltó. A kisblokkokhoz (az 1.6 is az!) viszont F13, F15 illetve F17 váltó járt, ezek NEM rakhatók fel a tiedre! A fentebb írt F16, F18, F20 váltók közül tehát bármelyik jó neked, különbség leginkább az áttételben lesz, a dízelekhez általában hosszabb áttételű váltókat párosítottak, amivel csökkeni fog valamicskét a fogyasztás, viszont lomhább lesz az autó. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kendre Elküldve November20, 2018 Megoszt Elküldve November20, 2018 Oh! Ez konkrét leírás volt, nagyon köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kendre Elküldve November21, 2018 Megoszt Elküldve November21, 2018 (edited) On 2018. 11. 19. at 18:35, tgabika76 írta: Ez ennél sokkal kevésbé bonyolultabb. A '90-es, 2000-es években az Opel négyhengeres motorjai (mindegy hogy dízel vagy benzines) alapvetően két csoportra voltak oszthatóak: kisblokkra és nagyblokkra (hivatalosan GM Family I és Family II motorcsalád). A blokköntvény alapja az egyes motorcsaládon belül azonos volt, tehát a váltók is alapvetően kétfélék voltak: kisblokkra és nagyblokkra valók. A határ egyébként benzines motoroknál 1.8l lökettérfogatnál van, alatta kisblokk, felette nagyblokk. Az 1.8l pont necces, mert az X18XE motorkód még nagyblokk, de az X18XE1 viszont kisblokk, a két motornak semmi köze egymáshoz, hiába majdnem megegyező lökettérfogatúak. Téged ez a dolog annyiban érint, hogy az autóra bármelyik váltó felrakható ami nagyblokkos autóról való, tehát F18, F16, F20, teljesen mindegy, még csak nem is kell hogy X20XEV-ből netán B Vectrából származzon az a váltó. A kisblokkokhoz (az 1.6 is az!) viszont F13, F15 illetve F17 váltó járt, ezek NEM rakhatók fel a tiedre! A fentebb írt F16, F18, F20 váltók közül tehát bármelyik jó neked, különbség leginkább az áttételben lesz, a dízelekhez általában hosszabb áttételű váltókat párosítottak, amivel csökkeni fog valamicskét a fogyasztás, viszont lomhább lesz az autó. Na, úgy jártunk, hogy minden adat szerint F18-as kellene rajta legyen, de ma szedte le a szerelő és F23-as. 230mm-es kuplungtárcsával, amit cserélni kellene mert elhasználódott. A bontóban F18-as van csak, le is tartották nekem, ma mennénk érte. Akkor a fenti válasz alapján rá kell mennie, ugye? Viszont a 18-as váltóhoz 210 vagy 215mm-es tárcsa kell, legalábbis ilyen méreteket találtam webshopokban.. Akkor most a kuplung szerkezetem is cserés lesz ezáltal? Módosítva November21, 2018 : kendre Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November21, 2018 Megoszt Elküldve November21, 2018 A váltó rámenne, mármint az F18-as, de nem csak a kuplung itt a gond: én úgy tudom hogy az F23 bowdenes kapcsolású váltó, az F18 (F20, F16) pedig rudazatos, szóval lehet hogy ez is gond lesz... én a helyedben inkább keresnék F23-as váltót ha már egyszer az volt rajta, de az elvileg a 2.2-es benzinesek váltója, meg a V6-é, illetve a 2literes dízelé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby01 Elküldve Június16, 2021 Megoszt Elküldve Június16, 2021 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni a következőben: Egy B Vectra kormányművet szeretnénk leszerelni az autóról. Csápos emelő nincsen, csak szerelőakna. Valaki biztosan csinált már ilyet a tapasztaltabbak közül, ha leírná a folyamatot, illetve hogy mire kell figyelni, hálás lennék. Természetesen nem nulla tudással vágnék bele, de a felfogatási pontokkal, illetve hogy mennyire kell lebontani mindent alulról, azzal nem vagyok tisztában. Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts