Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Mondanátok véleményt a 2.0DI 82LE motorokról.

Ilyen motorral szerelt kombit szeretnék vásárolni és egy kicsit bizonytalan vagyok a dízelekkel szemben. Vannak előnyei és hátrányai is.

Mivel elég sok fórumozót találok az oldalon ezért a tapasztalatokat hallgatnám meg.

Elsősorban a megbízhatósága érdekelne. Nem használnám sokat az autót max 10.000km évente.

Igaz a kocsi előéletéről nem sokat tudok, csak amit a külső (elhanyagoltság vagy éppen gondos gazdája volt) alapján ítélek meg az tudom alapul venni.

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

Link to comment
Megosztás:

Ha diesele B vectrát szeretnél akkor 1.7 Isuzu dieselt vegyél. Ez egy nagyon kiforrott japán diesel motor. Ennek a továbbfejlesztett változatait teszik még a mai 1.7-es opelokba is.

A 2.0 dieselnél gyakran adagoló probléma szokott előjönni, és a javítása közel 200 000 forint.

Sziasztok!

Mondanátok véleményt a 2.0DI 82LE motorokról.

Ilyen motorral szerelt kombit szeretnék vásárolni és egy kicsit bizonytalan vagyok a dízelekkel szemben. Vannak előnyei és hátrányai is.

Mivel elég sok fórumozót találok az oldalon ezért a tapasztalatokat hallgatnám meg.

Elsősorban a megbízhatósága érdekelne. Nem használnám sokat az autót max 10.000km évente.

Igaz a kocsi előéletéről nem sokat tudok, csak amit a külső (elhanyagoltság vagy éppen gondos gazdája volt) alapján ítélek meg az tudom alapul venni.

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hogy 1.7 TD-ben még nem láttam kombit csak lépcsős, és ferdehátút. De a lépcsős hátúnak is viszonylag nagy csomagtere van. Közel 500 liter.

Ha diesele B vectrát szeretnél akkor 1.7 Isuzu dieselt vegyél. Ez egy nagyon kiforrott japán diesel motor. Ennek a továbbfejlesztett változatait teszik még a mai 1.7-es opelokba is.

A 2.0 dieselnél gyakran adagoló probléma szokott előjönni, és a javítása közel 200 000 forint.

Link to comment
Megosztás:

Keresd meg ebben a forumban a 2013 augusztus 29 - 16:11-kor beírt üzenetet. Az a típus is hasonló gondokkal küzd. De te legalább a vásárlás előtt érdeklődtél. :icon1:


Sziasztok!

Mondanátok véleményt a 2.0DI 82LE motorokról.

Ilyen motorral szerelt kombit szeretnék vásárolni és egy kicsit bizonytalan vagyok a dízelekkel szemben. Vannak előnyei és hátrányai is.

Mivel elég sok fórumozót találok az oldalon ezért a tapasztalatokat hallgatnám meg.

Elsősorban a megbízhatósága érdekelne. Nem használnám sokat az autót max 10.000km évente.

Igaz a kocsi előéletéről nem sokat tudok, csak amit a külső (elhanyagoltság vagy éppen gondos gazdája volt) alapján ítélek meg az tudom alapul venni.

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Igaz, nekem mindenképpen kombi kell ezért az 1.7TD nem megvalósítható :(

Van-e valami mechanikai / elektronikai különbség a 2.0 DI és a 2.0 DTI között? (Az adagoló környékén?)

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

Teljes mértékben megértelek, hogy ragaszkodsz a kombihoz. A lépcsőshátúba nagyobb dolgot nem tudsz belepakolni, hiába van ott az 500 literes csomagtartó. A ferdehátú meg egész egyszerűen hülyén néz ki :) Nincs jobb dolog, mint egy ekkora méretű kombi autó :)

Nem akarlak lebeszélni a típusról, de akkor inkább Passat B5 kombi. 97-2000 közötti évjárat 1.9-es TDI motorral (90 vagy 110 LE). Hidd el nekem, jobban fogsz járni vele, mint egy 2.0 dti-s Vectra-val.

Ha mégis a 2.0 diesel mellett döntesz, akkor az erősebbet vedd (101 LE), mert különben megvétel után az lesz az első kérdésed a fórumba, hogy lehet átvarázsolni a 82 lovas verziót 101 LE-re. Jobb megelőzni ezt :)

Van pár dolog, ami különbözik, pl a komplett hűtőrendszer, mert az erősebben van cooler is. Emiatt más a klímahűtő is. Ezen kívül a turbó nyomócső is különbözik, valamint még jópár dolog a motorban. Az átalakítás nem olcsó dolog. Persze nem is lehetetlen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na na. A ferdehátú sokkal sokkal szebb mint a négyajtós. Azonkívül kényelmesen bele teszel egy elöltöltős mosógépet becsomagolva! ;)

Teljes mértékben megértelek, hogy ragaszkodsz a kombihoz. A lépcsőshátúba nagyobb dolgot nem tudsz belepakolni, hiába van ott az 500 literes csomagtartó. A ferdehátú meg egész egyszerűen hülyén néz ki :) Nincs jobb dolog, mint egy ekkora méretű kombi autó :)

Nem akarlak lebeszélni a típusról, de akkor inkább Passat B5 kombi. 97-2000 közötti évjárat 1.9-es TDI motorral (90 vagy 110 LE). Hidd el nekem, jobban fogsz járni vele, mint egy 2.0 dti-s Vectra-val.

Ha mégis a 2.0 diesel mellett döntesz, akkor az erősebbet vedd (101 LE), mert különben megvétel után az lesz az első kérdésed a fórumba, hogy lehet átvarázsolni a 82 lovas verziót 101 LE-re. Jobb megelőzni ezt :)

Van pár dolog, ami különbözik, pl a komplett hűtőrendszer, mert az erősebben van cooler is. Emiatt más a klímahűtő is. Ezen kívül a turbó nyomócső is különbözik, valamint még jópár dolog a motorban. Az átalakítás nem olcsó dolog. Persze nem is lehetetlen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugye x18xe volt, de nem hiszem hogy sokban módosult volna maga a blokk, max elektronika van más rajta.

Én tök mást hallottam, illetve olvastam :) Mégpedig azt, hogy a Z18XE már kisblokk, az 14, 1,6 rokona.

Az X18XE pedig nagyblokkos, az X20XEV-hez hasonlóan.

Emellett az elektronika is teljesen más az X és a Z között, a Z-snél elég sérülékeny helyen van.

Link to comment
Megosztás:

Teljes mértékben megértelek, hogy ragaszkodsz a kombihoz. A lépcsőshátúba nagyobb dolgot nem tudsz belepakolni, hiába van ott az 500 literes csomagtartó. A ferdehátú meg egész egyszerűen hülyén néz ki :) Nincs jobb dolog, mint egy ekkora méretű kombi autó :)

Nem akarlak lebeszélni a típusról, de akkor inkább Passat B5 kombi. 97-2000 közötti évjárat 1.9-es TDI motorral (90 vagy 110 LE). Hidd el nekem, jobban fogsz járni vele, mint egy 2.0 dti-s Vectra-val.

Ha mégis a 2.0 diesel mellett döntesz, akkor az erősebbet vedd (101 LE), mert különben megvétel után az lesz az első kérdésed a fórumba, hogy lehet átvarázsolni a 82 lovas verziót 101 LE-re. Jobb megelőzni ezt :)

Van pár dolog, ami különbözik, pl a komplett hűtőrendszer, mert az erősebben van cooler is. Emiatt más a klímahűtő is. Ezen kívül a turbó nyomócső is különbözik, valamint még jópár dolog a motorban. Az átalakítás nem olcsó dolog. Persze nem is lehetetlen.

A Passat B5 szintén érdekel, csak egy nagy baj van:(

Az ára: dupla annyi a vételára, mint egy Vectra B. Sajnos.

A 82LE nekem elég, már nem nyomom annyira a gázt, mint régen. Szóba sem jöhet az átalakítás csak így jó ahogy van.

Igazából az öszkép érdekel, hogy jó autó -e, hogy jó választás lehet -e?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Na na. A ferdehátú sokkal sokkal szebb mint a négyajtós. Azonkívül kényelmesen bele teszel egy elöltöltős mosógépet becsomagolva! ;)

Ezen kár vitatkozni, mert ízlés dolga. Irtó hülyén néz ki szerintem. :) A praktikussága persze megvan. De akkor is a kombi az igazi :)

Link to comment
Megosztás:

A Passat B5 szintén érdekel, csak egy nagy baj van:(

Az ára: dupla annyi a vételára, mint egy Vectra B. Sajnos.

A 82LE nekem elég, már nem nyomom annyira a gázt, mint régen. Szóba sem jöhet az átalakítás csak így jó ahogy van.

Igazából az öszkép érdekel, hogy jó autó -e, hogy jó választás lehet -e?

Előre is köszi a válaszokat!

Ahogy írtuk hajlamos az adagoló elromlásra, ennek korrekt javítása 200 e körül van. Ha ezt rászámolod, lehet, kijön belőle egy B5. Annak a motorja meg nem az az elromlós fajta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahogy írtuk hajlamos az adagoló elromlásra, ennek korrekt javítása 200 e körül van. Ha ezt rászámolod, lehet, kijön belőle egy B5. Annak a motorja meg nem az az elromlós fajta.

Ez is igaz...

Amit találtam kombi egész elfogadható árba van. Van-e valami látható jele "próbakörön" VAGY teljesen spontán csinálhatja az adagoló a hibajelenségeit.

Pl.: ledadog vagy check lámpa, jelentős teljesítmény csökkenésre gondolok???

Link to comment
Megosztás:

Ez is igaz...

Amit találtam kombi egész elfogadható árba van. Van-e valami látható jele "próbakörön" VAGY teljesen spontán csinálhatja az adagoló a hibajelenségeit.

Pl.: ledadog vagy check lámpa, jelentős teljesítmény csökkenésre gondolok???

Na ha más nem akkor majd én!

Szerintünkem ne vegyél 2.0 dízel vectrát mert sokkal több az-az 1 adagoló gond vele mint egyéb másik típusok "sokpici" nyavalyái együtt. Egy 300-400 ezres autónál r@ohadt sok az a 200-250 adagoló felújítás

semmi előjele nincs általában. Van-hogy 1x csak megáll nem indul.

Nem akarlak kioktatni téged sem, hogy hallgass a "tapasztaltabbakra", de ez nagyon nem jó választás!

éves 10E km-hez tökéletesen megteszi egy 1.7TD is ennél az árnál szerintem nincs jelentősége a benzin-dízel üza ár különbségnek így akár egy 1.8 vagy 2.0 benzines is simán jó, de semmiképpen X16XE. Gondolom van ok a kombira tehát inkább egy 2.0

remélem sikerült visszafogni magam és mérsékelten leírtam.

Módosítva : straega
Link to comment
Megosztás:

Pedig a C Vectrások dícsérik a motort. Ismerősömnek van egy gts, 280000km-el és semmi baja nincs.

Én tök mást hallottam, illetve olvastam :) Mégpedig azt, hogy a Z18XE már kisblokk, az 14, 1,6 rokona.

Az X18XE pedig nagyblokkos, az X20XEV-hez hasonlóan.

Emellett az elektronika is teljesen más az X és a Z között, a Z-snél elég sérülékeny helyen van.

Link to comment
Megosztás:

Pedig a C Vectrások dícsérik a motort. Ismerősömnek van egy gts, 280000km-el és semmi baja nincs.

Nekem Zafira B-ben volt hozzá szerencsém, de nagyon nem tetszett, erőtlen, és vérszegény volt. Pedig a 140 LE-s verzió volt abban a kocsiban, nem is a gyengébb 125.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez így van. Mikor keresgéltem az utódot, néztem én is 2006-os 140le-s vekit, de nagy csalódás volt. Azt hittem jobban megy, de nem hiszem hogy sokat rá ver a 116 lovas régi motorra. Mostani off 125 lovas autóm körbeugorja a 140 lovas vekit. :icon1:

Nekem Zafira B-ben volt hozzá szerencsém, de nagyon nem tetszett, erőtlen, és vérszegény volt. Pedig a 140 LE-s verzió volt abban a kocsiban, nem is a gyengébb 125.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok: van egy 96-os B Vectrám 2.0 benzines az lenne a gyond vele hogy inditás kicsit nehézkes, aztán mikor beindul alapjárat jó, el indulok vele aztán mikor nyomnámneki a gázt megtorpan, és nem bir menni csak jó formán alapjárati gázzal közben mintha 1 henger kihagyna. Ahogy a hozzászólásokban olvastam, ki tisztitottam a alapjáratimotort, EGR-t, injektort,Gyujtáskábelt ki cseréltem mert a régi már nem volt jó! A pillangószelepnél ki cseréltem a tömitést mivel engedte a benzint egy kicsit! Kérem valaki segitsen rajtam akinek volt már ilyen fajta gondja. A szerelő most drága volna nekem, A választ előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok: van egy 96-os B Vectrám 2.0 benzines az lenne a gyond vele hogy inditás kicsit nehézkes, aztán mikor beindul alapjárat jó, el indulok vele aztán mikor nyomnámneki a gázt megtorpan, és nem bir menni csak jó formán alapjárati gázzal közben mintha 1 henger kihagyna. Ahogy a hozzászólásokban olvastam, ki tisztitottam a alapjáratimotort, EGR-t, injektort,Gyujtáskábelt ki cseréltem mert a régi már nem volt jó! A pillangószelepnél ki cseréltem a tömitést mivel engedte a benzint egy kicsit! Kérem valaki segitsen rajtam akinek volt már ilyen fajta gondja. A szerelő most drága volna nekem, A választ előre is köszönöm!!

Szia!

Nekem akkor csinált hasonló tüneteket, mikor a tankfedél és AC pumpa közti gumicső szétnyílt és nem volt megfelelő üzemanyagnyomás. Ha nem akarod szétbontani a tankfedelet a legegyszerűbb ha megpróbálsz üzemanyagnyomást mérni!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok: van egy 96-os B Vectrám 2.0 benzines az lenne a gyond vele hogy inditás kicsit nehézkes, aztán mikor beindul alapjárat jó, el indulok vele aztán mikor nyomnámneki a gázt megtorpan, és nem bir menni csak jó formán alapjárati gázzal közben mintha 1 henger kihagyna. Ahogy a hozzászólásokban olvastam, ki tisztitottam a alapjáratimotort, EGR-t, injektort,Gyujtáskábelt ki cseréltem mert a régi már nem volt jó! A pillangószelepnél ki cseréltem a tömitést mivel engedte a benzint egy kicsit! Kérem valaki segitsen rajtam akinek volt már ilyen fajta gondja. A szerelő most drága volna nekem, A választ előre is köszönöm!!

Omegázom ugyan, de talán érdekes lehet, hogy nekem akkor produkált ilyeneket amikor gyengélkedett a főtengely jeladóm. Hibajele nem volt , csupán a jelenség. Jeladócsere után megszűnt a probléma. Érdemes lecsekkolni a vezérmű jeladót is, az miatt is leszabályozhat a motorvezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.