Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nekem is ilyen. Nincs semmi probléma, ez ilyen. Nem kell többször izzítani, mert amúgy sem izzít, ha 55 fok felett van a vízhőfok. Csak kigyullad az izzítás visszajelző, és egyből el is alszik. Nem kell semmi rosszra gondolni, ennek ilyennek kell lennie. Nem lesz semmi baja, ha kicsit tovább kell indítózni, de ez a tovább indítózás sem több 2 mp-nél.

Ez olyan, mint az olajnyomás lámpa az Isuzunál. Indításkor több másodperc, mire elalszik. Főleg meleg motornál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy 2.0l-es Vectrám! évjárat 2000. Az autónál olyan hiba jelentkezett, hogy 4500-as fordulat fölé nem pörög az autó és fogyasztása is nagymértékben nőtt. Nem vagyok benne biztos de mintha köze lenne ahhoz, hogy MOL kúton tankoltam...

Aki tud pár hasznos információt az kérem segítsen. Köszi előre is. Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy 40-et biztos el kérnek, és akkor még nem tört semmi csavar, nem cseréltél plusz szimeringet, tömítést stb ami csak bontás után derül ki. Mi lett a baja?

Sziasztok. 97-es B vektrán beált a kotor. Megtudnátok mondani mennyi kb 1 motor csere szerelői díja ha veszek motort? 1,6-os 16 szelepes (101 lovas)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném kérdezni, hogy az 1.7 isuzu vectra motor megegyező a corsa 1.7 isuzu-val?

Eladtam egy vizpumpát a vectrámból, és nem szeretnék gondot okozni annak aki megvette, neki viszont corsába kell. Oda merjem adni?

Köszönöm a segítséget.

A motor nem ugyanaz, mert a Vectrában turbós (X17DT) van, a Corsában meg szívó diesel (X17D) van. Viszont a blokk maga ugyanaz, ezért a vízpumpa is megegyezik. Ebből a szempontból nyugodtan odaadhatod neki, be fogja tudni építeni.

Viszont aki használt vízpumpát épít be a kocsijába, az megérdemli, hogy gondja legyen vele... Kopó alkatrészről beszélünk, csak és kizárlólag újat szabad beépíteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A motor nem ugyanaz, mert a Vectrában turbós (X17DT) van, a Corsában meg szívó diesel (X17D) van. Viszont a blokk maga ugyanaz, ezért a vízpumpa is megegyezik. Ebből a szempontból nyugodtan odaadhatod neki, be fogja tudni építeni.

Viszont aki használt vízpumpát épít be a kocsijába, az megérdemli, hogy gondja legyen vele... Kopó alkatrészről beszélünk, csak és kizárlólag újat szabad beépíteni.

3napot ment, utána beállt a motor, szerintem így berakhatja, amúgy köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1.7 td b vectrám van. Ez az első td autóm, fél éve van meg. Működés közben hallanom kellene a turbó fütyülését? Mert nem hallatszik. Turbonyomás van, mert az intercoolercsövem lyukas, ideiglenesen be van ragasztva szigetelőszalaggal, és itt-ott megjelenik a ragasztásnál egy kis olaj, tehát van turbonyomás. Egyébként ha valaki tud nekem ilyen csövet akkor szólhatna, mert mifelénk jelenleg nincsen a bontóban. Ha lesz akkor 3000 forintért mondták. Újat nem kívánok venni mert 16-17 darab ezres lenne.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor hallod jobbára, hogy fütyül, ha meg van emelve a nyomás 1 bár környékére vagy, ha leveszed a levegőszűrőt, de némi hangja így is van azért, legfőképp 4000 rpm felett. Menj ki vele este csendben és kicsit lépd el neki, hallani fogod. Szerintem elég jól elszökhet a nyomásod ott, ahol lyukas, ha az olaj is jelen van, bár a lyuk méretétől is függ. Én mihamarabb kicserélném vagy valami eredményesebb javítást eszközölnék rajta, nehogy elszökjenek a ménesek:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nemsokára megyünk nyaralni tőlünk 230 km-re. Ezen az úton biztos van egy pár bontó, majd benézek egy párba.

Csak akkor hallod jobbára, hogy fütyül, ha meg van emelve a nyomás 1 bár környékére vagy, ha leveszed a levegőszűrőt, de némi hangja így is van azért, legfőképp 4000 rpm felett. Menj ki vele este csendben és kicsit lépd el neki, hallani fogod. Szerintem elég jól elszökhet a nyomásod ott, ahol lyukas, ha az olaj is jelen van, bár a lyuk méretétől is függ. Én mihamarabb kicserélném vagy valami eredményesebb javítást eszközölnék rajta, nehogy elszökjenek a ménesek:)

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor hallod jobbára, hogy fütyül, ha meg van emelve a nyomás 1 bár környékére vagy, ha leveszed a levegőszűrőt, de némi hangja így is van azért, legfőképp 4000 rpm felett. Menj ki vele este csendben és kicsit lépd el neki, hallani fogod. Szerintem elég jól elszökhet a nyomásod ott, ahol lyukas, ha az olaj is jelen van, bár a lyuk méretétől is függ. Én mihamarabb kicserélném vagy valami eredményesebb javítást eszközölnék rajta, nehogy elszökjenek a ménesek:)

Ha jó a turbó, akkor már 2200-tól lehet hallani lehúzott ablaknál a fütyülést, ha léped neki. Szóval ha intenzíven gyorsítasz, és padló közeli gázt nyomsz neki. Minden sebességi fokozatban az 5 kivételével hallani kb 2200-től kezdve kb 3000 ig, ott már elnyomja a motorzaj és a szélzaj.

Üresjáratban túráztatva a motort kb 3500 felett hallani. Nem feltétlen fordulatszám függő a dolog, akkor fütyül a legjobban, amikor nem pörög nagyon a motor, de padlógázt nyomsz neki. Pl ha emelkedőn felfelé mész 4-ben, a motor kb pörög 2300-at, és lepadlózod a gázt. Na akkor elkezd dolgozni rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Ha jó a turbó, akkor már 2200-tól lehet hallani lehúzott ablaknál a fütyülést, ha léped neki. Szóval ha intenzíven gyorsítasz, és padló közeli gázt nyomsz neki. Minden sebességi fokozatban az 5 kivételével hallani kb 2200-től kezdve kb 3000 ig, ott már elnyomja a motorzaj és a szélzaj.

Üresjáratban túráztatva a motort kb 3500 felett hallani. Nem feltétlen fordulatszám függő a dolog, akkor fütyül a legjobban, amikor nem pörög nagyon a motor, de padlógázt nyomsz neki. Pl ha emelkedőn felfelé mész 4-ben, a motor kb pörög 2300-at, és lepadlózod a gázt. Na akkor elkezd dolgozni rendesen.

Nem tudom, én az enyémre nem mondanám, hogy fütyül, inkább, akkorát szív, aztán nyom mint egy.......:) Na

+
fütyül :D
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok véleményeket szeretnék kérni a 97-es 1.8 i 16v motorokról előre is köszi :D

Kb 100000 megtett km után (167000-el vettem) 1 hengerfejezés volt közben, akkor kipufogó szelepvezetők megcsinálva 6 havonként alapjárati motor és egr tisztítás tömény féktisztítóban, kipufogó leömlő szeret elrepedni, ja és ne hagyd hogy kifogyjon belőle a benzin mrt érdekesen szivatós a légtelenítése. A kis vízkör miatt rendesen mozog fel le a vízhőfokmérő tehát a hűtésnek rendben kell lenni. Erre érzékeny. Olaj : Én először Valvoline Maxlife, majd Liqui Moly 10w-40 leichtlauf olajat használtam(használok) ebből eszi a legkevesebbet 7dl/10000 km, szelepfedél tömítés szereti engedni az olajat de nem veszélyes.Motortéri kábelkötegben az injektoroknál lévő kábelek szeretnek megöregedni és leválik róluk a szigetelés a hőingadozás miatt leforrasztás zsugorcsövezés ami megoldás. Ja és 60000km-ként Vezérműszíj csere+görgők+vízpumpa.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kb 100000 megtett km után (167000-el vettem) 1 hengerfejezés volt közben, akkor kipufogó szelepvezetők megcsinálva 6 havonként alapjárati motor és egr tisztítás tömény féktisztítóban, kipufogó leömlő szeret elrepedni, ja és ne hagyd hogy kifogyjon belőle a benzin mrt érdekesen szivatós a légtelenítése. A kis vízkör miatt rendesen mozog fel le a vízhőfokmérő tehát a hűtésnek rendben kell lenni. Erre érzékeny. Olaj : Én először Valvoline Maxlife, majd Liqui Moly 10w-40 leichtlauf olajat használtam(használok) ebből eszi a legkevesebbet 7dl/10000 km, szelepfedél tömítés szereti engedni az olajat de nem veszélyes.Motortéri kábelkötegben az injektoroknál lévő kábelek szeretnek megöregedni és leválik róluk a szigetelés a hőingadozás miatt leforrasztás zsugorcsövezés ami megoldás. Ja és 60000km-ként Vezérműszíj csere+görgők+vízpumpa.

Köszönöm a kimerítő választ okiman.Kérhetnék valami részletest az egr és alapjárati motor tisztításáról? :unsure: :D :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1.7 td b vectrám van. Ez az első td autóm, fél éve van meg. Működés közben hallanom kellene a turbó fütyülését? Mert nem hallatszik. Turbonyomás van, mert az intercoolercsövem lyukas, ideiglenesen be van ragasztva szigetelőszalaggal, és itt-ott megjelenik a ragasztásnál egy kis olaj, tehát van turbonyomás. Egyébként ha valaki tud nekem ilyen csövet akkor szólhatna, mert mifelénk jelenleg nincsen a bontóban. Ha lesz akkor 3000 forintért mondták. Újat nem kívánok venni mert 16-17 darab ezres lenne.

Én is ezzel a sz@r csővel szenvedek! "S" alakú nyomócső!Az első cső,ami gyárilag volt az autón elkezdett berepedezni,majd a két hajlításnál szép nagy lyuk keletkezett rajra!Nagy nehezen sikerült bontóból szereznem egyet,ami már repedezett volt egy kicsit és maximum 1 évet bírt ki!Szigetelő szalag annál a nyomásnál semmit nem ér,átszakítja és kifújja mellette a levegőt!Ettől gyengébb lesz az autó mivel csökken a turbó nyomás is!Vagy megpróbálsz szerezni egy

jó állapotú csövet hozzá,ami nehéz lesz,lévén lassan 20 éves autókról beszélünk vagy marad egy új darab beszerzése 17-ezres áron!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.