Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Dehogy bizonytalanítalak. :icon1: Nekem a fentebb fel sorolt hibák végett a vez tengely jeladót kellett cserélnem. A szenzoron picit csavarhúzóval görbíts a lábakon.

Szenzoron? De nem egybe van a vezetékkel(főtengelyjeladóra gondolsz???)?

Amúgy a főtengelyjeladó merre lakik? Akna kell hozzá? Sajna nekem nincs service manualom :(

Link to comment
Megosztás:

üdv emberek!

A minap pesten jártam és leparkoltam a B Vectrámmal 10 percre a dob utcában, azóta a kocsit nem lehet beindítani. Volt kint jó pénzért autószerelő és ő azt mondta , hogy meghalt az adagoló. Hidegindító spayvel fújkálta akkor beindult de csak addig amg nyomatta bele. A kérdésem az, hogy tényleg lehet így megdögleni egy adagolónak, hogy leállítom aztán soha többé nem indul? Elméletileg ez egy elektromos adagoló,és valahol olvastam ,hogy nem mechanikus probléma esetén van ilyen jelenség, talán bosch, de pontos tipust nem tudok.

Hol tudnám felújítani nem túl drágán és megbízhatóan? A kocsi Szolnokon, én Esztergomban, hogy fokozzam az egyszerűséget. a segítséget előre is köszönöm
Üdv , Attila

Link to comment
Megosztás:

Kérlek segítsetek mert már a falnak megyek :(

Kitakarítottam az alapjárati motort(én hülye mert igazából gond nem volt vele) erre most álló helyzetben tök jó az alapjárat de ha elindulok vele akkor 1000és 1500 között van :( Üresben gurulásnál se akar 1100nál lejjebb menni...de ha megállok fogja magát és beáll 950re...ez mi??? Kell vagy lehet valahogy tanítani az alapjáratot????

Link to comment
Megosztás:

Kérlek segítsetek mert már a falnak megyek :(

Kitakarítottam az alapjárati motort(én hülye mert igazából gond nem volt vele) erre most álló helyzetben tök jó az alapjárat de ha elindulok vele akkor 1000és 1500 között van :( Üresben gurulásnál se akar 1100nál lejjebb menni...de ha megállok fogja magát és beáll 950re...ez mi??? Kell vagy lehet valahogy tanítani az alapjáratot????

Ennek ilyennek kell lenni.

Link to comment
Megosztás:

Eddig üresben gurulásnál is 1000 alatt/körül volt a a fordulat....az a baj h valamikor 1500 körülre is felmegy "tempomatos"...és eddig nem votl ilyen...ha meg ha megállok gondolkodik és utna ejti vissza nem rögtön...

Sztem cserés már az az alapjárati. Már ha nem akarod még pucolgatni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem múltkor kuplung kinyomáskor 2000-et tartott a szerkezet! Váltásnál is érdekes volt ,hogy kinyomtam a kuplungot és tartja 10 másodpercig ezt, majd utána esik le alapjáratra. Ezt csinálta kb egy hétig, majd tankolva lett a kocsiba és azóta jó. A vicc az, hogy akkor kezdte ezt, amikor fojtószelepet takarítottam. Hogy mitől lett ilyen és hogy mitől javult meg máig sem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem múltkor kuplung kinyomáskor 2000-et tartott a szerkezet! Váltásnál is érdekes volt ,hogy kinyomtam a kuplungot és tartja 10 másodpercig ezt, majd utána esik le alapjáratra. Ezt csinálta kb egy hétig, majd tankolva lett a kocsiba és azóta jó. A vicc az, hogy akkor kezdte ezt, amikor fojtószelepet takarítottam. Hogy mitől lett ilyen és hogy mitől javult meg máig sem tudom.

Énis folytószelepet(is) takarítottam! :) Tech2 rá lett dugva de az alapjárat elvileg jó...

Link to comment
Megosztás:

Annyit hozzá kell tenni, hogy nekem full elektromos fojtószelep van, elektromos gázpedállal. Tehát itt nincs külön alapjáratállító motor. És azért volt fura, mert a tisztítás előtt jó volt, utána kezdte ezt. Most hogy tankolva lett bele megszűnt. Ráadásul az is hozzátartozott, hogy gyorsításkor megtorpant, néha berángatott. Most ez sincs.

Link to comment
Megosztás:

Annyit hozzá kell tenni, hogy nekem full elektromos fojtószelep van, elektromos gázpedállal. Tehát itt nincs külön alapjáratállító motor. És azért volt fura, mert a tisztítás előtt jó volt, utána kezdte ezt. Most hogy tankolva lett bele megszűnt. Ráadásul az is hozzátartozott, hogy gyorsításkor megtorpant, néha berángatott. Most ez sincs.

Nekem is mintha kezdene meggyógyúlni már csak 1000 menetközben...nemértem :D

Link to comment
Megosztás:

Dehogy bizonytalanítalak. :icon1: Nekem a fentebb fel sorolt hibák végett a vez tengely jeladót kellett cserélnem. A szenzoron picit csavarhúzóval görbíts a lábakon.

Köszi szépen tényleg ez volt a baja! Vezérműtengely jeladó meg a főtengely jeladó csatikat megküldtem féktisztítóval utána wd40el meg hajtottam a lábakon és azóta(kopp-kopp) nem jött elő a hiba(törölve lett minden üres a hibatároló) :)

Annyi szépséghibája van az egésznek h vettem 15ezerért potyára egy főtengelyjeladót :(

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Reggel menet közben elkezdett világítani a check engine lámpa, és nem akart kialudni (a menettulajdonságok érezhetően nem változtak). Hazafelé már nem világított, néztem egy diagnosztikát, és az opcom azt mondta, hogy p1405 lineáris kipufogógáz visszavezetés (EGR) hiba. Töröltem, aztán meglátjuk mi lesz. A kérdésem, hogy az EGR hibája menyyiben befolyásolja a dolgokat? Kb fél éve volt kitisztítva, úgyhogy nem kellene koszosnak lennie. Ami aggaszt, hogy 2 hét múlva lesz egy 1000 km-es utam, mennyire kell félnem tőle ezek után?

A válaszokat előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Reggel menet közben elkezdett világítani a check engine lámpa, és nem akart kialudni (a menettulajdonságok érezhetően nem változtak). Hazafelé már nem világított, néztem egy diagnosztikát, és az opcom azt mondta, hogy p1405 lineáris kipufogógáz visszavezetés (EGR) hiba. Töröltem, aztán meglátjuk mi lesz. A kérdésem, hogy az EGR hibája menyyiben befolyásolja a dolgokat? Kb fél éve volt kitisztítva, úgyhogy nem kellene koszosnak lennie. Ami aggaszt, hogy 2 hét múlva lesz egy 1000 km-es utam, mennyire kell félnem tőle ezek után?

A válaszokat előre is köszönöm

Le kéne falazni azt az EGR-t, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy B vectra 96 os x16xel kodos, benzin gázos, amivel az a probléma hogy az alapjárat egyenletlen mindkét üzemmodban,

néha pöcre beindul néha nehezebben második inditásra, gázadás után hideg motornál lassabban vagy nem esik vissza a fordulatszám de késöbb melegebb motornál visszaereszkedik. A kipufogó füstje nagyon durva a co gépet kiakasztotta, nagyon fekete , gázüzemben meg kék de nem volna szabad h ennyire füstöljön. A másik érdekes jelenség hogy a motor leállitása után még néha megy a motor mintha gyujtás alatt lenne na ez az ami nekem is uj, fogalmam sincs miért csinálhatja ezt,

A szerviz lámpa persze nem jelez semmit ami érdekes mert a szerelö azt mondta a lambda szonda nem jó - nem tudom hogy állapitotta meg mert nem vette ki és nem tette hibaolvasóra - meg szerinte elállithatták vagy kihuzhattak valami vezetékek és ezért nem mükxik a hibatároló.

Kérlek titeket ha van valami ötletetek vagy tipp miért csinálhatja mit kéne megnézni annak nagyon örülnék mert roppant bosszantó.

Köszönöm elöre is válaszotokat.

Link to comment
Megosztás:

Na látod mondtam én hogy nem bizonytalanítalak el. :D

Jeladót vidd vissza hátha még visszaveszik.

Köszi szépen tényleg ez volt a baja! Vezérműtengely jeladó meg a főtengely jeladó csatikat megküldtem féktisztítóval utána wd40el meg hajtottam a lábakon és azóta(kopp-kopp) nem jött elő a hiba(törölve lett minden üres a hibatároló) :)

Annyi szépséghibája van az egésznek h vettem 15ezerért potyára egy főtengelyjeladót :(

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy 2000-es évjáratú 1.6 ECO vectránk van és a minap jelentkezett az a probléma hogy: 5-ös ben 60 fölé megyek és utána lassítok leáll az autó szervo is elszáll,de 4-esbe is kihúzattam akkor nem jelentkezett a probléma!

Valami tipp vagy ??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Adott egy 1996-os dízel B Vectra Caravan 2.0 DI 82 LE (X20DTL). A problémám az,hogy reggel amikor beindítom a kocsit pár másodperc után leáll. Utána indítózok és elkapja, de újra leáll. Ismételt indítás után már elindul a kocsi. Résolajcsövek le lettek cserélve, mert elöregedtek. Utána egydarabig jó volt aztán ismét ezt csinálja. Cseréltem üzemanyagszűrőt is a hozzá tartozó tömítésekkel együtt.
Nekem úgy tűnik,mintha nem kapna üzemanyagot....vagy valamiért visszafolyik a tankba vagy csak egy darabig. Megpróbáltam azt is, hogy a tanksapkát letekertem amikor megálltam, hátha marad vákum a tankba és az miatt szívja vissza az üzemanyagot. Ez sem segített.... Amire tudok gondolni az az adagoló lehet meg esetleg a porlasztó ??????

Aki tud némi infót adni azt megköszönném.
Üdv: Attis

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Adott egy 1.7-es isuzu motoros TD vectraB. Arra lettem figyelmes néhány hete, hogy indulás után, míg el nem éri a víz a kb 80 fokot elég erőteljesen kormol. Mindezt azután kezdte el, hogy az aksiról levettem a sarukat mert szétszedtem a kormányt, valamint az első lökhárítót is levettem. Valamit elállíthattam vajon?

A vízzel is gondok vannak mert kb 2 km alatt 90 fokon is van és sokszor 100 fölé is megy. Volt, hogy kiment a piros zónába is. Vizet cseréltem már. Jó rozsás volt.

Köszi a válaszokat.

Üdv, mcwizard!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Adott egy 1.7-es isuzu motoros TD vectraB. Arra lettem figyelmes néhány hete, hogy indulás után, míg el nem éri a víz a kb 80 fokot elég erőteljesen kormol. Mindezt azután kezdte el, hogy az aksiról levettem a sarukat mert szétszedtem a kormányt, valamint az első lökhárítót is levettem. Valamit elállíthattam vajon?

A vízzel is gondok vannak mert kb 2 km alatt 90 fokon is van és sokszor 100 fölé is megy. Volt, hogy kiment a piros zónába is. Vizet cseréltem már. Jó rozsás volt.

Köszi a válaszokat.

Üdv, mcwizard!

Szerintem hengerfejes a motor. Átégett a tömítés. Akkor csinál olyat, amit írsz. Ugrál a vízhőfok, pillanatok alatt felmegy, majd le. Ez azért van, mert beledolgozik a víztárbe a motor. Telemegy gázzal a víztér, onnan bizonyos helyekről kiszorítja a vizet, egy kis időre megszűnik a hűtés, felugrik a hőfok.

A kormolás pedig elsősorban a porlasztócsúcsok, vagy az utóizzítás hibája miatt lehet. A akksi lekötésének, vagy a lökös leszerelésének ehhez nincs köze.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1.7 td vectrám olyat szokott csinálni hogy hidegen szépen indul, melegen viszont többször is átfordul a főtengely mire beindul. Ha többször izzítózok akkor szépen indul melegen is, de szerintem üzemmeleg motornál nem kellene többszöri izzítózással indulnia. Mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.