Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

A szelepszár szimering javító/cserélő project-hez milyen mértékben kell szétbombázni a motort? Valaki körbe tudná írni nagy vonalakban? Ill. ennek a szerelési költsége mennyire tetemes (persze csak megközelítőleg, hogy tudjam hány hétig ne egyek :) )

Ha ilyesmit csinál az ember, van ott még valami cucc amit érdemes/kötelező vele párhuzamosan kicserélni? (hamár ott járunk, hamár szétszedtük...)

Szerintem a szimmeringeket külön nem érdemes cserélni, hanem a szelepvezetőket is fel kell újítani. Ha azok megkoptak, akkor nem ér semmit a szimmering csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 éve jelentkezik ez a hiba nálam:

Hidegben,8-10 foknál és alatta még jobban érezhető,a motor "háromhengerezve" indul,és egyenetlenül jár kb fél percig.

Izzítástól függetlenül is csinálja.

Erős minuszokban viszont nagyon nehezen indul már el.

Amik eddíg ellenőrizve és cserélve lettek.: 1 db izzító gyertya,a porlasztócsúcsok vizsgálatra elküldve,állítani vagy javítani nem kellett őket,rés olaj cső csere,valamint a porlasztók alatti "karikákat" cserélték ki.

A hiba nem szűnt meg,1 év alatt ( 12E km ) változás nem történt,tehát rosszab semm lett,így szerintem ha adagolo hiba lenne már régen meghalt volna.

Az autóban van erő,fogyasztása is jó,olajat sem eszi,nem melegszik stb.

Kompreszzió mérésre a héten viszem el.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?

X20DTH

Szia!

Nekem is pont ugyanezt produkálja a gép. Tavaly cseréltem 4 db izzítógyertyát (nem tudtam az előéletüket). Idén esett át az autó adagoló javításon, új porlasztócsúcsokat is kapott. De a jelenség megmaradt ettől függetlenül is!

Link to comment
Megosztás:

Hengerfejet le szeded, és egy olyan műhelybe el küldöd akik tudják mit csinálnak. Szimmering csere, síkolás nyomáspróba. Szelepek, szelep fészkek be köszörülése, esetleg ha kell szelepek cseréje. Természetesen új hengerfej tömítés, hengerfej csavar, és szelepfedél tömítés. Ha kell fent szimmering csere. Ja és érdemes a hidrotőkéket kitisztítani. Hengerfejet olyan 20-25000-ért újítják fel, + többi anyag, illetve munka díj ha nem te szeded le.

A szelepszár szimering javító/cserélő project-hez milyen mértékben kell szétbombázni a motort? Valaki körbe tudná írni nagy vonalakban? Ill. ennek a szerelési költsége mennyire tetemes (persze csak megközelítőleg, hogy tudjam hány hétig ne egyek :) )

Ha ilyesmit csinál az ember, van ott még valami cucc amit érdemes/kötelező vele párhuzamosan kicserélni? (hamár ott járunk, hamár szétszedtük...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. Van egy Opel Vectra b 1.8 kombi autóm.

Az lenne a problémám hogy kiolvastattam a hiba kódot . vezérműtengely jeladó hiba.

Ezt ki is cseréltettem de a hiba meg maradt.

Kiolvasás után töröljük és azonnal vissza is írja.

Egy szerelő főtengely jeladó cserét mond rá szeinte ez típus hiba és azt kell cserélni .

(Megjegyzem nem szeretném minden áron kicserélni a másik jeladó is 30e Ft és mégsem lett jó)

Másik szerelő szerint a Computer mondta fel a szolgálatot és azt kell csináltatni.

Az autónak mikor világítani kezdet a lámpa kétszer - háromszor leállt menetközbe és azóta mindig ég a lámpa.

Melegen kicsit nehezen indult mindig csak felpörgött leállt.

Ennek fél éve azóta a lámpa ég a motor tilt 4000 fordulat után de nem áll le és menet közben sem tapasztalható hiba.

Valakinek ötlet ?

Link to comment
Megosztás:

Ügy nagyjából végigsorolták a hibalehetőségeket a szerelőid, esetleg még a kábel köteget is meg nézném hátha. Nekem vez tengely jeladó csinált egyszer ilyet de azt is csak azért mert koszos volt.

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. Van egy Opel Vectra b 1.8 kombi autóm.

Az lenne a problémám hogy kiolvastattam a hiba kódot . vezérműtengely jeladó hiba.

Ezt ki is cseréltettem de a hiba meg maradt.

Kiolvasás után töröljük és azonnal vissza is írja.

Egy szerelő főtengely jeladó cserét mond rá szeinte ez típus hiba és azt kell cserélni .

(Megjegyzem nem szeretném minden áron kicserélni a másik jeladó is 30e Ft és mégsem lett jó)

Másik szerelő szerint a Computer mondta fel a szolgálatot és azt kell csináltatni.

Az autónak mikor világítani kezdet a lámpa kétszer - háromszor leállt menetközbe és azóta mindig ég a lámpa.

Melegen kicsit nehezen indult mindig csak felpörgött leállt.

Ennek fél éve azóta a lámpa ég a motor tilt 4000 fordulat után de nem áll le és menet közben sem tapasztalható hiba.

Valakinek ötlet ?

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt mondod a Computer tévedhet és tényleg a főtengely jeladója csinálthat hibát csak rosszat ír ?

Ahogy az előttem szóló is említette kábelköteg is lehet, érdemes lenne azt is végignézni, nehogy felesleges jeladókat cserélgess. Köztudottan Opel betegség a szigetelések elöregedése, nálam tavasszal jön a kötegcsere - vagy csak az egyes vezetékek.

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt mondod a Computer tévedhet és tényleg a főtengely jeladója csinálthat hibát csak rosszat ír ?

egy fontos dolog lenne ha a hibát kiolvasó megmondaná, hogy nincs jelen vagy nem megfelelő érték a pontos diagnózis.

két dolog miatt biztosan tilt - mondjuk az enyém 4500-nál - a főtengely jeladó és a kopogás érzékelő, ezek nekem rosszak voltak (nem megfelelő érték)

ha viszont a nincs jelen a hiba akkor a kontaktos a kábel vagy a csati okozhatja ! Nekem pl ez a hiba néha-néha előjön.

ekkor hibát olvasok és törlök majd oks

Azért szeretem az ilyen szerelőket mert azt akarják csinálni mint egy márkaszerviz: ami rossz azt cserélni! ha mégse az akkor mást stb... úgyis a vevő fizet! :sick: boa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom hogy jó helyre írom e kérdésem. De végül is a motoron van.

Tehát, a vákum pumpáról volna szó. A gyári elkezdte engedni az olajat

a kis levezető csövön. Szereztem egy bontottat, 3 hónap után ez is engedi

az olajat. Kérdésem, hogy valaki próbálta már javítani a vákum pumpát?

Valaki foglalkozik felújítással?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segitséget kérnék: Vectra 2.0dt x20dtl motoros!

Mióta hidegek vannak nehezn indul,ma pl.:azt hittem be se fog indulni,izzitottam 2x de igy is nagy

nehezen indult be,forgatja a motort de néha belekap mintha beindulni, utánna forogatja az öniditó tovább a motort

kb. forgat vagy 4-5 van mikor többet ,és akkor indul be!De nem dadog a motor,szépen jár,ugy hogy szerintem

nem porlasztó!Én adagolora tippelek,mert volt 1 F astra isuzum,és azon fel volt ujjitva a motor és ugyan igy indult

hidegen,tehát kapkod a motor mintha beindulna de mégse!!És neki pedig az adagolon a tengely ki volt kopva és

meg perselyezték mert fars levegöt szivott és mikor meg csinálták utánna pöc-röff!!!Ugy hogy szerintem a vectrának az

lehet a baja a jelek alapján!Holnap azért még meg nézem az izzitó gyertyákat!

Ja és még az érdekelne hogy az izzitás hány másodpercig tart???

A vissza jelzö lámpát követve az jó??Mert már hallottam olyat hogy sokáig izzitott,de én még teszteltem hogy hamarabb

indutsak mint ahogy a lámpa elaszik!!!

Nem hidegben jol indul!!

Ugyhogy várom a segitségeket tippeket!!

Elöre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segitséget kérnék: Vectra 2.0dt x20dtl motoros!

Mióta hidegek vannak nehezn indul,ma pl.:azt hittem be se fog indulni,izzitottam 2x de igy is nagy

nehezen indult be,forgatja a motort de néha belekap mintha beindulni, utánna forogatja az öniditó tovább a motort

kb. forgat vagy 4-5 van mikor többet ,és akkor indul be!De nem dadog a motor,szépen jár,ugy hogy szerintem

nem porlasztó!Én adagolora tippelek,mert volt 1 F astra isuzum,és azon fel volt ujjitva a motor és ugyan igy indult

hidegen,tehát kapkod a motor mintha beindulna de mégse!!És neki pedig az adagolon a tengely ki volt kopva és

meg perselyezték mert fars levegöt szivott és mikor meg csinálták utánna pöc-röff!!!Ugy hogy szerintem a vectrának az

lehet a baja a jelek alapján!Holnap azért még meg nézem az izzitó gyertyákat!

Ja és még az érdekelne hogy az izzitás hány másodpercig tart???

A vissza jelzö lámpát követve az jó??Mert már hallottam olyat hogy sokáig izzitott,de én még teszteltem hogy hamarabb

indutsak mint ahogy a lámpa elaszik!!!

Nem hidegben jol indul!!

Ugyhogy várom a segitségeket tippeket!!

Elöre is köszönöm!

Az Isuzu motorban és a DTI motorban kis túlzással csak az üzemanyag egyezik meg, minden más különbözik.

Szerintem nálad visszaejti a gázolajat az adagoló, ezért indul nehezen, néha be be röffen, aztán mégse indul. Érdemes lenne átlátszó csövet beépíteni, akkor kiderülne, hogy levegősödik-e a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Én is valami ilyemire gondolok,hogy a nyomást elengedi!!

Köszi a segitséget!

Az Isuzu motorban és a DTI motorban kis túlzással csak az üzemanyag egyezik meg, minden más különbözik.

Szerintem nálad visszaejti a gázolajat az adagoló, ezért indul nehezen, néha be be röffen, aztán mégse indul. Érdemes lenne átlátszó csövet beépíteni, akkor kiderülne, hogy levegősödik-e a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segitséget kérnék: Vectra 2.0dt x20dtl motoros!

Mióta hidegek vannak nehezn indul,ma pl.:azt hittem be se fog indulni,izzitottam 2x de igy is nagy

nehezen indult be,forgatja a motort de néha belekap mintha beindulni, utánna forogatja az öniditó tovább a motort

kb. forgat vagy 4-5 van mikor többet ,és akkor indul be!De nem dadog a motor,szépen jár,ugy hogy szerintem

nem porlasztó!Én adagolora tippelek,mert volt 1 F astra isuzum,és azon fel volt ujjitva a motor és ugyan igy indult

hidegen,tehát kapkod a motor mintha beindulna de mégse!!És neki pedig az adagolon a tengely ki volt kopva és

meg perselyezték mert fars levegöt szivott és mikor meg csinálták utánna pöc-röff!!!Ugy hogy szerintem a vectrának az

lehet a baja a jelek alapján!Holnap azért még meg nézem az izzitó gyertyákat!

Ja és még az érdekelne hogy az izzitás hány másodpercig tart???

A vissza jelzö lámpát követve az jó??Mert már hallottam olyat hogy sokáig izzitott,de én még teszteltem hogy hamarabb

indutsak mint ahogy a lámpa elaszik!!!

Nem hidegben jol indul!!

Ugyhogy várom a segitségeket tippeket!!

Elöre is köszönöm!

Szia!

Én először az üzemanyagszűrőnél kezdeném a hibakeresést, nekem is volt ilyen problémám a kadetttal.

Nem az volt a lényeg, hogy hideg van meleg, hanem mennyi ideig állt.

Ha hosszan vártál vele, nem használtad, például egy éjszakát akkor a szűrőnek az alján beszívta a levegőt, nem túl sokat, de épp elég volt, hogy hosszan tekerjen.

De menet közben nem vettem észre mivel nem volt jelentős.

Tehát nézd meg a víztelenítő csavarnál az alján, hogy nincs-e kilazulva, esetleg repedve, törve.

Nekem meg volt repedve, elsőként belehajtottam egy menetes csavart, átmenetileg az volt kéznél azzal jobb lett, de nem volt tökéletes, utána szűrőt cseréltem és minden rendben lett.

Sok szerencsét.

Szerintem ne a komoly dolgoknál kezd (adagoló nyomástartó).

Ha ez nem jön be akkor tényleg jó ötlet az átlátszó üzemanyagcső, buborékok megfigyeléséhez.

Üdv,

Péter

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az az érdekes,hogy nyáron dolgozni voltam és a kocsi pedig itthol volt

és 1 hét után inditottam és pöc-röff,tehát nem volt ilyen tünet mint most mióta hidegek vannak!!

De megnézem amit mondol köszi az infot!

Szia!

Én először az üzemanyagszűrőnél kezdeném a hibakeresést, nekem is volt ilyen problémám a kadetttal.

Nem az volt a lényeg, hogy hideg van meleg, hanem mennyi ideig állt.

Ha hosszan vártál vele, nem használtad, például egy éjszakát akkor a szűrőnek az alján beszívta a levegőt, nem túl sokat, de épp elég volt, hogy hosszan tekerjen.

De menet közben nem vettem észre mivel nem volt jelentős.

Tehát nézd meg a víztelenítő csavarnál az alján, hogy nincs-e kilazulva, esetleg repedve, törve.

Nekem meg volt repedve, elsőként belehajtottam egy menetes csavart, átmenetileg az volt kéznél azzal jobb lett, de nem volt tökéletes, utána szűrőt cseréltem és minden rendben lett.

Sok szerencsét.

Szerintem ne a komoly dolgoknál kezd (adagoló nyomástartó).

Ha ez nem jön be akkor tényleg jó ötlet az átlátszó üzemanyagcső, buborékok megfigyeléséhez.

Üdv,

Péter

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!En meg uj vagyok es olyan problemem van hogy van egy vectra b-m 1997-es X20DTL-es,es a turbo nem nyom!De az auto megy csak harmat gyenge!Radugtuk gepre es a legtömegmeröt adta hibanak!kicsereltük de nincs valtozas!EGR szelep kitakaritva mi lehet a problema!jövö het vegen indulnank egy hosszu utra!ha valakinek van otlete leccives ossza meg velem!Elöre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!En meg uj vagyok es olyan problemem van hogy van egy vectra b-m 1997-es X20DTL-es,es a turbo nem nyom!De az auto megy csak harmat gyenge!Radugtuk gepre es a legtömegmeröt adta hibanak!kicsereltük de nincs valtozas!EGR szelep kitakaritva mi lehet a problema!jövö het vegen indulnank egy hosszu utra!ha valakinek van otlete leccives ossza meg velem!Elöre is köszönöm!

Mert lehet a turbód cart be akkor kiába takaritol ki bár mit .Pucalhatot akár hogy ha a turbó nem nyom akkor nem a turbónál kéne keresni????

Hogy mit ir a gép az egy dolog egy normális szerelő nem hisz feltétel nélkül a gépnek és cserél amit ir a gép hanem megnézi hogy a hibajel milyen összefüggésben van a problémával.

Ha a turbó nem nyom mi köze is van a légtömegmérőnek hozzá???ez ha jól tudom nem elektrom szerkezet hanem szinte teljes mértékben mechanikus csövekkel meg némely tipusa vagy mind nemtudom vákum csővel.Meg kellene nézni egyáltalán megy e a turbó nem e megszorult,stb

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!En meg uj vagyok es olyan problemem van hogy van egy vectra b-m 1997-es X20DTL-es,es a turbo nem nyom!De az auto megy csak harmat gyenge!Radugtuk gepre es a legtömegmeröt adta hibanak!kicsereltük de nincs valtozas!EGR szelep kitakaritva mi lehet a problema!jövö het vegen indulnank egy hosszu utra!ha valakinek van otlete leccives ossza meg velem!Elöre is köszönöm!

Vagy csupán a csöveket átnézni első körben nincs-e lyukadás vagy kifújás valahol, olajat mennyire hordja, majd a lapátra pillantani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 1996-os X16Xel motorkódú 1.6-os vectrám. A problémám a következő: az autó másodikban lassításkor , kanyarodáskor megáll. Ez után nagyon nehezen indul újra, egyenetlenül jár, mintha csak 3 henger működne. Szinte dadogva jár. Már tavaly télen is csinálta de nem ennyire. Ha melegebb az idő ez a probléma nem jelentkezik. Mi lehet a gond?? Semmilyen hibajelző lámpa sem ég.

Előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 1996-os X16Xel motorkódú 1.6-os vectrám. A problémám a következő: az autó másodikban lassításkor , kanyarodáskor megáll. Ez után nagyon nehezen indul újra, egyenetlenül jár, mintha csak 3 henger működne. Szinte dadogva jár. Már tavaly télen is csinálta de nem ennyire. Ha melegebb az idő ez a probléma nem jelentkezik. Mi lehet a gond?? Semmilyen hibajelző lámpa sem ég.

Előre is köszönöm!!!

Üdv itt!

Először is gépre rakni, még akkor is mutathat hibajelet ha nincs jelzés!

Lehet, hogy a hőmérséklet érzékelő adta meg magát (kb 2-3 ezres tétel) igaz ez általában indításnál okoz problémát, de kitudja!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Szert tettem egy 98-as 2.0 16V X20DTH B Veki caravan-ra. Eddig a G astra topikot tapostam,de mostmár írhatok ide is.

A kérdésem az lenne,hogy szeretnék egy lefújószelepet belerakni, tudom,tudom,nincs értelme,de nekem jó ha cicccc-eg :-)

Valaki esetleg tudna ajánlani valami jófélét,esetleg beépítést csinált e már valaki. A másik kérdés pedig a cooler.Méretileg mekkora fért el,esetleg típus,ár. Valaki rakott e már be B vekibe nagyobb coolert-amihez pl a gyári lököst nem kell lecserélnem.Max egy két vágást még be vállalok,de nem akarom agyon spoilerezni :-)

Előre is köszönöm az ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Szert tettem egy 98-as 2.0 16V X20DTH B Veki caravan-ra. Eddig a G astra topikot tapostam,de mostmár írhatok ide is.

A kérdésem az lenne,hogy szeretnék egy lefújószelepet belerakni, tudom,tudom,nincs értelme,de nekem jó ha cicccc-eg :-)

Valaki esetleg tudna ajánlani valami jófélét,esetleg beépítést csinált e már valaki. A másik kérdés pedig a cooler.Méretileg mekkora fért el,esetleg típus,ár. Valaki rakott e már be B vekibe nagyobb coolert-amihez pl a gyári lököst nem kell lecserélnem.Max egy két vágást még be vállalok,de nem akarom agyon spoilerezni :-)

Előre is köszönöm az ötleteket.

:)

lesz neked flexlap :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. Szert tettem egy 98-as 2.0 16V X20DTH B Veki caravan-ra. Eddig a G astra topikot tapostam,de mostmár írhatok ide is.

A kérdésem az lenne,hogy szeretnék egy lefújószelepet belerakni, tudom,tudom,nincs értelme,de nekem jó ha cicccc-eg :-)

Valaki esetleg tudna ajánlani valami jófélét,esetleg beépítést csinált e már valaki. A másik kérdés pedig a cooler.Méretileg mekkora fért el,esetleg típus,ár. Valaki rakott e már be B vekibe nagyobb coolert-amihez pl a gyári lököst nem kell lecserélnem.Max egy két vágást még be vállalok,de nem akarom agyon spoilerezni :-)

Előre is köszönöm az ötleteket.

A nagyobb coolernek mi értelme lenne? A teljesítmény növeléshez nem ez az első lépés. Sőt, szerintem önmagában a nagyobb cooler visszalépés lenne, mert a plusz csövekkel együtt, amit be kell építeni, megnöveli a levegő útját, illetve az út ellenállását. Addig a kb 1 barig, amit a turbó tölt, bőven megteszi a gyári is.

Link to comment
Megosztás:

A nagyobb coolernek mi értelme lenne? A teljesítmény növeléshez nem ez az első lépés. Sőt, szerintem önmagában a nagyobb cooler visszalépés lenne, mert a plusz csövekkel együtt, amit be kell építeni, megnöveli a levegő útját, illetve az út ellenállását. Addig a kb 1 barig, amit a turbó tölt, bőven megteszi a gyári is.

Na igen,üzemanyagot is kéne tolni mellé plusszba,előtöltést is át kellene programozni stb.

Elsőnek ajánlanám a gödöllői dízelest.

De ha extrém dolgot akar az ember,nem pont ez a motor a legjobb választás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.