Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok,

Hibakeresés még mindig folyamatban. Azt hiszem befektetek egy op-com hibaolvasó interfacebe. A jelenség annyival bővűlt hogy 100km-es távon elfőzött a motor 4 liter vizet, úgyhogy a gyanu a termosztátra terelődött. Ez magyarázná azt hogy a check lámpa csak üzemi hőmérsékleten villan fel. Gondolom van a motor hűtésének is valami szenzora, hogy a hibát érzékelje.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Hibakeresés még mindig folyamatban. Azt hiszem befektetek egy op-com hibaolvasó interfacebe. A jelenség annyival bővűlt hogy 100km-es távon elfőzött a motor 4 liter vizet, úgyhogy a gyanu a termosztátra terelődött. Ez magyarázná azt hogy a check lámpa csak üzemi hőmérsékleten villan fel. Gondolom van a motor hűtésének is valami szenzora, hogy a hibát érzékelje.

Nem akarlak elkeseríteni, de én inkább a hengerfejre terelném a gyanut ilyen esetekben...

Ha nem távozik el sehol a hűtővíz a külvilág felé (hűtő, csövek, csatlakozások nem lyukasak), és mégis fogy, akkor a motor hengerterébe jut be, és gőz formájában eltávozik. Ilyen időben pedig a kipuffogó alapból gőzöl, szóval nehéz megállapítani, hogy ez normális, vagy rendellenes.

Ezt OP-COM nem fogja megállapítani.

A hűtésnek elvileg nincsen szenzorja, csak egy hőfokmérő gomba, ami a műszeregységnek adja a jelet, illetve egy másik, ami a motorvezérlőnek adja a jelet. Én nem tudok róla, hogy ez hibát dobna, ha túl meleg a motor. Arra van a hőfokmérő.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de én inkább a hengerfejre terelném a gyanut ilyen esetekben...

Ha nem távozik el sehol a hűtővíz a külvilág felé (hűtő, csövek, csatlakozások nem lyukasak), és mégis fogy, akkor a motor hengerterébe jut be, és gőz formájában eltávozik. Ilyen időben pedig a kipuffogó alapból gőzöl, szóval nehéz megállapítani, hogy ez normális, vagy rendellenes.

Ezt OP-COM nem fogja megállapítani.

A hűtésnek elvileg nincsen szenzorja, csak egy hőfokmérő gomba, ami a műszeregységnek adja a jelet, illetve egy másik, ami a motorvezérlőnek adja a jelet. Én nem tudok róla, hogy ez hibát dobna, ha túl meleg a motor. Arra van a hőfokmérő.

Köszi a segítséget :)

Gondoltam rá én is, de már mióta újratöltöttem nem fogyott belőle semennyi. A baj az hogy Opel szervízbe csak jövő csütörtökre kaptam időpontot, de csak idegeli az embert hogy mi lehet vele. Az kavar be a legjobban hogy csak akkor jelentezik a hiba mikor eléri azt a 60-70 fokot a motor addig semmi baja.

Link to comment
Megosztás:

Nem ment bele az olajban az a 4l víz egy nivót nézzél,.A hengerfej egyik jele hogy vagy a viz megy az olajba vagy az olaj a vízbe te esetedben az 1 ső variáció lehetséges,nem feltétlen megy ki minden viz a kipufogón,nézd az olajszintet ha magasabb mint a normál akkor lehet hogy vizes az olajod.

A másik lehetőség a nyitott rendszer amit okozhat a hütősapka kiakadt és folyamatosan nyitva van.vagy ahhogy Adam irta Csövek.

Szakszervíz helyett vidd egy normális szerelőhöz jobban jársz.

Link to comment
Megosztás:

Nem ment bele az olajban az a 4l víz egy nivót nézzél,.A hengerfej egyik jele hogy vagy a viz megy az olajba vagy az olaj a vízbe te esetedben az 1 ső variáció lehetséges,nem feltétlen megy ki minden viz a kipufogón,nézd az olajszintet ha magasabb mint a normál akkor lehet hogy vizes az olajod.

A másik lehetőség a nyitott rendszer amit okozhat a hütősapka kiakadt és folyamatosan nyitva van.vagy ahhogy Adam irta Csövek.

Szakszervíz helyett vidd egy normális szerelőhöz jobban jársz.

Köszi a tippeket :) néztem az olajat és nem tapasztaltam semmi arra utaló jelet hogy keveredett volna, ezért gyanakszom a termosztátra. Mikor volt a napokba a 100km-es kirucanásom akkor melegedett mocskosúl a motor (100fok körűl) és akkor vettem észre a 4 liter vízhiányt. Hűtőventilátor az ment.

A szerelőmtől sajna 400 kilóméterre vagyok, épp azon vagyok itt a környéken (Győr-Moson-Sopron megye) nézzek valami jó szerelőt. Végső megoldás lenne a márkaszervíz. Túl sokáig nem akarom húzni a problémát, minél hamarabb a végére szeretnék járni.

Azt nem tudom vajon van e összefüggés a hibajelzés és a melegedés között?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket :) néztem az olajat és nem tapasztaltam semmi arra utaló jelet hogy keveredett volna, ezért gyanakszom a termosztátra. Mikor volt a napokba a 100km-es kirucanásom akkor melegedett mocskosúl a motor (100fok körűl) és akkor vettem észre a 4 liter vízhiányt. Hűtőventilátor az ment.

A szerelőmtől sajna 400 kilóméterre vagyok, épp azon vagyok itt a környéken (Győr-Moson-Sopron megye) nézzek valami jó szerelőt. Végső megoldás lenne a márkaszervíz. Túl sokáig nem akarom húzni a problémát, minél hamarabb a végére szeretnék járni.

Azt nem tudom vajon van e összefüggés a hibajelzés és a melegedés között?

A termosztát nem szokott beragadni többnyire az nyitott állapotban szokott bedögleni. persze hát lehetnek kivételek,de ritka mint a fehér holló.

Jó közel választottál szerelőt te is :D .

Link to comment
Megosztás:

+ ha a termosztát zárva marad, előbb utóbb valamelyik gumicső meg adja magát mivel nem nagyon tud keringeni a víz. Én már jártam így egy Daewoo-val szerencsére időben észre vettem de a víz cső olyan kemény volt mint a beton. Más gondja lesz annak. Opelbe mondjuk biztos nem vinném a 8-9000ft-os rezsióradíjuktól.

A termosztát nem szokott beragadni többnyire az nyitott állapotban szokott bedögleni. persze hát lehetnek kivételek,de ritka mint a fehér holló.

Jó közel választottál szerelőt te is :D .

Link to comment
Megosztás:

Ajánlottak helybe egy jó szerelőt :) elvileg ma este el tudom vinni hozzá. Tűkön ülök, mostmár...

Az a helyzet hogy alföldi gyerek vagyok, csak itt dolgozom a dunántúlon és itt még nem volt szükség hogy szerelőhöz vigyem :P

Hát ha esztergomba legurulsz,tudok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Nem ment bele az olajban az a 4l víz egy nivót nézzél,.A hengerfej egyik jele hogy vagy a viz megy az olajba vagy az olaj a vízbe te esetedben az 1 ső variáció lehetséges,nem feltétlen megy ki minden viz a kipufogón,nézd az olajszintet ha magasabb mint a normál akkor lehet hogy vizes az olajod.

A másik lehetőség a nyitott rendszer amit okozhat a hütősapka kiakadt és folyamatosan nyitva van.vagy ahhogy Adam irta Csövek.

Szakszervíz helyett vidd egy normális szerelőhöz jobban jársz.

Vagy ha a hengertér és a víztér között létesül kapcsolat, akkor a motor "megeszi" a vizet.

Köszi a tippeket :) néztem az olajat és nem tapasztaltam semmi arra utaló jelet hogy keveredett volna, ezért gyanakszom a termosztátra. Mikor volt a napokba a 100km-es kirucanásom akkor melegedett mocskosúl a motor (100fok körűl) és akkor vettem észre a 4 liter vízhiányt. Hűtőventilátor az ment.

Termosztátra miért? Az legritkább esetben ragad le zárt állapotban, de olyankor egy tapottat sem lehet tovább menni, mert a hőfok az egekbe szökik.

Link to comment
Megosztás:

+ ha a termosztát zárva marad, előbb utóbb valamelyik gumicső meg adja magát mivel nem nagyon tud keringeni a víz. Én már jártam így egy Daewoo-val szerencsére időben észre vettem de a víz cső olyan kemény volt mint a beton. Más gondja lesz annak. Opelbe mondjuk biztos nem vinném a 8-9000ft-os rezsióradíjuktól.

Az még csak hagyján, ha jól dolgoznának. De ugye a márkaszervizekbe a legtrehányabb tróger szerelők vannak, akik maszekban nem tudnak megélni. Tsiztelet a kivételnek. A kollegám kocsijába 3 szor szakították bele az izzítógyertyát, harmadszorra hengerfejet is kellett cserélni (1.7 CDTI)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van itt valaki akinek Z18XE-motorkódos Vectrája van?? Mert olyan problémám lenne, vagy is nem tudom, hogy ez probléma lenne-e, de ha elindulok az autóval szépen csúsztatott kuplunggal ahogyan azt kell, akkor mocsokmódon leejti a fordulatot és beremeg az egész motor, (tolatásnál még rosszabb) de ha már picit pörgetem 1500körül akkor jó minden és nem ejti le a fordulatot! Tapasztalta már ezt valaki?? Én arra tudok gondolni, hogy mivel elektromos fojtószelepes, meg elektromos gázpedálos ezért nem tud olyan gyorsan reagálni és ezért csinálja ezt.. ki takarítva már ki lett egy párszor a fojtószelepház szóval amiatt nem csinálhatja! De jó lenne tudni, hogy más is tapasztalta-e már ezt :) előre is köszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Igen némelyik elég buta hogy finoman fejezzem ki magam, viszont van egy fiatal ismerősöm aki Opelnél dolgozott sokáig. Na az ügyes kis gyerek. Sokszor mondott már telefonba is okosat. :icon1:

Az még csak hagyján, ha jól dolgoznának. De ugye a márkaszervizekbe a legtrehányabb tróger szerelők vannak, akik maszekban nem tudnak megélni. Tsiztelet a kivételnek. A kollegám kocsijába 3 szor szakították bele az izzítógyertyát, harmadszorra hengerfejet is kellett cserélni (1.7 CDTI)

Link to comment
Megosztás:

Hát ha esztergomba legurulsz,tudok segíteni.

Köszönöm a segítő szándékot, de az is 200 kilóméter nekem :( és mióta a probléma van a motorral csak 50 kilóméteres körzetbe merek vele közlekedni. De ha mégsem boldogulnék erre akkor megkereslek :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy ha a hengertér és a víztér között létesül kapcsolat, akkor a motor "megeszi" a vizet.

Termosztátra miért? Az legritkább esetben ragad le zárt állapotban, de olyankor egy tapottat sem lehet tovább menni, mert a hőfok az egekbe szökik.

Mióta elment a 4 liter víz és utánna töltöttem azóta nem fogyott egy centit se,pedig mentem vele vagy 150 kilómétert. Szóval szerintem a hengerfejet ki lehet zárni.

Ma viszont volt egy érdekes jelensége, Mentem 90es tempóval és egyszercsak megjavúlt, kontroll lámpa kialudt, fordulatszám mérő működött és ment is mint barom. Ki is huzattam vagy 180ig :P Aztán megálltam vele, leállítottam fél órát állt és mikor újra beindítottam megint szar volt.

Erre mondják azt hogy a technika ördöge.

Link to comment
Megosztás:

Mióta elment a 4 liter víz és utánna töltöttem azóta nem fogyott egy centit se,pedig mentem vele vagy 150 kilómétert. Szóval szerintem a hengerfejet ki lehet zárni.

Ma viszont volt egy érdekes jelensége, Mentem 90es tempóval és egyszercsak megjavúlt, kontroll lámpa kialudt, fordulatszám mérő működött és ment is mint barom. Ki is huzattam vagy 180ig :P Aztán megálltam vele, leállítottam fél órát állt és mikor újra beindítottam megint szar volt.

Erre mondják azt hogy a technika ördöge.

nem ez kontakt hiba - szerintem!

Link to comment
Megosztás:

nem ez kontakt hiba - szerintem!

Milyen csatlakozókat érdemes megnéznem ? Egyszer már végigmatattam az egész motorteret, csatlakozókat, vezetékeket. Igazából a műszer mutatná meg, de ma sem hívott a szerelő hogy vihetném. Hétfőn megnézetem akárhol.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítő szándékot, de az is 200 kilóméter nekem :( és mióta a probléma van a motorral csak 50 kilóméteres körzetbe merek vele közlekedni. De ha mégsem boldogulnék erre akkor megkereslek :)

Most felforr a vized?

Ha nem,meg kell nézni,hogy a termosztátháznál nem e csepeg/folyik el a víz az alu-gumicső között,illetve ha automata klímás,akkor a vákuumos fűtéscsapnál nem e folyik,mert egy vékony gumi membrán van benne,az már szállt el nékem :(

Link to comment
Megosztás:

Most felforr a vized?

Ha nem,meg kell nézni,hogy a termosztátháznál nem e csepeg/folyik el a víz az alu-gumicső között,illetve ha automata klímás,akkor a vákuumos fűtéscsapnál nem e folyik,mert egy vékony gumi membrán van benne,az már szállt el nékem :(

Már egy pár napja nem tapasztaltam, de nem is voltak hosszú útjaim. Manuális klímás a verda és a termosztátháznál sincs folyás.

Milyen hibaolvasó interfacet lenne érdemes megvennem amivel minden hibát kiolvashatok ?

Link to comment
Megosztás:

Már egy pár napja nem tapasztaltam, de nem is voltak hosszú útjaim. Manuális klímás a verda és a termosztátháznál sincs folyás.

Milyen hibaolvasó interfacet lenne érdemes megvennem amivel minden hibát kiolvashatok ?

OP COM-ot. 10-15 ezer Ftf között osztogatják, néha hozzájutni 10 alatt is.

Pár márkaszervizes hibakiolvasás után megtérül az ára.

Link to comment
Megosztás:

OP COM-ot. 10-15 ezer Ftf között osztogatják, néha hozzájutni 10 alatt is.

Pár márkaszervizes hibakiolvasás után megtérül az ára.

Köszi, én is arra gondoltam. Csak az a baj nem vagyok egy nagy autózseni és ha ki is olvasom a hibát attól még valószinüleg el kell vinnem szerelőhöz :S ha csak nem valami kisebb hibája van.

Ezért vacilálok rajta.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, én is arra gondoltam. Csak az a baj nem vagyok egy nagy autózseni és ha ki is olvasom a hibát attól még valószinüleg el kell vinnem szerelőhöz :S ha csak nem valami kisebb hibája van.

Ezért vacilálok rajta.

Na az előttem szólók már rávezettek. Ebbajjon találsz 10 alatt is postával kicsit 10 fölött lesz de ha 3 x r használod már meg is térült az ára.

Rengeteg csati van ami hibás lehet, először ki kell olvasni majd az alapján ránézni a hibára

Link to comment
Megosztás:

OP COM-ot. 10-15 ezer Ftf között osztogatják, néha hozzájutni 10 alatt is.

Pár márkaszervizes hibakiolvasás után megtérül az ára.

Teljes mértékben nem ebbe a topic-ba tartozik, de az én fantáziám is mozgatja egy ilyen OP -COM, esetleg valaki tudna magyarországi biztos forrást, ahonnan beszerezhető, ahonnan valaki már rendelt?
Link to comment
Megosztás:

Olyan hibakódolvasó nincs ami helyetted megjavítja az autót, de az is elég ha már nem tud lehúzni a szerelő azzal hogy kicserélte a fél motort amikor te előtte kiolvastad és láttad hogy csak egy jeladót kellett cserélni...

Na az előttem szólók már rávezettek. Ebbajjon találsz 10 alatt is postával kicsit 10 fölött lesz de ha 3 x r használod már meg is térült az ára.

Rengeteg csati van ami hibás lehet, először ki kell olvasni majd az alapján ránézni a hibára

Igazatok van, köszi a segítséget. Be fogok egyet szerezni. Remélem megúszom valami kontakt hibával a dolgot. Osztom a tapasztalataimat ha megvan a hiba.

Teljes mértékben nem ebbe a topic-ba tartozik, de az én fantáziám is mozgatja egy ilyen OP -COM, esetleg valaki tudna magyarországi biztos forrást, ahonnan beszerezhető, ahonnan valaki már rendelt?

Én a Vaterán nézelődök, vannak egész elfogadható árba. Bár túl olcsón sem akarok mert nem bízom a csábító ajánlatokba.

Értesítelek ha sikerült rendelnem egy jó forrásból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.