Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

y16xe-t még nem is hallottam/láttam igazán, de ha jól láttam googlin kb ugyanaz minta másik, a z16xe-> megnézed, ha nem sárgalámpázik máris nincs gond :D Amúgy ami elromolhat benne: ECU (motorra van rakva, egy idő után tuti kinyúl 50-100k javítani/használt), ugyanúgy mint kb minden egykorú motornál elszállhat bármelyik érzékelő. A vezérlés csere vízpumpástul olyan 60k-s tétel ezeknél, ezt számold bele a vételárba a szokásos mellé.

A katalizátor egybe van forrasztva a csonkkal ami hajlamos elrepedni a súly, a rázkódás és a tartók hiánya miatt, ez a 150k-s akciós utángyártott és a mégdrágább gyári miatt egy 30-50k-s bontottal "javítható" hiba. Szóval erre ránéznék a helyedben ha ezt választod.

Amúgy meg 1.8/2.0-ban nem gondolkodsz?

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy y16xe és z16xe motorok között mi a különbség és mennyire megbízhatóak ezek a motorok?

Néztem egy hirdetést, 2001-es 1,6 16 szelepes motorral szerelt autót és azért érdekelne, hogy milyenek ezek a motorok. Első ránézésre faternak is tetszett az autó képek alapján, de inkább rákérdezek, hogy milyen ez a motor, minthogy egy esetleges vétel után vagyonokat kelljen költeni.

Mondjuk nekem egyáltalán nem jön be ez a túlelektronikázott motor, de hát ha ilyen van, akkor nem tudok mást tenni.

Link to comment
Megosztás:

hát biztos hogy van olyan aki próbálkozott vele, mivel a 82 lóerős td változatban nincs intercooler.

Amire te gondolsz az az 1,7 TDS változat, de az nem isuzu hanem opel motoros.

A 82 lóerős Isuzuban pont benne van az intercooler,szóval ne szerelj bele még egyet,esetleg egy nagyobbat! ;)

Szemből a hűtőradiátortól jobbra meg is kell találnod!

Link to comment
Megosztás:

A 82 lóerős Isuzuban pont benne van az intercooler,szóval ne szerelj bele még egyet,esetleg egy nagyobbat! ;)

Szemből a hűtőradiátortól jobbra meg is kell találnod!

szia, teljesen igazad van. ne haragudj, de félre informáltak engem, valóban ott van :D

Akkor kérdeznék még egyet ha nem gond. A füstcsavaron tudtál állitani? mert azt mondták hogy nem nagyon lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20DTL motorkódos B1-es Vectrám van. A következőket produkálja:

Megállok például a piros lámpánál, autó üresben, szépen jár a motor alapjáraton. Egyszer csak azt érzem, hogy a motor egy pillanatra erőteljesebben "berántana", "megrázza az autót" járás közben, de ezt tényleg egy fél másödpercig csinálja. Nem csinálok semmit, csak ülök a kocsiban.

Nincs ötletem. Van valakinek hasonló tapasztalata.

Válaszotokat előre is köszönöm!

üdv.

Link to comment
Megosztás:

hát biztos hogy van olyan aki próbálkozott vele, mivel a 82 lóerős td változatban nincs intercooler.

Amire te gondolsz az az 1,7 TDS változat, de az nem isuzu hanem opel motoros.

Szerintem te az 1.5-ös TD Isuzu motorral kevered, mert abban valóban volt cooleres, és cooler nélküli változat. Előbbi E Kadettekben 72 LE körül, utóbbi pedig B Corsákban 67 LE körül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy vectra 1,6 évjárat1999. A problémám az, hogy ha hidegen bestartolom és elindulok vele, akkor addig míg a szívato megy semmi problémám, de amikor leáll a szívato a motor fullad , kiveszem a sebességet akkor ledoglik, ha már bemelegedett akkor bármit csinálok vele ez a probléma nem jelentkezik. Olyan mintha nem lenne kompresszio. Tudna nekem ebbe valaki segítenni? Voltam szervizbe 1 honapig oda vissza vittem az autot de semmi. Koszi a segitsegt

Link to comment
Megosztás:

Szerintem te az 1.5-ös TD Isuzu motorral kevered, mert abban valóban volt cooleres, és cooler nélküli változat. Előbbi E Kadettekben 72 LE körül, utóbbi pedig B Corsákban 67 LE körül.

hát, lehet hogy azzal kevertem össze valóban. Esetleg te tudtál állitani a füstcsavaron? mert azt mondják hogy az isuzunál nagyon komplikált.
Link to comment
Megosztás:

hát, lehet hogy azzal kevertem össze valóban. Esetleg te tudtál állitani a füstcsavaron? mert azt mondják hogy az isuzunál nagyon komplikált.

inkább üzemanyag mennyiséget állító csavar, mint füstcsavar, kicsit hülyén hangzik szerintem:) le van plombálva, lefeszegeted és teker az órajárással megegyezően, akkor adsz neki több anyagot.
Link to comment
Megosztás:

y16xe-t még nem is hallottam/láttam igazán, de ha jól láttam googlin kb ugyanaz minta másik, a z16xe-> megnézed, ha nem sárgalámpázik máris nincs gond :D Amúgy ami elromolhat benne: ECU (motorra van rakva, egy idő után tuti kinyúl 50-100k javítani/használt), ugyanúgy mint kb minden egykorú motornál elszállhat bármelyik érzékelő. A vezérlés csere vízpumpástul olyan 60k-s tétel ezeknél, ezt számold bele a vételárba a szokásos mellé.

A katalizátor egybe van forrasztva a csonkkal ami hajlamos elrepedni a súly, a rázkódás és a tartók hiánya miatt, ez a 150k-s akciós utángyártott és a mégdrágább gyári miatt egy 30-50k-s bontottal "javítható" hiba. Szóval erre ránéznék a helyedben ha ezt választod.

Amúgy meg 1.8/2.0-ban nem gondolkodsz?

Tehát akkor maga a motor nem egy meghibásodásra hajlamos cucc, csak a körítés? Az ECU-t nem lehet átfaragni másik helyre, pl a tűzfalra felfogatni? Vagy annyira messze van ez a motortól, hogy a kábelköteg nem ér oda? Egy kis barkácsolástól nem riadok meg. :) Ahogy olvastam az EGR-el is szoktak gondok lenni, amit lefalaznak, így szüntetve meg a gondot, meg gyújtótrafó hibáról is hallottam. Nem tudom mennyire lehet általános hiba ez a gyújtótrafó meghibásodás, mivel az sem egy olcsó kategória.

Azért kérdeztem pont ezt a motort, mert egy ilyen motorú autó lenne az egyik kiszemelt áldozat. Ha eddig a 60Le-s kadett elég volt, akkor ennek is elégnek kellene lenni. :) A kiszemelt autó ez lenne. http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_1.6_16v_comfort_a_k_c_i_o_-5735424

Holnap lehet megnézzük, attól függően fater dolgozik-e vagy sem. Ebben az árketegóriában van még pár autó ott, de nekem nagyon tetszik ez a forma, kívül belül egyaránt.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor maga a motor nem egy meghibásodásra hajlamos cucc, csak a körítés? Az ECU-t nem lehet átfaragni másik helyre, pl a tűzfalra felfogatni? Vagy annyira messze van ez a motortól, hogy a kábelköteg nem ér oda? Egy kis barkácsolástól nem riadok meg. :) Ahogy olvastam az EGR-el is szoktak gondok lenni, amit lefalaznak, így szüntetve meg a gondot, meg gyújtótrafó hibáról is hallottam. Nem tudom mennyire lehet általános hiba ez a gyújtótrafó meghibásodás, mivel az sem egy olcsó kategória.

Azért kérdeztem pont ezt a motort, mert egy ilyen motorú autó lenne az egyik kiszemelt áldozat. Ha eddig a 60Le-s kadett elég volt, akkor ennek is elégnek kellene lenni. :) A kiszemelt autó ez lenne. http://www.hasznalta..._c_i_o_-5735424

Holnap lehet megnézzük, attól függően fater dolgozik-e vagy sem. Ebben az árketegóriában van még pár autó ott, de nekem nagyon tetszik ez a forma, kívül belül egyaránt.

Nem mindegyik y motoron vab EGR szelep.:) A 2.6 v6-on biztos nincs.Ezt az ecu-s dolgot énis hallottam.Én azt tudom elképzelni,h. a rezonancia miatt kitörnek a érintkezők lábai vagy a benne lévő alkatrészek lábainál lévő forraszkötésekkel lehet gond.De ezt szerintem javítható kategória.Meg estleg beázás miatt mehet tönkre.Meg kell nézni élőben,h.mennyire rohad a kaszni.Így elsőre nemtűnik rossznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van egy vectra 1,6 évjárat1999. A problémám az, hogy ha hidegen bestartolom és elindulok vele, akkor addig míg a szívato megy semmi problémám, de amikor leáll a szívato a motor fullad , kiveszem a sebességet akkor ledoglik, ha már bemelegedett akkor bármit csinálok vele ez a probléma nem jelentkezik. Olyan mintha nem lenne kompresszio. Tudna nekem ebbe valaki segítenni? Voltam szervizbe 1 honapig oda vissza vittem az autot de semmi. Koszi a segitsegt

Érdekes hibajelenség.A szívatóval a porszívó hangra gondolsz????Motorhibajelző nem világít??Miket néztek meg rajta???Melegen az alapjárat néha nem hullámzik??

Link to comment
Megosztás:

inkább üzemanyag mennyiséget állító csavar, mint füstcsavar, kicsit hülyén hangzik szerintem:) le van plombálva, lefeszegeted és teker az órajárással megegyezően, akkor adsz neki több anyagot.

aha, azért kérdezem ám, mert többen is azt mondták hogy az adagoló azon része előtt ahol ez a csavar elhelyezkedik valamilyen lap van. (állitólag az immobiliser-hez tartozik) és emiatt nehézkes a hozzáférés.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20XEV Vektrának hol találom az alapjárati motorját, és mennyire nehéz levenni és kitisztítani?

Egyre gyakrabban áll le üresjáratban. :(

Szemben állsz a motorral, a pillangószelep bal oldalán van, két csavar fogja, vedd le a vastag szívócsövet mert nem férsz tőle hozzá.

Link to comment
Megosztás:

aha, azért kérdezem ám, mert többen is azt mondták hogy az adagoló azon része előtt ahol ez a csavar elhelyezkedik valamilyen lap van. (állitólag az immobiliser-hez tartozik) és emiatt nehézkes a hozzáférés.

na ezt viszont nem tudom, hál istennek az A vekimen nincs immo:D
Link to comment
Megosztás:

Érdekes hibajelensÉg.A szívatóval a porszívó hangra gondolsz????Motorhibajelző nem világít??Miket nÉztek meg rajta???Melegen az alapjárat nÉha nem hullámzik??

A szivatoval a porszivo hangra gondolok . A segedkompresszor Jo benne a szivotorkot kitakaritottak benzinfiltert is csereltek rajta, olajat is de szerintem ahhoz nincs koze, es a motorhibajelzo nem vilagit.montak mashol tankolja es tegyek bele befecskendezes tisztitot. Amugy minding shellnel tankolok, aztan tettem bele motor tisztitot, de semmi eredmeny. Tanacstalan vagyok

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor maga a motor nem egy meghibásodásra hajlamos cucc, csak a körítés? Az ECU-t nem lehet átfaragni másik helyre, pl a tűzfalra felfogatni? Vagy annyira messze van ez a motortól, hogy a kábelköteg nem ér oda? Egy kis barkácsolástól nem riadok meg. :) Ahogy olvastam az EGR-el is szoktak gondok lenni, amit lefalaznak, így szüntetve meg a gondot, meg gyújtótrafó hibáról is hallottam. Nem tudom mennyire lehet általános hiba ez a gyújtótrafó meghibásodás, mivel az sem egy olcsó kategória.

Azért kérdeztem pont ezt a motort, mert egy ilyen motorú autó lenne az egyik kiszemelt áldozat. Ha eddig a 60Le-s kadett elég volt, akkor ennek is elégnek kellene lenni. :) A kiszemelt autó ez lenne. http://www.hasznalta..._c_i_o_-5735424

Holnap lehet megnézzük, attól függően fater dolgozik-e vagy sem. Ebben az árketegóriában van még pár autó ott, de nekem nagyon tetszik ez a forma, kívül belül egyaránt.

Nos ma meglestem a kocsit, elsőre jónak tűnik, szépen indult a motor, nem füstöl, szép a járása is. Kasztni is egyben van. Így elsőre jónak tűnik, még fater megnézi majd és dönt, hogy mi lesz. Felszereltsége is jó, van benne minden, ami csak kell egy autóba. Hétfőn kiderül, hogy mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

A szivatoval a porszivo hangra gondolok . A segedkompresszor Jo benne a szivotorkot kitakaritottak benzinfiltert is cserelte k rajta, olajat is de szerintem ahhoz nincs koze, es a motorhibajelzo nem vilagit.montak mashol tankolja es tegyek bele befecskendezes tisztitot. Amugy minding shellnel tankolok, aztan tettem bele motor tisztitot, de semmi eredmeny. Tanacstalan vagyok

Hát ezt látni kéne...És gépre nem dugták rá???

Link to comment
Megosztás:

Nos ma meglestem a kocsit, elsőre jónak tűnik, szépen indult a motor, nem füstöl, szép a járása is. Kasztni is egyben van. Így elsőre jónak tűnik, még fater megnézi majd és dönt, hogy mi lesz. Felszereltsége is jó, van benne minden, ami csak kell egy autóba. Hétfőn kiderül, hogy mi lesz.

Egész korrektnek tűnik így a képek alapján.

Link to comment
Megosztás:

Egész korrektnek tűnik így a képek alapján.

Igen az és nem csak képek alapján. Érdekes, hogy a hirdetésben 120e km van írva, amúgy meg 180e van benne. :) Nem is sok az az eltérés. Klímának is manuális van írva, közben meg digit klímás, és kormányról távirányítható a rádió is.

Versenyben van még egy Focus is, de fura kattogó hang jött néha a motortól, nem járt olan szépen, mint ez, meg nincs ilyen jó felszereltsége sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.