Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy kis segítségre lenne szükségem. (talán másnak is volt ilyen hibája)

Van 2001.es 1.8 Vecim és körülbelül 500km-enként leáll és nem indul el 3 percig (ez alatt a 3 perc alatt villog a motor hiba lámpa) , majd letelik a 3 perc és következő 500km semmi gond.

Nem eszik többet ,nem megy rosszabbul, és nem indul nehezen. Voltam már vele Opel szakszervizben, tisztítottak valami szelepet, szoftvert frissítettek rajta, és cseréltek üza.tank szellőztetőt. Kb eddig ennyi és a hiba megvan.

Segítsetek!!!

Kösz mindenkinek!

A villogó motorkontrol a gyári imó meghibásodását jelzi.Keress inkább egy szakembert aki tudja is, mit akar frissíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, már ezt annak lehet nevezni. Szoval nekem egy X20DTH motor van a Vecciben. Èszrevettem ,hogy Kb 3500 as fordulattól egy nagyon gyenge kis akadozás jelenkezik. Olyan mintha valami visszahuzná az autot. Ez a legjobb pl rá. Ma kicseréltem az üzemanyagszüröt, de még mindig lehet érezni.

Van esetleg ötletetek mi lehet?

Üdv Àdám

Link to comment
Megosztás:

Jövőhéten szelepszár szimmering csere lesz egy kis hengerfej felújítással egyetemben ha már leszedjük. Hengerfejet Szakál metál csinálja majd. Kíváncsi vagyok hogy fog kinézni megbontva ennyi kilométerrel. Azt tudja valaki, hogy a szívósor része lejön-e egyben, úgy hogy ne kelljen lebontani a csöveket róla vagy bontani kell mindent. Nem akarom bontani, arra gondoltam hogy hátha félre lehetne húzni kompletten hogy kiférjen a hengerfej.

Link to comment
Megosztás:

Jövőhéten szelepszár szimmering csere lesz egy kis hengerfej felújítással egyetemben ha már leszedjük. Hengerfejet Szakál metál csinálja majd. Kíváncsi vagyok hogy fog kinézni megbontva ennyi kilométerrel. Azt tudja valaki, hogy a szívósor része lejön-e egyben, úgy hogy ne kelljen lebontani a csöveket róla vagy bontani kell mindent. Nem akarom bontani, arra gondoltam hogy hátha félre lehetne húzni kompletten hogy kiférjen a hengerfej.

Lejön egybe, de kényelmesebb szerelni, ha teljesen lebontod! Ja x18xe-nél!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is x18xe. Neked mennyi olajat csipegetett a javítás előtt? Füstölt is?

Hali!

kb. 0,5 litert/1000 km, mikor levettem a hengerfejet, a hengerfalon még szépen látszik a hónolás, pedig 280000 fölött van a km óra szerint.

Először csak a szelepszár szimeringet cseréltem, de kb 1000 km után erősebben elkezdte enni mint a csere előtt, alapjáraton erősen füstölt (nagyon durván, mint egy erős keverékes trabi), fordulaton szinte semmi nem látszott.

A kipuf oldali szelepvezetőket, szelepeket jól nézesd át, az én hengerfejemen a szelepvezetők is el voltak kopva, a szelepszár szerencsére nem!

Link to comment
Megosztás:

Jövőhéten szelepszár szimmering csere lesz egy kis hengerfej felújítással egyetemben ha már leszedjük. Hengerfejet Szakál metál csinálja majd. Kíváncsi vagyok hogy fog kinézni megbontva ennyi kilométerrel. Azt tudja valaki, hogy a szívósor része lejön-e egyben, úgy hogy ne kelljen lebontani a csöveket róla vagy bontani kell mindent. Nem akarom bontani, arra gondoltam hogy hátha félre lehetne húzni kompletten hogy kiférjen a hengerfej.

nekem múlt hónapban volt sík, nyomáspróba, kipu oldali szelepvezetők cseréje, szelepszár szimering csere. Ez 22e Ft volt. a szívósor csak félre lett húzva. Nézesd meg a hidrotőkék állapotát is. Én elmulasztottam és ráb...tam úgyhogy mehetek olajnyomást méretni, mert vagy az olajszivattyúm szaraxik, vagy valamelyik hidrotőke szállt el. Csattog mint 1 traktor indításkor, indítás után 5mp-el meg mint 1 kistraktor. x18xe

Link to comment
Megosztás:

nekem múlt hónapban volt sík, nyomáspróba, kipu oldali szelepvezetők cseréje, szelepszár szimering csere. Ez 22e Ft volt. a szívósor csak félre lett húzva. Nézesd meg a hidrotőkék állapotát is. Én elmulasztottam és ráb...tam úgyhogy mehetek olajnyomást méretni, mert vagy az olajszivattyúm szaraxik, vagy valamelyik hidrotőke szállt el. Csattog mint 1 traktor indításkor, indítás után 5mp-el meg mint 1 kistraktor. x18xe

Sajnos nekem is kezdi.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem szakálnál volt a tied is. Velük már ledumáltam hogy nézzék át rendesen ha már le van bontva. A hidrotőkéket szétszedem megnézem és amit kell kicserélem. Azokat úgy sem küldöm el a szakálhoz. Unixba kedvezménnyel nem nagy tétel, mondjuk remélem nem kell mind a tizenhatot cserélni mert akkor viszont az már húzós :lol: Nekem is volt olyan hogy el kezdett csattogni nagyon még melegen is. Mobil olaj volt benne. Lecseréltem, meg Unixba vettem hidrotőke adalékot. Csere után pár nappal meg magas fordulaton jól kipörgetve meghajtottam vagy tíz percet ,és azóta sem csinálja. Ez olyan több tízezer km-el ezelőtt volt.

nekem múlt hónapban volt sík, nyomáspróba, kipu oldali szelepvezetők cseréje, szelepszár szimering csere. Ez 22e Ft volt. a szívósor csak félre lett húzva. Nézesd meg a hidrotőkék állapotát is. Én elmulasztottam és ráb...tam úgyhogy mehetek olajnyomást méretni, mert vagy az olajszivattyúm szaraxik, vagy valamelyik hidrotőke szállt el. Csattog mint 1 traktor indításkor, indítás után 5mp-el meg mint 1 kistraktor. x18xe
Link to comment
Megosztás:

Na leszedtük a hengerfejet. Szerencsére semelyik csavar nem tört bele. Blokk az rendben van, nincs válla a hengernek sem. Viszont ahogy a hengerfej kinézett az katasztrófa. Csoda hogy ment. Hihetetlen mennyiségű olajsár volt benne. Papolnak itt az ilyen olyan minőségű olajról. Én max tízezernél cserélem. Nem teszek bele gagyit, de még is hihetetlen ami a hengerfejbe volt. Hengerfej tömítés már mállott. Volt olyan rész, ahol már belelógott a víztérbe. Elfáradt szegénykém. Szimmering az beton kemény, gyakorlatilag csak dísznek volt benne. Többet akkor tudok majd ha visszajön a javításból. Aki 250000km környékén jár, az készülhet mert előbb utóbb erre a sorsra jut mindegyik.

Link to comment
Megosztás:

Aki 250000km környékén jár, az készülhet mert előbb utóbb erre a sorsra jut mindegyik.

Óra szerint lassan megvan a 225e... akkor készülök :lol: Eddig még semmi jele nincs hibának, remélem így is marad.

275e... Nem folyik sehol semmi- elvileg. 7en olajcsere, akkor megsasolom jobban.

Kelly, nálad mennyi van a gépben?

Link to comment
Megosztás:

Hengerfej tömítés már mállott. Volt olyan rész, ahol már belelógott a víztérbe. Elfáradt szegénykém.

Mer' kitapostad a szömit! :lol: :lol: :D

Sztem én is 230-240e.km-nél járhatok (nem óra szerint) de a moci azon kívül, hogy poros egy minimális olajszivárgás van szintén a főtengelyszimeringnél és semmi több.

Szepelszárszimering cserével sztem az az olajfogyi is orvosolható lenne ami megvan.De egyelőre amíg komolyabb baja nincs, nem akarok bele mászni ilyesmibe.

Mivel nem különösebben érdeklődnek az autó után helyesebben a kutya nem hívott fel eddig, egyre nagyobb a valószínűsége, hogy a következő vezérlés csere is nálam lesz. Mer' bagóért nem fogom elkótyavetyélni a gépem. Talán, mondom talán akkor megejtek majd én is egy ilyen hengerfejtömítés és tsai dolgot. Persze ha addig ki nem köpi. Addig nem látom értelmét. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj. Aki tőlem finomabban megy vele, az vagy hazudik, vagy 100 éves. :D ;) Nem az bosszant, hogy ezt a kb 60000ft-ot rá kell költsem. Minden nap ezzel járok ezzel dolgozom. Termeli nekem a pénzt, nem sajnálom tőle főleg úgy, hogy soha nem volt semmi baja. Azt már írtam itt egy párszor, hogy napra pontosan majdnem nyolc éve van nálam. 132000km-er vettem. Mindig normális jó minőségű cuccokat rakok bele tényleg. Viszont az bosszant, hogy megetetik az embert a sok car marketing dumával (értem az olajra) hogy vedd meg a drágábbat meg ez ilyen jó ez meg még jobb. Aztán ahogy ránéztem leszerelve a hengerfejre.......tényleg megdöbbentő. Kár hogy nem fényképeztem le. Pl a hengerfej csavarokat úgy kellett kibányászni az olajsárból, mert nem is látszottak. Hidrotőkéken állt a dzsuva, meg gyakorlatilag mindenhol. Most hogy meg lesz csinálva normálisan, ki lesz takarítva normálisan + az olajteknőt kb két éve szedtem le azt is kitakarítottam, bár negyed ennyi ganaj nem volt benne. Na mostantól éri meg a motoröblítőt beletenni olajcsere előtt. De ezt látva senkit nem bíztatok arra, hogy egy kétszázezer feletti futásteljesítményű autóba bele tegye a motoröblítőt. Csoda hogy nekem is nem tömítette el valamelyik olajfuratot, mert az tényleg copás. Na meg felesleges pénzkidobás.

Ja azt akartam még írni, hogy a szívósort meg a szelepeket, meg a dugattyút látva semmi rendelleneset nem láttam az etanolra visszavezetve.

Mer' kitapostad a szömit! :lol: :lol: :D
Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj. Aki tőlem finomabban megy vele, az vagy hazudik, vagy 100 éves. :lol: :lol: Nem az bosszant, hogy ezt a kb 60000ft-ot rá kell költsem. Minden nap ezzel járok ezzel dolgozom. Termeli nekem a pénzt, nem sajnálom tőle főleg úgy, hogy soha nem volt semmi baja. Azt már írtam itt egy párszor, hogy napra pontosan majdnem nyolc éve van nálam. 132000km-er vettem. Mindig normális jó minőségű cuccokat rakok bele tényleg. Viszont az bosszant, hogy megetetik az embert a sok car marketing dumával (értem az olajra) hogy vedd meg a drágábbat meg ez ilyen jó ez meg még jobb. Aztán ahogy ránéztem leszerelve a hengerfejre.......tényleg megdöbbentő. Kár hogy nem fényképeztem le. Pl a hengerfej csavarokat úgy kellett kibányászni az olajsárból, mert nem is látszottak. Hidrotőkéken állt a dzsuva, meg gyakorlatilag mindenhol. Most hogy meg lesz csinálva normálisan, ki lesz takarítva normálisan + az olajteknőt kb két éve szedtem le azt is kitakarítottam, bár negyed ennyi ganaj nem volt benne. Na mostantól éri meg a motoröblítőt beletenni olajcsere előtt. De ezt látva senkit nem bíztatok arra, hogy egy kétszázezer feletti futásteljesítményű autóba bele tegye a motoröblítőt. Csoda hogy nekem is nem tömítette el valamelyik olajfuratot, mert az tényleg copás. Na meg felesleges pénzkidobás.

Ja azt akartam még írni, hogy a szívósort meg a szelepeket, meg a dugattyút látva semmi rendelleneset nem láttam az etanolra visszavezetve.

Enngem a skoda 120 hengerfejénél fogadott iszonyatos mennyiségű olajsár. Jó, én beleraktam a szar minőségű 20W50-es olajat, meg olajbesürűsítő adalékot is. Alig bírtam megköpeszteni. Kapta a brigécol+magasnyomású mosó tisztítást vagy 10szer, plusz a makacs olajsarat csavarhúzóval távolítottam el.

Az Opel hengerfejében viszont tisztaság van, már vettem le kétszer is a szelepfedelet.

Link to comment
Megosztás:

Nya 1 héttel ezelőtt megvolt hogy miért csattogtunk. olajteknő a csavarnál me volt 1 picit ütve, ezért nem folyt ki belőle a szmötyi. Volt benne vagy 2mm olajsár, plusz az olajszivattyú fémszűrője ami kb 5cm2-s, 1cm2-n szivta fel az olajat, annyra el volt tömődve. Ezért nem volt normális olajnyomásom. A szerelő szerint, ha nem vigyáznék az autóra és 1stift 2stift üveghang, már rég kidobhattam volna a motort. Szerencsére nem sportautónak használom. Csodák csodája a csattogás teljesen megszünt. Úgyhogy öröm van... (5e-ből megúsztam a tisztitást)

Link to comment
Megosztás:

Helló! volna egy gyors és rövid kérdésem...Hol lehet kapni 1.7 TDI isuzu motorhoz olajhűtőt, vagyis azt a részt amire feltekerni az olajszűrőt és megy víz is oda. Mert az egyik ismerősőmnek az kivan jukadva és olaj ment a vízbe. Bontóbol érdemes venni és vajon milyen árban lehet. Válaszotokat előre is megköszönom!!!

Link to comment
Megosztás:

Helló! volna egy gyors és rövid kérdésem...Hol lehet kapni 1.7 TDI isuzu motorhoz olajhűtőt, vagyis azt a részt amire feltekerni az olajszűrőt és megy víz is oda. Mert az egyik ismerősőmnek az kivan jukadva és olaj ment a vízbe. Bontóbol érdemes venni és vajon milyen árban lehet. Válaszotokat előre is megköszönom!!!

Egyértelműen bontó, ha nem akar vagyonokat rákölteni. Hogy mennyi az ára, azt majd ott megmondják.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen volt vagy két éve alig tudott olajat szívni, mert el volt tömődve az alsó szűrő. Alapjáraton néha bevillant az olajnyomás. Jók ezek a drága olajak. :lol:

Nya 1 héttel ezelőtt megvolt hogy miért csattogtunk. olajteknő a csavarnál me volt 1 picit ütve, ezért nem folyt ki belőle a szmötyi. Volt benne vagy 2mm olajsár, plusz az olajszivattyú fémszűrője ami kb 5cm2-s, 1cm2-n szivta fel az olajat, annyra el volt tömődve. Ezért nem volt normális olajnyomásom. A szerelő szerint, ha nem vigyáznék az autóra és 1stift 2stift üveghang, már rég kidobhattam volna a motort. Szerencsére nem sportautónak használom. Csodák csodája a csattogás teljesen megszünt. Úgyhogy öröm van... (5e-ből megúsztam a tisztitást)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.