Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

10W-t szoktak ajánlani. De én az 5-t ajánlom vagy a 0-t. A lényeg, hogy a meleg oldali 40-hez ragaszkodj és ne menj lejjebb 30-ra! Ez a fontosabb szám meleg, járó motornál. Ekkor van értelme vékonyságról beszélni és a 30 túl vékony, a 40 pont jó. Kopottabb motornál esetleg 50, de inkább maradj a 40-nél. A 10w,5w,0w nem vékony soha (ez a hideg oldali viszkozitási mutató). A pénztárcád döntsön melyiket veszed a full szintetikus felé tendálj.

Jól fogyaszt a kocsid. Gratulálok. Nekem Astra van, de 10 alatt nem úszom meg. Igaz, csak városban járok vele.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy ilyen olajszint jelző és hol? (nekem egy új gyárim van)

Neked az x20xe mocihoz kell a szint jelző Zsomat?

Én lehet el tudom adni az enyémet ha érdekel. A héten kiderül részemről, hogy kell-e.

Szerk.:

A teljesen jól működő használtat is eladom, új tömítéssel. Amelyik érdekel.

Igen, nekem is X20XEV-m van. Hogy érdekel-e, az nagyban függ az ártól. Most éppen széthullott a kipufogóm, de elég rendesen, szóval a prioritások kicsit átrendeződtek. :D

Link to comment
Megosztás:

A kettőből egy eladó, szóval, ha az olcsóbb kell az nyilván a használt lesz. Amúgy az új ára 22-25 ezer Ft. Én 15-ért adom ha kell, nevedre számlával garival. A használt árát nem tudom de kb. 5000 ft körül lehet. De megkérdezem még. De a használton is új lesz a tömítő gyűrű. Működni, meg tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

10W-t szoktak ajánlani. De én az 5-t ajánlom vagy a 0-t. A lényeg, hogy a meleg oldali 40-hez ragaszkodj és ne menj lejjebb 30-ra! Ez a fontosabb szám meleg, járó motornál. Ekkor van értelme vékonyságról beszélni és a 30 túl vékony, a 40 pont jó. Kopottabb motornál esetleg 50, de inkább maradj a 40-nél. A 10w,5w,0w nem vékony soha (ez a hideg oldali viszkozitási mutató). A pénztárcád döntsön melyiket veszed a full szintetikus felé tendálj.

Jól fogyaszt a kocsid. Gratulálok. Nekem Astra van, de 10 alatt nem úszom meg. Igaz, csak városban járok vele.

Lehet akkor most egy 5W40-et próbálok bele, vaterán 7 körül is van, elf, total quartz? Mennyire bevált márkák ezek?

Fogyaszás mostanában 8,2 nagy átlagban az 50-50 benzin-etanol miatt de ez sem vészes, városban nekem is felugrik azért de szerencsére sokat vagyok főúton.

Konkrétan ez érdekelne! Total Quartz 5W40 Szintetikus

Link to comment
Megosztás:

10W-t szoktak ajánlani. De én az 5-t ajánlom vagy a 0-t. A lényeg, hogy a meleg oldali 40-hez ragaszkodj és ne menj lejjebb 30-ra! Ez a fontosabb szám meleg, járó motornál. Ekkor van értelme vékonyságról beszélni és a 30 túl vékony, a 40 pont jó. Kopottabb motornál esetleg 50, de inkább maradj a 40-nél. A 10w,5w,0w nem vékony soha (ez a hideg oldali viszkozitási mutató). A pénztárcád döntsön melyiket veszed a full szintetikus felé tendálj.

Nyárra szokták ajánlani a 5W-s olajat,de _Seth_ autójában szerintem 150.000km-nél több van!Nem fog szerinted megugrani az olajfogyasztása?

Link to comment
Megosztás:

Mint ahogy már írtam is, a meleg oldali viszkozitást nem kell változtatni és így nem fog e miatt semmivel sem több olajat enni.

Az 5W-40-es olaj hidegen hígabb és ez a kihült motor indításkor (pl. reggel) hasznos. Hamarabb eljut a fontos kenési helyekre az olaj, könnyebben szivattyúzható könnyebben folyik, áramlik a járatokon. Maga az olaj is jobb minőségű, a csere periódus végén is jobb az állapota, mint a fél szintetikus olajoknak. A szintetikus nem romlik annyit. De a csere periódust be kell tartani ezzel az olajjal is.

Nem az a lényeg, hogy mennyi van a motorban, hanem az, hogy mennyire kopott. A kettő majdnem ugyan az. De ha kopott pl a gyűrű, az még cserélhető. A lényeg, hogy az illesztések a gyárihoz közel essenek. Vagy egy felújítás után ismét jók legyenek. Ha eszi az olajat, akkor meg kell javítani, felújítani, kicserélni a motort. Mindenki saját szájíze és pénztárcája szerint.

Annak a Total olajnak Opel minősítése nincsen, de szerintem elmegy vele. Gond nem lesz. Amúgy azt az olajat 6500-ért is meg lehet már kapni. Netes boltban, nem vaterán. Az API SM jó minősítés viszont. ;-)

Nézd meg az ajánlott olajok listáját ha jól tudom a G Astra topicban van. De 5W-40-et válassz! Ott 10-est ajánlanak majd.

Mobil Super 3000 X1 vagy Mobil 1 New Life 0w-40 szerintem. Ezeknek van minősítése. Bár, drágábbak is. 9.000 ill. 12.000 Ft köröl vannak.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a vízpumpát is a motoron. AISIN volt benne, Ruville ment bele.

Nem voltam vele maradéktalanul elégedett, mert a felszerelés után látszott, hogy 1,5-2 mm-rel bejjeb került az ékszíjtárcsa mint ahogy kellene lennie. Tisztán lehetett látni hogy az ékszíjhajtásnál nincsenek egymással vonalban a vízpumpa-generátor, főtengely tárcsák.

Végül is úgy orvosoltam a problémát, hogy készítettem a vízpumpa ékszíjtárcsa alá egy 1,5 mm-es pogácsát, hogy jó legyen. Most így egy vonalban vannak a tárcsák.

Na ez az, amivel egy autószerelő nem foglalkozott volna. fél óra alatt feldobja az újat, aztán kész, hadd menjen. Én meg pár ezer km múlva azt veszem észre, hogy a tárcsák "megeszik" a szíjakat, és elszakadnak.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is Ruville van benne és nem tapasztaltam ilyen problémát, pedig én is meg szoktam nézni az ilyeneket.

Tegnap kicseréltem a vízpumpát is a motoron. AISIN volt benne, Ruville ment bele.

Nem voltam vele maradéktalanul elégedett, mert a felszerelés után látszott, hogy 1,5-2 mm-rel bejjeb került az ékszíjtárcsa mint ahogy kellene lennie. Tisztán lehetett látni hogy az ékszíjhajtásnál nincsenek egymással vonalban a vízpumpa-generátor, főtengely tárcsák.

Végül is úgy orvosoltam a problémát, hogy készítettem a vízpumpa ékszíjtárcsa alá egy 1,5 mm-es pogácsát, hogy jó legyen. Most így egy vonalban vannak a tárcsák.

Na ez az, amivel egy autószerelő nem foglalkozott volna. fél óra alatt feldobja az újat, aztán kész, hadd menjen. Én meg pár ezer km múlva azt veszem észre, hogy a tárcsák "megeszik" a szíjakat, és elszakadnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

x20xev motorral szerelt vectrám az elmúlt időben jelentősen legyengült és 4500-as fordulatnál leszabályoz. 5 különböző szakival nézettem meg (beleértve a paksi Opel szervízt is) de senkinek sincs lövése sem, hogy mitől lehet. Hibakódként a vezérműtengely jeladót és a 3-4 befecskendező szelepet hozza. Előbbi ki lett cserélve, utóbbiak pedig a bioetanol átalakítás óta bent vannak, de ez állítólag normális.

Ki lett cserélve a komplett vezérlés (szíj, feszítő- és vezetőgörgők, vízpumpa), hátha az a baj, de a hiba továbbra is fennáll. Gyertyák is újak.

Azt javasolták, hogy menjek benzinnel. Így is lett, átalakító kikapcs, benzin be, de semmi nem változott, plusz ráadásul 200 km-en összekormolta a kipuffogó környékét, akár egy öreg dízel.

Gyanús lehet a légtömegmérő is, mert az előbb rámértem a lábaira és vagy szakadást, vagy rövidzárat mértem, de értékelhető ellenállást nem.

Ja és még egy apróság, hidegen ha elveszem a lábam a gázról, akkor visszadurrog.

Elég kétségbeejtő a dolog és már a gatyám is rámegy, szóval, ha van valakinek ötlete az kérem. hogy segítsen!

Előre is köszönöm.

Ádám

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

x20xev motorral szerelt vectrám az elmúlt időben jelentősen legyengült és 4500-as fordulatnál leszabályoz. 5 különböző szakival nézettem meg (beleértve a paksi Opel szervízt is) de senkinek sincs lövése sem, hogy mitől lehet. Hibakódként a vezérműtengely jeladót és a 3-4 befecskendező szelepet hozza. Előbbi ki lett cserélve, utóbbiak pedig a bioetanol átalakítás óta bent vannak, de ez állítólag normális.

Ki lett cserélve a komplett vezérlés (szíj, feszítő- és vezetőgörgők, vízpumpa), hátha az a baj, de a hiba továbbra is fennáll. Gyertyák is újak.

Azt javasolták, hogy menjek benzinnel. Így is lett, átalakító kikapcs, benzin be, de semmi nem változott, plusz ráadásul 200 km-en összekormolta a kipuffogó környékét, akár egy öreg dízel.

Gyanús lehet a légtömegmérő is, mert az előbb rámértem a lábaira és vagy szakadást, vagy rövidzárat mértem, de értékelhető ellenállást nem.

Ja és még egy apróság, hidegen ha elveszem a lábam a gázról, akkor visszadurrog.

Elég kétségbeejtő a dolog és már a gatyám is rámegy, szóval, ha van valakinek ötlete az kérem. hogy segítsen!

Előre is köszönöm.

Ádám

Üdv neked is a fórumon!

Sajna nem én leszek aki neked segíteni fog, de annyit tudok mondani hogy a vezérműtengely jeladó mindig megjelenik hibakódként ha áll a motor. Így szvsz azt felesleges volt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv neked is a fórumon!

Sajna nem én leszek aki neked segíteni fog, de annyit tudok mondani hogy a vezérműtengely jeladó mindig megjelenik hibakódként ha áll a motor. Így szvsz azt felesleges volt cserélni.

A gyári veztengely jeladó valóban rossz volt, legalábbis az ellenállások erre utalnak (szakadás/rövidzár), a most belerakott utángyártott hozza az értékeket.

Link to comment
Megosztás:

Mindig leszabályoz, vagy csak néha? És ha ezt megfigyeled, akkor esetleg amikor leszabályoz nem vacakol indításnál a motor?

Ó és még1, ugye nem utángyártott veztengely jeladót rakattál bele?

Szia.

Igen, mindig leszabályoz, legalábbis ahányszor csak próbáltam. üresben, egyesben, kettesben és hármasban is, negyedikben nem próbáltam, de gondolom ott is ez lenne.

A jeladó utángyártott, de hallottam már rosszat róluk, úgyhogy ki lett próbálva egy jól működő motorból kiszedett Siemens-sel is, de a probléma nem szűnt meg.

Érdekes lehet még, hogy ha járó motornál lehúzom a jeladó stekkerét, akkor sem változik semmi, mármint nem áll le az autó, de még az alapjárat sem változik. Ezért lett kimérve a kábel is, de annak sincs baja.

Van talán valami ötleted?

Link to comment
Megosztás:

Azt nyugodtan lehúzhatod, attól nem fog leállni, és el is indul anélkül, valószínüleg ugyanazt a hibakódot fogja hozni. (ha jól emlékszem főtengely jeladót nem kéne lehúzni) Enyém másik motor, wessz-el szenvedünk vele már ősz óta (fórumon megtalálod, törökbálinton van szervízük), veztengely hibát dob indításnál, és leszabályoz, de nálam csak néha. Kábel, jeladó rendben, gyárira cseréltem, vezérlés vízpumpa új szintén. Enyém viszont csak néha dob hibát, és egy újraindítás után eltűnik, menet közbe meg nem jön elő.

Nos enyémnél a motorvezérlő elektronika van megbuggyanva annyira, hogy ezt produkálja, már nincs is más lehetőség :D Most próbálunk szerezni egyet, hogy megnézzük eltűnik e a hiba.

Mondom más motor, szóval lehet más a gond, de ötletként itt van az ECU gond, és ezt gondolom már megnézted de maga a jeladó csatlakozója is lehet kontakthibás.

Link to comment
Megosztás:

Azt nyugodtan lehúzhatod, attól nem fog leállni, és el is indul anélkül, valószínüleg ugyanazt a hibakódot fogja hozni. (ha jól emlékszem főtengely jeladót nem kéne lehúzni) Enyém másik motor, wessz-el szenvedünk vele már ősz óta (fórumon megtalálod, törökbálinton van szervízük), veztengely hibát dob indításnál, és leszabályoz, de nálam csak néha. Kábel, jeladó rendben, gyárira cseréltem, vezérlés vízpumpa új szintén. Enyém viszont csak néha dob hibát, és egy újraindítás után eltűnik, menet közbe meg nem jön elő.

Nos enyémnél a motorvezérlő elektronika van megbuggyanva annyira, hogy ezt produkálja, már nincs is más lehetőség :D Most próbálunk szerezni egyet, hogy megnézzük eltűnik e a hiba.

Mondom más motor, szóval lehet más a gond, de ötletként itt van az ECU gond, és ezt gondolom már megnézted de maga a jeladó csatlakozója is lehet kontakthibás.

ECU-t még nem néztem, mert ettől félek a legjobban, remélem hogy valami kisebb baj van, de egyébként a napokban találkozok egy komával aki ért hozzá (mármint az ECU-hoz), talán majd ő megmondja.

Ha netán az lenne a ludas, akkor szerinted milyen nagyságrendű költséggel kell számolnom? És vajon lehet-e olyat csinálni, hogy csak próbára beleteszek egy másikat, vagy ott már kell valamit programozni?

Link to comment
Megosztás:

Csak úgy nem tudod berakni, el se indulna immo miatt, meg az autóban lévő ketyerék miatt, programozni kell mindenképpen. Hát egy használt garival kb 60-70ezertől kezdődik a te autódra programozva, csak berakod és megy (ebayen találsz), de itthon elkérnek érte kb 80at is, ha van ismerősöd aki tud bontóból szerválni olcsóbban esetleg úgy, hogy visszaviszi ha nem jó, akkor olcsóbban megúszod. Programozásér is elkérhetnek sokat, attól függ ki csinálja.

Bontóba 30-40ezer környékén találhatsz de az megintcsak lutri, mi van ha nem jó az se? És ha mégsem ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Csak úgy nem tudod berakni, el se indulna immo miatt, meg az autóban lévő ketyerék miatt, programozni kell mindenképpen. Hát egy használt garival kb 60-70ezertől kezdődik a te autódra programozva, csak berakod és megy (ebayen találsz), de itthon elkérnek érte kb 80at is, ha van ismerősöd aki tud bontóból szerválni olcsóbban esetleg úgy, hogy visszaviszi ha nem jó, akkor olcsóbban megúszod. Programozásér is elkérhetnek sokat, attól függ ki csinálja.

Bontóba 30-40ezer környékén találhatsz de az megintcsak lutri, mi van ha nem jó az se? És ha mégsem ez a hiba.

Nagy szívás lesz ez, attól félek. Jövő héten kiderül. Majd megosztom a végeredményt, de addig is biztos írok még, mert nem bízom már abban, hogy hipp-hopp meglesz a hiba.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nagy szívás lesz ez, attól félek. Jövő héten kiderül. Majd megosztom a végeredményt, de addig is biztos írok még, mert nem bízom már abban, hogy hipp-hopp meglesz a hiba.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Milyen motor van az autódban?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.