Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Felőlem a kopogásról is tehetsz fel képet,de én a karosszéria munkára gondoltam hogy milyen "újjonan" lefestve.

:) .... meglesz.... amugyis kell feltenemm a virslipótkerékről, amit a gázosítás miatt szorítottam be a csomagtérbe.....

Elküldve
Nem most vettem úgy két és fél éve. Keveset járok vele, de mostanában lettem figyelmes erre a dologra, de elég zavaró. Néha az is fura, hogy nehezen indít olykor..Ez lehet nem függ össze a problémával. Van mikor pöcc-röff, de van hogy elsőre nem indul. Az aksi vadi új, pár hónapos, az előző kipurcant.

Csekklámpád van? Világít mikor leáll?

Elküldve
Csekklámpád van? Világít mikor leáll?

Annyira nem értek hozzá...De amikor lefullad akkor világít az egész műszerfal, mint amikor csak a gyújtást adod rá. Villogni nem szokott semmi. Alapjáraton néha rángat amikor gurulok ki a garázsból az utcára.

Elküldve
Annyira nem értek hozzá...De amikor lefullad akkor világít az egész műszerfal, mint amikor csak a gyújtást adod rá. Villogni nem szokott semmi. Alapjáraton néha rángat amikor gurulok ki a garázsból az utcára.

Mert amikor lefullad csak a gyújtás marad rajta...Motor indítása után égve e maradt valamilyen lámpa a műszerfalon?Motorhibára utaló jel...

Elküldve
Mert amikor lefullad csak a gyújtás marad rajta...Motor indítása után égve e maradt valamilyen lámpa a műszerfalon?Motorhibára utaló jel...

Nem..Hál istennek. Nem világít utána semmi a műszerfalon.

Elküldve
Alapjáraton néha rángat amikor gurulok ki a garázsból az utcára.

Nekem is néha rángat, csak amíg hideg a motor, és teljesen rendszertelenül. Néha csinálja, néha nem. :) (mondjuk lehet hogy a 40% E85 miatt)

Elküldve
Tisztelt Fórumozók!

Van egy 2000-es z18xe motoros vectrám. A következő a problémám. Néha kigyulladt a motorkontrol lámpám, az autó hidegen nehezen indul és attól függetlenül hogy jelez a motorkontroll vagy nem, valamikor nem pörög 4000 fölé a motor.

A hibakód kiolvasásakor a főtengelyhelyzet jeladó és a vezérműtengely helyzet jeladót írta problémának.

Mind a kettőt kicseréltem de a hiba azóta is jelen van.

Tudna valaki valami okosat ezzel kapcsolatban?

Esetleg már volt valakinek hasonló problémája?

Köszönettel:

R. Tamás

Most néztem át ezt a topicot és pont kezdtem örülni, hogy másnak is hasonló a baja mint nekem :D

Aztán rájöttem, hogy ezt az autót vettem meg :D Az indításon segített a gyertya, olaj, szűrők, stb. csere a sárga lámpa viszont azóta is kigyullad. Ki lettek most pucolva a hibakódok, és majd megnézzük jövőhéten mi marad meg.

A lámpa azután szokott kigyulladni, hogy felpörgetem a motort 4000 fölé aztán ugy is marad. Írtátok a jeladók csatlakozóit, ezeket hogy érem el? Tudtam, hogy baja van a kocsinak, úgy is vettem meg, szóval ez nem ilyen átverés :) De azér még1 jeladó cserét megúsznék szivesen.

Szval egy kis leírást adhatnátok, hogy hol találom a vezműtengely jeladó csatlakozóit (esetleg egy kép is, hogy néz ki) mer javítási kézikönyvbe ilyet nem nagyon találok

Edit: áhh a motor bal oldalán a müanyag fedő alatt ha jóllátom az egyik képen, holnap megnézem :D

Elküldve

Tisztelt Cartársak!

Volt itt már valakinek hidrotőke baja benzines (X20XEV) motorban? Hülye kérdés, de milyen ritmusban kéne csattogjon?

Nekem, ha hidegen indítom, akkor nincs hangja, csak olyan 10-15 mp múlva jön a kerepelés, és akkor is csak szakaszosan, cirka 5 mp-es szünetekkel 2-3 mp-et kopog, közte semmi.

Ha elindulok vele, akkor a szakaszos ritmus gyorsul motorfordulattal azonosan, aztán ha piros előtt üresbe téve gurulok, akkor visszalassul, majd mikor megállok, és az alapjárat visszaáll, akkor elhallgat teljesen. Majd 10-15 mp múlva sokkal halkabban, de kezdi elölről.

Ha a vízhőfok megmozdul fölfelé, sokat halkul, üzemi hőmérséklet körül már alig hallani.

Ja, és van hogy egyáltalán nem kopog semmit. Próbáltam már a környezeti körülményekkel összefüggésbe hozni, de csinált már ilyet hidegben, melegben egyaránt.

Abban reménykedek, hogy mégse a szelepemelők azok. Tud valaki segíteni?

Köszi!

Elküldve

Kipucoltam a veztengely jeladó motor balhátsó sarkánál lévő csatiját, most pillanatnyilag nem ég a moci kontroll, de nem kiabálm el mer holnap tuti bevillan :) Van más csatlakozó is amit kezelésbe lehet venni esetleg?

Elküldve

Jó de a vezműjeladó okozza a gondot szval most arra koncentrálnék :DD A többi pucolgatása marad későbbre.

Egyébként most h hüvösebb kezd télleg kezd nehezebben indulni a kocsi (nem vészes, néha pöccre indul, néha 2-3mp után max). Szval ezen mi segíthet? Gyertya szűrők olaj megvolt, esetleg gyertyakábelt is kéne? Az nem olyan nagy összeg ha jól tudom :)

Elküldve
Tisztelt Cartársak!

Volt itt már valakinek hidrotőke baja benzines (X20XEV) motorban? Hülye kérdés, de milyen ritmusban kéne csattogjon?

Nekem, ha hidegen indítom, akkor nincs hangja, csak olyan 10-15 mp múlva jön a kerepelés, és akkor is csak szakaszosan, cirka 5 mp-es szünetekkel 2-3 mp-et kopog, közte semmi.

Ha elindulok vele, akkor a szakaszos ritmus gyorsul motorfordulattal azonosan, aztán ha piros előtt üresbe téve gurulok, akkor visszalassul, majd mikor megállok, és az alapjárat visszaáll, akkor elhallgat teljesen. Majd 10-15 mp múlva sokkal halkabban, de kezdi elölről.

Ha a vízhőfok megmozdul fölfelé, sokat halkul, üzemi hőmérséklet körül már alig hallani.

Ja, és van hogy egyáltalán nem kopog semmit. Próbáltam már a környezeti körülményekkel összefüggésbe hozni, de csinált már ilyet hidegben, melegben egyaránt.

Abban reménykedek, hogy mégse a szelepemelők azok. Tud valaki segíteni?

Köszi!

Én inkább a dugattyúkban lévő csapszegekre gondolnék.Nekem is csinálja ezt a v6.Attól függ milyen kedve és idő van...Anno az f astrám is ezt a hangot adta ki...Sok a km a motorba...Tipikus opel betegség...

Elküldve

Nah a multkori takaritgatás után ma reggel kellett mennem 40km-t a 30körül megint bekapcsolt pedig direkt alacsony fordulaton maradtam :)

Szval most hazafele akartam venni coolblue izzókat távolságiba, és vmi hirtelen ötlet folytán összébbnyomtam a vezműjeladó csatiját, csodák csodájára sárga lámpa el is tünt rögtön. Utána próbálgattam felpörgetni a motort, kövér gázt adni, de nem jött elő. Szval holnap megint kezelésbe veszem ezt a rohadt csatit, talán még össze is nyomom vmi fémmel, h jobban egybe legyen hátha megtörténik a csoda! :D

Remélem nem véletlen volt.

Elküldve
Én inkább a dugattyúkban lévő csapszegekre gondolnék.Nekem is csinálja ezt a v6.Attól függ milyen kedve és idő van...Anno az f astrám is ezt a hangot adta ki...Sok a km a motorba...Tipikus opel betegség...

Ejha... és lehet vele valamit csinálni? :icon13: Pontosabban mit érdemes? Elég csak csapszeget cserélni, vagy tugattyú, hajtókar csere is szükséges? Megint lehet megbontani a motort.... :D <_< :)

Elküldve

Üdv!

Keresek X20XEV Motort,Opel Vectra B!Működőképest persze!Váltó nélkül,jutányos áron!Aki tud ilyet jelezzen!Kösz!

Hengerfejes lett,azért is kell!Eccer már az volt,és elég sokba került a javítás,akkor csak hengerfejet cseréltem,most újra az lett,szerintetek is érdemes akkor most már az egész mocit kicserélni?

Email:geri50@freemail.hu

Msn:u.a

Privibe itt lehet jelezni,ha van vmi!

Elküldve
Üdv!

Keresek X20XEV Motort,Opel Vectra B!Működőképest persze!Váltó nélkül,jutányos áron!Aki tud ilyet jelezzen!Kösz!

Hengerfejes lett,azért is kell!Eccer már az volt,és elég sokba került a javítás,akkor csak hengerfejet cseréltem,most újra az lett,szerintetek is érdemes akkor most már az egész mocit kicserélni?

Email:geri50@freemail.hu

Msn:u.a

Privibe itt lehet jelezni,ha van vmi!

Nah lehet nem is kell új motor,se hengerfej!Mert azt hallottam,hogy a víz széttnyomta a cuccot ugye,és a hengerfejtömítésem ment el,meg nincs ugye kompresszio! Ha a tömítést kicserélem simán,jó lehet,v mi kell hozzá?!Vkinek ötlete?Kössz!

Elküldve

Sziasztok! Új vagyok a fórumon! Segítségre lenne szükségem apránként. x20xev- motort tervezek beépíteni az autómba amihez kellne nekem rengeteg segítség. Főleg elektromos részről. Első kérdés: Lehet nem fog elférni a blokk hátulján a gyujtás és az ecotec es rész. Az eco megszüntetése és a gyujtás áthejezését a computer mennyire díjazza? Megoldható?

Elküldve

Ennyire ne merüljünk bele elsőnek :)

Milyen autóba akarod berakni? Mi volt benne eddig? Miért pont ilyen motort?

Mi az az ecoteces rész? A blokk oldalán van a gyújtás vagy te olyan autóba akarod berakni amiben hosszában van a motor? Mint pl manta? (ha jól tudom..)

Elküldve
Ennyire ne merüljünk bele elsőnek :)

Milyen autóba akarod berakni? Mi volt benne eddig? Miért pont ilyen motort?

Mi az az ecoteces rész? A blokk oldalán van a gyújtás vagy te olyan autóba akarod berakni amiben hosszában van a motor? Mint pl manta? (ha jól tudom..)

Szia! C Kadett Coupe-ba teszem, és azért ezt mert ez van a garázsomban. :D Igaz a vectraból bontott, de sztem ott kevesebb esélyem van ezzel a motorral kapcsolatban (a vectra forum).

Hosszába megy be, és így a tűzfal és a trafó(meg ami mellette van azok) nem biztos hogy elférnek. De ezt eddig csak ránézve mondom mert még nem volt rá lehetőségem hogy pontosan kimérjem a dolgokat.

Kapcsolásirajz valahonnan leszedhető a netről?

Köszi! Üdv: -Bálint-

Elküldve

Azt szerettem volna Dis gyújtással. De nem találtam csak arany árban. Aztán jött ez, és mivel ez volt omegában remélem egyszerűbb lesz beletenni, ha mástnem a kipufogó jó hejen lesz!:) Majd kiderül ha végigvittem a projektet.

Elküldve
Nah lehet nem is kell új motor,se hengerfej!Mert azt hallottam,hogy a víz széttnyomta a cuccot ugye,és a hengerfejtömítésem ment el,meg nincs ugye kompresszio! Ha a tömítést kicserélem simán,jó lehet,v mi kell hozzá?!Vkinek ötlete?Kössz!

De mitől lett megint hengerfejes? Nem írtad, hogy mit csináltak az előző felújításkor, nah és azt sem, hogy azóta mennyit ment az autó.

Valamiért azt érzem, hogy előbb egy hozzáértőbb szerelőt kellene találnod és miután szétborítja a blokkot megmondja, hogy mit kell cserélni.

Elküldve
Jó de a vezműjeladó okozza a gondot szval most arra koncentrálnék :DD A többi pucolgatása marad későbbre.

Egyébként most h hüvösebb kezd télleg kezd nehezebben indulni a kocsi (nem vészes, néha pöccre indul, néha 2-3mp után max). Szval ezen mi segíthet? Gyertya szűrők olaj megvolt, esetleg gyertyakábelt is kéne? Az nem olyan nagy összeg ha jól tudom :)

Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

Elküldve
Szia! C Kadett Coupe-ba teszem, és azért ezt mert ez van a garázsomban. :) Igaz a vectraból bontott, de sztem ott kevesebb esélyem van ezzel a motorral kapcsolatban (a vectra forum).

Hosszába megy be, és így a tűzfal és a trafó(meg ami mellette van azok) nem biztos hogy elférnek. De ezt eddig csak ránézve mondom mert még nem volt rá lehetőségem hogy pontosan kimérjem a dolgokat.

Kapcsolásirajz valahonnan leszedhető a netről?

Köszi! Üdv: -Bálint-

http://www.vectra16v.com/slp.html

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.