Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Következő történt velem hétvégén. Kecskemét - Győr távolságot tettük meg a Vectrával -1.6 16v- autópályán.

Visszafele, közvetlen a lejáró előtt, úgy 10 km-el, feltoltam olyan 170-ig. Mikor jöttem le a pályáról hallottam, h egyenetlenül jár a motor.

Lakáshoz érve hallgattam egy kicsit, olyan a járása mint egy "helikopternek". Négy gyertyát kicseréltem, ugyanaz. Nem hagy ki egyik henger sem, lehúztam sorba a pipákat. Kérdésem, lehetséges, hogy a vezérlés ugrott el a nagy fordulat miatt? De az is 10.000km- óta van csak benne, nem lehet baja. Ja, és Check lámpa nem ég. Volt mér valakinek hasonló problémája?

Elküldve
Volt már valakinek hasonló problémája?

Kicsit nyitva maradt az AGR szelep, és amiatt dadogott be.Készülj fel rá, hogy hamarosan be fog halni.Ha nyitott állapotban ragad le, akkor nincs hibajel.

Még most ki kell takarítani, és le kell zárni.Akkor nem lesz több ilyen hibajeled.A kiiktatástól a motornak baja nem lesz.

Elküldve
Kicsit nyitva maradt az AGR szelep, és amiatt dadogott be.Készülj fel rá, hogy hamarosan be fog halni.Ha nyitott állapotban ragad le, akkor nincs hibajel.

Még most ki kell takarítani, és le kell zárni.Akkor nem lesz több ilyen hibajeled.A kiiktatástól a motornak baja nem lesz.

Már legalább egy éve lezártam. Akkor gondolom ez a lehetőség kilőve.<_< Vagy lehet átégette az alu tömítést?

Elküldve
Már legalább egy éve lezártam. Akkor gondolom ez a lehetőség kilőve.<_< Vagy lehet átégette az alu tömítést?

Nekem az X16XEL csinált ilyet az Astrában, mikor a pedálon állva közlekedtem kicsit kmét mellett az elkerülőn.

Utána nem sokkal behalt az AGR......

Elküldve
Sziasztok!

Következő történt velem hétvégén. Kecskemét - Győr távolságot tettük meg a Vectrával -1.6 16v- autópályán.

Visszafele, közvetlen a lejáró előtt, úgy 10 km-el, feltoltam olyan 170-ig. Mikor jöttem le a pályáról hallottam, h egyenetlenül jár a motor.

Lakáshoz érve hallgattam egy kicsit, olyan a járása mint egy "helikopternek". Négy gyertyát kicseréltem, ugyanaz. Nem hagy ki egyik henger sem, lehúztam sorba a pipákat. Kérdésem, lehetséges, hogy a vezérlés ugrott el a nagy fordulat miatt? De az is 10.000km- óta van csak benne, nem lehet baja. Ja, és Check lámpa nem ég. Volt mér valakinek hasonló problémája?

No, lassan fény derül a problémára, de úgy néz ki -sajna- rosszabb a helyzet.<_< Ma reggel elgurult szerelőhöz az autó. A 2-es hengerben alig van kompresszió.

Úgyhogy bontás. :wacko: Majd, még írom, h mi a pontos gond.

Elküldve

sziasztok..nekem egy c25xe motoros astra gsi van..érdeklödnék milyen apró tuninglehetöségek rejlenek benne?olvastam olyat x30xe motor vezérm.tengelyeire kell cserélni a mostanit??esetleg szivósor polir+sportszürö+chip???köszönöm

Elküldve
Sztem duplán témát tévesztettél mer ez Vectra "B" és mégcsak nem is tuning témakör ^^ de javitsatok ha tévedek :D

Szerintem telitalálat :)

Elküldve
No, lassan fény derül a problémára, de úgy néz ki -sajna- rosszabb a helyzet.:) Ma reggel elgurult szerelőhöz az autó. A 2-es hengerben alig van kompresszió.

Úgyhogy bontás. :D Majd, még írom, h mi a pontos gond.

Hengerfej lekerült a motorról, a problémát két elégett kipufogó szelep okozta. Úgyhogy hengerfej generál.

Állítólag előforduló gond 16v-nél, ilyen idősen meg ekkora futásteljesítménynél. ( 277e km)

Üdv.

Elküldve
Hengerfej lekerült a motorról, a problémát két elégett kipufogó szelep okozta. Úgyhogy hengerfej generál.

Állítólag előforduló gond 16v-nél, ilyen idősen meg ekkora futásteljesítménynél. ( 277e km)

Üdv.

Uhh, részvét :)

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. B Vectra 1998-as 1.8-as benzines motor. Az a gondom, hogy alapjáratom ingadozik indításnál...Olyan 600-1000 között amíg nem lövi be magát a motor. Ritkán fullad is ha kidobom üresbe vagy kinyomom a kuplungot. Ez vagy hidegben fordul elő, vagy akkor ha kissé húzatom. Ritkán csinálja a fulladást de első indításnál az alapjárat ingadozik. Mi a gond szerintetek? Gyertya vagy alapjárati motor haldoklik?

Elküldve
Esetleg gyertyakábel is.

Hát fogalmam sincs. De elég zavaró. Csak nem igazán nyerő mikor nagyobb sebességnél kidobom üresbe mondjuk 90-100al és lefullad. Ilyenkor sem szervó sem ABS. Pedig nem járok vele sokat, meg azért költök is rá, a biztonság azért meg elég fontos számomra. Mindig akad valami gond. :S

Elküldve

Alapjárati pucolás télleg segithet rajta, bár 90-100-nál nem hiszem h ettől fulladna le, nézesd meg amit irtak feljebb. Most vetted, vagy csak most jött elő a gond?:)

Elküldve
Alapjárati pucolás télleg segithet rajta, bár 90-100-nál nem hiszem h ettől fulladna le, nézesd meg amit irtak feljebb. Most vetted, vagy csak most jött elő a gond?:)

Nem most vettem úgy két és fél éve. Keveset járok vele, de mostanában lettem figyelmes erre a dologra, de elég zavaró. Néha az is fura, hogy nehezen indít olykor..Ez lehet nem függ össze a problémával. Van mikor pöcc-röff, de van hogy elsőre nem indul. Az aksi vadi új, pár hónapos, az előző kipurcant.

Elküldve

Megvan a lakatolás és festés.... három hétbe telt, mert a szaki közben munkába is járt. Addig állt az autó. Mikor megindítottam szép kopogással válaszolt az autó. Reméltem, hogy a nagy állásban csak egy hidrótőke vesztetett olajat vagy esetleg eldugult. Szerencsére ugy is volt, pár száz méter után eltünt... de első hallásra elég rémísztőnek tünt..... már kezdtem számolgatni, hogy vajon ez megint mennyi pénz lesz....

Elküldve
Megvan a lakatolás és festés.... három hétbe telt, mert a szaki közben munkába is járt. Addig állt az autó. Mikor megindítottam szép kopogással válaszolt az autó. Reméltem, hogy a nagy állásban csak egy hidrótőke vesztetett olajat vagy esetleg eldugult. Szerencsére ugy is volt, pár száz méter után eltünt... de első hallásra elég rémísztőnek tünt..... már kezdtem számolgatni, hogy vajon ez megint mennyi pénz lesz....

:D :)

Képet tehetnél fel róla hogy hogy sikerült összehozni ezt a nem olcsó mulatságot!

Elküldve

Srácok!

X20XEV-nél találkozott már valaki rendellenes vezérműszíj kopással? A szélességéből koptat le valami. Hiába nyomom be kézzel koppig a motor felé a szíjat mindenhol, ha beindítom akkor megint a jobb oldalára vezeti (ez az oldal kopik) Felújítás óta csinálja, akkor kapott új vízpumpát és vezérmű szettet.

Feszítőt ma visszacseréltem a régire, de ezzel is ugyanúgy jobbra mászik. Más ötletem már nincs, csak a vízpumpa. Ez a 2. szíj benne azóta és ez is már csak 20,5 mm széles :)

Szerintetek?

Elküldve
Srácok!

X20XEV-nél találkozott már valaki rendellenes vezérműszíj kopással? A szélességéből koptat le valami. Hiába nyomom be kézzel koppig a motor felé a szíjat mindenhol, ha beindítom akkor megint a jobb oldalára vezeti (ez az oldal kopik) Felújítás óta csinálja, akkor kapott új vízpumpát és vezérmű szettet.

Feszítőt ma visszacseréltem a régire, de ezzel is ugyanúgy jobbra mászik. Más ötletem már nincs, csak a vízpumpa. Ez a 2. szíj benne azóta és ez is már csak 20,5 mm széles :)

Szerintetek?

Én csak néztem mikor a haver vezérműszíjat cserélt a frissen vásárolt gépen, és mivel ez már több mint egy éve volt, nem emléxem pontosan, de mintha még 2 vezető görgő is lenne az általad leírtakon kívül. Mindenképp a kicserélt alkatrészeknél keresném a hibát. A vízpumpa lehet hibás, ha "picit" rosszul került a helyére, bár ez eléggé hanyag munkára utalna. Vagy "gyári" hibás alkatrészt sikerült beépíteni (nincs "spura" tengely) de ennek elég kicsi az esélye...

Elküldve
Én csak néztem mikor a haver vezérműszíjat cserélt a frissen vásárolt gépen, és mivel ez már több mint egy éve volt, nem emléxem pontosan, de mintha még 2 vezető görgő is lenne az általad leírtakon kívül. Mindenképp a kicserélt alkatrészeknél keresném a hibát. A vízpumpa lehet hibás, ha "picit" rosszul került a helyére, bár ez eléggé hanyag munkára utalna. Vagy "gyári" hibás alkatrészt sikerült beépíteni (nincs "spura" tengely) de ennek elég kicsi az esélye...

Köszi a tippet.

Igen azokat is cseréltem. Ebayen rendelt GoodYear szett volt amit felraktam. A vízpumpa egyedüli aminek nem tudom a típusát (szintén Ebay).

Tegnap már lézeres vízmértékkel próbáltam "kimérni", hogy melyik alkatrész nem fut síkban... de semmit sem láttam :)

Ma délután rámérek a szíjra, hogy kopott e valami a 20,5mm-ből. Ha igen, akkor kicserélem a vízpumpát (van egy párezer km-es).

Elküldve
Köszi a tippet.

Igen azokat is cseréltem. Ebayen rendelt GoodYear szett volt amit felraktam. A vízpumpa egyedüli aminek nem tudom a típusát (szintén Ebay).

Tegnap már lézeres vízmértékkel próbáltam "kimérni", hogy melyik alkatrész nem fut síkban... de semmit sem láttam :)

Ma délután rámérek a szíjra, hogy kopott e valami a 20,5mm-ből. Ha igen, akkor kicserélem a vízpumpát (van egy párezer km-es).

A vízpumpa, szerintem, nemigen okozhat ilyet, mivel az csak excentrikusan állítható. Ha felrakásnál jól felfekszik, a szíjtárcsának párhuzamosnak kell lennie a motorfallal. Én úgy gondolom az alsó -főtengelyen lévő- szíjtárcsád lehet kopott. Nekem is volt ilyen. Mondjuk nekem járás közben kicsit mozgatta is a szíjat.

Elküldve
Melyikre gondolsz?

Felőlem a kopogásról is tehetsz fel képet,de én a karosszéria munkára gondoltam hogy milyen "újjonan" lefestve.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.