Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Termosztáthoz annyit szólnék hozzá, hogy én tavasszal cseréltem benne QH termót a Bárdiból. Volt olyan 3000 ft. Az ég egyadta világon semmi baja. Sem dugóban sem kint 130-nál, sem városban klímával öttel araszolva.

Elküldve

Na sikerült ^_^

Vettem egy 3 érintkezős kerek csatlakozós hőkapcsolót (x20xev, klímásnál a felső hőgomba).

Jelenleg:

92 fok körül kapcsol a termosztát addig a külső kör hideg a belső melegszik, kapcsol utána hűl a víz, majd ismét eléri a 90 fok fölötti hőmérsékletet és kapcsol mind a kettő venti de csak halkan majd olyan 89 foknál kikapcsol és ezt ismétli de tartja a rendszer olyan 91-89 fok között folyamatosan :D Hűtőt azt pár napja mostam le most olyan mint az új és a motor is halkabb mivel mostanában már nem engedte 80 fok fölé a motort :D

Elküldve
Vettem új gyertyákat..... be is szerelném, csak azt nem tudom mennyire kell állítsam a gyertyahézagot.....tudja-e valaki?

Na megvan.... 0,7 - 0,8 mm de annyi volt a gyertyán is amit vettem

Elküldve

Ma kapott olajcserét az autó. Az autóalkatrész üzletben GM olajszűrőt kértem, és kisebb meglepetésemre egy lengyel gyártmányú Filtron szűrőt kaptam, GM felirattal.

Ilyent

Az ára 3000 ft körül volt, ha tudom, hogy ezt nevezik gyárinak, akkor MANN szűrőt vettem volna, fele ennyiért...

Az olajnyomás ezzel is későn jön meg

Olajból fullszintetikus Castrol Edge 5W40-et kapott.

Elküldve
Ma kapott olajcserét az autó. Az autóalkatrész üzletben GM olajszűrőt kértem, és kisebb meglepetésemre egy lengyel gyártmányú Filtron szűrőt kaptam, GM felirattal.

Ilyent

Az ára 3000 ft körül volt, ha tudom, hogy ezt nevezik gyárinak, akkor MANN szűrőt vettem volna, fele ennyiért...

Az olajnyomás ezzel is későn jön meg

Olajból fullszintetikus Castrol Edge 5W40-et kapott.

Későn??Vagy az a 2-3 mp-re gondolsz,amíg ég az olajnyomás visszajelző?Annyi idő kell neki,amíg felszívja az olajat,nem?1.2-es Astránkban 2-3 mp-ig olyan hangja van mint egy traktornak,aztán megnyugszik! ^_^

Télire tettél csak bele 5W-40-et vagy mindig ezt használod?Most lesz olajcserém és utoljára Castrol Magnatec-et tettem bele 10W40-est és lassan 11.000 km van benne de éppen hogy csak fogyott belőle!Durván 1/5-e hiányzik!

Nem tudod hogy ezeknél a típusoknál esetleg télire 5W-40-es lenne e jó...?

Elküldve
Későn??Vagy az a 2-3 mp-re gondolsz,amíg ég az olajnyomás visszajelző?Annyi idő kell neki,amíg felszívja az olajat,nem?1.2-es Astránkban 2-3 mp-ig olyan hangja van mint egy traktornak,aztán megnyugszik! ^_^

Igen, arra a 2-3 másodpercre gondolok. És állítólag a 16 szelepes Isuzu motor is ugyanezt csinálja a G Astrákban :D

Az Astra F Diesel topicban egy topiktárs ilyent, amivel elmondása szerint előbb megjön az olajnyomás. Ez annak a szürkés színű opeles olajszűrőnek az Isuzus változata. Én is ilyet akartam venni, de ezt a lengyel gyártmányú szart kaptam gyárinak 3000 Ft feletti áron, ami ráadásul semmivel sem jobb. :D

Télire tettél csak bele 5W-40-et vagy mindig ezt használod? Most lesz olajcserém és utoljára Castrol Magnatec-et tettem bele 10W40-est és lassan 11.000 km van benne de éppen hogy csak fogyott belőle!Durván 1/5-e hiányzik!

Nem tudod hogy ezeknél a típusoknál esetleg télire 5W-40-es lenne e jó...?

Most először raktam bele 5W40-et. Ár érték arányban a 10W40-et éri meg, de ezt a Castrol Edge Turbo Diesel 5W40-et megkaptam a 10W40 áráért, azért döntöttem emellett. Majd kiderül, hogy jobb vagy rosszabb.

Hát figyelj, a kézikönyv szerint ez való bele télen-nyáron.

Nekem cserétől cseréig megeszik 1 litert. Legalábbis eddig a kétféle 10W40-ből mindig megette. Egyik OEST volt, a másik meg Valvoline Maxlife Diesel. 6 litert szoktam venni, 5 majdnem belemegy alapból, 1 litert meg utántöltögetni. Nade ez legyen a legnagyobb baja, én nem sajnálom tőle. :D

Elküldve

Segítségeteket szertném kérni,hátha találkoztatok hasonló problémával !

Nekem Y20DTH 2003-as évjáratú aut. Zafirám van. Ma amikor elindultam vele

pár méter megtétele után kigyullad a szervízjel, és nem gyorsul az autó.

A motor nem forog 3000 fölé és a váltó sem vált,csak ha elveszem a gázt.

Mi lehet a probléma.

Előre is köszi a segítségeteket

Elküldve
Most először raktam bele 5W40-et. Ár érték arányban a 10W40-et éri meg, de ezt a Castrol Edge Turbo Diesel 5W40-et megkaptam a 10W40 áráért, azért döntöttem emellett. Majd kiderül, hogy jobb vagy rosszabb.

Hát figyelj, a kézikönyv szerint ez való bele télen-nyáron.

Nekem cserétől cseréig megeszik 1 litert. Legalábbis eddig a kétféle 10W40-ből mindig megette. Egyik OEST volt, a másik meg Valvoline Maxlife Diesel. 6 litert szoktam venni, 5 majdnem belemegy alapból, 1 litert meg utántöltögetni. Nade ez legyen a legnagyobb baja, én nem sajnálom tőle. ^_^

Azért kérdem,mert olvastam hogy valaki télen 5W40-et,nyáron 10W-set tesz bele!

Eddig a Castrollal meg voltam elégedve,most is azt fogok venni,csak csodálkoztam hogy nem fogy az olaj,mióta cseréltem!(szerencsére) de nem tudom

hogy télire nem e lenne jobb az 5W40-es!Ezt írja a Castrol is ennek a típusnak,ahogy te is írtad mindenkorra!

Nekem is úgy eszi kb mint neked és ez nekem kellemes csalódás!Maradjon is így,az olajból nem fogom sajnálni a minőségit tőle én sem :D

Elküldve
Azért kérdem,mert olvastam hogy valaki télen 5W40-et,nyáron 10W-set tesz bele!

Eddig a Castrollal meg voltam elégedve,most is azt fogok venni,csak csodálkoztam hogy nem fogy az olaj,mióta cseréltem!(szerencsére) de nem tudom

hogy télire nem e lenne jobb az 5W40-es!Ezt írja a Castrol is ennek a típusnak,ahogy te is írtad mindenkorra!

Nekem is úgy eszi kb mint neked és ez nekem kellemes csalódás!Maradjon is így,az olajból nem fogom sajnálni a minőségit tőle én sem :D

Azért ha 1/5-e elfogyott egy csereperiódus alatt, azt nem nevezném úgy, hogy "éppen hogy csak fogy belőle" ^_^

Mert az barátok között szólva is 0,8-1 liter olajfogyasztás. Jó, nem vészes ez sem, de másoktól hallottam olyat is, hogy a nívópálcán nem venni észre kimutatható mértékű olajfogyást egy csereperiódus (10 ezer km) alatt, ugyanennél a motornál.

Elküldve
Segítségeteket szertném kérni,hátha találkoztatok hasonló problémával !

Nekem Y20DTH 2003-as évjáratú aut. Zafirám van. Ma amikor elindultam vele

pár méter megtétele után kigyullad a szervízjel, és nem gyorsul az autó.

A motor nem forog 3000 fölé és a váltó sem vált,csak ha elveszem a gázt.

Mi lehet a probléma.

Előre is köszi a segítségeteket

Először is ki kellene olvasni a hibakódot az sokat elárulhat.

Ha nem akarod szervizbe vinni, ki kell villogtatni. Elektromos gázpedálosnál ha jól emlékszem úgy lehet, hogy tövig lenyomod a gázpedált, közben ráadod a gyújtást, és már villogtatja is. Részletesebb magyarázatot talán itt találsz.

Elküldve
Azért ha 1/5-e elfogyott egy csereperiódus alatt, azt nem nevezném úgy, hogy "éppen hogy csak fogy belőle" ^_^

Mert az barátok között szólva is 0,8-1 liter olajfogyasztás. Jó, nem vészes ez sem, de másoktól hallottam olyat is, hogy a nívópálcán nem venni észre kimutatható mértékű olajfogyást egy csereperiódus (10 ezer km) alatt, ugyanennél a motornál.

Astra F-ben ez az Isuzu 2L/10.000 és 2,5L/10.000 amit a gazdájuk mondott!Lehet hogy pont 2 olajzabáló autó

gazdájától kérdeztem,ez biztos nagyon változó is lehet!Nekem az 1.4-es benzines is megevett 1,5-2 litert!Ehhez viszonyítva ez semmi!Mikor lecseréltem,utána kicsit ment a motor és feltöltöttem max-ig!Utána 9000km-ig éppen hogy csak csökkent a szint,majd most néztem pár napja és úgy tűnt hogy kb 1/5-öt része hiányzik!Ma megnézem mielőtt indulok haza,lefényképezem neked a kíváncsiság kedvéért!

Elküldve
Astra F-ben ez az Isuzu 2L/10.000 és 2,5L/10.000 amit a gazdájuk mondott!Lehet hogy pont 2 olajzabáló autó

gazdájától kérdeztem,ez biztos nagyon változó is lehet!Nekem az 1.4-es benzines is megevett 1,5-2 litert!Ehhez viszonyítva ez semmi!Mikor lecseréltem,utána kicsit ment a motor és feltöltöttem max-ig!Utána 9000km-ig éppen hogy csak csökkent a szint,majd most néztem pár napja és úgy tűnt hogy kb 1/5-öt része hiányzik!Ma megnézem mielőtt indulok haza,lefényképezem neked a kíváncsiság kedvéért!

Elbeszélünk egymás mellett ^_^

Ha a nívópálcán maxig töltött állapot után 11 ezer km-t megtéve annak kb 1/5-e hiányzik, az tényleg semmi.

Nekem lemenne a minimum alá is, ha nem töltenék rá. Utántöltögetéssel mindig a max jel alatt kb 1 mm-rel tartom az olajszintet. Ehhez 10 ezer km alatt 1 liter olaj kell. Ezért 1 liter az olajfogyasztása.

Elküldve
Elbeszélünk egymás mellett :D

Ha a nívópálcán maxig töltött állapot után 11 ezer km-t megtéve annak kb 1/5-e hiányzik, az tényleg semmi.

Nekem lemenne a minimum alá is, ha nem töltenék rá. Utántöltögetéssel mindig a max jel alatt kb 1 mm-rel tartom az olajszintet. Ehhez 10 ezer km alatt 1 liter olaj kell. Ezért 1 liter az olajfogyasztása.

Most nem ugyan azt írtad le?? ^_^ Lehet én vagyok már fáradt a melótól,bocsánat :D

Én nem töltögetek utána,így hiányzik 1/5-e (kb 1 liter) ha te sem töltöttél volna utána összesen 1 liter,akkor neked is ott lenne a szint mint most nekem!

Már ha 11.000-nél cseréled!Minimum és maximum között van 5 liter különbség,ugye?

Ha lemegy a minimum alá az kb 4,5 L olajfogyasztás lenne neked!

Elküldve
Most nem ugyan azt írtad le?? ^_^ Lehet én vagyok már fáradt a melótól,bocsánat :D

Én nem töltögetek utána,így hiányzik 1/5-e (kb 1 liter) ha te sem töltöttél volna utána összesen 1 liter,akkor neked is ott lenne a szint mint most nekem!

Már ha 11.000-nél cseréled!Minimum és maximum között van 5 liter különbség,ugye?

Ha lemegy a minimum alá az kb 4,5 L olajfogyasztás lenne neked!

A nívópálca minimum és maximum jele között van 1 liter különbség. Itt van a hiba a fejtegetésedben.

Elküldve
A nívópálca minimum és maximum jele között van 1 liter különbség. Itt van a hiba a fejtegetésedben.

Úristen!Többet nem írok ebben a topicba melóból :D :D :D Én végig a barázdákra gondoltam,az volt magam előtt!

Gondoltam magamban,abból 4 van,az pont 5 litert jelöl és ezt írogattam 1 oldalon át! ;) Bocsánat,nem vagyok a toppon! :D

Na most pakolok össze és megyek haza.... ^_^ Azért a nívót lefényképezem! :D

Elküldve
A nívópálca minimum és maximum jele között van 1 liter különbség. Itt van a hiba a fejtegetésedben.

Bizony, nem úgy van hogy egy csík a pálcán, 1 liter. Huh, szép is lenne ^_^

Elküldve
Bizony, nem úgy van hogy egy csík a pálcán, 1 liter. Huh, szép is lenne ^_^

Milyen csík? Nekem csak két bevágás van az olajnívó pálcán, minimum és maximim. Semmi más jel nincs rajta.

Elküldve
Milyen csík? Nekem csak két bevágás van az olajnívó pálcán, minimum és maximim. Semmi más jel nincs rajta.

Fort írta hogy neki 4 barázda van a nívópálcáján.

Elküldve
Fort írta hogy neki 4 barázda van a nívópálcáján.

A páromnak az Astráján van 4 barázda és az járt a fejemben mint ha azt olvastam volna a kézikönyvében hogy

csíkonként 1 liternek számít!Van rajta 3 vagy 4 csík,most pontosan nem tudom!Ez zavart meg,de nem is kicsit! ^_^

Mint ahogy írtad is,szép lenne ha fél cm-es csíkonként fogyna 1 litert!Főleg egy 1.2 -es autóban!

Bocsánat,én zavarodtam bele!Hétvége+meló=nem jó párosítás!

Elküldve
A páromnak az Astráján van 4 barázda és az járt a fejemben mint ha azt olvastam volna a kézikönyvében hogy

csíkonként 1 liternek számít!Van rajta 3 vagy 4 csík,most pontosan nem tudom!Ez zavart meg,de nem is kicsit! ^_^

Mint ahogy írtad is,szép lenne ha fél cm-es csíkonként fogyna 1 litert!Főleg egy 1.2 -es autóban!

Bocsánat,én zavarodtam bele!Hétvége+meló=nem jó párosítás!

Semmi gond, megesik :D

Elküldve

Tisztelt Fórumozók!

Van egy 2000-es z18xe motoros vectrám. A következő a problémám. Néha kigyulladt a motorkontrol lámpám, az autó hidegen nehezen indul és attól függetlenül hogy jelez a motorkontroll vagy nem, valamikor nem pörög 4000 fölé a motor.

A hibakód kiolvasásakor a főtengelyhelyzet jeladó és a vezérműtengely helyzet jeladót írta problémának.

Mind a kettőt kicseréltem de a hiba azóta is jelen van.

Tudna valaki valami okosat ezzel kapcsolatban?

Esetleg már volt valakinek hasonló problémája?

Köszönettel:

R. Tamás

Elküldve
Tisztelt Fórumozók!

Van egy 2000-es z18xe motoros vectrám. A következő a problémám. Néha kigyulladt a motorkontrol lámpám, az autó hidegen nehezen indul és attól függetlenül hogy jelez a motorkontroll vagy nem, valamikor nem pörög 4000 fölé a motor.

A hibakód kiolvasásakor a főtengelyhelyzet jeladó és a vezérműtengely helyzet jeladót írta problémának.

Mind a kettőt kicseréltem de a hiba azóta is jelen van.

Tudna valaki valami okosat ezzel kapcsolatban?

Esetleg már volt valakinek hasonló problémája?

Köszönettel:

R. Tamás

Kedves Tamás!

Az ennyire esetleges hiba okozói többnyire a jeladók csatlakozói, vagy kábelei szoktak lenni, szimpla érintkezési hibával, kábelek esetén pedig szakadással. WD40 használata javasolt, plusz a kábeleket kimérni.

Ha mégse ez a gond, lesz itt bőven sorstárs bőven, aki ad további tippeket.

Sok sikert! ^_^

Elküldve
Tisztelt Fórumozók!

Van egy 2000-es z18xe motoros vectrám. A következő a problémám. Néha kigyulladt a motorkontrol lámpám, az autó hidegen nehezen indul és attól függetlenül hogy jelez a motorkontroll vagy nem, valamikor nem pörög 4000 fölé a motor.

A hibakód kiolvasásakor a főtengelyhelyzet jeladó és a vezérműtengely helyzet jeladót írta problémának.

Mind a kettőt kicseréltem de a hiba azóta is jelen van.

Tudna valaki valami okosat ezzel kapcsolatban?

Esetleg már volt valakinek hasonló problémája?

Köszönettel:

R. Tamás

Lehet, hogy most hülyeséget mondok, de ezt a klt jeladó hibát nem azért írja ki, mert áll a főtengely és a vezérműtengely is? Tehát ez normális. Remélem valaki kijavít.

Elküldve
Tisztelt Fórumozók!

Van egy 2000-es z18xe motoros vectrám. A következő a problémám. Néha kigyulladt a motorkontrol lámpám, az autó hidegen nehezen indul és attól függetlenül hogy jelez a motorkontroll vagy nem, valamikor nem pörög 4000 fölé a motor.

A hibakód kiolvasásakor a főtengelyhelyzet jeladó és a vezérműtengely helyzet jeladót írta problémának.

Mind a kettőt kicseréltem de a hiba azóta is jelen van.

Tudna valaki valami okosat ezzel kapcsolatban?

Esetleg már volt valakinek hasonló problémája?

Köszönettel:

R. Tamás

A P335-ös hibakódot szokta írni ha áll a motor..Ha írja a vez tengely jeladót akkor az tuti rossz.Azért nem engedi a fordulatot 4000 felé.x20xev-nél volt hasonló jelenség.Kicseréltem énis,de akkor se lett jó.Opel 16v kolléga tanácsára,egy jobb minőségű vez.tengely jeladó beszerelésével megszűnt a probléma.Az utángyártott noname-es cuccokat ellehet felejteni.Igaz hogy 30 körül volt a hella jeladó de rögtön jólett vele.

Elküldve
A P335-ös hibakódot szokta írni ha áll a motor..Ha írja a vez tengely jeladót akkor az tuti rossz.Azért nem engedi a fordulatot 4000 felé.x20xev-nél volt hasonló jelenség.Kicseréltem énis,de akkor se lett jó.Opel 16v kolléga tanácsára,egy jobb minőségű vez.tengely jeladó beszerelésével megszűnt a probléma.Az utángyártott noname-es cuccokat ellehet felejteni.Igaz hogy 30 körül volt a hella jeladó de rögtön jólett vele.

Nekem Siemens van benne, immáron három éve. Egyszer volt vele gond, 2 óra pályázás után pihenőben megálltunk, majd pihenés után dobott egy check engine lámpát, leszabályozással együtt. Viszont a csatlakozó kitakarítása, kontaktspray-el történő kezelése jótékony hatással volt rá, és nem kellett megint 18-28e Ft kiadni új jeladóért.

Mások is írták már, hogy hajlamos megtörni a kábel.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.