Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

A síkolás a minimum, amit meg kell - jobban mondva érdemes - megcsináltatni, ha már le van szedve a hengerej.

Én még a szelepek tökéletes záródását is ellenőrizném, szükség esetén javítás, bár 16 szelepnél ez nem olcsó mulatság.

Ragacsot felejtsd el, egy jó minőségű új hengerfej tömítés kell csak, amit meg kell zsírozni mikor felrakod.

Nyomaték kulcs ami még elkél egy ilyen műveletnél :D

Csak azért vacilálok, mert nincs rá idő és alig mentem vele felforrva. Nem tudom, hogy ezen a kb. 1.5 km-en mennyire vághatta tönkre a hengerfejet. Maga a csere nem gond, mert mikor beleraktam ezt a motort, teljesen darabokra szedtem és sokmindent cserélve és mindent újra tömítve raktam össze.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért vacilálok, mert nincs rá idő és alig mentem vele felforrva. Nem tudom, hogy ezen a kb. 1.5 km-en mennyire vághatta tönkre a hengerfejet. Maga a csere nem gond, mert mikor beleraktam ezt a motort, teljesen darabokra szedtem és sokmindent cserélve és mindent újra tömítve raktam össze.

Nem arról van szó, hogy tönkrevágta a hengerfejet. Csak a tömítés darabjai ráégnek, rágyógyulnak az idő folyamán, meg minden. Az a tiszta ügy, ha fel van síkolva.

Link to comment
Megosztás:

Hy!

X20XEV

Megfőtt a mocim:( Most ugy vagyok,hogy komplett motorcsere lesz!Baráti áron van egy 30ért:)

Csak annyi a bibi,hogy az automata váltós volt,enyém meg manuális,sokat kéne rajta alakítani hozzá ?! Hogy oldható meg sztetek?

Meg egy komplett moci csere mennyit kóstál?!

Házilag kivitelezhető,v ezt azért szerelő csinálja?!

Kösz

Link to comment
Megosztás:

Hy!

X20XEV

Megfőtt a mocim:( Most ugy vagyok,hogy komplett motorcsere lesz!Baráti áron van egy 30ért:)

Csak annyi a bibi,hogy az automata váltós volt,enyém meg manuális,sokat kéne rajta alakítani hozzá ?! Hogy oldható meg sztetek?

Meg egy komplett moci csere mennyit kóstál?!

Házilag kivitelezhető,v ezt azért szerelő csinálja?!

Kösz

Ha rutinos vagy és ismered a vekit, valamint van hozzá háttered (szerszámok, akna, emelő), akkor vágj bele. De nem lesz egyszerű, mert gyárilag a motor egy bölcsőre van szerelve és a kasztnit felülről engedik rá. Nekem millimétereken múlt, hogy felfelé ki tudtam venni. Mondjuk én váltó nélkül vettem ki.

Link to comment
Megosztás:

1. Kicsit elb.szott a veki hűtővíz keringetési rendszere. Asszonyéval jártam most és a vízhőfok mutató óra ugyanott állt 90-nél, mint 130-nál klímával.

2. Ezek az utángyártott termosztátok szintén sz.rt sem érnek: ugyan azzal a típussal először 82 fokon állt a vizem, vettem másik ugyan olyat, azzal 88 fokon állt, most meg egy hónap után besz.rt.

Link to comment
Megosztás:

Vectra kocsi újra száguld. Kiváncsi leszek, hogy legközelebb mi adja meg magát. 70.000 km-t mentem vele gond nélkül, gondolom most majd jön minden.

No, ilyen hamar sikerült megcsinálni? Grat hozzá és drukkolok, hogy jó legyen és problémamentes.

Egyébként én most nyomtam le az enyémmel 1000km-t és új (működőképes) klíma ventilátorral nem megy a vízhőfok óra szerint 90°C fölé. Álltunk ma 2,5 órát a rohadék M0-n 33°C fokban, araszolgatva és akkor sem. 90km/h-nál sem, és 130-nál sem. Nem lehet, hogy vmi más gond is van ott a termosztáton túl? :D

Link to comment
Megosztás:

No, ilyen hamar sikerült megcsinálni? Grat hozzá és drukkolok, hogy jó legyen és problémamentes.

Egyébként én most nyomtam le az enyémmel 1000km-t és új (működőképes) klíma ventilátorral nem megy a vízhőfok óra szerint 90°C fölé. Álltunk ma 2,5 órát a rohadék M0-n 33°C fokban, araszolgatva és akkor sem. 90km/h-nál sem, és 130-nál sem. Nem lehet, hogy vmi más gond is van ott a termosztáton túl? :D

Ugye eresztett a hűtőm, lehet hogy nem volt elegendő nyomás a rendszerben ahhoz, hogy normálisan cirkulálhasson a víz. Most új hengerfejtömítéssel, vízpumpával, hűtővel remélem normálisan fog működni. Majd holnap megyek egy hosszabb próbakört vele, aztán majd megírom mi újság.

Link to comment
Megosztás:

No, ilyen hamar sikerült megcsinálni? Grat hozzá és drukkolok, hogy jó legyen és problémamentes.

Egyébként én most nyomtam le az enyémmel 1000km-t és új (működőképes) klíma ventilátorral nem megy a vízhőfok óra szerint 90°C fölé. Álltunk ma 2,5 órát a rohadék M0-n 33°C fokban, araszolgatva és akkor sem. 90km/h-nál sem, és 130-nál sem. Nem lehet, hogy vmi más gond is van ott a termosztáton túl? :D

Új ventillátor????:wacko:

Link to comment
Megosztás:

1. Kicsit elb.szott a veki hűtővíz keringetési rendszere. Asszonyéval jártam most és a vízhőfok mutató óra ugyanott állt 90-nél, mint 130-nál klímával.

2. Ezek az utángyártott termosztátok szintén sz.rt sem érnek: ugyan azzal a típussal először 82 fokon állt a vizem, vettem másik ugyan olyat, azzal 88 fokon állt, most meg egy hónap után besz.rt.

Nekem csak a Wahler vált be. Az utángyártottból elegem lett egy életre ^_^

Link to comment
Megosztás:

Most az van benne, ami már kb. 50 foknál nyit, de most majd keresni fogom ezt a típust, rem nekem is beválik. Bár megmondom őszintén, már nézegetem a c-s vekiket.

Miért jó az, ami 50 foknál nyit? Nem fog bemelegedni a motorod.

Amúgy, ha a termosztát nem nyit ki, az nem feltétlenül a termosztát hibája. Az is lehet, hogy nem jut el hozzá a meleg víz, hogy kinyisson. Van egy kis vízkör is, amiben zárt termosztátnál kering a víz, erről a körről kapja a fűtés is a meleg vizet. Ha ez a kiskör meghibásodik, eldugul, akkor megeshet, hogy nem nyit ki a termosztát. Én így jártam faros Skodával. Majd egy évig nem jöttem rá mi a probléma, forralta a vizet, de mindig csak az elindulás után egyszer. Ilyenkor meg kellett állnom, várni egy kicsit, magától visszahűlt, kinyitott a termosztét, és mehettem tovább. Én is belehekkeltem mindenféle 50-60 fokon kinyitó termosztátokat, majd végül ki is szedtem, mert azokkal is forralta a vizet. Egyszer csak rájöttem, hogy a kis vízkörnek a fűtő radiátorhoz menő része úgymond rövidre van zárva egy vékony, kb 6-8 mm vastag csővel. Hogyha a fűtéscsap el van zérva, akkor ezen keresztül kering a víz. Ez az átkötés volt eldugulva teljesen valami olajos, rozsdás, vízköves trutymóval. Vagyis nyáron, elzárt fűtéscsapnál nem keringett a víz kiskörben, a termosztát nem tudott kinyitni, és folyton felforrt a víz addig, amíg ki nem nyitott teljesen a termosztát. Kinyitás után persze már jó volt, tette a dolgát 85 fokon. Elhiheted, hogy hajamat téptem, a sok felesleges leszerelés, többféle megvásárolt termosztát miatt, amikor 5 perces munkával 0 Ft költséggel javítható volt ^_^

Link to comment
Megosztás:

Miért jó az, ami 50 foknál nyit? Nem fog bemelegedni a motorod.

Amúgy, ha a termosztát nem nyit ki, az nem feltétlenül a termosztát hibája. Az is lehet, hogy nem jut el hozzá a meleg víz, hogy kinyisson. Van egy kis vízkör is, amiben zárt termosztátnál kering a víz, erről a körről kapja a fűtés is a meleg vizet. Ha ez a kiskör meghibásodik, eldugul, akkor megeshet, hogy nem nyit ki a termosztát. Én így jártam faros Skodával. Majd egy évig nem jöttem rá mi a probléma, forralta a vizet, de mindig csak az elindulás után egyszer. Ilyenkor meg kellett állnom, várni egy kicsit, magától visszahűlt, kinyitott a termosztét, és mehettem tovább. Én is belehekkeltem mindenféle 50-60 fokon kinyitó termosztátokat, majd végül ki is szedtem, mert azokkal is forralta a vizet. Egyszer csak rájöttem, hogy a kis vízkörnek a fűtő radiátorhoz menő része úgymond rövidre van zárva egy vékony, kb 6-8 mm vastag csővel. Hogyha a fűtéscsap el van zérva, akkor ezen keresztül kering a víz. Ez az átkötés volt eldugulva teljesen valami olajos, rozsdás, vízköves trutymóval. Vagyis nyáron, elzárt fűtéscsapnál nem keringett a víz kiskörben, a termosztát nem tudott kinyitni, és folyton felforrt a víz addig, amíg ki nem nyitott teljesen a termosztát. Kinyitás után persze már jó volt, tette a dolgát 85 fokon. Elhiheted, hogy hajamat téptem, a sok felesleges leszerelés, többféle megvásárolt termosztát miatt, amikor 5 perces munkával 0 Ft költséggel javítható volt ^_^

Lehet, hogy én értettem félre, de arra gondolt, hogy most valami ratyi 50 fokon nyitó utángyártott van benne? És majd csak ezután megy bele a Wahler?

Link to comment
Megosztás:

Bocs, ha rosszul fogalmaztam, arra gondoltam, hogy most a gagyi termosztátot tettem vissza, amíg nem találok normálisat. Amúgy a víz kering, mert a gáz reduktorja a fűtéskörbe van belekötve és az rendesen melegszik is. A termosztáttól is megy egy nyomáscsökkentő vékony cső a kiegyenlítő tartályba, de azon is megy a víz. Végül is most jó, igaz hogy nehezen megy fel az óra kb. 88fokra, de ha eléri, akkor ott áll 90-nél és 150-nél is. Viszont amikor lejövök a pályáról 80 perces átlag 140-es tempó után és várnom kell kicsit a forgalom miatt, akkor elég gyorsan felmegy és kapcsolnak a ventik. Viszont elég gyorsan vissza is hül. Bár alapjáraton szerintem nem cirkulál eléggé a víz, nem tudom, hogy csak az enyémben vagy ez lehet típus hiba is.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan működik a hibátlan hűtés?

Hány foknál kapcsolnak a hőfokok? És kinek milyen hőmérsékletet produkál pl városban, főúton ilyen melegben? És télen?

Mikor melyik szenzor jelét figyeli, melyik szenzor jele alapján kapcsol elsőnek a venti? És hogyan jönnek a fokozatok? A belsőnek is van 1-es 2-es fokozat vagy csak a külsőnek? Ha indítás után elsőnek kapcsol be a venti azt hány foknál kellene tennie? És akkor a két venti közül melyiknek kell menni? És ha pl ez nem elég mert dugóban állok akkor melyik venti kapcsol feljebb? És a két venti teljesen független szenzorról megy? Mennyire nehéz kicserélni a hőgombákat, ki kell venni a hűtőt vagy megoldható anélkül is?

Link to comment
Megosztás:

Mindkettő ventinek van két fokozata.De szerintem a két venti nem független egymástól, hanem besegítenek egymásnak. Ezt a kapcsolgatás dolgot már egy párszor meg próbáltuk fejteni, de még a villanyászom sem tudta megmondani, hogy hogy is dolgozik pontosan. Nekem úgy megy, hogy klíma kapcsolásnál bekapcsol a külső klíma venti,és ha a motor jobban bemelegszik, akkor indul a belső. De ha pl megy a klíma venti és nem megy a belső, és ha leállítom a motort, kb 5 másodperc múlva leáll a klíma venti és beindul a belső. Egyrészt ezért gondolom, hogy nem független rendszer.

Hogyan működik a hibátlan hűtés?

Hány foknál kapcsolnak a hőfokok? És kinek milyen hőmérsékletet produkál pl városban, főúton ilyen melegben? És télen?

Mikor melyik szenzor jelét figyeli, melyik szenzor jele alapján kapcsol elsőnek a venti? És hogyan jönnek a fokozatok? A belsőnek is van 1-es 2-es fokozat vagy csak a külsőnek? Ha indítás után elsőnek kapcsol be a venti azt hány foknál kellene tennie? És akkor a két venti közül melyiknek kell menni? És ha pl ez nem elég mert dugóban állok akkor melyik venti kapcsol feljebb? És a két venti teljesen független szenzorról megy? Mennyire nehéz kicserélni a hőgombákat, ki kell venni a hűtőt vagy megoldható anélkül is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.