Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

"P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség."

Mozgasd meg a csatlakozókat, kábeleket, nekem is volt már ilyen hibakódom(X20XEV), akkor vettem is egy légtömegmérőt, azóta is megvan, ha szükséged van rá jelezd!

Ebben sok mindent találsz:

Vectra B adatok

hupsz valahogy kimaradt, nem olvastam csak az utcsót. Köszi töltöm már :rolleyes:

szerk.: lesem már <_<, látom benne vannak a kódok is ugyhogy köszi WW de már nem kell -_-

illetve értelmezek is közbe, ez csak a jelet nem kapja rendesen nem a levegőmennyiséggel van baja? mert akkor még mindig nincs megoldásom a leállásra :S

szerk2.: Ki tudom törölni a hibát hogy tudjam jelentkezik e ujra vagy azt csak az opelnél tudják?

Link to comment
Megosztás:

hupsz valahogy kimaradt, nem olvastam csak az utcsót. Köszi töltöm már :rolleyes:

szerk.: lesem már <_<, látom benne vannak a kódok is ugyhogy köszi WW de már nem kell -_-

illetve értelmezek is közbe, ez csak a jelet nem kapja rendesen nem a levegőmennyiséggel van baja? mert akkor még mindig nincs megoldásom a leállásra :S

szerk2.: Ki tudom törölni a hibát hogy tudjam jelentkezik e ujra vagy azt csak az opelnél tudják?

Ha a hiba nem jelentkezik 15-20 indítás után törlődik, sárga lámpa csak akkor van ha hiba is van.

Link to comment
Megosztás:

hupsz valahogy kimaradt, nem olvastam csak az utcsót. Köszi töltöm már :rolleyes:

szerk.: lesem már <_<, látom benne vannak a kódok is ugyhogy köszi WW de már nem kell -_-

illetve értelmezek is közbe, ez csak a jelet nem kapja rendesen nem a levegőmennyiséggel van baja? mert akkor még mindig nincs megoldásom a leállásra :S

szerk2.: Ki tudom törölni a hibát hogy tudjam jelentkezik e ujra vagy azt csak az opelnél tudják?

Hogyha áramtalanítod a kocsit, akkor elvileg törlődnie kell, nem? Áramtalanításkor mindent elfelejt, feltételezem, hogy ezt is. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

illetve értelmezek is közbe, ez csak a jelet nem kapja rendesen nem a levegőmennyiséggel van baja? mert akkor még mindig nincs megoldásom a leállásra :S

Ha xaraxik a légtömegmérőd, akkor nem műxik rendesen a technika.Lehet vezetéktörés/szakadás tehát kontakt hiba is.Vagy egyszerűen csak bekrepált.Kell egy másik tömegmérő próbára, ha azzal műxik akkor megvan a hiba.Ha ugyanazt produkálja és fennáll a hibakód, akkor a motortéri kábelkötegben kell kutakodni.

Link to comment
Megosztás:

Ha xaraxik a légtömegmérőd, akkor nem műxik rendesen a technika.Lehet vezetéktörés/szakadás tehát kontakt hiba is.Vagy egyszerűen csak bekrepált.Kell egy másik tömegmérő próbára, ha azzal műxik akkor megvan a hiba.Ha ugyanazt produkálja és fennáll a hibakód, akkor a motortéri kábelkötegben kell kutakodni.

No akkor holnap kimérik hogy kap e rendesen áramot a dolog vagy cserélni kell.

"P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség."

Mozgasd meg a csatlakozókat, kábeleket, nekem is volt már ilyen hibakódom(X20XEV), akkor vettem is egy légtömegmérőt, azóta is megvan, ha szükséged van rá jelezd!

Ebben sok mindent találsz:

Vectra B adatok

Remélem nem kerül rá sor de lehet hogy érdekelne majd a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap töltöttem után olajat. 4000km alatt 3-4dl-t evett. Az szerintem nem sok. (GM 10W40 van bent jelenleg)

Viszont ennyi idő alatt a szervóolaj a minimum szint alá csökkent, ami viszont sok. Szerintem. Ti hogy álltok szervóolaj kérdéssel?

Én 4 éve nem öntöttem bele, most is csak azért, mert a hűtő gombáihoz csak úgy fértem hozzá, hogy ki kellett szedni a szervoszivattyút. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszijat cseréltettem az autón.... esedékes volt az olajcsere, egyuttal mondtam, cseréljék ki azt is.....

Beletettek 6 liter olajat..... valamit nagyon elnézhettek. Átvettem az autót és este, miután kicsit lehült az olaj, megnéztem a szintet.... kb 1 cm-el van fentebb mint a MAX. Felhivom a szervízest, azt mondja vigyem be az autót. Mondom neki, hogy már mentem 100 km-t és még annyi kell, hogy hazaérjek, ne eresszem-e le inkább azt a liter plusz olajat. Válasz, semmi baja nem lesz, de vigyem be nézzék meg. Mondom, nem-e nyomja ki a főtengelyszimeringet? Válasz: nem dehogy, nem lesz semmi baja, ez nagykarteres motor, nincsen ott nyomás, stb......... na és erre nem volt nekem replikám. Szóval a kérdésem, miért is nyirja ki a szimeringet a túl magas olajnívó?

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszijat cseréltettem az autón.... esedékes volt az olajcsere, egyuttal mondtam, cseréljék ki azt is.....

Beletettek 6 liter olajat..... valamit nagyon elnézhettek. Átvettem az autót és este, miután kicsit lehült az olaj, megnéztem a szintet.... kb 1 cm-el van fentebb mint a MAX. Felhivom a szervízest, azt mondja vigyem be az autót. Mondom neki, hogy már mentem 100 km-t és még annyi kell, hogy hazaérjek, ne eresszem-e le inkább azt a liter plusz olajat. Válasz, semmi baja nem lesz, de vigyem be nézzék meg. Mondom, nem-e nyomja ki a főtengelyszimeringet? Válasz: nem dehogy, nem lesz semmi baja, ez nagykarteres motor, nincsen ott nyomás, stb......... na és erre nem volt nekem replikám. Szóval a kérdésem, miért is nyirja ki a szimeringet a túl magas olajnívó?

Na éppen ezért én magam cserélem az olajat az autóban. Meg minden mást is, amit meg tudok csinálni... Nem is arról a pár ezer ft-ról van szó, amit sajnálok a szerviztől, hanem pl erről a hanyag munkáról, amit veled csináltak!

Amit meg nem, ott meg csak mérgelődöm: áprilisban amikor új gumikat vettem, gumiszerelőnél rakattam fel őket - hát istenem, nincsen itthon gumiszeelő gépem :rolleyes:. A gumit rendesen fel is szerelték, de úgy ráhúzták a kerékanyákat, hogy a minap, amikor le akartam venni az egyik kereket, két kerékanya kulcsot törtem el, de a 4-ből csak két csavart sikerült meglazítanom a bal első keréken! Ha valahol defektet kaptam volna, frankón ott ragadok! Visszamentem a szervizbe, ahogy lazítsák le, s én húztam rá, úgy ahogy kell.

Mindeképpen ereszd le. Ha nem teszed, és balszerencsés vagy, akkor keres magának helyet valamelyik szimmeringnél, jobb esetben csak megnő az olajfogyasztás addig a pontig, amíg vissza nem áll a normál olajszint.

Link to comment
Megosztás:

Na éppen ezért én magam cserélem az olajat az autóban. Meg minden mást is, amit meg tudok csinálni... Nem is arról a pár ezer ft-ról van szó, amit sajnálok a szerviztől, hanem pl erről a hanyag munkáról, amit veled csináltak!

Pár ezer forint,igen!Vagy éppen több és annyiból megveszed magadnak az olajat,szűrőket és le is cseréled otthon 20 perc alatt!

Az első autómnál nem tudtam mit kell csinálni és vittem szerelőhöz,majd mikor túltöltötte,közölte,hogy "inkább több legyen,mint kevesebb benne"!Persze engedhettem le otthon miután megtudtam,amit ti is leírtatok feljebb!

Aztán rá 1 héttel és kb 200km-rel utána előjött egy hiba és egy másik szerelő közölte,hogy mindenképpen le kell cserélni az olajat,mert nagyon koszos!Az új olaj,200 km után! :rolleyes: Én akkor döntöttem úgy hogy amit tudok,magam csinálok!Sajnos az marha kevés <_< de pár ezrest már megspóroltam azért!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hy!

X20XEV

Megfőtt a mocim:( Most ugy vagyok,hogy komplett motorcsere lesz!Baráti,haveri áron van egy 30ért:)

Csak annyi a bibi,hogy az automata váltós volt,enyém meg manuális,lehet ugy hogy az én váltóm benne marad,v a manuális váltósomhoz,sokat kéne rajta alakítani ?! Hogy oldható meg sztetek?

Meg egy komplett moci csere mennyit kóstál,berakom meg kiveszem?!

Házilag kivitelezhető,v ezt azért szerelő csinálja?!

Köszöntem

Link to comment
Megosztás:

Tegnap töltöttem után olajat. 4000km alatt 3-4dl-t evett. Az szerintem nem sok. (GM 10W40 van bent jelenleg)

Viszont ennyi idő alatt a szervóolaj a minimum szint alá csökkent, ami viszont sok. Szerintem. Ti hogy álltok szervóolaj kérdéssel?

Szia Bocsek!

Ha fogy a szervóolaj nézz utána, hogyhol engedi el.

98-as évjáratú x16xel mocis vectrám van nekem is, és most vagyok túl egy kellemetlen mutatványon: Egyik nap észrevettem, hogy olajos az esővíz a verda alatt. Gondoltam valaki odaolajozott, és a víz feloldotta, mivel nekem eddig semmi folyás nem volt. Másnapra a szervószivattyú hangjából világossá vált, hogy a szervóolajam folyik el. Végül az is kiderült, hogy a kormánymű engedi el az olajat, ami nem egy olcsó mulatság. Utánajárva kiderült, hogy új kormánymű horror áron van, lehet venni bontottan, de a bvecik korosztályában - a magyar utakon - várható a hiba megjelenése, vagy fel lehet újítani kb 35-70e forintér (ha nincs nagyobb hibája). A szerelők különböző véleményen vannak a témában: 1. Egy külföldi bontott (nem olajos) többet ér mint a felújított (igen, csak ilyet nem kapsz minden sarkon); 2. Csak szakszerűen és garanciálisan felújított kormánymű jöhet szóba (cserével kb 100e).

Nekem azért sokkal durvább volt az olajfogyás (kb 500 km-en nagyjából 3 liter), de mennem kellett a kocsival, ezért kénytelen voltam tölteni...

Remélem neked nem lesz ilyen problémád, de azért nézd meg, hogy nem-e nagyon olajosak a kormánymű gumiharangjai.

MÁS:

Valaki szerelt már le X16XEL-ről klímakompresszort? Úgynézem nem jön ki csak ha a megbontom a kipufogót, vagy lehet hogy a szervószivattyú leszerelése is megoldás lehet. Ha van valakinek tapasztalata, hogy hogyan a legcélszerűbb a kompit cserélni, ne habozzon megosztani velem. :D

Köszi és üdv,

Dzsoz

Link to comment
Megosztás:

Szia Bocsek!

Ha fogy a szervóolaj nézz utána, hogyhol engedi el.

98-as évjáratú x16xel mocis vectrám van nekem is, és most vagyok túl egy kellemetlen mutatványon: Egyik nap észrevettem, hogy olajos az esővíz a verda alatt. Gondoltam valaki odaolajozott, és a víz feloldotta, mivel nekem eddig semmi folyás nem volt. Másnapra a szervószivattyú hangjából világossá vált, hogy a szervóolajam folyik el. Végül az is kiderült, hogy a kormánymű engedi el az olajat, ami nem egy olcsó mulatság. Utánajárva kiderült, hogy új kormánymű horror áron van, lehet venni bontottan, de a bvecik korosztályában - a magyar utakon - várható a hiba megjelenése, vagy fel lehet újítani kb 35-70e forintér (ha nincs nagyobb hibája). A szerelők különböző véleményen vannak a témában: 1. Egy külföldi bontott (nem olajos) többet ér mint a felújított (igen, csak ilyet nem kapsz minden sarkon); 2. Csak szakszerűen és garanciálisan felújított kormánymű jöhet szóba (cserével kb 100e).

Köszi és üdv,

Dzsoz

Hali!

Én azért nem vagyok ennyire borulátó. Olajfoltot még egyszer sem vettem észre a kocsi alatt, de mindenképp megnézetem vagy megnézem majd hogy hol szivároghat.

Ezzel kapcsolatban volna egy jó kis ötletem, nem tudom létezik-e ilyen. Olyasmira gondoltam hogy olajhoz önthető uv reagens anyag, melyet ha beletöltök az olajtartályba (legyen akár szervó, akár motorolaj), megyek vele párszáz kilómétert, majd utána a motortérbe bebújok egy uv-lámpával, és könnyen meg lehetne látni hogy hol folyat.

Ha nem tudtok ilyenről, akkor felejtsétek el amit írtam, megyek feltalálni, és szabadalmaztatni :D

Link to comment
Megosztás:

Ma megfőztem a motoromat, autópályáról lehajtva beszart a termosztátom. Mire észrevettem, már késő volt, szép lassan fogy a víz. A nagy kérdés, hogy szerintetek elég új hengerfejtömítés esetleg valami ragaccsal, vagy vigyem el a hengerfejet síkoltatni? :wacko:

A síkolás a minimum, amit meg kell - jobban mondva érdemes - megcsináltatni, ha már le van szedve a hengerej.

Én még a szelepek tökéletes záródását is ellenőrizném, szükség esetén javítás, bár 16 szelepnél ez nem olcsó mulatság.

Ragacsot felejtsd el, egy jó minőségű új hengerfej tömítés kell csak, amit meg kell zsírozni mikor felrakod.

Nyomaték kulcs ami még elkél egy ilyen műveletnél :D

Én nemrég 120-as skodán csináltam ugyanezt, mert azt is víz felforrás (nem termosztát miatt) vágta haza :wacko: 3500 Ft-ért síkolták fel a hengerfejet. A szelepek záródását ellenőriztem benzinnel, szarok voltak, azokat is be kellett volna csiszolni meg cserélni, de túl drága lett volna a várható végeredményhez képest, úgyhogy hagytam a fenébe, visszaraktam anélkül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.