Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok.

Remélem segíteni tudtok.

Van egy Opel Vectra B-m 1.6i (x16szr,lépcsőhátú).Na szóval,3 éve van nálam az autó,nagyon megszerettem,szinte semmi komolyabb baja nem volt.A probléma múlt héten jelentkezett,elvitt a Vectram A-ból B pontba leállítottam a motort,ezután mikor tovább szerettem volna menni,indításkor kattogó hang(fémes) jött a motortérből,de az indítás is nehézkes volt.Kiszálltam meghallgatni,és a vízpumpa környékéről jött.Megijedtem,leállítottam és hazavontatott a spanom.Másnap gondoltam beindítom, hátha változott a helyzet.Indítóztam be is indult az aggregátor,nehézkesen(eddig pöcre indult),és az tűnt fel,hogy mar nincs fémes kopogás hanem,hogy is fogalmazzam "erőtlenül" járt a motor.Álltam előtte és vártam,hogy mi történik.Ekkor néha felpörgött egy picit magától,majd ismét lefulladni akarást szemléltette,de nem fulladt le.Megint felpörgött egy kicsit és igy tovább...Na gondoltam adok neki egy kis gázfröcsöt,és ekkor azt az érzést keltette,hogy le akar fulladni,volt amikor sikerült is lefulladnia.

Megnéztem,hogy ad e rendes szikrát a gyertya.Az eredmény az 1es és a 2es hengeré igen a 3as kihagyogatott,a 4es teljesen rosszul működött.Megmértem a trafót avval volt a probléma.Kicseréltem a trafót,de a probléma ugyan az.Nagynehezen beindul hosszú,gyújtást igényelve.Maj alaojáraton,jár a motor,de nem tökéletesen,gázadásra pedig lefullad.

Aki tud nekem segíteni kérem tegye meg.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, amikor szétment a vízpumpám és össze-vissza kalimpált a tengelye. Mivel a vízpumpát gyanítom neked is a vezérműszíj hajtja, valószínűleg szétment a vízpumpád és elugorhatott a vezérlésed. Amíg nem nézed meg a vezérlést, NE indítsd be a motort, mert zsebbenyúlós történet kerekedhet belőle.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, amikor szétment a vízpumpám és össze-vissza kalimpált a tengelye. Mivel a vízpumpát gyanítom neked is a vezérműszíj hajtja, valószínűleg szétment a vízpumpád és elugorhatott a vezérlésed. Amíg nem nézed meg a vezérlést, NE indítsd be a motort, mert zsebbenyúlós történet kerekedhet belőle.

Megnéztem és tökéletesen helyén van minden.

Link to comment
Megosztás:

Na emberek,rájöttem mi a baj,csak nem tudom hogy mi okozhatja.

Lényeg:2 perc járatás után észrevettem,hogy szinte pirosan izzik a könyökcső.Kihűlt,levettem és beindítottam az autót,azt vettem észre hogy utánagyújt az autó,az üzemanyag teljes egészében kinn,robbant be.

Segítsetek megoldani,hogy mi okozhatja a problémát,én motorvezérlőre gondolok,de lehet nem az.Tapasztalatokat várom.

Segítsetek.

OPEL VECTRA B 1.6i (96-os,x16szr motorkod,WOLOOOO36_alváz,lépcsőhátú)

Link to comment
Megosztás:

Na emberek,rájöttem mi a baj,csak nem tudom hogy mi okozhatja.

Volna egy olyan javaslatom, hogy kérdezz rá EBBEN a topicban erre a dologra, hátha az Astrások már találkoztak ilyesmi hibával.Én személy szerint nem a motorvezérlőre gondolnék, sokkal inkább v.melyik jeladóra aminek köze van a motorvezérlőn keresztül a gyújtáshoz.

Link to comment
Megosztás:

Megvettem a Valvoline Maxlife 10w40 motorolajat, a szerelők is azt mondták, hogy esetleg ez az olaj csokkenti az olajfogyást, kulönben szelepszár szimeringet kell cserélni!

Viszont az a gond, hogy a neten nézett ilyen olajnal az API SJ/CF, ACEA A3-02, B3-98, TÜV ezt irja és amit vettem azon API SJ/CF, ACEA A3/B4, TÜV

A két olaj nem egy lenne, hogy az ACEA mást ir???

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Én megvettem a Valvoline Maxlife 10w40 motorolajat, mert a szerelők is azt mondták, hogy ez ha viszább hozza az olajfogyást, hanem szelepszár szimeringet kell cserélni!

Elolvastad ezt a mondatot, mielőtt rákattintottál a "hozzászól" gombra? :D

Link to comment
Megosztás:

Bocsi , elsiettem egy kicsit a megfogalmazást! :D

De szerintetek a 2 olaj nem egy, vagy ujjonan ACEA A3/B4 -et irnak rá?

Ezt a részét értettük, a hozzászólásod első mondata értelmetlen...

A két olaj egy és ugyanaz.

A Valvoline Maxlife 10W40 motorolaj teljesíti az API SJ/CF és ACEA A3/B3 szintet. Ez már elegendő ahhoz, hogy a motorodba töltsd.

De ne várj csodát ettől, mert nem fogja megállítani az olajfogyást.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a részét értettük, a hozzászólásod első mondata értelmetlen...

A két olaj egy és ugyanaz.

A Valvoline Maxlife 10W40 motorolaj teljesíti az API SJ/CF és ACEA A3/B3 szintet. Ez már elegendő ahhoz, hogy a motorodba töltsd.

De ne várj csodát ettől, mert nem fogja megállítani az olajfogyást.

Köszi a tanácsot! Ha ettől is nagy marad az olajfogyás, akkor az őszön, vagy jövőben cseréltetek szelepszár szemeringet, csak most nem tudok, mert ahogy hallottam elég borsos ára van, ha kivált még gyűrűzni is kell!

És még egyszer bocsi az előbbi fogalmazásért! :D

Link to comment
Megosztás:

Ma vettem én is 5 liter Castrol 10w 40-es olajat 6000 ért. Az újabb flakonos és én is csak azt vettem észre változást rajta, hogy ACEA A3/B3 ból ACEA A3/B4-lett. Valamint azt, hogy a dobozára rá van írva, hogy gázolajos géphez jó. Autóboltos haverom azt mondta, hogy teljesen egyforma a két olaj, és semmi különbség nincs köztük. De tudtommal a régi dobozosban a benzines az piros tetős, a diesel meg fekete.

Link to comment
Megosztás:

Ma vettem én is 5 liter Castrol 10w 40-es olajat 6000 ért. Az újabb flakonos és én is csak azt vettem észre változást rajta, hogy ACEA A3/B3 ból ACEA A3/B4-lett. Valamint azt, hogy a dobozára rá van írva, hogy gázolajos géphez jó. Autóboltos haverom azt mondta, hogy teljesen egyforma a két olaj, és semmi különbség nincs köztük. De tudtommal a régi dobozosban a benzines az piros tetős, a diesel meg fekete.

Szerintem azért, mert az új GM olajon a Dexos2 -n is A3/B4 -et ir!

Olvasd el:

http://www.fuchs-oil.hu/index.php/automoti...flex-gm-dexos-2

Link to comment
Megosztás:

Szerintem azért, mert az új GM olajon a Dexos2 -n is A3/B4 -et ir! Tehát változott !!! Valami új szabványt adott ki a opel !!! :D

Olvasd el:

http://www.fuchs-oil.hu/index.php/automoti...flex-gm-dexos-2

Jajj, hogy mondhatsz ekkora hülyeséget!

Ez egy nemzetközi szabvány. Annyi a történet, hogy az említett olajok már megütik a B4 szintet Az ACEA szabvány szerint. Eddig csak a B3-at ütötték meg. De ez számodra teljesen érdektelen, mert a B3, B4 szabvány Diesel motorokra vonatkozik. A benzinesre az A3 vonatkozik.

Link to comment
Megosztás:

Jajj, hogy mondhatsz ekkora hülyeséget!

Ez egy nemzetközi szabvány. Annyi a történet, hogy az említett olajok már megütik a B4 szintet Az ACEA szabvány szerint. Eddig csak a B3-at ütötték meg. De ez számodra teljesen érdektelen, mert a B3, B4 szabvány Diesel motorokra vonatkozik. A benzinesre az A3 vonatkozik.

Ne haragudj, hogy ennyi hülyeséget irok, de nem értettem ezt az egészet, de most tisztult le előttem a dolog, hogy a B a dieselekre vonatkozik, ugyanúgy mint az GM-LL-B-025 , az A pedig a benzinesekre ! Most értem :D

Link to comment
Megosztás:

hali,nem tudom ki mennyire van otthona váltókba!nekem olyan kérdésem lenne nekem van egy opel vectrám b 1.6 16v x16xel motorkóddal és olyan kérdésem lenne hogy egy 1.7 -es td-s vectra váltóját rá lehet-e tenni!és azt nem tudom hogy ezzel mennyire változnának az áttételek. ha valaki ebbe tudna segíteni annak örülnék

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, hogy ennyi hülyeséget irok, de nem értettem ezt az egészet, de most tisztult le előttem a dolog, hogy a B a dieselekre vonatkozik, ugyanúgy mint az GM-LL-B-025 , az A pedig a benzinesekre ! Most értem :D

Látom, az index fórumának hasonló topikjába is sikerült bemásolnod a fenti, nyakatekert hozzászólást...

Link to comment
Megosztás:

hali,nem tudom ki mennyire van otthona váltókba!nekem olyan kérdésem lenne nekem van egy opel vectrám b 1.6 16v x16xel motorkóddal és olyan kérdésem lenne hogy egy 1.7 -es td-s vectra váltóját rá lehet-e tenni!és azt nem tudom hogy ezzel mennyire változnának az áttételek. ha valaki ebbe tudna segíteni annak örülnék

Nyomaték szempontjából rendben, mert az F18-as bírni fogja az 1.6os motort.

Az áttételezés egy kicsit más, lehet, hogy nem fogsz tudni olyan dinamikusan gyorsítani, mert az X17DT váltókiosztása "hosszabb".

Link to comment
Megosztás:

légyszi mond meg, onnan hogy lehet törölni, mert meg nem kapom!

Szerintem sehogy. Max ha felveszed a kapcsolatot a moderátorokkal. De annyira nem lényeges, elfér ott.

Viszont jobb, ha többször ezt nem játszod el, mert ez nem az első eset volt. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma volt a ventillátorok thermokapcsolóinak a cseréje. "Könnyen" ment, csak a szervószivattyút kellett kiszedni. Cseréltem termosztátot is. Eredmény: régivel óra szerint lassan felment kb. 82 fokra, majd ott megállt. Megállás után gyorsan kúszott felfelé. Az újjal felmegy kb. 90fokra, majd nyitás után visszaesik 80 fölé. Aztán visszamegy kb. 88-ra és ott áll stabilan. Megállás után pedig nem rohan felfelé. Ja és most a drágább termosztátot vettem és fele annyira nem ingadozik a hőfokom. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.