Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

4 liter kell bele, annyi kell a motornak minimum, ha az alatt van elvileg jelez is a fedélzeti, hogy kell bele olaj, ellenben az a min a pláncán és a maxig a pálcán 1 liternyi olaj mehet bele azaz: 5 litert lehet önteni a motorba maximálisan akkor lesz a pálcán a maxon, de amikor 4 van benne akkor sincs gond de az már a minimum szint. Én is 5 litert szoktam önteni bele.

Pl aki feltölti 5 literrel és egy csereperiódus alatt 1 liter kopik az olajból annak azt jelenti, hogy nem kell utántöltenie sem ha nem akar mert 5ről lemegy 4-re mire cserél de az még normális szint a motornak.

Link to comment
Megosztás:

4.7L részemről. :D

És mennyi szokott kijönni? ^_^

Nekem mivel után is töltök így mindig maxon van ki is jön az 5 liter sőt... most rá is segítetem mert meg is döntöttem az autót a csavar felé a féktárcsa már csak 2 centire volt a talajtól :P Kifolyt minden ;) És kereken belement az 5 liter a maxig ;)

Link to comment
Megosztás:

És mennyi szokott kijönni? :D

Nekem mivel után is töltök így mindig maxon van ki is jön az 5 liter sőt... most rá is segítetem mert meg is döntöttem az autót a csavar felé a féktárcsa már csak 2 centire volt a talajtól ^_^ Kifolyt minden :P És kereken belement az 5 liter a maxig ;)

Persze az olajfuratokból,járatokból is kijön a fáradt cucc mi? ;)

Öntsd csak szépen max nívóig hidegen,aztán majd folyik orrán szájján az olaj. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Érdekelne, hogy csinált-e valaki olyat már hogy az autómata váltós B vectrába épített be manuális váltót??Meglehet csinálni vagy esélytelen a dolog??

Üdv...

Minden megoldható,de nem lesz egyszerű téma.

Elég sokmindent kell átalakítani hozzá,főleg elektronikai fronton.

Link to comment
Megosztás:

És mennyi szokott kijönni? :D

Nekem mivel után is töltök így mindig maxon van ki is jön az 5 liter sőt... most rá is segítetem mert meg is döntöttem az autót a csavar felé a féktárcsa már csak 2 centire volt a talajtól ^_^ Kifolyt minden :P És kereken belement az 5 liter a maxig ;)

Elvileg nem jöhet ki az 5L, mert az olajszűrőben is marad fáradt olaj.

Nekem olyan 4L..........ha nem ette éppen meg! ;)

Link to comment
Megosztás:

Persze az olajfuratokból,járatokból is kijön a fáradt cucc mi? ^_^

Öntsd csak szépen max nívóig hidegen,aztán majd folyik orrán szájján az olaj. :P

Én nem így csinálom lehet te igen...

Már nem először cseréltem benne olajat. Elsőnek Úgy csináltam, hogy 4 literes kannát vettem mert annyit írtak, beleöntöttem és nívó aljáig volt melegen, 1 litert utántöltöttem és úgy volt nívó tetejéig melegen. Cseréltem utána is így. Most beleöntöttem az összeset mivel több is jött ki mint eddig belőle és nem hiszem, hogy összement volna a motor és így van melegen a tetejéig... ez a hideg-meleg jó móka de nívón max tolómérővel van eltérés... ez olaj... nem hűtővíz nem változik annyit :D

Furatokból, hogy mi jön ki és mi nem nem tudom de eddig most jött ki a legtöbb belőle ez tuti.

Link to comment
Megosztás:

ez a hideg-meleg jó móka de nívón max tolómérővel van eltérés... ez olaj... nem hűtővíz nem változik annyit :D

Igaz nem 5 liter olaj,de egy 14.000-es V8-nál én sem hittem a szememnek mire képes a meleg olaj tágulása...minden uszott az olajban.

Na mindegy.Mindenki annyit és oda önt,ahova jól esik. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Elvileg nem jöhet ki az 5L, mert az olajszűrőben is marad fáradt olaj.

Nekem olyan 4L..........ha nem ette éppen meg! ;)

És olajszűrőt nem szoktál cserélni? Én minden olajcserekor kicserélem :D És igen abban is van kb 3-4 dl ha csak a külső méreteit nézem ^_^

Mivel aknám meg olajtálcám meg ilyen cuccaim nincsenek így az 5 literes téglalap alakú szélvédőmosó flakont szoktam a oldalán megvágni kb 10x10-es négyzetet vágok rá, azt betolom a csavar alá majd szépen belefolyik, ha már alig csepeg jöhet az olajszűrő abból is mindent a többi olajhoz öntök és most már azt néztem, hogy mást is kell alátenni mert kevés lesz :P

Link to comment
Megosztás:

És olajszűrőt nem szoktál cserélni? Én minden olajcserekor kicserélem :D És igen abban is van kb 3-4 dl ha csak a külső méreteit nézem ^_^

Mivel aknám meg olajtálcám meg ilyen cuccaim nincsenek így az 5 literes téglalap alakú szélvédőmosó flakont szoktam a oldalán megvágni kb 10x10-es négyzetet vágok rá, azt betolom a csavar alá majd szépen belefolyik, ha már alig csepeg jöhet az olajszűrő abból is mindent a többi olajhoz öntök és most már azt néztem, hogy mást is kell alátenni mert kevés lesz :P

Kb sejted,hogy warwolf mióta autózik és szereli maga a gépsasokat? ;)

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem 5 liter olaj,de egy 14.000-es V8-nál én sem hittem a szememnek mire képes a meleg olaj tágulása...minden uszott az olajban.

Na mindegy.Mindenki annyit és oda önt,ahova jól esik. :P

Én 2x próbáltam ha lehet így mondani: a tankönyv szerint csinálni harmadjára már nem szórakoztam vele :D Nagyobb motornál lehet több szerepe van mint pl nagyobb motornál a hűtő is több vizet igényel gondolom én mert ismerősöm járt már úgy, hogy túl sok lett a hűtővíz... azt meg pl hidegen kell megnézni, hogy meddig van ^_^

Link to comment
Megosztás:

Kb sejted,hogy warwolf mióta autózik és szereli maga a gépsasokat? :D

Honnan tudjam én? ^_^

Én mindenesetre cserélem az olajszűrőt is... sőt ha van della bőven akkor légszűrő-pollenszűrő-üa. szűrőt is cserélem de ezek kb minden második cserekor jönnek elő... légszűrőt szoktam néha nézni, hogy koszos-e már de érdekes módon ebből mindig csak pár bogár jön ki és úgy dobom ki a még szinte újat, kadettnél a karbi tetején a kis kör alakú mindig csupa fekete volt kívül-belül... na mondjuk az benzin lehetett főleg a karbiból szóval mind1 :P

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudjam én? :D

Én mindenesetre cserélem az olajszűrőt is...

Azt hiszem,ha annyit mondok,hogy vele építettem közösen egy A Corsa 20NE-t,akkor sejtheted,hogy nem naponta olvasgatja a "hogyaniscseréljünkolajat" fejezetet! ^_^

Maradjunk annyiban,nem ma kezdtük mi sem. :P

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudjam én? :D

Én mindenesetre cserélem az olajszűrőt is... sőt ha van della bőven akkor légszűrő-pollenszűrő-üa. szűrőt is cserélem de ezek kb minden második cserekor jönnek elő... légszűrőt szoktam néha nézni, hogy koszos-e már de érdekes módon ebből mindig csak pár bogár jön ki és úgy dobom ki a még szinte újat, kadettnél a karbi tetején a kis kör alakú mindig csupa fekete volt kívül-belül... na mondjuk az benzin lehetett főleg a karbiból szóval mind1 ^_^

Te figyejé' má' te GSi-s! :P

Honnan a búbánatos manóból vetted, hogy én nem cserélem az olajszűrőt? ;) Egyedül az üza.szűrőt szoktam később cserélni, a többi kidobós minden szervízkor.A légszűrőn nem látszik, hogy mennyire telítődtek a pórusai apró porral.Tehát az a pár bogár ne tévesszen meg, cseréld csak nyugodtan minden szervízkor.

Az olaj pedig tényleg tágul ha melegedik, ezért NEM szabad hidegen koppig önteni.Vagyis szabad, csak a táguló olaj megkeresi magának a helyet, hogy hova táguljon.Ilyen első körből a bármelyik főtengely szimmering, szelepdekli tömítés, ill. éppen ahol helyet talál.Tehát hidegen max. nívó 65%-ig szabad felöteni olajjal.Esetemben az 4.5-4.7L szokott lenni.5L-nél koppig lesz, de a fentebbi jelenség fog következni.

Az E Kadet GSi pedig nem jött ki karbis motorral.18S, 20NE, C20SEH, C20NE, C20XE-vel jött csak ki.Ezek kivétel nélkül hengerenkénti injektorosak voltak.Tehát semmi karburátor! ;)

Amit te törölgettél, az a folytószelep ház volt! :D

Link to comment
Megosztás:

Te figyejé' má' te GSi-s! ^_^

Honnan a búbánatos manóból vetted, hogy én nem cserélem az olajszűrőt? :P Egyedül az üza.szűrőt szoktam később cserélni, a többi kidobós minden szervízkor.A légszűrőn nem látszik, hogy mennyire telítődtek a pórusai apró porral.Tehát az a pár bogár ne tévesszen meg, cseréld csak nyugodtan minden szervízkor.

Az olaj pedig tényleg tágul ha melegedik, ezért NEM szabad hidegen koppig önteni.Vagyis szabad, csak a táguló olaj megkeresi magának a helyet, hogy hova táguljon.Ilyen első körből a bármelyik főtengely szimmering, szelepdekli tömítés, ill. éppen ahol helyet talál.Tehát hidegen max. nívó 65%-ig szabad felöteni olajjal.Esetemben az 4.5-4.7L szokott lenni.5L-nél koppig lesz, de a fentebbi jelenség fog következni.

Az E Kadet GSi pedig nem jött ki karbis motorral.18S, 20NE, C20SEH, C20NE, C20XE-vel jött csak ki.Ezek kivétel nélkül hengerenkénti injektorosak voltak.Tehát semmi karburátor! ;)

Amit te törölgettél, az a folytószelep ház volt! ;)

Nem írtam, hogy nem csak te gondoltad, hogy nem szedem le az olajszűrőt... ebből gondoltam, hogy te nem biztos, hogy leszeded csak mert alap lenne :D

Légszűrő: ezért is cserélgetem de pl nem olyan mint a C20NE szűrője 1 hónap után ami teljesen ugyanolyan mint az x20xev szűrője csak eltér a mérete egy kicsit de ez sem tuti lehet pont egyforma.

E kadett gsi + karbi... hmm, miért is jött volna ki? :P Nem értelek :P

Mondtam én, hogy milyen motoron törölgettem? :P

Na jó segítek neked:

Volt ez elsőnek: 1.3S 75LE Pieburg 2E3 karburátor automata szivatóval ebben: kép

Ebből lett ez: C20NE 115LE+ Bosch Motronic injektorral ebben: kép

Én is szerelgettem már párszor :D

Link to comment
Megosztás:

Én se ma cseréltem elsőnek olajat. Van má vagy 15 éve. Na de Vectrába beleöntök elsőnek 4,5 lityit. Lehet én vagyok csak vak,de friss olajat nem nagyon látom egyértelműen a nívón.(ezért jó a G Astra nívója). Aztán megyek, megyek vele, és kis idő múlva megnézem, hogy szükség van-e utántöltésre.

Erről jut eszembe, hogy 700 km és oil csere! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van egy 1996-os 2000 cm3 (bőrön kívül fullos) kocsink, ami teljes mértékben megadta magát. Nincs alapjárat, olyan mintha 3 vagy csak 2 (!) henger menne. A blokkban akkora a nyomás (kartergáz), hogy minden létező helyen okádja a füstöt. Gyertyák ok, injektorok ok, vezérlés nem mászott el. Olaj a vízzel nem keveredett (fordítva sem). 5 hónapja etanollal járok. Ami fúrcsa, hogy a benzinpumpám mindig nyom gyújtásráadáskor (ráadom, leveszem-ráadom-leveszem....). Eddig ilyen nem volt. Ha ráadtam a gyújtást, akkor nyomott, levettem a gyújtást, újra ráadtam akkor nem nyomott. Tud valaki biztató dolgot mondani ? Lehetőleg ami házilag is kivitelezhető, nem akarom szerelőhöz vinni, mert akkor inkább bontásra eladom. Előre is köszönöm ! Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van egy 1996-os 2000 cm3 (bőrön kívül fullos) kocsink, ami teljes mértékben megadta magát. Nincs alapjárat, olyan mintha 3 vagy csak 2 (!) henger menne. A blokkban akkora a nyomás (kartergáz), hogy minden létező helyen okádja a füstöt. Gyertyák ok, injektorok ok, vezérlés nem mászott el. Olaj a vízzel nem keveredett (fordítva sem). 5 hónapja etanollal járok. Ami fúrcsa, hogy a benzinpumpám mindig nyom gyújtásráadáskor (ráadom, leveszem-ráadom-leveszem....). Eddig ilyen nem volt. Ha ráadtam a gyújtást, akkor nyomott, levettem a gyújtást, újra ráadtam akkor nem nyomott. Tud valaki biztató dolgot mondani ? Lehetőleg ami házilag is kivitelezhető, nem akarom szerelőhöz vinni, mert akkor inkább bontásra eladom. Előre is köszönöm ! Jani

Motorkontrol lámpa világít, mikor jár azaz 1-2 henger?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.