Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

1L/10000km még jó.De ha forszírozott használtban van a gép, több is fogyhat.Azt tudom, hogy a Merivákba tett X v. Z16SZER? talán motorkódú (az 1.6 8V tuti! ;) ) cuccok zabálták az olajat.

Én most ott tartottam h 14000 km alatt csipegetett el 1 litert. Szerintem nem vészes olajfogyasztás... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az lesz bele téve: mobil 10w40! Eldöntöttem! Köszi mindenkinek a tanácsot! :rolleyes:

Képzeljétek el ma mekkora baromságot hallottam (ez még egy vélemény az itteni szervizekről):

A tegnap egy ismerősöm azt mondta, hogy a vejének kemény szerelő műhelye van és adjam oda az autó adatait, majd ott kinézik a megfelelő olajat, stb...

Ma hozta a választ a szervizből, hogy mindenképpen full szintetikus olajat lehet csak bele tenni (a mobil jó), de itt ilyen olajfogyasztással azt üzente, hogy motorhiba, gyűrűzés, szelepszár szimering csere!!

Javasolja, hogy tegyem pontra a motort és szabaduljak meg tőle (adjam el), mert ez a modell, széria nem bevált autó és még több bajom is lehet majd vele, ha nem ezt teszem!

Kérdeztem, hogy mi ?

Azt válaszolta, hogy gyűrű törés, stb.., ami nagyobb és több kárt csinálhat! Hát nem tudom, én nem nagyon hallottam gyakori gyűrű törésről ami az olaj evéséből adódik!

Mondjátok meg hogy mondhat ilyent egy szerviz amely komoly szerviznek tartsa magát ???? ;) :?

Link to comment
Megosztás:

Az lesz bele téve: mobil 10w40! Eldöntöttem! Köszi mindenkinek a tanácsot! :rolleyes:

Képzeljétek el ma mekkora baromságot hallottam (ez még egy vélemény az itteni szervizekről):

A tegnap egy ismerősöm azt mondta, hogy a vejének kemény szerelő műhelye van és adjam oda az autó adatait, majd ott kinézik a megfelelő olajat, stb...

Ma hozta a választ a szervizből, hogy mindenképpen full szintetikus olajat lehet csak bele tenni (a mobil jó), de itt ilyen olajfogyasztással azt üzente, hogy motorhiba, gyűrűzés, szelepszár szimering csere!!

Ne is haragudj, de ennek minden szava igaz. Nézd meg bármelyik nagy olajmárka motorolajválasztóját, mindegyik fullszintetikus olajat ajánl bele. (5W40 vagy annál jobbat). Megmondtuk neked itt a fórumról többen is, hogy ez az olajfogyasztás nem normális. Tölthetsz bele akármit, nem fogja visszafogni.

Link to comment
Megosztás:

Én Valvoline 10W40-et használok, havi 6000 Km-t megyek, de eddig semmi gondom nem volt vele. Motor csendesen jár, télen kb. 10-15 mp-ig szóltak a htőkék és 12000 Km után szoktam cserélni utántöltés nélkül. De ilyenkor is még a nivópálca alsó jele fölött van az olajszint. Hát ez az én tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Én Valvoline 10W40-et használok, havi 6000 Km-t megyek, de eddig semmi gondom nem volt vele. Motor csendesen jár, télen kb. 10-15 mp-ig szóltak a htőkék és 12000 Km után szoktam cserélni utántöltés nélkül. De ilyenkor is még a nivópálca alsó jele fölött van az olajszint. Hát ez az én tapasztalatom.

Az igen :rolleyes: Akkor kéthavonta olajcsere?

Link to comment
Megosztás:

Én Valvoline 10W40-et használok, havi 6000 Km-t megyek, de eddig semmi gondom nem volt vele. Motor csendesen jár, télen kb. 10-15 mp-ig szóltak a htőkék és 12000 Km után szoktam cserélni utántöltés nélkül. De ilyenkor is még a nivópálca alsó jele fölött van az olajszint. Hát ez az én tapasztalatom.

Valvoline maxlife 10w40 , vagy valvoline durablend 10w40 ??

Link to comment
Megosztás:

Igen, kéthavonta olajcsere. Amúgy kopp-kopp lassan 260.000, de eddig még semmi komoly gond nem volt vele, pedig 90%-ban pályán megyek átlag 150-nel.

Pár hónapig nekem is volt szerencsém hasonló mennyiségeket menni az enyémmel. Simán abszolválta, csak az volt a baj, hogy én már 250.000-el vettem, és sajna gyűrűcserére szükség volt. Miután az megvolt, közel rendben volt már a dolog.

Igazán az elmúlt hónapokban jutottam az olajfogyasztás megszüntetéséig el, miszerint találtam egy szerelőt végre, aki úgy tudta kicserélni a szelepfedél tömítést, hogy legalább egy hetet kibírt folyás nélkül.

És csodák csodájára, nem fogy az olaj. És mindezt úgy, hogy lassan 310.000km van benne.

Link to comment
Megosztás:

új hiba jelentkezett :S nincs alapjárat, leesik a ford. 500ra és lefullad, esetleg ha szerencsém van magához tér ls visszaáll. 5-10 km után már nem jelentkezett a hibaa maradék 5ön viszont visszafelé melegen is ugyanígy. Jövő 7en megy a gép szerelőhöz egyéb apróbb ügy miatt. Szerintetek parkoljam le addig vagy használhatom így is?

Link to comment
Megosztás:

új hiba jelentkezett :S nincs alapjárat, leesik a ford. 500ra és lefullad, esetleg ha szerencsém van magához tér ls visszaáll. 5-10 km után már nem jelentkezett a hibaa maradék 5ön viszont visszafelé melegen is ugyanígy. Jövő 7en megy a gép szerelőhöz egyéb apróbb ügy miatt. Szerintetek parkoljam le addig vagy használhatom így is?

Motorkontrol lámpád van?

Ha csak az alapjáratod tűnik el, de menet közben gázadásra/ilyesmire nincs hibajelenséged, akkor valószínűsíthetően behalt az alapjárati léptető motorod.

Link to comment
Megosztás:

Motorkontrol lámpád van?

Ha csak az alapjáratod tűnik el, de menet közben gázadásra/ilyesmire nincs hibajelenséged, akkor valószínűsíthetően behalt az alapjárati léptető motorod.

Nem jelez hibát, nem is ír ki. A lámpa is csak akkor világít ha leállt, de szerintem csak mert gyújtáson van.

Link to comment
Megosztás:

új hiba jelentkezett :S nincs alapjárat, leesik a ford. 500ra és lefullad, esetleg ha szerencsém van magához tér ls visszaáll. 5-10 km után már nem jelentkezett a hibaa maradék 5ön viszont visszafelé melegen is ugyanígy. Jövő 7en megy a gép szerelőhöz egyéb apróbb ügy miatt. Szerintetek parkoljam le addig vagy használhatom így is?

Jahjah első körben alapjárati moci és fojtószelep tisztitás, de pár szerszámmal, benzinnel és féktisztóval házilag is könnyen kivitelezhető. Nem kell hozzá szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél olajfolyáshoz csak annyit: mikor én utoljára levettem, visszarakásnál nem volt itthon más, mint teszkós marhabüdös általános tömítő szilikon. De láss csodát, azóta sem jön sehol az olaj. (ez a termék megállta a helyét :rolleyes: ) Másik: ami nekem nagyon bejött alapjárati moci tisztításnál, az az eurós boltban kapható hideg zsíroldó. Belefúj-3perc várakozás-vízzel alaposan kiöblít-szárít és mindenhol ragyogó tisztaság, az alapjárat pedig újra stabilan áll. Hátha segít másnak is.

Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítést Viktor Reinz-et kell venni. Alapjáratihoz jó a zsíroldó, de ha az elektronika résznél rosszalkodik, akkor azt szét kell szedni és úgy tisztítani.

Szelepfedél olajfolyáshoz csak annyit: mikor én utoljára levettem, visszarakásnál nem volt itthon más, mint teszkós marhabüdös általános tömítő szilikon. De láss csodát, azóta sem jön sehol az olaj. (ez a termék megállta a helyét :rolleyes: ) Másik: ami nekem nagyon bejött alapjárati moci tisztításnál, az az eurós boltban kapható hideg zsíroldó. Belefúj-3perc várakozás-vízzel alaposan kiöblít-szárít és mindenhol ragyogó tisztaság, az alapjárat pedig újra stabilan áll. Hátha segít másnak is.
Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítést Viktor Reinz-et kell venni. Alapjáratihoz jó a zsíroldó, de ha az elektronika résznél rosszalkodik, akkor azt szét kell szedni és úgy tisztítani.

Szerintem a kulcsa mindennek a szelepfedél tömítésnél egy jó tömítőpaszta. Például Loctite5910. Nekem nagyon bevált. A csomagtartóba való vízbefolyást is ezzel szüntettem meg. Hihetetlenül tapad műanyaghoz, fémhez, kegyetlenül bírja a hőt, az ujjaim barázdájába is úgy beleül, hogy egy hét, mire kijön belőle...

Mikor először kicseréltem a tömítést, csak sima építőipari szilikon volt itthon, de utánna jobban folyt az új tömítéssel, mint annakelőtte a régivel.

Link to comment
Megosztás:

Én már háromszor cseréltem és viktorka megfogta :rolleyes: .A pasztákkal az a bajom, hogy ha bekened vele, nem látod, hogy összeszerelés után mennyi jut belőle befelé a motor felé mikor meghúzod emberesen a csavart. Aztán ha az elszabadul és bekerül a pici furatokba.........Azt azért ne felejtsd el, hogy gyárilag sincs összepasztázva minden. Sem fent, sem lent az olajteknőnél.

Szerintem a kulcsa mindennek a szelepfedél tömítésnél egy jó tömítőpaszta. Például Loctite5910. Nekem nagyon bevált. A csomagtartóba való vízbefolyást is ezzel szüntettem meg. Hihetetlenül tapad műanyaghoz, fémhez, kegyetlenül bírja a hőt, az ujjaim barázdájába is úgy beleül, hogy egy hét, mire kijön belőle...

Mikor először kicseréltem a tömítést, csak sima építőipari szilikon volt itthon, de utánna jobban folyt az új tömítéssel, mint annakelőtte a régivel.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!mint láthatjátok új reg vok,de már az autóm (Opel Vectra 1.7td 1996) megvan két éve és kénytelen voltam rengeteg problémát egyedül megoldani!de most már betelt a pohár!segítséget kérek!

megyek az autóval 90-es tempót 90fok a hőmérsékletem.megyek 100at 95 fok,110 ismét 90fok,140 nél meg a venti mint atom,105 fok (ami sztem jó is) körül kapcsol be és ez autópáján elég gáz,hogy ki-be kapcsol!40fokba nyáron a városban nem nagyon kapcsol be se ötvennél se dugóban!

nah most mit tegyek?

a hütőventi elvileg nem két sebességű?mert nekem nem megy 90 foknál (mint az újakon)!

Előre is köszönöm a segítséget!

Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!mint láthatjátok új reg vok,de már az autóm (Opel Vectra 1.7td 1996) megvan két éve és kénytelen voltam rengeteg problémát egyedül megoldani!de most már betelt a pohár!segítséget kérek!

megyek az autóval 90-es tempót 90fok a hőmérsékletem.megyek 100at 95 fok,110 ismét 90fok,140 nél meg a venti mint atom,105 fok (ami sztem jó is) körül kapcsol be és ez autópáján elég gáz,hogy ki-be kapcsol!40fokba nyáron a városban nem nagyon kapcsol be se ötvennél se dugóban!

nah most mit tegyek?

a hütőventi elvileg nem két sebességű?mert nekem nem megy 90 foknál (mint az újakon)!

Előre is köszönöm a segítséget!

Zsolti

Nekem is ugyanilyen autóm van, ugyanilyen motorral, két venti van, egyik a hűtő előtt jobb oldalról, a másik a hűtő mögött bal oldalon. A ventit eddig egyszer hallottam menni az egy év alatt, 90 foknál. (De arra sajnos nem emlékszem, hogy melyik ment a kettő közül).

Amúgy a motor nálam 83 fokon dolgozik, melegben tartós 100 feletti tempónál kezd el közelíteni a mutató a 90-hez, de nem éri el. Városban szintén közelíti a 90-et, de fölé még sohasem ment. Igaz, hogy nem is nagyon hajtom az autót, tartósan 120-nál többet még nem mentem vele.

Gyanus, hogy nem megy az első fokozatod. Sajna a kézikönyven nincs normálisan leírva, hogy Isuzunál mikor kapcsol az 1 és 2. fokozat, és azok egyáltalán mit jelentenek (egyik vagy másik venti megy, vagy mindkettő lassan), csak annyi, hogy a hőkapcsoló 100 fokon kapcsol be, és 95-nél ki. Gondolom ez a benzinesekre vonatkozik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanilyen autóm van, ugyanilyen motorral, két venti van, egyik a hűtő előtt jobb oldalról, a másik a hűtő mögött bal oldalon. A ventit eddig egyszer hallottam menni az egy év alatt, 90 foknál. (De arra sajnos nem emlékszem, hogy melyik ment a kettő közül).

Amúgy a motor nálam 83 fokon dolgozik, melegben tartós 100 feletti tempónál kezd el közelíteni a mutató a 90-hez, de nem éri el. Városban szintén közelíti a 90-et, de fölé még sohasem ment. Igaz, hogy nem is nagyon hajtom az autót, tartósan 120-nál többet még nem mentem vele.

Gyanus, hogy nem megy az első fokozatod. Sajna a kézikönyven nincs normálisan leírva, hogy Isuzunál mikor kapcsol az 1 és 2. fokozat, és azok egyáltalán mit jelentenek (egyik vagy másik venti megy, vagy mindkettő lassan), csak annyi, hogy a hőkapcsoló 100 fokon kapcsol be, és 95-nél ki. Gondolom ez a benzinesekre vonatkozik.

Én meg sajna elég sokat megyek vele autópáján!én se tolom neki mint az állat,de azért ha előzök 1et 4.be közúton akkor a vízhőmérsékletem gyorsabban megy fel,mint a sebesség!sajna!most menek vele elektronyos szakihoz,aztán addig nyúzom még meg nem csinálja!

Köszönöm a válaszod!

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

,,Szevasztok!mint láthatjátok új reg vok,de már az autóm (Opel Vectra 1.7td 1996) megvan két éve és kénytelen voltam rengeteg problémát egyedül megoldani!de most már betelt a pohár!segítséget kérek!

megyek az autóval 90-es tempót 90fok a hőmérsékletem.megyek 100at 95 fok,110 ismét 90fok,140 nél meg a venti mint atom,105 fok (ami sztem jó is) körül kapcsol be és ez autópáján elég gáz,hogy ki-be kapcsol!40fokba nyáron a városban nem nagyon kapcsol be se ötvennél se dugóban!

nah most mit tegyek?

a hütőventi elvileg nem két sebességű?mert nekem nem megy 90 foknál (mint az újakon)!

Előre is köszönöm a segítséget!,,

hali!

nekem 3 ventim van!2 a hűtő elött és 1 a hűtő mögött!a bal első a klíma,a jobb első a magas fordulatú, a motor felöli meg csak akkor megy ha meg a klima is,de 150 fordulattal (lemértem)!

az jobb elsőnek nem kéne menni kis fordulattal,vagy az csak nagyfordulatú????

milyen kapcsolatba van a klímaventi és a hűtővenit és miért?

Előre is köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.