Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nálam: beletöltöm az 5 lityis flakont. Megyek vele 13e kilométert (jelenleg már kicsit többnél tartok de nem baj jó olaj van benne 15-öt is mennie kell elvileg most ki lesz használva mert nem akarok alámászni még... :rolleyes: ) és mire jön a következő olajcsere akkorára megy bele az 1 literes utántöltő amit veszek az 5 literes mellé de ez ahhoz kell, hogy így végig a MAX-ot jelzi ki, a MIN szint és MAX között pont 1 liter van. Magyarul: két olajcsere között ha után sem töltök egyáltalán akkor sem villan ki az OIL CHECK mert akkor van a MIN szinten azzal még lehetne közlekedni na meg 1 liter/13e jelenleg olyan 15e és nincs vele gond, lámpa egyszer sem villant ki, nem is hangos, nem is gyengül...

Valvoline TOP Guard 10W40 van benne egyébként ami ugyanaz mint a Durablend csak áruházakban ezen a néven fut és ez vált be nekem ehhez a motorhoz. A castrol magnatec 10W40 olyan volt mintha túl "sűrű" lenne és nehezen akart járni vele, odaléptem és nem akart menni... így visszatértem a valvolinehoz és következőnek is az megy majd bele.

Link to comment
Megosztás:

Ugy 2800ford-perc környékén gyakorlatilag minden sebességfokozatban ugy érzem, hogy berezonál a motor.... ha meghaladom, akkor elcsendesedik..... Pl. mikor gyorsítok, már a gázpedál rezgéséből érzem, hogy 2800-nál tartok.... van ötletetek mitől lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Ugy 2800ford-perc környékén gyakorlatilag minden sebességfokozatban ugy érzem, hogy berezonál a motor.... ha meghaladom, akkor elcsendesedik..... Pl. mikor gyorsítok, már a gázpedál rezgéséből érzem, hogy 2800-nál tartok.... van ötletetek mitől lehet ez?

Első körből átnézném a motortartó bakokat.

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: ;) :D

Amúgy 1dl/1000km lenne a még elfogadható norma. :D

Sziasztok!

Ez nem vészes,én 2 hetente töltök bele fél litert (1000-1300 km)

Igaz nekem úgy néz ki gyűrűtöréses,de hozzá kell tenni hogy versenyzek vele és van benne 220000 Km.

X20XEV én Valvoline Turbó 10W-40-et használok.

Link to comment
Megosztás:

Ha ugyan úgy van mint az X20XEV-nél akkor van egy bal lent is ha szembe állsz a kocsival. azon nem egyszerű áthúzni a hosszbordásszíjat. És ha az a rossz nehéz hozzáférni legalábbis az enyémnél.

X16XEL-nél is úgy van, egyről beszélünk. Nem könnyű hozzáférni. A villáskulcson ráadásul kb nyolcadot tudtunk fordítani, mert a csavar körül kicsi a hely. Jó hosszú csavar van bent, eltartott egy ideig mire kicsavartuk...

Link to comment
Megosztás:

Én a Valvoline maxlife 10w40 mellett is döntöttem, amig néhány szervizt meg alkatrész importort fel nem hivtam és azt mondták, hogy kell vigyázni ezzel, mert eleve adalékokat tartalmaz és ha a motor nem kopott, akkor le is sütheti (blokkolhassa)!

A motor pedig nem kopott, mert nagyon jó ereje van , hegyre 2 kapcsolásban pedál nélkül nagyon jól viszi, meghat hangja meg állapota sem úgy néz ki!! Inkább mindenki szelepszár szimering -re gyanakodnak(esetleg gyűrű)!

És nagyon sokan ajánlták a Mobil 10w40 -et, mondván, hogy az nagyon jó olaj!

Lehetséges ez mellett maradok és ha csak fogyaszt akkor szétszedetem !!

Mondta volt valaki, hogy a mobiltól (5w40)a hidrótőkék az autójában zajosabbak voltak, de szerintem a 10w40 -tol nem lenne észlelhető! Nem?

(Hogy lehetséges, hogy az Aral 10w40 meg az Agip 10w40 olaj drágább mint a Mobil 10w40?????? Ma néztem az üzletekben)

Mit szóltok a Mobil 10w40-hez? Mondjatok véleményt! Belemehet?? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mit szóltok a Mobil 10w40-hez? Mondjatok véleményt! Belemehet?? :rolleyes:

Bele.Ha kopott a szelepszár szimering, majd azt is enni fogja.

Én ELF olajat tettem most az enyémbe, 4000km után már kellett utántölteni sajnos.De hát 15 éves, ki tudja mennyit futott, bontatlan ECOTEC motorról beszélünk.Sem a fogyasztáson, sem a menetdinamikán nem tűnik fel, hogy odalenne.

Link to comment
Megosztás:

Bele.Ha kopott a szelepszár szimering, majd azt is enni fogja.

Én ELF olajat tettem most az enyémbe, 4000km után már kellett utántölteni sajnos.De hát 15 éves, ki tudja mennyit futott, bontatlan ECOTEC motorról beszélünk.Sem a fogyasztáson, sem a menetdinamikán nem tűnik fel, hogy odalenne.

köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)! A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)!

Ezt meg hogy érted? Minden motorolaj adalékos, alapolajból+adalékból állnak...

A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes:

Egyszinten van a két olaj. Kicsit túl misztifikálod ezt a témát, nem gondolod? Bármilyen 10W40est beletölthetsz, de lehetőleg kerüld a no-name-okat.

Amúgy az árból sem igazán lehet következtetni. A kereskedők általában úgy vannak vele, hogy tartanak egy vagy kétfélét elfogadható áron (általában Castrol az egyik) a többit is megszerzik, ha kéred, de horror árért.

Tescoban például láttam már Valvoline TopGard-ot 1400 Ft/literért, akciósan, mellette meg Castrol Magnatec-et 3000 Ft/literért. Mindkettő 10W40-es, és egyszinten vannak. Mégis kétszeres ár a Castrol javára.

Link to comment
Megosztás:

No meg a GM-et! :D :rolleyes: ;)

Ezt meg hogy érted? Minden motorolaj adalékos, alapolajból+adalékból állnak...

Egyszinten van a két olaj. Kicsit túl misztifikálod ezt a témát, nem gondolod? Bármilyen 10W40est beletölthetsz, de lehetőleg kerüld a no-name-okat.

Amúgy az árból sem igazán lehet következtetni. A kereskedők általában úgy vannak vele, hogy tartanak egy vagy kétfélét elfogadható áron (általában Castrol az egyik) a többit is megszerzik, ha kéred, de horror árért.

Tescoban például láttam már Valvoline TopGard-ot 1400 Ft/literért, akciósan, mellette meg Castrol Magnatec-et 3000 Ft/literért. Mindkettő 10W40-es, és egyszinten vannak. Mégis kétszeres ár a Castrol javára.

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)! A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes:

A közeli ismerősöknél a Mobil 1 a befutó.Meg vannak vele elégedve.Én kísérletképpen tettem bele az ELF-et.

Link to comment
Megosztás:

1 dl? Na akkor nézzetek meg egy gépkönyvet, hogy mennyit hoz a GM. Én most nem tudom megnézni mert nincs nálam, de elég jól bekalibrálta az biztos. ;)

1L/10000km még jó.De ha forszírozott használtban van a gép, több is fogyhat.Azt tudom, hogy a Merivákba tett X v. Z16SZER? talán motorkódú (az 1.6 8V tuti! :rolleyes: ) cuccok zabálták az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Az ok, csak a GM nem ennyit hoz normál olaj fogyasztásnak!

1L/10000km még jó.De ha forszírozott használtban van a gép, több is fogyhat.Azt tudom, hogy a Merivákba tett X v. Z16SZER? talán motorkódú (az 1.6 8V tuti! :rolleyes: ) cuccok zabálták az olajat.
Link to comment
Megosztás:

Az ok, csak a GM nem ennyit hoz normál olaj fogyasztásnak!

X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében.

Link to comment
Megosztás:

Na majd megnézem ha eszembe lesz.

X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében.
Link to comment
Megosztás:

X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében.

Lényegében gondozásmentes a motor mert nem is kell olajat cserélni... úgyis újul folyamatosan :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.