_Seth_ Elküldve Május30, 2010 Megoszt Elküldve Május30, 2010 Nálam: beletöltöm az 5 lityis flakont. Megyek vele 13e kilométert (jelenleg már kicsit többnél tartok de nem baj jó olaj van benne 15-öt is mennie kell elvileg most ki lesz használva mert nem akarok alámászni még... :rolleyes: ) és mire jön a következő olajcsere akkorára megy bele az 1 literes utántöltő amit veszek az 5 literes mellé de ez ahhoz kell, hogy így végig a MAX-ot jelzi ki, a MIN szint és MAX között pont 1 liter van. Magyarul: két olajcsere között ha után sem töltök egyáltalán akkor sem villan ki az OIL CHECK mert akkor van a MIN szinten azzal még lehetne közlekedni na meg 1 liter/13e jelenleg olyan 15e és nincs vele gond, lámpa egyszer sem villant ki, nem is hangos, nem is gyengül... Valvoline TOP Guard 10W40 van benne egyébként ami ugyanaz mint a Durablend csak áruházakban ezen a néven fut és ez vált be nekem ehhez a motorhoz. A castrol magnatec 10W40 olyan volt mintha túl "sűrű" lenne és nehezen akart járni vele, odaléptem és nem akart menni... így visszatértem a valvolinehoz és következőnek is az megy majd bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Ugy 2800ford-perc környékén gyakorlatilag minden sebességfokozatban ugy érzem, hogy berezonál a motor.... ha meghaladom, akkor elcsendesedik..... Pl. mikor gyorsítok, már a gázpedál rezgéséből érzem, hogy 2800-nál tartok.... van ötletetek mitől lehet ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Ugy 2800ford-perc környékén gyakorlatilag minden sebességfokozatban ugy érzem, hogy berezonál a motor.... ha meghaladom, akkor elcsendesedik..... Pl. mikor gyorsítok, már a gázpedál rezgéséből érzem, hogy 2800-nál tartok.... van ötletetek mitől lehet ez? Első körből átnézném a motortartó bakokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Hány van belőlük és hol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex.79 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 :rolleyes: ;) :D Amúgy 1dl/1000km lenne a még elfogadható norma. :D Sziasztok! Ez nem vészes,én 2 hetente töltök bele fél litert (1000-1300 km) Igaz nekem úgy néz ki gyűrűtöréses,de hozzá kell tenni hogy versenyzek vele és van benne 220000 Km. X20XEV én Valvoline Turbó 10W-40-et használok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Hány van belőlük és hol? Szemből nézve bal-fent-kissé hátul, majd alul hátul (értelmesen csak alulról lehet hozzá férni) ill. jobb-lent a váltó felöl kívül a nyúlványhoz kapaszkodik.Általában a bal-fent-hátul szokott megfáradni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Szemből nézve bal-fent-kissé hátul Ez az amelyiken a hosszbordásszíjat kell átfűzni? Én úgy emlékszem az inkább bal-lent-előrébb van. (ha szemben állunk a kocsival) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex.79 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Ha ugyan úgy van mint az X20XEV-nél akkor van egy bal lent is ha szembe állsz a kocsival. azon nem egyszerű áthúzni a hosszbordásszíjat. És ha az a rossz nehéz hozzáférni legalábbis az enyémnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Ez az amelyiken a hosszbordásszíjat kell átfűzni? Én úgy emlékszem az inkább bal-lent-előrébb van. (ha szemben állunk a kocsival) Minjá megnézem! :rolleyes: szerk. Benéztem a csillapítót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Ha ugyan úgy van mint az X20XEV-nél akkor van egy bal lent is ha szembe állsz a kocsival. azon nem egyszerű áthúzni a hosszbordásszíjat. És ha az a rossz nehéz hozzáférni legalábbis az enyémnél. X16XEL-nél is úgy van, egyről beszélünk. Nem könnyű hozzáférni. A villáskulcson ráadásul kb nyolcadot tudtunk fordítani, mert a csavar körül kicsi a hely. Jó hosszú csavar van bent, eltartott egy ideig mire kicsavartuk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aron80 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Én a Valvoline maxlife 10w40 mellett is döntöttem, amig néhány szervizt meg alkatrész importort fel nem hivtam és azt mondták, hogy kell vigyázni ezzel, mert eleve adalékokat tartalmaz és ha a motor nem kopott, akkor le is sütheti (blokkolhassa)! A motor pedig nem kopott, mert nagyon jó ereje van , hegyre 2 kapcsolásban pedál nélkül nagyon jól viszi, meghat hangja meg állapota sem úgy néz ki!! Inkább mindenki szelepszár szimering -re gyanakodnak(esetleg gyűrű)! És nagyon sokan ajánlták a Mobil 10w40 -et, mondván, hogy az nagyon jó olaj! Lehetséges ez mellett maradok és ha csak fogyaszt akkor szétszedetem !! Mondta volt valaki, hogy a mobiltól (5w40)a hidrótőkék az autójában zajosabbak voltak, de szerintem a 10w40 -tol nem lenne észlelhető! Nem? (Hogy lehetséges, hogy az Aral 10w40 meg az Agip 10w40 olaj drágább mint a Mobil 10w40?????? Ma néztem az üzletekben) Mit szóltok a Mobil 10w40-hez? Mondjatok véleményt! Belemehet?? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Mit szóltok a Mobil 10w40-hez? Mondjatok véleményt! Belemehet?? :rolleyes: Bele.Ha kopott a szelepszár szimering, majd azt is enni fogja. Én ELF olajat tettem most az enyémbe, 4000km után már kellett utántölteni sajnos.De hát 15 éves, ki tudja mennyit futott, bontatlan ECOTEC motorról beszélünk.Sem a fogyasztáson, sem a menetdinamikán nem tűnik fel, hogy odalenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aron80 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Bele.Ha kopott a szelepszár szimering, majd azt is enni fogja. Én ELF olajat tettem most az enyémbe, 4000km után már kellett utántölteni sajnos.De hát 15 éves, ki tudja mennyit futott, bontatlan ECOTEC motorról beszélünk.Sem a fogyasztáson, sem a menetdinamikán nem tűnik fel, hogy odalenne. köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)! A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Balfenthátul.... arra ba kutyacsontra gondoltok? Azt már cseréltem..... marad a többi leelenörzése.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)! Ezt meg hogy érted? Minden motorolaj adalékos, alapolajból+adalékból állnak... A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes: Egyszinten van a két olaj. Kicsit túl misztifikálod ezt a témát, nem gondolod? Bármilyen 10W40est beletölthetsz, de lehetőleg kerüld a no-name-okat. Amúgy az árból sem igazán lehet következtetni. A kereskedők általában úgy vannak vele, hogy tartanak egy vagy kétfélét elfogadható áron (általában Castrol az egyik) a többit is megszerzik, ha kéred, de horror árért. Tescoban például láttam már Valvoline TopGard-ot 1400 Ft/literért, akciósan, mellette meg Castrol Magnatec-et 3000 Ft/literért. Mindkettő 10W40-es, és egyszinten vannak. Mégis kétszeres ár a Castrol javára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 1 dl? Na akkor nézzetek meg egy gépkönyvet, hogy mennyit hoz a GM. Én most nem tudom megnézni mert nincs nálam, de elég jól bekalibrálta az biztos. :D :rolleyes: ;) :D Amúgy 1dl/1000km lenne a még elfogadható norma. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 No meg a GM-et! :D :rolleyes: ;) Ezt meg hogy érted? Minden motorolaj adalékos, alapolajból+adalékból állnak... Egyszinten van a két olaj. Kicsit túl misztifikálod ezt a témát, nem gondolod? Bármilyen 10W40est beletölthetsz, de lehetőleg kerüld a no-name-okat. Amúgy az árból sem igazán lehet következtetni. A kereskedők általában úgy vannak vele, hogy tartanak egy vagy kétfélét elfogadható áron (általában Castrol az egyik) a többit is megszerzik, ha kéred, de horror árért. Tescoban például láttam már Valvoline TopGard-ot 1400 Ft/literért, akciósan, mellette meg Castrol Magnatec-et 3000 Ft/literért. Mindkettő 10W40-es, és egyszinten vannak. Mégis kétszeres ár a Castrol javára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 köszi a választ! Végül is most néztem meg a Valvoline durablend 10w40 lila csomagolású olajon direkt az ACEA A3-98/B3-98 -at irja amit az opel könyvbe, tehát ez nem adalékos (vagy igen?)! A Mobile 10w40 n;l az ACEA A3/B3 ir! Még töprengek, de vagy Mobil vagy Valvoline lesz! Szerinted melyiket érdemesebb?? :rolleyes: A közeli ismerősöknél a Mobil 1 a befutó.Meg vannak vele elégedve.Én kísérletképpen tettem bele az ELF-et. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Nekem konkrétan most is Mobil 1 van benne. Semmi baj vele. A közeli ismerősöknél a Mobil 1 a befutó.Meg vannak vele elégedve.Én kísérletképpen tettem bele az ELF-et. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 1 dl? Na akkor nézzetek meg egy gépkönyvet, hogy mennyit hoz a GM. Én most nem tudom megnézni mert nincs nálam, de elég jól bekalibrálta az biztos. ;) 1L/10000km még jó.De ha forszírozott használtban van a gép, több is fogyhat.Azt tudom, hogy a Merivákba tett X v. Z16SZER? talán motorkódú (az 1.6 8V tuti! :rolleyes: ) cuccok zabálták az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Az ok, csak a GM nem ennyit hoz normál olaj fogyasztásnak! 1L/10000km még jó.De ha forszírozott használtban van a gép, több is fogyhat.Azt tudom, hogy a Merivákba tett X v. Z16SZER? talán motorkódú (az 1.6 8V tuti! :rolleyes: ) cuccok zabálták az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Az ok, csak a GM nem ennyit hoz normál olaj fogyasztásnak! X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Na majd megnézem ha eszembe lesz. X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Na majd megnézem ha eszembe lesz. X16XEL volt anno az Astrámba 3 évig ill. 70e.km-t használtam.nagyon kitanult voltam belőle! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 X16XEL esetében ennyi volt a gyári norma.A GM-nél ennél vadabb dolgok is elfogadhatóak voltak, amin anno sokat szörnyülködtünk, mert kb. egy teljes olajcsere mértékével megegyező olajfogyást is normálisnak tekintettek bizonyos motorok esetében. Lényegében gondozásmentes a motor mert nem is kell olajat cserélni... úgyis újul folyamatosan :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts