Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Na most tudtam lefényképezni a jeladót. Én ilyet vettem annó bár az árát elég jól felemelték sajna. De kis kedvességgel még így sem 40. És erre rá van ütve a GM logo is.Ja és Siemens.Meg az összes szám ami rajta van, teljesen megegyezik a gyári számokkal.

Ez egy utángyártott cucc.Vmi spanyol vagy olasz szemét a doboz alapján.Ami a 3dik képen van az nem ebbe a dobozba való.Úgyhogy jól jártál a cuccal,mert nem ilyennek kellett volna lennie.Gagyi dobozba jó cuccot kaptál.Ezt jól benézték a bárdiba..Ilyet kellett visszavinni mert alapból szar volt.Opel 16v kolléga mondta,h.ezeket el kell felejteni.Vetem 1 hella-sat és azzal elsőre jó lett.

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig tuti ez volt benne. Teljesen olyan volt,mint ami a kocsiba volt. A számok,a GM felirat, minden. Még a srác mondta,hogy ez eredeti GM. Ha valaki jár mostanában bárdiba, megnézhetné, hogy ugyanilyen van most is vagy télleg elkúrták!

Ja és azóta is az van benne hiba nélkül......

Ez egy utángyártott cucc.Vmi spanyol vagy olasz szemét a doboz alapján.Ami a 3dik képen van az nem ebbe a dobozba való.Úgyhogy jól jártál a cuccal,mert nem ilyennek kellett volna lennie.Gagyi dobozba jó cuccot kaptál.Ezt jól benézték a bárdiba..Ilyet kellett visszavinni mert alapból szar volt.Opel 16v kolléga mondta,h.ezeket el kell felejteni.Vetem 1 hella-sat és azzal elsőre jó lett.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001 évjáratú Opel Vectra B, 1.8 motorral (127000 km)!

Egy éve tettem bele Mobil 5w40 olajat! Nyalogassa (2500 km/1,5 l utántöltve)!

Most próbálnák egyet 10w40 -el! Melyiket javasoljátok :Mobil 10w40, Valvoline maxlife 10w40, Havoline 10w40 vagy a GM 10w40 ?? (Vagy ha tudtok jobbat , kérlek irjátok meg)

Köszi

Udv. Áron

Link to comment
Megosztás:

5W40-et szerintem felejtsd el. Úgy, mint a GM-et is. Kapagépbe tegyed. A Castrol, Mobil, Valvoline az jó. Esetleg Liqui Molly.

Sziasztok!

Van egy 2001 évjáratú Opel Vectra B, 1.8 motorral (127000 km)!

Egy éve tettem bele Mobil 5w40 olajat! Nyalogassa (2500 km/1,5 l utántöltve)!

Most próbálnák egyet 10w40 -el! Melyiket javasoljátok :Mobil 10w40, Valvoline maxlife 10w40, Havoline 10w40 vagy a GM 10w40 ?? (Vagy ha tudtok jobbat , kérlek irjátok meg)

Köszi

Udv. Áron

Link to comment
Megosztás:

5W40-et szerintem felejtsd el. Úgy, mint a GM-et is. Kapagépbe tegyed. A Castrol, Mobil, Valvoline az jó. Esetleg Liqui Molly.

Én 10W40-es GM-et tettem bele (le lett teljesen cserélve mikor megvettem), mert azt hallottam hogy az opelek szeretik azt. Már legalább 3000km-t mentem vele, és még egy decit nem kellett utánatöltenem. Furcsállom is, mert előző tulaj mondta hogy szereti az olajat, 1000-1500km-enként ellenőrizzem. Most hogy már kétszer annyit mentem vele, így gyakrabban nézem, de még nem igényli az utántöltést.

Link to comment
Megosztás:

Te tudod. Az enyém soha nem látott, és nem is fog GM olajat. :rolleyes:

Én 10W40-es GM-et tettem bele (le lett teljesen cserélve mikor megvettem), mert azt hallottam hogy az opelek szeretik azt. Már legalább 3000km-t mentem vele, és még egy decit nem kellett utánatöltenem. Furcsállom is, mert előző tulaj mondta hogy szereti az olajat, 1000-1500km-enként ellenőrizzem. Most hogy már kétszer annyit mentem vele, így gyakrabban nézem, de még nem igényli az utántöltést.
Link to comment
Megosztás:

5W40-et szerintem felejtsd el.

Itt van egy irás, hogy miért nincs igazad

Ez már nagyon durva olajfogyasztás, ennek nem az olaj az oka.

"Több oka is van a paradigmaváltásnak. Az egyik ok, hogy elég nagy káosz van a fejekben a viszkozitási osztályok pontos jelentésével kapcsolatban, még a szervizekben is. Sokan úgy gondolták, gondolják, hogy az a tény, hogy egy motor olajfogyasztását vissza lehet fogni egy vastagabb olajjal, az azt jelenti, hogy akkor töltsünk bele 0W helyett 5W-t, aztán 10W-t stb., mert ezek egyre vastagabbak. Csakhogy az olaj vastagsága nem állandó, sőt. Egy 10W40-es olaj például -25 fokon akár 7000 mPa*s viszkozitású is lehet, míg 100 fokon (ami leginkább hasonlít egy üzemmeleg motor hőmérsékletéhez) legfeljebb 16,3 mm2/s (azaz kb. 14 mPa*s) (l. a SAE J 300-as táblázatot). Ha azt mondjuk, hogy a motor azért eszi az olajat, mert az vékony, akkor mikor fogja enni? Akkor, amikor az olaj hideg és sűrű vagy akkor amikor forró és vékony? Nyilvánvalóan az utóbbi esetben."

Link to comment
Megosztás:

Ezen kívül a Mobilt is ajánlják.

Cáfoljatok meg ha nem így van, de nekem többen is azt mondták, hogy a GM olaj az újrahasznosított. Többek közt az Opelben dolgozó ismerősöm sem igazán mondta azt, hogy töltsem bele nyugodtan. Nem olvastam végig az írást, csak azt néztem, hogy milyen olajat tegyen bele. Az tény, hogy ilyen mennyiségű olajfogyasztásnál bármit tehet bele,sokkal jobb nem lesz. Ha neki a GM a jó, tegye bele. Én maradok a normális olajnál. Azt is lehetőleg tél előtt cserélve, hogy friss olaj legyen benne télre.

De az is lehet, hogy a fordulat is a GM olaj és a v power együttes jótékony hatásának következtében lett kisebb.

A GM olaj csak egy üzleti fogás, nem ilyennel töltik fel az opeleket, hanem valami minőségi német olajjal (Fuchs asszem)
Link to comment
Megosztás:

Ezen kívül a Mobilt is ajánlják.

Cáfoljatok meg ha nem így van, de nekem többen is azt mondták, hogy a GM olaj az újrahasznosított. Többek közt az Opelben dolgozó ismerősöm sem igazán mondta azt, hogy töltsem bele nyugodtan. Nem olvastam végig az írást, csak azt néztem, hogy milyen olajat tegyen bele. Az tény, hogy ilyen mennyiségű olajfogyasztásnál bármit tehet bele,sokkal jobb nem lesz. Ha neki a GM a jó, tegye bele. Én maradok a normális olajnál. Azt is lehetőleg tél előtt cserélve, hogy friss olaj legyen benne télre.

De az is lehet, hogy a fordulat is a GM olaj és a v power együttes jótékony hatásának következtében lett kisebb.

Nekem ősszel lesz esedékes a következő olajcsere és Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 fog bele menni a tél miatt.

Link to comment
Megosztás:

5W40-et szerintem felejtsd el. Úgy, mint a GM-et is. Kapagépbe tegyed. A Castrol, Mobil, Valvoline az jó. Esetleg Liqui Molly.

Azért is akarnék tenni bele valami jobb minőséget mint a GM, de nem a legdrágábbat hogyha meg fogyaszt abból is és kokszosodik, kormosodik meg lerakódik nem szeretném, hogy a katalizátorom is vagy valami egyéb is rámenjen !

A Valvoline maxlife 10w40 -re gondoltam, az megfelel neki? Mehet bele? Nem látom a dobozán a Gm-ll-.... szabványt!

És ráadásul ahogy hallottam a valvoline tiszta belga olaj, abba más ország keze nincs benne (pl. románia)!

Nem mondom, a Mobil is jó olaj csak most az van benne és próbálnák egyet mással is, mert meg a mobilról azt olvastam egy fórumon, hogy valakinek a hidrótőkék voltak zajosabbak tőle!

A Castrolról meg azt hallottam , hogy Mol olaj (nem a legjobb, csak a márka es a hirnév miatt istenitik úgy, mondta egy valaki egy üzletbe aki forgalmaz Castrolt is meg Mobilt is, de mobilt javasolt inkabb) és mivel itt nálunk Romániába elég szar minőség a Mol kutaknál az üzemanyag, a Castroltól is el van menve a kedvem, ráadásul jó drága, belerakom, megeszi és akkor mergelődöm! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Azért is akarnék tenni bele valami jobb minőséget mint a GM, de nem a legdrágábbat hogyha meg fogyaszt abból is és kokszosodik, kormosodik meg lerakódik nem szeretném, hogy a katalizátorom is vagy valami egyéb is rámenjen !

A Valvoline maxlife 10w40 -re gondoltam, az megfelel neki? Mehet bele? Nem látom a dobozán a Gm-ll-.... szabványt!

És ráadásul ahogy hallottam a valvoline tiszta belga olaj, abba más ország keze nincs benne (pl. románia)!

Nem mondom, a Mobil is jó olaj csak most az van benne és próbálnák egyet mással is, mert meg a mobilról azt olvastam egy fórumon, hogy valakinek a hidrótőkék voltak zajosabbak tőle!

A Castrolról meg azt hallottam , hogy Mol olaj (nem a legjobb, csak a márka es a hirnév miatt istenitik úgy, mondta egy valaki egy üzletbe aki forgalmaz Castrolt is meg Mobilt is, de mobilt javasolt inkabb) és mivel itt nálunk Romániába elég szar minőség a Mol kutaknál az üzemanyag, a Castroltól is el van menve a kedvem, ráadásul jó drága, belerakom, megeszi és akkor mergelődöm! :rolleyes:

Mint írtam, az olajfogyasztásod (10 ezerre vetítve 4 liter kb) meghaladja azt a mértéket, amit az olaj okoz. Hiú ábránd azt várni, hogy majd a maxlife, vagy tudom is én milyen kutya füle olaj ezt visszafogja. Utánna kellene nézni, hogy hol megy el az olaj, és azt kijavíttatni.

Ha ez megtörtént, akkor full szintetikus 5W40 olaj való abba a motorba.

Ha már szóva jött a Valvoline Maxlife, azon nem véletlenül nem találod a GM jóváhagyását, az az olaj csak az ACEA és API szabványnak felel meg.

Link to comment
Megosztás:

Én tizenéves opelos pályafutásom alatt sok fajta olajat kipróbáltam már. A legrosszabb, a Total Qartz (rem így kell írni) volt. Olyan 9000 km megtétele után be-be villant alapjáraton az olajnyomásom melegen. Soha azelőtt, és azután sem volt ilyen jelenség a kocsival. Hamarabb elfáradt. A fentebb említett kadettot sajna kétszer meg kellett bontanom okos autószerelő miatt. Első bontáskor kitakarítottam fémtisztára amit lehetett. Második szétszedéskor,ami kb két év és olyan 40-50000 km múlva volt, minimális olajsár, és lerakódás volt benne. Szóval nem olyan rossz az a Castrol. Már csak azért sem, mert rengeteget eladnak belőle. Nem reklámozni akarom, csak tény. De jó a Mobil, Valvoline, Liqui Molly stb. Én ezeket már használtam, és nem volt vele gondom. Molt azért ne szidjuk annyira, mert nem olyan rossz olaj az. Csak hát Mol a neve.........

Szíved joga, hogy mit teszel bele. Mi csak tanácsokat adunk, hogy kinek mi vált be eddig. De ahogy az előző hozzászóló mondta, inkább először nézesd meg, hogy hol megy el az a sok olaj. Aztán ha leszorítod kb 1,5-2 liter/ 10000km-re, akkor tegyél bele faja olajat.

Bár ha jól emlékszem a gépkönyvben valami 0,75 liter/1000km az még normális. Mármint a GM szerint ;)

Azért is akarnék tenni bele valami jobb minőséget mint a GM, de nem a legdrágábbat hogyha meg fogyaszt abból is és kokszosodik, kormosodik meg lerakódik nem szeretném, hogy a katalizátorom is vagy valami egyéb is rámenjen !

A Valvoline maxlife 10w40 -re gondoltam, az megfelel neki? Mehet bele? Nem látom a dobozán a Gm-ll-.... szabványt!

És ráadásul ahogy hallottam a valvoline tiszta belga olaj, abba más ország keze nincs benne (pl. románia)!

Nem mondom, a Mobil is jó olaj csak most az van benne és próbálnák egyet mással is, mert meg a mobilról azt olvastam egy fórumon, hogy valakinek a hidrótőkék voltak zajosabbak tőle!

A Castrolról meg azt hallottam , hogy Mol olaj (nem a legjobb, csak a márka es a hirnév miatt istenitik úgy, mondta egy valaki egy üzletbe aki forgalmaz Castrolt is meg Mobilt is, de mobilt javasolt inkabb) és mivel itt nálunk Romániába elég szar minőség a Mol kutaknál az üzemanyag, a Castroltól is el van menve a kedvem, ráadásul jó drága, belerakom, megeszi és akkor mergelődöm! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.