Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem kapcsolódik, de: jól látom, hogy neked le van szedve a bőrözés a kormányról?

Nem tudok róla, hogy bőrözve lett volna...

A C-vel kezdődő motorkódú, 8 szelepes motorok viszont nem eszik az olajat - állítólag.

Nekem a Kadettom C16NZ volt, de az is csipegette. Motorfelújítás előtt nagyon utána picit, de fogyott. Az Omi 8 szelepes volt ugyan, de X20SE, az is eszegette.

Link to comment
Megosztás:

A C-vel kezdődő motorkódú, 8 szelepes motorok viszont nem eszik az olajat - állítólag.

nekem volt 8szelepes motor még az astra f-ben, az egy ml-ert nem evett még a gm olajból sem. és csak 3,5litert kellett beletölteni. olcsó volt fenntartani, vekivel ellentétben..:/

ismerősömnek is ugyan ez az 1.6-os 8szelepes motorja van, szintén semmit nem eszik. azok jó és megbízható motorok voltak

Link to comment
Megosztás:

nekem volt 8szelepes motor még az astra f-ben, az egy ml-ert nem evett még a gm olajból sem. és csak 3,5litert kellett beletölteni. olcsó volt fenntartani, vekivel ellentétben..:/

ismerősömnek is ugyan ez az 1.6-os 8szelepes motorja van, szintén semmit nem eszik. azok jó és megbízható motorok voltak

Abba még nincs ecoteknológia,régi 1.6os kadett motorból van fejlesztve.Nekem is volt ilyen astrám.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem eszi..... nem kell utánatöltenem 10000 km alatt..... és most fordult 200.000-be. Örvendek ennek nagyon, hátha még kiszolgál egy jódarabig.

Örvendjél is, mert ritka az olyan Vectra. Bár talán az enyém most nem eszi (annyira), csak szimplán szivárog a szelepfedél alól...

Link to comment
Megosztás:

Közben mivel használnom kell a kocsit, a betegség leírása is megváltozott: szóval csak meleg motornál, és csak alapjáraton világít az olajnyomás lámpám. Ez akkor azt jelentheti, hogy a gomba jó, és tényleg az olaj van "felhígulva"? Vagy akkor most mi a diagnózis? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Közben mivel használnom kell a kocsit, a betegség leírása is megváltozott: szóval csak meleg motornál, és csak alapjáraton világít az olajnyomás lámpám. Ez akkor azt jelentheti, hogy a gomba jó, és tényleg az olaj van "felhígulva"? Vagy akkor most mi a diagnózis? :rolleyes:

A nyugdíjazott skodám ugyanígy kezdte. De ennek már 10 éve. Később már meleg motornál és magasabb fordulaton is világított az olajnyomás lámpa. Végül már mindig. :blink: Szépen lassan növekedett az olajfogyasztás is, most már 1l/1000km, de még mindig megy. :lol:

Először nem ártana csináltadnod olajnyomás/olajhőmérséklet mérést valami szervizben. Aztán az eredménytől függően, az olajkörben lévő alkatrészek cseréje következik, az olcsóbbakkal kezdve indulj el a drágábbak felé:

Gombacsere, Olajcsere, olajnyomás szabályzó szelep tisztítás/csere, ha ezek sem segítenek, akkor komolyabb gond lesz, elszennyeződött a szívóharangban a szűrő, olajszivattyú kopott/meghibásodott. Vagy kopott a motor.

De szerintem nem érdemes hozzányúlni a motorhoz, amíg magasabb fordulaton megvan a megfelelő olajnyomás.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,

Lenne egy érdekesnek tűnő kérdésem amire bár kaptam választ nem értem teljesen.

Észrevettem, hogy igen hidegen kicsit kerepelve indul a koci, kicsit kattogó hangot ad mintha fémek kopognának egymáson, mindaddig amíg be nem melegedik, majd a hang teljesen meg is szűnik, kérdésem lenne mitől lehet ez?

A kocsim X18XE - 1996-os, bontva nem volt a motor és egy mililiter olajat sem eszik (Castrol Magnatec 10W-40 zöld csoda)

A szerelőm azt mondta ez a motorkopástól lhet nem szabad vele foglalkozni, azaz lemegy az olaj a teknőbe és hidegen nincs jó kenése az elején a motornak.

Szerintetek is normális jelenség ez ne aggódjak? (Egy 2002-es Vectra-C, 1.8 as benzinesen is ugyanezek a hangok vannak jég hidegen minuszokban)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne egy érdekesnek tűnő kérdésem amire bár kaptam választ nem értem teljesen.

Észrevettem, hogy igen hidegen kicsit kerepelve indul a koci, kicsit kattogó hangot ad mintha fémek kopognának egymáson, mindaddig amíg be nem melegedik, majd a hang teljesen meg is szűnik, kérdésem lenne mitől lehet ez?

A kocsim X18XE - 1996-os, bontva nem volt a motor és egy mililiter olajat sem eszik (Castrol Magnatec 10W-40 zöld csoda)

A szerelőm azt mondta ez a motorkopástól lhet nem szabad vele foglalkozni, azaz lemegy az olaj a teknőbe és hidegen nincs jó kenése az elején a motornak.

Szerintetek is normális jelenség ez ne aggódjak? (Egy 2002-es Vectra-C, 1.8 as benzinesen is ugyanezek a hangok vannak jég hidegen minuszokban)

Ne aggódj! Hallgass a szerelődre...

Link to comment
Megosztás:

Ne aggódj! Hallgass a szerelődre...

Tedd hozzá, hogy kicsit nehezebben szedi fel a hidrotőke az olajat, innen a hang.Tehát kopott, de valóban nincs jelentősége, legfeljebb ha meleg motornál is meglesz a hang és zavarni fogja a diesel feeling akkor kell majd felújítani a hengerfejet, kimondottan a hidrókra koncentrálva.

Link to comment
Megosztás:

Ha a hidrotőke kopog,már pedig minden bizonnyal az mert hát Opel,akkor nehogy fel újítazsd már vele a hengerfejet! :lol:

Tedd hozzá, hogy kicsit nehezebben szedi fel a hidrotőke az olajat, innen a hang.Tehát kopott, de valóban nincs jelentősége, legfeljebb ha meleg motornál is meglesz a hang és zavarni fogja a diesel feeling akkor kell majd felújítani a hengerfejet, kimondottan a hidrókra koncentrálva.
Link to comment
Megosztás:

Ha a hidrotőke kopog,már pedig minden bizonnyal az mert hát Opel,akkor nehogy fel újítazsd már vele a hengerfejet! :lol:

Sokszor nem elég pusztán cserélni a hidrotőkét sajnos, magát a járatát is fel kell javítani extrém kopás esetén.Szétszedésnél érdemes ellenőriztetni, mert akkor elég csak 1X szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

ecotec műa etávolit, gyertyapipák félre, ki az összes csavart, 3 cső a szelepfedélről leköt, vezműtengely jeladó kábel kihúz FIGYELEM ZÁRAS !!! 1 csavarhúzóval be tudod tolni a zárját. szelepfedél le, tömités ki, és a csavarok melletti összes o gyűrű csere, csak kend le utánna tömitőpasztával ( pl loctite 5910 ) ha felhelyezéskor nem akarod a vezműtengely alól halászni. Tömités be leheletvékonyan tömpsztával megken visszaszerel. Beinditás után nyomhat 1 check engine lámpát a jeladó kábel miatt, de ezt 4x gyujtásadással ( beinditás nélkül ) ki lehet ütni. röviden ennyi.

x18xe motor

na mostanság jött el a csere ideje, azok az o gyűrűk a boltban kapott tömítés részei, vagy külön kéne venni? Mert nézem pl. Bárdi autónál, náluk külön lehet venni. Meg náluk van tömítés, és tömítő készlet, mi lehet a különbség?

Thx a segítséget :lol:

amúgy megkérdeztem az sds opel szerelő műhelyt, ők 12e-ért cserélték volna, hát ennyit nem ér 20perc munka amit én is meg tudok csunálni:/

meg írtam nekik, hogy hátsó szilent csere mennyi, vmi 50-60e-ret írtak, mikor egy szilent nem 200ft?

Link to comment
Megosztás:

Bár én még sose cseréltem, de állítólag elég nagy szopás...

Elég sok szilent van hátul a vectrában, és már legalább 15 éve nem 200 forint a szilentek darabja sajnos.

A másik jó móka ezekkel a szilentekkel, hogy minden kocsiban más a méret, és kinyomószerszám kell hozzá, kocsinként...

Link to comment
Megosztás:

Elég sok szilent van hátul a vectrában, és már legalább 15 éve nem 200 forint a szilentek darabja sajnos.

A másik jó móka ezekkel a szilentekkel, hogy minden kocsiban más a méret, és kinyomószerszám kell hozzá, kocsinként...

Szia! Ami tönkre szokott mennia abból csak 2 van oldalanként. A gyárinak 8E Ft szokott lenni darabja. Viszont elméletileg az összes Vectra B-ben ugyan az a fajta szilent van. Ez elméletileg a 421 121-es szilent

Link to comment
Megosztás:

na mostanság jött el a csere ideje, azok az o gyűrűk a boltban kapott tömítés részei, vagy külön kéne venni? Mert nézem pl. Bárdi autónál, náluk külön lehet venni. Meg náluk van tömítés, és tömítő készlet, mi lehet a különbség?

Thx a segítséget :lol:

szóval mi van ezekkel az o gyűrűkkel? mire is kellene pontosan? A bárdiban vettem egy tömítést, de azt mondta o gyűrűje nincs hozzá. Vettem még tömítő pasztát is.

vectra_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Továbbá ez pontosan mi a kocsin? Szerelő azt mondta, hogy a kartelgáz ott megy be, de mi az a fekete rajta? Haver szintén x20xev-jén pl pont fordítva van felrakva. Nálam meg picit repedt a cső és folyik:/

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ami tönkre szokott mennia abból csak 2 van oldalanként. A gyárinak 8E Ft szokott lenni darabja. Viszont elméletileg az összes Vectra B-ben ugyan az a fajta szilent van. Ez elméletileg a 421 121-es szilent

sziasztok! a futómű topicban épp az előbb írtam le a két hátsó szilent cserét, ezek szerint nemhiába.... olvassatok ott utánna de az biztos, hogy jó kis móka tud lenni. a 4db gl-szem meg a stab szilentek meg a többi szilent szerintem igen csak van vagy 15-20 ezer forint, ehhez hozzá jön a munka óradíj /ezt szervizben kicserélik olyan 4-5 óra hossza alatt ha csinálják normálisan/. Végül is soknak tűnik de ahány szerviz annyiféle ár, keresni kell olyat ahova csak két hónap mulva jutsz be, az olcsó és jól dolgozik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

nézelődtem a neten, a képen lévő dolog a kartergáz szűrő féleség lehet. Csak azt nem értem, hogy sok ugyan ilyen motoros vekibe miért nincs ilyen doboz:/

Aztán találtam egy ilyen oldalt: ezt . itt mutatja, hogy lehet kartergáz szűrőt tenni a verdákba, és hogy ez milyen jó. érdemes ezzel foglalkozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki segítsen!!- elindítottam az x16xel B-s Vectrám és kitolattam az udvarról majd leállítottam.

rá kb 5percre megint elindítottam hogy induljak -mire beraktam 1-be leállt és azóta nem indul.

Az önindító teker de a motor nem röffen.

Mi a nyavaja lehet ez?

HELP

Link to comment
Megosztás:

szóval mi van ezekkel az o gyűrűkkel? mire is kellene pontosan? A bárdiban vettem egy tömítést, de azt mondta o gyűrűje nincs hozzá. Vettem még tömítő pasztát is.

vectra_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Továbbá ez pontosan mi a kocsin? Szerelő azt mondta, hogy a kartelgáz ott megy be, de mi az a fekete rajta? Haver szintén x20xev-jén pl pont fordítva van felrakva. Nálam meg picit repedt a cső és folyik:/

Elől a nagy bumszli a kartergáz szűrő. A szürőt néha át kell mosni valami oldószerrel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.