warwolf Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 A C-vel kezdődő motorkódú, 8 szelepes motorok viszont nem eszik az olajat - állítólag. Eddigi tapasztalatok szerint nem.Még a gyári löttyöt sem....
Crime78 Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Nem kapcsolódik, de: jól látom, hogy neked le van szedve a bőrözés a kormányról? Nem tudok róla, hogy bőrözve lett volna... A C-vel kezdődő motorkódú, 8 szelepes motorok viszont nem eszik az olajat - állítólag. Nekem a Kadettom C16NZ volt, de az is csipegette. Motorfelújítás előtt nagyon utána picit, de fogyott. Az Omi 8 szelepes volt ugyan, de X20SE, az is eszegette.
kocka Elküldve December14, 2009 Elküldve December14, 2009 Nem kapcsolódik, de: jól látom, hogy neked le van szedve a bőrözés a kormányról? Hello Talán bőröztetni akarod? Két hete csináltattam - kikopott szakadt volt - nagyon meg vagyok vele elégedve, ajánlom bárkinek: http://www.hunyadi.co.hu/ Ha érdekel, úgy tudom postázni is lehet neki (Kisbér - Debrecen) Bocs az OFF-ért
sgery Elküldve December14, 2009 Elküldve December14, 2009 A C-vel kezdődő motorkódú, 8 szelepes motorok viszont nem eszik az olajat - állítólag. nekem volt 8szelepes motor még az astra f-ben, az egy ml-ert nem evett még a gm olajból sem. és csak 3,5litert kellett beletölteni. olcsó volt fenntartani, vekivel ellentétben..:/ ismerősömnek is ugyan ez az 1.6-os 8szelepes motorja van, szintén semmit nem eszik. azok jó és megbízható motorok voltak
cserbinszky Elküldve December14, 2009 Elküldve December14, 2009 nekem volt 8szelepes motor még az astra f-ben, az egy ml-ert nem evett még a gm olajból sem. és csak 3,5litert kellett beletölteni. olcsó volt fenntartani, vekivel ellentétben..:/ ismerősömnek is ugyan ez az 1.6-os 8szelepes motorja van, szintén semmit nem eszik. azok jó és megbízható motorok voltak Abba még nincs ecoteknológia,régi 1.6os kadett motorból van fejlesztve.Nekem is volt ilyen astrám.
istván Elküldve December15, 2009 Elküldve December15, 2009 Nekem nem eszi..... nem kell utánatöltenem 10000 km alatt..... és most fordult 200.000-be. Örvendek ennek nagyon, hátha még kiszolgál egy jódarabig.
Zsomat Elküldve December15, 2009 Elküldve December15, 2009 Nekem nem eszi..... nem kell utánatöltenem 10000 km alatt..... és most fordult 200.000-be. Örvendek ennek nagyon, hátha még kiszolgál egy jódarabig. Örvendjél is, mert ritka az olyan Vectra. Bár talán az enyém most nem eszi (annyira), csak szimplán szivárog a szelepfedél alól...
Crime78 Elküldve December15, 2009 Elküldve December15, 2009 Közben mivel használnom kell a kocsit, a betegség leírása is megváltozott: szóval csak meleg motornál, és csak alapjáraton világít az olajnyomás lámpám. Ez akkor azt jelentheti, hogy a gomba jó, és tényleg az olaj van "felhígulva"? Vagy akkor most mi a diagnózis? :rolleyes:
Adam1 Elküldve December15, 2009 Elküldve December15, 2009 Közben mivel használnom kell a kocsit, a betegség leírása is megváltozott: szóval csak meleg motornál, és csak alapjáraton világít az olajnyomás lámpám. Ez akkor azt jelentheti, hogy a gomba jó, és tényleg az olaj van "felhígulva"? Vagy akkor most mi a diagnózis? :rolleyes: A nyugdíjazott skodám ugyanígy kezdte. De ennek már 10 éve. Később már meleg motornál és magasabb fordulaton is világított az olajnyomás lámpa. Végül már mindig. :blink: Szépen lassan növekedett az olajfogyasztás is, most már 1l/1000km, de még mindig megy. :lol: Először nem ártana csináltadnod olajnyomás/olajhőmérséklet mérést valami szervizben. Aztán az eredménytől függően, az olajkörben lévő alkatrészek cseréje következik, az olcsóbbakkal kezdve indulj el a drágábbak felé: Gombacsere, Olajcsere, olajnyomás szabályzó szelep tisztítás/csere, ha ezek sem segítenek, akkor komolyabb gond lesz, elszennyeződött a szívóharangban a szűrő, olajszivattyú kopott/meghibásodott. Vagy kopott a motor. De szerintem nem érdemes hozzányúlni a motorhoz, amíg magasabb fordulaton megvan a megfelelő olajnyomás.
iolesz Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Sziasztok, Lenne egy érdekesnek tűnő kérdésem amire bár kaptam választ nem értem teljesen. Észrevettem, hogy igen hidegen kicsit kerepelve indul a koci, kicsit kattogó hangot ad mintha fémek kopognának egymáson, mindaddig amíg be nem melegedik, majd a hang teljesen meg is szűnik, kérdésem lenne mitől lehet ez? A kocsim X18XE - 1996-os, bontva nem volt a motor és egy mililiter olajat sem eszik (Castrol Magnatec 10W-40 zöld csoda) A szerelőm azt mondta ez a motorkopástól lhet nem szabad vele foglalkozni, azaz lemegy az olaj a teknőbe és hidegen nincs jó kenése az elején a motornak. Szerintetek is normális jelenség ez ne aggódjak? (Egy 2002-es Vectra-C, 1.8 as benzinesen is ugyanezek a hangok vannak jég hidegen minuszokban)
Opelaner Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Sziasztok, Lenne egy érdekesnek tűnő kérdésem amire bár kaptam választ nem értem teljesen. Észrevettem, hogy igen hidegen kicsit kerepelve indul a koci, kicsit kattogó hangot ad mintha fémek kopognának egymáson, mindaddig amíg be nem melegedik, majd a hang teljesen meg is szűnik, kérdésem lenne mitől lehet ez? A kocsim X18XE - 1996-os, bontva nem volt a motor és egy mililiter olajat sem eszik (Castrol Magnatec 10W-40 zöld csoda) A szerelőm azt mondta ez a motorkopástól lhet nem szabad vele foglalkozni, azaz lemegy az olaj a teknőbe és hidegen nincs jó kenése az elején a motornak. Szerintetek is normális jelenség ez ne aggódjak? (Egy 2002-es Vectra-C, 1.8 as benzinesen is ugyanezek a hangok vannak jég hidegen minuszokban) Ne aggódj! Hallgass a szerelődre...
warwolf Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Ne aggódj! Hallgass a szerelődre... Tedd hozzá, hogy kicsit nehezebben szedi fel a hidrotőke az olajat, innen a hang.Tehát kopott, de valóban nincs jelentősége, legfeljebb ha meleg motornál is meglesz a hang és zavarni fogja a diesel feeling akkor kell majd felújítani a hengerfejet, kimondottan a hidrókra koncentrálva.
kelly Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Ha a hidrotőke kopog,már pedig minden bizonnyal az mert hát Opel,akkor nehogy fel újítazsd már vele a hengerfejet! :lol: Tedd hozzá, hogy kicsit nehezebben szedi fel a hidrotőke az olajat, innen a hang.Tehát kopott, de valóban nincs jelentősége, legfeljebb ha meleg motornál is meglesz a hang és zavarni fogja a diesel feeling akkor kell majd felújítani a hengerfejet, kimondottan a hidrókra koncentrálva.
warwolf Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Ha a hidrotőke kopog,már pedig minden bizonnyal az mert hát Opel,akkor nehogy fel újítazsd már vele a hengerfejet! :lol: Sokszor nem elég pusztán cserélni a hidrotőkét sajnos, magát a járatát is fel kell javítani extrém kopás esetén.Szétszedésnél érdemes ellenőriztetni, mert akkor elég csak 1X szétszedni.
sgery Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 ecotec műa etávolit, gyertyapipák félre, ki az összes csavart, 3 cső a szelepfedélről leköt, vezműtengely jeladó kábel kihúz FIGYELEM ZÁRAS !!! 1 csavarhúzóval be tudod tolni a zárját. szelepfedél le, tömités ki, és a csavarok melletti összes o gyűrű csere, csak kend le utánna tömitőpasztával ( pl loctite 5910 ) ha felhelyezéskor nem akarod a vezműtengely alól halászni. Tömités be leheletvékonyan tömpsztával megken visszaszerel. Beinditás után nyomhat 1 check engine lámpát a jeladó kábel miatt, de ezt 4x gyujtásadással ( beinditás nélkül ) ki lehet ütni. röviden ennyi. x18xe motor na mostanság jött el a csere ideje, azok az o gyűrűk a boltban kapott tömítés részei, vagy külön kéne venni? Mert nézem pl. Bárdi autónál, náluk külön lehet venni. Meg náluk van tömítés, és tömítő készlet, mi lehet a különbség? Thx a segítséget :lol: amúgy megkérdeztem az sds opel szerelő műhelyt, ők 12e-ért cserélték volna, hát ennyit nem ér 20perc munka amit én is meg tudok csunálni:/ meg írtam nekik, hogy hátsó szilent csere mennyi, vmi 50-60e-ret írtak, mikor egy szilent nem 200ft?
Adam1 Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 meg írtam nekik, hogy hátsó szilent csere mennyi, vmi 50-60e-ret írtak, mikor egy szilent nem 200ft? Bár én még sose cseréltem, de állítólag elég nagy szopás...
TomTech Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Bár én még sose cseréltem, de állítólag elég nagy szopás... Elég sok szilent van hátul a vectrában, és már legalább 15 éve nem 200 forint a szilentek darabja sajnos. A másik jó móka ezekkel a szilentekkel, hogy minden kocsiban más a méret, és kinyomószerszám kell hozzá, kocsinként...
abaib Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Elég sok szilent van hátul a vectrában, és már legalább 15 éve nem 200 forint a szilentek darabja sajnos. A másik jó móka ezekkel a szilentekkel, hogy minden kocsiban más a méret, és kinyomószerszám kell hozzá, kocsinként... Szia! Ami tönkre szokott mennia abból csak 2 van oldalanként. A gyárinak 8E Ft szokott lenni darabja. Viszont elméletileg az összes Vectra B-ben ugyan az a fajta szilent van. Ez elméletileg a 421 121-es szilent
sgery Elküldve Január9, 2010 Elküldve Január9, 2010 na mostanság jött el a csere ideje, azok az o gyűrűk a boltban kapott tömítés részei, vagy külön kéne venni? Mert nézem pl. Bárdi autónál, náluk külön lehet venni. Meg náluk van tömítés, és tömítő készlet, mi lehet a különbség? Thx a segítséget :lol: szóval mi van ezekkel az o gyűrűkkel? mire is kellene pontosan? A bárdiban vettem egy tömítést, de azt mondta o gyűrűje nincs hozzá. Vettem még tömítő pasztát is. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Továbbá ez pontosan mi a kocsin? Szerelő azt mondta, hogy a kartelgáz ott megy be, de mi az a fekete rajta? Haver szintén x20xev-jén pl pont fordítva van felrakva. Nálam meg picit repedt a cső és folyik:/
dudikov Elküldve Január9, 2010 Elküldve Január9, 2010 Szia! Ami tönkre szokott mennia abból csak 2 van oldalanként. A gyárinak 8E Ft szokott lenni darabja. Viszont elméletileg az összes Vectra B-ben ugyan az a fajta szilent van. Ez elméletileg a 421 121-es szilent sziasztok! a futómű topicban épp az előbb írtam le a két hátsó szilent cserét, ezek szerint nemhiába.... olvassatok ott utánna de az biztos, hogy jó kis móka tud lenni. a 4db gl-szem meg a stab szilentek meg a többi szilent szerintem igen csak van vagy 15-20 ezer forint, ehhez hozzá jön a munka óradíj /ezt szervizben kicserélik olyan 4-5 óra hossza alatt ha csinálják normálisan/. Végül is soknak tűnik de ahány szerviz annyiféle ár, keresni kell olyat ahova csak két hónap mulva jutsz be, az olcsó és jól dolgozik. :lol:
sgery Elküldve Január10, 2010 Elküldve Január10, 2010 nézelődtem a neten, a képen lévő dolog a kartergáz szűrő féleség lehet. Csak azt nem értem, hogy sok ugyan ilyen motoros vekibe miért nincs ilyen doboz:/ Aztán találtam egy ilyen oldalt: ezt . itt mutatja, hogy lehet kartergáz szűrőt tenni a verdákba, és hogy ez milyen jó. érdemes ezzel foglalkozni?
gyozo20 Elküldve Január10, 2010 Elküldve Január10, 2010 Sziasztok! Valaki segítsen!!- elindítottam az x16xel B-s Vectrám és kitolattam az udvarról majd leállítottam. rá kb 5percre megint elindítottam hogy induljak -mire beraktam 1-be leállt és azóta nem indul. Az önindító teker de a motor nem röffen. Mi a nyavaja lehet ez? HELP
abaib Elküldve Január10, 2010 Elküldve Január10, 2010 szóval mi van ezekkel az o gyűrűkkel? mire is kellene pontosan? A bárdiban vettem egy tömítést, de azt mondta o gyűrűje nincs hozzá. Vettem még tömítő pasztát is. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Továbbá ez pontosan mi a kocsin? Szerelő azt mondta, hogy a kartelgáz ott megy be, de mi az a fekete rajta? Haver szintén x20xev-jén pl pont fordítva van felrakva. Nálam meg picit repedt a cső és folyik:/ Elől a nagy bumszli a kartergáz szűrő. A szürőt néha át kell mosni valami oldószerrel.
sgery Elküldve Január10, 2010 Elküldve Január10, 2010 Elől a nagy bumszli a kartergáz szűrő. A szürőt néha át kell mosni valami oldószerrel. akkor jól gondoltam, köszi! nitrohigító vagy féktisztító jó pl?
Recommended Posts