Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Hengerfejet csekkolnám.

Tömítését is.

Olaj szinét, állagát.

szerintem az a baja hogy nem jól rakták össze :s de ezzel sokat nem segítettem asszem...

Sziasztok!

Apósomnak nem rég átugrott a v.ékszíja és ez miatt egy pár szelep bánta (Vectra B 1.6 16v ecotech 2001es). Ezután kicserélték az összes szelepet, sz.sz.szimeringet, összepakolták, olajcsere és füstöl mint a barom, 100km-en eszik 1 liter oilt. Szerintetek mi lehet a baja? Semmivel sincs ezen kívül baj, minden a régi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali.

98' Vectra b-m van 1,6 16v ECOTEC ;) X16XEL ,nagyon szereti az olajat eszegetni (Opel 10w40 tudom a legrosszabb választás volt) de nemsokára csere lesz.Jó féle olaj a Shell Helix Super 15w40?Gondoltam hátha sűrűbb olaból nem eszik annyit.

Vagy hülyeség? ;)

Másik kérdés:tudja valaki,hogy hogyan kell X16XEL motorból kiszedni az AGR szelepet a motor kiszedése nélkül?

üdv

shamlee

Link to comment
Megosztás:

Hello.

NE tegyél bele 15w40-es olajat semilyet se,mert nem fog tetszeni a hidrotőkének.Az olajfogyasztás ezeknél a motoroknál természetes,nem tudsz mit csinálni vele.Én általában Castrolt használok 10w40-est,bár nekem nem eszi az olajat.Mondjuk nekem x18xe van.

Még nem szedtem ki az agr szelepet,de nem értem miért kéne hozzá kiszedni a motort!?

Hali.

98' Vectra b-m van 1,6 16v ECOTEC ;) X16XEL ,nagyon szereti az olajat eszegetni (Opel 10w40 tudom a legrosszabb választás volt) de nemsokára csere lesz.Jó féle olaj a Shell Helix Super 15w40?Gondoltam hátha sűrűbb olaból nem eszik annyit.

Vagy hülyeség? ;)

Másik kérdés:tudja valaki,hogy hogyan kell X16XEL motorból kiszedni az AGR szelepet a motor kiszedése nélkül?

üdv

shamlee

Link to comment
Megosztás:

Mert olyan helyen van ahol nem lehet hozzáférni. ;)

Gondoltam hátha valakinek sikerült valamilyen trükkel kiszedni.A motor hátulján a szívócsonk alatt van,(remélem jót írtam mert nem nagyon értek hozzá ;) )még kézzel sem nagyon lehet benyúlni oda.

X16XEL a motor,a többinél állítólag sokkal könnyebb hozzáférni.

Az olajat egy nálam hozzáértőbb javasolta azzal az indokkal,hogy öreg a motor (98'-as és 152000km ha nem tekerték vissza)és biztos kopottak benne az alkatrészek,sürübb olajat nem annyira eszi.

Azt tudom,hogy az Ecotec eszi az oljat ,de 2-3 ezer km után szinte elfogyott az összes.Nem gyulladt ki a lámpa csak az volt gyanús,hogy elkezdett indításnál klikkegni pár másodpercig,olajat megnézem és a pálcán semmi.

Kb.3 litert bele és ok.Ez nem sok?

Opelt tettem bele mert asszem nem szabad keverni az olajokat és ezt rakott bele a szerelő amikor vettük,fél éve.

A Castrol az jóféle?

Metabond?

Thx.

Link to comment
Megosztás:

Az olajat egy nálam hozzáértőbb javasolta azzal az indokkal,hogy öreg a motor (98'-as és 152000km ha nem tekerték vissza)és biztos kopottak benne az alkatrészek,sürübb olajat nem annyira eszi.

Azt tudom,hogy az Ecotec eszi az oljat ,de 2-3 ezer km után szinte elfogyott az összes.Nem gyulladt ki a lámpa csak az volt gyanús,hogy elkezdett indításnál klikkegni pár másodpercig,olajat megnézem és a pálcán semmi.

Kb.3 litert bele és ok.Ez nem sok?

Opelt tettem bele mert asszem nem szabad keverni az olajokat és ezt rakott bele a szerelő amikor vettük,fél éve.

A Castrol az jóféle?

Metabond?

Thx.

Indokolatlanul sok az olajfogyid, a sűrűbb olajjal csak azt érnéd el, hogy a halálba küldenéd a még használható hidrotőkéid is.Szóval aki ezt mondta, nagy butaságot mondott.

Valószínűleg el vannak durván kopva a szelepszár szimeringeid, esetleg v.melyik olajlehúzó gyűrűd törött.Célszerű lenne méretni egy sűrítési végnyomást.Ha az v.milyen szinten okés, akkor hengerfej le, és teljes felújítás.

Mellékesen megjegyezném, hogy nekem a 192e.km-t futott X16XEL mindig hozta a 0.1L/1000km olajfogyit, pedig nem igazán kímélő üzemmódban használtam, és sűrűn.Igaz, Opel olajat csak 1X látott, aztán miután 6000km alatt megevett belőle 1.5L-t+koromfekete volt az olaj, többet ilyet nem tettem bele.Volt benne Castrol, Valvoline, de legjobban a Metabond jött be.

Link to comment
Megosztás:

;)

Másik 16V autónál sem lenne olcsóbb, sőt.De elég sok olyan cucc van a B Vekihez, amit horror áron mérnek hozzá.

Én főleg ilyen megfontolás miatt adtam túl rajta.....úgymond nem jött be.Amúgy szép, nagy, kényelmes verda, betonstabil futóművel, de a pénztárcámhoz mérten drága a fentartása. Ez igaz az Omegákra is.

Link to comment
Megosztás:

;)

Ööö.... nem akarlak letörni vagy lelkesíteni, de nekem X20XEV-hez komplett felújítás 125-be fájt. Mondjuk volt benne:

- Komplett hengerfej karbantartás (szükséges volt, mert egy kontár szerelő 16-ból csak 15 szimmeringet sikerült berakjon, így kicsit cuccos volt)

- Összes tömítés és szimmering cseréje

- Főtengely csapágyak cseréje

- Gyűrűgarnitúra cseréje (már említett kontár az összes gyűrű egy irányba fordítva rakta be, tehát volt minden hengerben egy félcentis rés, ahol nem húzta le az olajat semmi a hengerfalról; ennek következtében /vagy nem/ megégtek a gyűrű végei)

- Olajcsere, szűrükkel együtt

- Egy feszítőgörgő hangos volt, csere

- Motortámasztó bak

Fúrni szerencsére nem kellett, minden méret hozta a gyári értéket. Azóta mentem 4800km-t, és a nívópálcán kemény egy rovátkányit fogyott az olaj. Ennyi szerintem belefér, főleg hogy járatós volt az autó

Viszont valahol szökik a rohadék víz. :-( Ja meg az olajszintjelző gomba, vagy a kábele szaraxik, mert rendszeresen kiírja, hogy Oil Level, ilyenkor meg az infarktus kerülget, mert korábban ha kiírta, akkor már csak a nívópálca alja ért bele az olajba. De szerencsére csak vaklárma.

Link to comment
Megosztás:

Indokolatlanul sok az olajfogyid, a sűrűbb olajjal csak azt érnéd el, hogy a halálba küldenéd a még használható hidrotőkéid is.Szóval aki ezt mondta, nagy butaságot mondott.

Valószínűleg el vannak durván kopva a szelepszár szimeringeid, esetleg v.melyik olajlehúzó gyűrűd törött.Célszerű lenne méretni egy sűrítési végnyomást.Ha az v.milyen szinten okés, akkor hengerfej le, és teljes felújítás.

Mellékesen megjegyezném, hogy nekem a 192e.km-t futott X16XEL mindig hozta a 0.1L/1000km olajfogyit, pedig nem igazán kímélő üzemmódban használtam, és sűrűn.Igaz, Opel olajat csak 1X látott, aztán miután 6000km alatt megevett belőle 1.5L-t+koromfekete volt az olaj, többet ilyet nem tettem bele.Volt benne Castrol, Valvoline, de legjobban a Metabond jött be.

Jelenleg Liqui Moly-t raktam bele, 6 ezret mentem, olajfogyi szinte nulla, az óra 227e-nél áll.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy nézem nem a legolcsóbb olaj ez a Liqui Moly! ;)

Mitől eszik kevesebbet egy jó olajból a kocsi ha ugyan az a fajta?Pl.:10w40? ;)

Erre a kérdésre nem tudok kielégítő választ adni, az viszont biztos hogy az API szabvány a teljesítményszintre utal, és minél hátrébb van az abc-be annál jobb a teherbíró képessége az olajnak, tehát pl: API SJ/CF az első (S..) az a minőségre utal a hátsó betű (C..) pedig a koromtűrő képességet jelenti. Továbbá van egy g jelölés is, ez az alapanyagra utal a g1 az ásványolaj a g4 pedig teljesen szintetikus észteralapú olaj, a g 2 összetételére már nem emlékszem, a g3 az kevert olaj. Tehát egy újrahasznosított 10w40-re biztosan nem fognak ráírni API SL/C.. valószínű csak SG fog szerepelni, ebből következik, hogy milyen minőségű az olajfilm a hengerfalon, és milyen terhelést tud elviselni.Vannak még különböző adalékok is benne de ezekről végkép nincs infóm.

Link to comment
Megosztás:

A liqui Moly olajnak van egy olyan fajtája,amiben grafit van.Szinte úgy néz ki,mintha olyan lenne mint a te leengedett olajad 10 e km-nél.Ilyen piszkos szürke.Na az jó olaj az nekem is volt benne.Nem olcsó,bár ha van ismerősöd akinek van kedvezménye az unix-nál akkor nem olyan vészes.

http://shop2.auto-doktor.hu/index.php?term...&honnan=kat

Ahogy nézem nem a legolcsóbb olaj ez a Liqui Moly! ;)

Mitől eszik kevesebbet egy jó olajból a kocsi ha ugyan az a fajta?Pl.:10w40? ;)

Link to comment
Megosztás:

Osztom warwolf kolléga véleményét.A vékony olajok az új ,alig futott gépekbe valók.Én 10w-40-et raktam mindig az f astrámba,nyárom még a 15w-40 is elment(meggy színű flakonos valvoline).Ez kimondottan sokat futott motorokba való.Mondjuk az én astrám csak 8 szelepes volt(nem ecoteches).Elég sokfajta olajat kipróbáltam a gépbe.Az opel olaj ténylég szar,fekete lesz mint az üszök.Szereztem olcsón mol dynamico 10w-40-et.Nah ez sokkal jobb mint az opelos.Miután elapadt a forrás,castrol magnatech-re álltam rá.Nekem nagyon bejött.A vectrámba 1 generál után az 1ik ismerősöm rábeszélt az omv bixoil 10w-40-re.Nem volt olcsó,de megérte az árát.12ezer után leengedtem és ugyanolyan színű volt jóformán mint amikor beleöntöttem.Most megpróbálkozok a jól bevált Castrol Magnatech-kel.Ez kicsit jobb árba van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.