Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

köszi Warwolf.

Megnéztem ezt az Agr szelepet,hogy mire jó.mostmár "okos" vagyok. :D

megprobálom kiméretni a lambdát.

Amúgy nagyon jó a verda szerintem.Nagyon lehuzták a totalcar.hu n.

Akkor is méressem ha nem jelez a motor check lámpa??már nem jelez.

;) B) ;) B)

Elküldve
köszi Warwolf.

Megnéztem ezt az Agr szelepet,hogy mire jó.mostmár "okos" vagyok. :D

megprobálom kiméretni a lambdát.

Amúgy nagyon jó a verda szerintem.Nagyon lehuzták a totalcar.hu n.

Akkor is méressem ha nem jelez a motor check lámpa??már nem jelez.

;) B) ;) B)

Sztem célszerű.A tiéd egyvezetékes lambda, azzal nem lehet gáz.Nekem 4 vezetékes, előfűtött volt a vekiben X20XEV-hez.De döglődött és ezért a Veki zabáált is.

Elküldve

ez is négy vezetékes,legalábbis a csatiig,négy különböző szin onnan meg(4 es csati)négy fekete meg szürke meg fekete/fehér.... megy a lamdáig.

mindegy megnézetem majd.

ha picit ingadozik az alapjárat akkor gondolom gyertyák vagy trafóhid lehet..?

de megy az a lényeg.Végül is az lenne a jó ha csak mosni kéne meg Tuningolni. B)

Elküldve
ez is négy vezetékes,legalábbis a csatiig,négy különböző szin onnan meg(4 es csati)négy fekete meg szürke meg fekete/fehér.... megy a lamdáig.

mindegy megnézetem majd.

ha picit ingadozik az alapjárat akkor gondolom gyertyák vagy trafóhid lehet..?

de megy az a lényeg.Végül is az lenne a jó ha csak mosni kéne meg Tuningolni. B)

sz ingadozó alapjáratot inkább a léptető csináljaDe ha nem vészes, nem kel vele foglalkozni.Érdekes, hogy 4 vezetékes az X16XEL-ednél a lambda...

Elküldve

Vízhűtő bakcsere:

most lett kész ma reggelre B)

- lökös le

- kereszttartó le

- bölcső leereszt

- felső bak kiszed

- hűtő megemel jobb alsó bak cserél, visszaereszt

- hűtő megemel, bal alsó lábat letöri, megcsavaroz, megragaszta bak csere visszaereszt.

A felső szilenteket betesz, de ezek nagyon gatya semmit sem tartó szilentek. Tegnap este kitömtem gumival meg FBSel és most igen csak jobban tart.

Elküldve

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy kb. egy hete rángat az autóm. X16XEL ('98), 3 éve van nálam, ez alatt mentem vele 120 000-t, most van benne (az óra szerint) 215 000. A 3 év alatt semmi bajom nem volt vele. Egy hete gázadáskor - bármilyen sebességnél - elkezd rángatni, mintha kihagyna a gyújtás. Állandó fordulaton teljesen rendben megy, azonban mikor odalépek neki megtorpan, néhányat rángat, aztán megindul. Ha álló helyzetben üresben lépek a gázra akkor is megtorpanást érzek, nem pörög fel azonnal. Gyertyákat már kicseréltem, nem változott semmi. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, semmi változás, már több kúton tankoltam, tehát a benzin sem okozója. Hibakód nincs, a sárga lámpácska még fel se villant. Van esetleg valakinek valami ötlete, hasonló tapasztalat?

KÖszi!

Üdv: Bazsó

  • Like 1
Elküldve

Elvileg a gyertyakábelekre rámért egy autóvillanyász, azt mondta az OK. A fals levegő tud ilyet okozni? Jol keresgéljem?

Elküldve

Ez még lehet sok dolog... sok km van már benne, ezért esélyes is sok dolog.

Kezdődő lambda behalás, AGR szelep, koszos folytószelepház és alapjárati motor, gyújtókábelek (mennyit mértek rajta?)...

Esetleg érdemes még kimérni a vízhő (termosztátnál, kétvezetékes) és a levegőhő (szívócsőben, kétvezetékes) jeladó ellenállását.

Elküldve

Nem tudom mennyit mértek a gyujtókábeleken (nem is nagyon értek hozzá). A jeladókat ki tudom én is mérni? (vagy esetleg a gyertyakábeleket is?) Mennyi a jó ellenállás érték?

Elküldve

Jaja, mindent ki tudsz mérni egyszerű multiméterrel. (kivéve a lambdát, azt szkóppal kell)

írd meg miket mértél, és hogy hány fokban mérted B)

Elküldve

Este jutok majd oda idővel, hogy ránézzek. A gyertyakábeleket hogy kell kimérni?

Bocsi, hogy túl amatörnek tünök, de hát nem ez a végzettségem.

KÖszi

Elküldve

talán azért 4 vezetékes mert jobb kormányos változat??

lehet ide nem is gyártottak mást.

Otthon volt hondám 1.4 IS 1996 békalámpás.itt csak 1.4 i van semmi más.meg persze a nagyobb motorok.

Az alapjárat nagyon kicsit ingadozik.Nem érdekes.

B)

Elküldve

Nos, sikerült megméregetnem mindent.

Elég érdekes értékeket tapasztaltam:

Gyertyakábelek:

1. számú: 7,22

2. számú: 7,18

3. számú: nem tudtam eelenállást mérni! B)

4. számú: 4,32

vízhőfok jeladó: 0,65

levegő hőfokjeladó: 2,23

Érdekes... A 3. számú gyertyakábel egyszerűen mintha szakadt lenne. Ez lehetséges?(bár tűzoltó vagyok nem autószerelő) Hogy megy akkor? B) Pedig megy az a henger is (ha lehúzom a pipát akkor nem).

Jól sejtem, hogy talán ott lehet a probléma?

Az értékek? Ja, kb 20 C volt.

Elküldve

Az a gyertyakábel nem okés, ha nem tudtál rajta mérni ellenállást. Csere.

A hőjeladó sem okés teljesen... hűtővíz hány fokos volt kb, mikor mérted?

Mérd meg teljesen hidegen is (pl reggel)!

Elküldve

A víz olyan 50-60 fok körüli lehetett, nem sokkal leállás után mértem. Reggel majd mégegyszer rámérek.

A többi gyertyakábel érték ok? Az 4. számú kevesebb mint a többi.

Egy kérdés: Ha nem méhető ellenállás, akkor az szakadt, ugyebár, hogy-hogy mégis műkszik egyáltalán? Vagy akkora a szikra teljesítménye, hogy az áthúz? B)

Elküldve
A víz olyan 50-60 fok körüli lehetett, nem sokkal leállás után mértem. Reggel majd mégegyszer rámérek.

A többi gyertyakábel érték ok? Az 4. számú kevesebb mint a többi.

Egy kérdés: Ha nem méhető ellenállás, akkor az szakadt, ugyebár, hogy-hogy mégis műkszik egyáltalán? Vagy akkora a szikra teljesítménye, hogy az áthúz? B)

Igen, áthúz.

A többi nem olyan rossz (inkább a 7 sok, mint a 4 kevés B) ).

Elküldve

c16nz f astrában is ilyen értékeket kellene kapnom a kábeleknél? csak azért kérdem, mert nekem olyan, mintha lomhább lenne a szekér. igaz, hogy gázzal járok, de kb másfél éve cseréltem ki az elosztófedelet, a rotort, a kábeleket, és akkoriban mintha fürgébb lett volna a gépsas. .. ja, óra szerint 300E van benne, viszont annak idején kereskedőtől vettem, úgyhogy benne van a pakliban, hogy visszatekert rajta valamennyit.

Elküldve

Na megmértem reggel is hideg motornál a vízhőfokjeladót. 1,9-es értéket kaptam. Ez jó vagy rossz? A kábelt ma cserélem, majd beszámolok az eredményről.

Elküldve

Az 1,9Kohm érték 34fokhoz tartozik, úgyhogy gyanítom hogy nem jó. 20fokon 3,5Kohm-ot kéne mérni rajta pl...

A levegő hőjeladó is csak akkor lehet kb jó, ha tegnap még meleg volt kicsit a motortér, mikor mérted. Mert az az

érték meg a 30fokhoz tartozik.

Gyertyakábelből nem jók az olcsó utángyártottak, erre figyelj.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.