Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Üdv mindenkinek!!!

Üdv.

Ha X16XEL a motorkódod, és nem okoz menetproblémát a checkcontrol megjelenése, valszeg a lambdád halt be.Olyankor vészprogramra áll át a gép, és középértékeken dolgozik a motor.Ilyenkor nekilát úgymond zabálni.Mondjuk ne feledjük, hogy a 6000rpm/100LE kicsit kevés a majd 1400kg-os kasztni mozgatásához, tehát sportautós menetteljesítményeket nem szabad majd várni tőle.Persze tempósan lehet vele közlekedni.

A klímádban pedig nincsen nyomás.Egy klímással meg kell nézetni, az feltölti majd nitrogénnel, és megnézi pár nap múlva, hogy van-e nyomásveszteség a rendszerben.Mert lehet, hogy csak annyi a baja, hogy évezredek óta nem volt feltöltve a gáz pedig lelépett belőle.

Szóval kellene egy motorkód, aztán hátha meg tudnám mondani, hogy hogyan lehet kiolvastatni v. kivillogtatni a dolgot.

Elküldve
Üdv.

Ha X16XEL a motorkódod, és nem okoz menetproblémát a checkcontrol megjelenése, valszeg a lambdád halt be.

vagy az AGR szelep, vagy a trafóhid, vagy a főtengely jeladó, vagy a folytószelep koszos, vagy a légtömegmérő / ja, az nincs is benne / vagy nem kap sebességjelet, vagy...... most nem jut szembe több, de biztos van vagy 20 dolog amitől világíthat...

Elküldve
vagy az AGR szelep, vagy a trafóhid, vagy a főtengely jeladó, vagy a folytószelep koszos, vagy a légtömegmérő / ja, az nincs is benne / vagy nem kap sebességjelet, vagy...... most nem jut szembe több, de biztos van vagy 20 dolog amitől világíthat...

De ezeknek a hibáját menet közben is észreveszi.A lambdáét pedig nem.Tehát az álltalad felsoroltak rendellenes motorműködést okoznak.

Elküldve

Üdv.

Üdv.

A motorkódot még nem tudom megmondani mert nem találom a kocsiban és a forgalmim még nem jött meg kb. 3-4 hét.Melyik kis táblácskán kéne keresnem??Remélem az nem baj hogy jobb kormányos a verda??Írországban élek ezért a kavarodás az utastérben.A Veki opel és nem vauxhall szerencsére.Ezt az EGR-AGR szelepet is próbálom megtalálni és ki lehet tisztítani??szétszedhető??a pillangószelep a bravamon is koszos volt =ingadozó alapjárat.Itt csak a csövet lehuzom és karbi tisztitó spray?nem szivesen bontanám le.Egyenlőre majd megtisztitom ezeket és nézek 1 GM lamda szondát is ha tudok.

A klima majd később,itt ugy sincs gatyarohasztó meleg.(bár most 21 fok van )

Köszi,hogy ilyen jó fejek vagytok és örülök,hogy az opelt választottam,már csak a fórum miatt is!!!!

Csimp

Elküldve
Üdv.

A motorkódot még nem tudom megmondani mert nem találom a kocsiban és a forgalmim még nem jött meg kb. 3-4 hét.Melyik kis táblácskán kéne keresnem?

Ha minden igaz, akkor a váltóharang külső, a kipufogó felöli oldalán kell keresned.Elvileg ott szokott lenni.X16XEL esetében az AGR a motor háta mögött van, a lehető legreménytelenebb helyen.Z16XE-nél pedig szemből nézve a motor jobb oldalán egy ilyen henger alakú izé. B) Egy elektromos csati megy rá.

Ha meglesz a motorkód, akkor tudunk villogtatni hibakódot.

Elküldve

Hi!!

A motorkódot még nem találtam meg de az Agr szelep ott világít a motor tetéj jobb oldalt az ecotec fedél jobb felső sarkában!!Ez már biztos

Akkor talán Z16xel a verda??

Ki lehet tisztítani ezt az Agr szelepet házilag?

Jómunkás ember vagyok ha kell meg tudom csinálni!(legfeljebb soha többé nem megy majd a verda! B) )

Elküldve

Leszeded (2 csavar), beáztatod féktisztítóval, vagy nitrohigítóval, kis idő múlva már jön is belőle a dzsuva. B)

pici ecsettel rá lehet segíteni, amíg hozzáférsz. Utána kiszárítod, és mehet vissza. Ha ki van kopva, akkor csak

ideig-óráig megoldás ez.

Elküldve

Üdv mindenkinek.

Olyan gondom van, hogy megállt a verdám mint a hal szeme!! Bevittem légzsák hibakódot kiüttetni egy Opel szervizbe és utána nem indult be!!

Nézegették és azt állapították meg hogy az adagoló elektronika ment ki. Mondtak 592eft-ot a komplett adagolóra!!

Elhoztam a barmoktól és megnézettem egy ismerős álltal javasolt szerelőnél, ott azt mondták az adagolóm OK. Azt mondták a vezérlés nem "látja" a motortérben lévő egyetlen alkatrészt sem.

Van vkinek tippje mi lehet a gixer???

SOS......SOS!!

Köszi mindenkinek aki tud segíteni.

Néró..

Elküldve

ööö...

tech2 vagy más diagnosztikai cucc már "gyújtáson" is kommunikál a géppel.

Mellesleg jól értelmezem, hogy valamelyik dízel van a gépedben? x20dth vagy y20dth

Elküldve
ööö...

tech2 vagy más diagnosztikai cucc már "gyújtáson" is kommunikál a géppel.

Mellesleg jól értelmezem, hogy valamelyik dízel van a gépedben? x20dth vagy y20dth

Hogy mit jelez azt most már nem tudom, du 2-re megyek megbeszélni hogy mi lehet a gond.

x20dth van benne, eddig semmi gondom nem volt vele. Amit tudok az az amit leirtam az előbb. Remélem nem ment kukára a számítógép benne.

Régen amikor összevissza tankolgattam Tesco kúttól kezdve a kannásig akkor be villangatott a motor jel a műszerfalon és akkor mintha elszállt volna a turbó, nem ment a kocsi. Aztán ha elaludt megindultmegint mint azelőtt. Kb fél éve csak a pestiúti ÖMV-n tankolok azóta tökéletes a gép. 5-40 es olalyat raktam bele, jobban indul mint régen és nem is füstöl indításkor.

Elküldve

köszi a segítséget!!!

vasárnap nekilátok a AGR meg a pillangószelepnek.olvastam,hogy van aki a légtömegmérőt is kipucolta és jobb lett.

Akkor ennyi erővel a lambda is kaphat féktisztítót??gondolom nem lennne tul jó ötlet.

sajnos a vectraclubba nem sikerült beregisztrálnom pedig próbáltam,gondolom ott van sok képes leírás meg minden ezekről a dolgokról meg a veciről általában.Hogy lehet felregisztrálni?nekem mindig kiirta,hogy registrationfailed vagy mi.

B)

Elküldve

ott csak többen vannak, de ugyanazokat olvasod itt is.

Regisztrálni nem tudom, miért nem tudsz oda.

Lambda nem veszi zokon a féktisztítót, de szerintem felesleges azzal fújkálnod azt B)

Többinek adhatsz.

Elküldve

én hajdúszoboszlói vagyok de Debrecenben születtem!!!

Szóval igazából debreceni vagyok.

Nem bántom a lambdát akko.

Köszi szépen.

B)

Elküldve

Üdv!!

Na túl vagyok az AGR szelep takarításon,meg a pillangoszelepen is.

Az AGR érdekes volt!!Két lyuk van egy kisebb meg egy nagyobb.A kicsi az halálra eltömődve.Rengeteg korom meg minden.most megtakaritottam.jol mozog a kis szelep meg minden.Most okom van örülni,hogy jobb lesz a verda??

Mivel lesz jobb ha jó ez a szelep??

Sikerült a rozsda alol kivakarni a motorszámot!! X16XEL a verda!!

Mostmár jöhet a "lámpázási ötlet" a Lambda ügyében. B)

Nézegetem a dolgokat ahogy szedegettem szét.Jó nagy kókány lehetett a szerelője az biztos.Remélem persze,hogy nem néztem be nagyon a vásárlást.Nem lenne jó mindíg mindent javítgatni.Ezért adtam el a Brava-t persze nem lehet hasonlítani a kettőt mindőségre az biztos. :D

Megyek majd vele 1 kört hogy nem e javult meg a motor check lámpa az AGR szeleptől. (in my dreams)

B)

Ja és még egy apró kérdés:?:Hogy tudom beállítani a képet a nevemhez,mármint hogy kirakja a hozzászólásoknál??

Van feltöltve de csak a nevem és a kis arctalan emberke jelenik meg

Elküldve

szomorúan hallom a dízeles bajt...

de biztos valami banális apróság lesz, egyszerre minden nem szarik be.

az üzemanyagra tessék odafigyelni meg a üa szűrő cserére is főleg ha kannázol.

Elküldve

Kipróbáltam a verdát ha már egész délután belgyógyászkodtam az AGR szeleppel!!

Úgy néz ki egyenlőre,hogy nem villan fel a motor check lámpa.Eddig ha bemelegedett a motor akkor előjött és úgy maradt.Most mentem vele és nem villan ki!!! B) :D ;) ;) :lol:

A lambda egyenlőre nem lesz cserélve.Még majd persze meg kell nézn B) em a fogyasztást változik e.

Mit gondoltok???ez az agr szelep bizutos valami csoda cucc!??!??!???!??!??

Zoli01 Remélem megjavul a Veci!!!Jobbulást kivánok!!!

Elküldve
Kipróbáltam a verdát ha már egész délután belgyógyászkodtam az AGR szeleppel!!

Úgy néz ki egyenlőre,hogy nem villan fel a motor check lámpa.

Az Astra F topicban van kivesézve a dolog, kukkants majd rá.Az AGR-től a fogyi nem fog változni, érdemes beméretni a lambdát is.Az X16XEL-nél ami bekrepálhat azaz AGR, trafóhíd, lambda.Ezek a főbb jellemzők.Örökké nem kell majd szerelni, de mindig lesz vele apró csacskaság.Ilyen korban már nem csak az Opel, hanem a többi szekér is ilyen játék. B)

Elküldve

Remélem is, hogy tényleg valami banális hülyeség miatt állt meg. Kannásat nem sokat használtam, most egy fél éve csak at OMV-n tankolok. Azóta tutti volt a verda. pöccre indult, nem füstöl és vegyesben 6-ot eszik. Hívom ma úgy is a szerelőmet, és megkérem hogy nézzék meg a szűrőmet. Apropó üzemanyag. Szivárog a tankom tetején lévő nyíláson/AC pumpánál??/ a cucc. Rendeltem hozzá tömítést, nem lehet hogy esetleg ott alakult ki valami zárlat vagy egyéb?????

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.