Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A vízpumpát is kell minden 60000km-ként cserélni a vezérműszíjjal és a görgőkkel együtt

cserélni, csak ezt páran "elfelejtik" a plusz költségek miatt. És a vízpumpa ha már elkezd

haldokolni, akkor hangja is lesz, egyre hangosabb és rosszabb.

Aztán elkezdi ereszteni a vizet,végül megszorul és annyi a vezérlésnek!

Elküldve
Előfordulási helyed ismeretében lehet tudnánk ajánlani megbízható, nem lenyúlós szerelőket. :rolleyes:

szia Mackósajt!

hozzád képest (ha jól látom debrecen) a világ másik végén vagyok, szombathelyen. ezekután nem tudom tudnál-e szerelő ajánlani!

szia

Elküldve
A vízpumpát is kell minden 60000km-ként cserélni a vezérműszíjjal és a görgőkkel együtt

cserélni, csak ezt páran "elfelejtik" a plusz költségek miatt. És a vízpumpa ha már elkezd

haldokolni, akkor hangja is lesz, egyre hangosabb és rosszabb.

szevasztok opel16v,JOhnny!

köszönöm a segítséget, felfogom hívni a szerelő figyelmét a vízpumpára is.

szép napot

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Van egy "kis" problémám,melyben segítséget szeretnék kérni.

Adott egy Vectra B 1.6/16 /X16XEL/.A gond a múlt héten kezdődött,mikor is kb.2 napig jártam három hengerrel.

Szerelő-gyertyacsere-sokkal jobb lett,de hirtelen gázadásra berángatott,amit előtte nem csinált.

Vissza a szerelőhöz,üzemanyagszűrő csere+injektor takarítás.Ismét jobb lett valamivel,de a hirtelen gázra főleg 2000 1/min alatt dadogás a válasz.

Ma nekiálltam,kitakarítottam a folytószelepet,az alapjárati motort,vagy mágnesszelepet-négy kábel megy hozzá-valamint találtam egy kb.1.5-2mm-es furatot ami szintén el volt tömődve,azt is kitakarítottam.

Sok minden nem változott,talán egy kicsit jobban megy,stabilabb az alapjárat,de a fennt említett rángatás megmaradt.

Bárkinek bármilyen ötlete van szívesen fogadnám!

Köszönöm előre is!

Elküldve

Esetleg gyertyakábel, vagy gyujtótrafó. Nekem is volt, hogy elment egy hanger majd jó lett, de pár hónap múlva végleg behalt a trafóm. Igaz kicsit nagyobb motor, de elég sok benzines opelnél kaka a trafó.

Elküldve

Nincs hagyományos értelemben vett gyertyakábelem.Egy komplett modul fut végig a négy henger felett és gumiharangokba rejtett rugók viszik át a nagyfeszt a gyertyákhoz.Igazán nem szeretném cserélni./40-50E/

Elküldve

sziasztok !

ígéretemhez híven (mégha egy kicsit megkésve is) megírom mi volt a probléma. (előzmény : visító hang hírtelen gáznál. leginkább az ékszíj megcsúszására hasonlított). ahogy mackósajt azt korábban ajánlottad szerelőt váltottam. egyszerre mondta mi a gond: a kipufogószelepfedél tömítés(remélem van ilyen ill. az a neve:))) vagy elment v. a csavarok lazultak meg!

állítólag a bal szélsö(ha szemben állunk az autóval) szokott nagyon lelazulni. levette a burkoló lemezt, s láss csodát anyánk kb. fél centit(!!!) levolt csavarodva. minden csavart meghúzott, a gép pedig elcsendesedett!!!

szóval ennyi volt!

szép napot!

  • 3 weeks later...
Elküldve

LUK szett 54 munkadíj 12 tömítés meg stift a váltóba 3e ha már úgy is szét volt szedve.

+1e borravaló :wacko:

és még a Magyar-Olasz meccset is élőben a helyszínen néztem :unsure:

Elküldve

Sziasztok!

December óta van egy 2.0-es dti Vectrám. Olyn észrevételem van vele, hogy mostanában a nagy melegekben a vízhőfokom felmegy 95 fok környékére néha!!

Voltam opel szervizben,és azt mondták ez ilyenkor természetes!! Én furcsállom!! Tényleg igy van??? Az olajat,vizet nem eszi!

Várom a tippeket,válaszokat!!!

Köszi mindenkinek!!

Elküldve
Sziasztok!

December óta van egy 2.0-es dti Vectrám. Olyn észrevételem van vele, hogy mostanában a nagy melegekben a vízhőfokom felmegy 95 fok környékére néha!!

Voltam opel szervizben,és azt mondták ez ilyenkor természetes!! Én furcsállom!! Tényleg igy van??? Az olajat,vizet nem eszi!

Várom a tippeket,válaszokat!!!

Köszi mindenkinek!!

Termosztátot cseréltél már benne?Mert annak a fáradása okozhat ilyesmit, ill. gyorsabb menetnél rendellenesen viszahűl..........Nekem ez volt, így vezérléscserével együtt a termosztát is a kukába került.

Elküldve

A DTI-ben a termosztátnak semmi köze a vezérléshez, meg különben is láncos.

A termosztát csere után nekem is ingadozik ki be kapcsolgat a termosztát, de eléri a 90-et, kinyit lemegy 80 körülire és beáll 100km/h-nál 80

120-nál, 87

150körül 90 fok,

190 körül 100 fok

ha túlmelegne a klíma kikapcsol és a ventik csak a vizet hűtik azt észreveszed.

Legyen benne elég víz, meg a ventik főleg az első a klímaventi legyen rendesen a tengelyen.

Nekem az lelazult és melegedett mert nem szorult a zeeger gyűrűje a telgelyén

vannak ott előtétek mert többfokozatú a venti, azokat is ki lehet mérni.

Elküldve
A DTI-ben a termosztátnak semmi köze a vezérléshez, meg különben is láncos.

Pusztán arra akartam utalni, hogy ha szívózik a motorhőfok, akkor célszerű kicserélni a termosztátot.Nekem ez pont 1be esett a vezérléscserével.:unsure:

Elküldve

Kössz a tippet skacok,én is erre gondoltam csak előtte meg akartam tudni mennyire népszerű probléma ez másoknál!!

Még egy kérdés! Mostanában eltűnt a dolog de volt nyáron olyan, hogy ha klímáztam és kis fordulaton mentem városban vagy lámpától való gyorsításnál kivillant a motor kontroll lámpám és mintha elment volna a lovak fele!!! Miután elaludt magához tétr de addig nem gyorsult semmit!!! Ez inkább a nagy melegekben fordult elő. Mondjuk amióta az OMV-nél tankolok jó ha kétszer villant 3-4 mp re!!!!

Erre valaimi ötlet???

Elküldve

Ki kell olvastatni a tárolt hibakódot... ha egyáltalán tárolódott... mert a kezelési utasitás szerint pár másodperces felvillanás nem olyan nagy baj.

Véleményem szerint talán valahol kontakthibás egy szenzorod és az kattan be, esetleg a határértéken dolgozik egy érzékelő - ez utóbbit a diagnosztikán lehet látni. Szerintem várd meg, ameddig állandósul, esetleg elötte az érzékelők csatlakozóit tisztitsd meg....

Elküldve
Kössz a tippet skacok,én is erre gondoltam csak előtte meg akartam tudni mennyire népszerű probléma ez másoknál!!

Még egy kérdés! Mostanában eltűnt a dolog de volt nyáron olyan, hogy ha klímáztam és kis fordulaton mentem városban vagy lámpától való gyorsításnál kivillant a motor kontroll lámpám és mintha elment volna a lovak fele!!! Miután elaludt magához tétr de addig nem gyorsult semmit!!! Ez inkább a nagy melegekben fordult elő. Mondjuk amióta az OMV-nél tankolok jó ha kétszer villant 3-4 mp re!!!!

Erre valaimi ötlet???

Ha elmegy a lovak fele, akkor sok minden lehet. ha csak ritkán akkor lehet üzemanyag amit magyaráz a kútváltás, de még nem tökéletes.

Ha kiolvasod és tényleg lekorlátoözott a motorcontrol, akkor a "kritikus rendszermeghibásodás 1-es vagy 2-es kód" lesz kiírva. Ha ezzel találkozol, akkor meg kell nézni a vákumcsövek csatlakozását, egy pici repedés is okozhatja ezt. Érdemes mindet kicserélni, filléres játék...

Ami durvább az a légtömegmérő amit a kartelgáz tud lekoszolni, de menthető, és az AGR szelep :unsure:

Elküldve

Egyik haverom(jelenleg A Vekis) B Vectra Dieselt venne 2 M. körül és az iránt érdeklődik,hogy milyenek a DTI-k,vagy egyáltalán van-e olyan,hogy egyik motor megbízhatóbb,mik az esetleg előforduló hibák ilyesmi...

Ha esetleg valakinek ismerősi körben van tudomása ilyen tipusú eladó autóról,ne tartsa magában...Köszi

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.