Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Helló!

A kompressziómérés nem egyértelmű, mert nekem x16xel van, a kompresszió ok, mégis eszi az olajat 0,5L/1000Km , állítólag ilyenkor a gyűrűzés a megoldás, valszeg az olajlehúzó gyűrűk vannak beégve a dzsuvától, aminek több oka is lehet.

Pali

Próbáltál már más olajat? esetleg van akinek az segített. Füstöl a gép amúgy?

Elküldve

Találkoztatok már olyasvalakivel, aki tudja milyen olajat rejt az "Opel olaj"-os doboz?? Egyszer láttam valakit, aki arról beszélt valakivel, hogy az olvasta valahol, hogy állítólag egy időben az ELF szállított az Oplenek, és azt csomagolták át valahol a balkánon :)

Komolyra fordítva a szót, a formula3000 bt. igen kedvező áron adja az 5w30-as Opel gyári-nak nevezett olaját /5 L - 6300Ft./, csak ki tudja milyen a minősége. Az elismert /szakértők szerint minőségileg, az első öt olajat az EXXON gyártja, tehát Mobil1, Mobil, Esso stb./ Mobil1 5w30 pont 3x ennyibe kerül.... Vajon csak a neve miatt, vagy tényleg 3x tovább tartja meg az előírt viszkozitási értékeket?

Elküldve
Találkoztatok már olyasvalakivel, aki tudja milyen olajat rejt az "Opel olaj"-os doboz?? Egyszer láttam valakit, aki arról beszélt valakivel, hogy az olvasta valahol, hogy állítólag egy időben az ELF szállított az Oplenek, és azt csomagolták át valahol a balkánon :)

Komolyra fordítva a szót, a formula3000 bt. igen kedvező áron adja az 5w30-as Opel gyári-nak nevezett olaját /5 L - 6300Ft./, csak ki tudja milyen a minősége. Az elismert /szakértők szerint minőségileg, az első öt olajat az EXXON gyártja, tehát Mobil1, Mobil, Esso stb./ Mobil1 5w30 pont 3x ennyibe kerül.... Vajon csak a neve miatt, vagy tényleg 3x tovább tartja meg az előírt viszkozitási értékeket?

Nekem ezelőtt a Vectra előtt nem volt diesel autóm, amikor megvettem a vectrat akkor ESSO-t tettem bele akkor kibírta a következő olaj cseréig aztán vettem bele Opel olajat és eszi az biztos ez volt az uccsó Opel olaj amit a vectrám látott!

Elküldve
Próbáltál már más olajat? esetleg van akinek az segített. Füstöl a gép amúgy?

Próbáltam először opel, majd valvoline most mobil super 10w40 van benne, de nem eszik kevesebbet, nem tudom igazából hogy mivel kéne még kipróbálni. Most még nem akarom szétszedetni a motort

Pali

Nekem Pl. az Opel olajat eszi

Ez pontosan mennyit jelent?

Mert ugye az opel könyve szerint a 0,75 l /1000 még jó

Elküldve
Próbáltam először opel, majd valvoline most mobil super 10w40 van benne, de nem eszik kevesebbet, nem tudom igazából hogy mivel kéne még kipróbálni. Most még nem akarom szétszedetni a motort

Pali

Ez pontosan mennyit jelent?

Mert ugye az opel könyve szerint a 0,75 l /1000 még jó

A 0,75 l/1000km horrorisztikusnak hangzik.... :)

Én lekopogom, de az enyém olajfogyasztása szinte egyenlő a 0-val, és fogalmam sincs, vajon milyen olaj lehet most benne, mert a szervízkönyvben az uccsó szervíznél (kb. 10000-el ezelőtt) csak annyit jegyeztek be, hogy 5w30 került bele egy kölni szervízben. Én ebből kicsivel több mint 4000-et mentem, de az olajszint valahol ugyanott van, mint mikor kint megvettem. Lassan ki akarom cserélni, de opel olajat nem merek venni bele. A Valvoline és a Mobil közt vacilálok, de jó lenne hallani egy hozzáértő véleményét...

Elküldve
Mert ugye az opel könyve szerint a 0,75 l /1000 még jó

Ez hülyeség szvsz. Nekem is ugyanezt írja a Cali gépkönyve, de akkor az ugye a 10000km-es olajcsereperiódus alatt 7,5liter olajat jelentene, miközben összesen 4,5liter van a motorban. Akkor ezexerint ha cserekor porszáraz a karter, az teljesen normális?

Elküldve
ez amondat nekem úúúgggyyyy teccik.... :)

Talán mert korábban jóól lehúztuk a 10W41et egy másik topicban.Ettől persze az 5W40;5W30 lehet jó is.meg persze drágább is, mint a 10W40.Talán okkal.

Elküldve
Ez hülyeség szvsz. Nekem is ugyanezt írja a Cali gépkönyve, de akkor az ugye a 10000km-es olajcsereperiódus alatt 7,5liter olajat jelentene, miközben összesen 4,5liter van a motorban. Akkor ezexerint ha cserekor porszáraz a karter, az teljesen normális?

Szerintem elvan az irva!ennyit egy kopott skoda 120 sem eszik meg! :)

Elküldve
Ez hülyeség szvsz. Nekem is ugyanezt írja a Cali gépkönyve, de akkor az ugye a 10000km-es olajcsereperiódus alatt 7,5liter olajat jelentene, miközben összesen 4,5liter van a motorban. Akkor ezexerint ha cserekor porszáraz a karter, az teljesen normális?

szóval: a kezelési könyv azt is irja, hogy a motorolaj szintet ellenörizni kell, és ha szükséges pótolni kell az elfogyasztott mennyiséget :)

szóval nem hülyeség.

nekünk nem engedélyeztek egy Combó motorgenerálját, mert "csak" 0,6 liter/1000 km-t fogyasztott.

mert 0,7 a megengedett....

Elküldve
ez amondat nekem úúúgggyyyy teccik.... :)

??

Javaslom olvasgassatok ti is több topicot, pl. ezt itt!elég sok hasznos infó van benne. :(

Igazad van! Szűklátókörűségemben eszembe sem jutott épp az F Astra topicok közt keresgélni :) A G Astrába a hasonló motorizáltság miatt bele-bele nézek, de viszont a feldobott témában az összes közül tényleg ott találni a legtöbb infót! Thnx. ;)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Az a men mindegy, hogy múlt héten majdnem vettem egy új légtömegmérőt! Ami ugye nem is olcsó! Tegnap gondoltam egyet és kiszereltem, féktisztítóval jól kipucoltam, és tessék megjavult :)

Még nem kell venni másikat :)

Elküldve
Az a men mindegy, hogy múlt héten majdnem vettem egy új légtömegmérőt! Ami ugye nem is olcsó! Tegnap gondoltam egyet és kiszereltem, féktisztítóval jól kipucoltam, és tessék megjavult :huh:

Még nem kell venni másikat :lol:

Hát aki leleményes, kíváncsi vagyok meddig bírja.

  • 3 months later...
Elküldve
A Valvoline és a Mobil közt vacilálok, de jó lenne hallani egy hozzáértő véleményét...

Nem vagyok szakértô, de korábban Valvoline Durablend-et használtam (10W40) és azt ette a motor, 8000 utána kellett tölteni majd egy llitert.

Azután kipróbáltam a Valvoline MaxLife-ot. Abból alig zabált. 7000 környékén még max-on volt a nívópálcán.

  • 2 months later...
Elküldve

No akkor, hogy a helyén legyen adolog:

levettem a Hengerfejet (köszönet a szerszámokért Szabot-nak)

Szépen látszott, hogy a 2-es hengernél először csak a víztér felé, majd tovább is átégett a tömítés... oka, hogy vagy még tényleg a gyári volt, és ennyit bírt, vagy korábban megbontották, és enyhén volt meghúzva a hengerfej... a csavarok piszok könnyen megindultak. A vezérműtengelyek jobban le voltak húzva, szerintem.

Dugattyúk állnak a helyükön, mint a cövek. én őket nem bántom, eddig se volt olaj csipegetés.

Ami miatt mégis lehet kioperálom a hengerfej elkészültéig a blokkot, az az, hogy lehet a hátsó főtengely szimmeringet ki kéne cserélni, de az marha nagy melónak tűnik... és nem bizti, hogy ott jön az olaj, mert a moci a hengerfejtől lehelé olajos a váltó felőli végén... szóval nem tudom. Szerintetek?

Elküldve
No akkor, hogy a helyén legyen adolog:

levettem a Hengerfejet (köszönet a szerszámokért Szabot-nak)

Szépen látszott, hogy a 2-es hengernél először csak a víztér felé, majd tovább is átégett a tömítés... oka, hogy vagy még tényleg a gyári volt, és ennyit bírt, vagy korábban megbontották, és enyhén volt meghúzva a hengerfej... a csavarok piszok könnyen megindultak. A vezérműtengelyek jobban le voltak húzva, szerintem.

Dugattyúk állnak a helyükön, mint a cövek. én őket nem bántom, eddig se volt olaj csipegetés.

Ami miatt mégis lehet kioperálom a hengerfej elkészültéig a blokkot, az az, hogy lehet a hátsó főtengely szimmeringet ki kéne cserélni, de az marha nagy melónak tűnik... és nem bizti, hogy ott jön az olaj, mert a moci a hengerfejtől lehelé olajos a váltó felőli végén... szóval nem tudom. Szerintetek?

Most akkor hol olajos? :unsure: Kép esetleg!

Elküldve
a váltó felőli oldalon, a blokk és persze az alja is... a hengerfejtől lefelé... szóval gyanús, hogy lehet a javítás után ez is elmúlik

De ha az olajad nem fogyott, akkor honnanhát?Azért nagyon örülök, hogy a blokkhoz nem kell hozzányúlni.......

Mennyit mondtak a hengerfejgenerálra?

Elküldve
a váltó felőli oldalon, a blokk és persze az alja is... a hengerfejtől lefelé... szóval gyanús, hogy lehet a javítás után ez is elmúlik

Lehet én tudom rosszul,de a váltóoldali főtengely szimmering nem ott van!

Nekem a vezérlés felöli oldalon folyik,köv vezcserénél ki is lesz cserélve.Addig kár hozzányúlni,mert inkább csak könnyedzik,le se cseppen!

Elküldve

HF-re látatlanban 20-at mondtak, szerintem ölég korrekt. Tavaly az astráét 16 szeleppel és szelepvezetővel megsépkelve csinálták 56-ért...

a váltó felőli szimmering továbbra is gyanús. A másik oldal tök száraz.

no majd még meglátom... végülis ki tudja... :unsure:

Elküldve
HF-re látatlanban 20-at mondtak, szerintem ölég korrekt. Tavaly az astráét 16 szeleppel és szelepvezetővel megsépkelve csinálták 56-ért...

a váltó felőli szimmering továbbra is gyanús. A másik oldal tök száraz.

no majd még meglátom... végülis ki tudja... :unsure:

Ha fullgenerál, akkor korekt az ár.A váltó felöli szimering pedig...........ha már meg van bontva a motor ilyen mérékben, sztem kicsit próbáljátok meg arréb húzni a blokkról a váltót.Kicsit még bontani kell hozzá, de legalább látszik majd a harang alatt, hogy mi is ami sunyít.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.