Killerboy55 Elküldve Január5, 2018 Megoszt Elküldve Január5, 2018 (edited) On 2018. 01. 02. at 9:32, zotya975 írta: Igazad van. Ugyan ezt a kérdést gyakori kérdéseséken is feltettem csak érdekes volt hogy itt kérdeztél vissza. Igen igaz hogy nincs bent szűrő es a probléma már megoldódott. Vszeg túlságosan bepiszkolódott és egy tisztító adalékkal a gázolajban kitisztult. Mostmar működik rendesen. Módosítva Január5, 2018 : Killerboy55 Link to comment Megosztás: More sharing options...
breki71 Elküldve Január21, 2018 Megoszt Elküldve Január21, 2018 Sziasztok. Egy Vectra B 2.0 DTI "boldog" tulajdonosa voltam decemberig,mikor is "meghalt" az adagolóm....csere után cirka 2-3 hete furcsa dolgok jöttek elő.... 1500-as fordulat alatt ég a Check engin lámpám majd elalszik és meleg motornál újra előjön.....2000-2500 fordulat fölé nem akar menni a fordulatszám és 110 Km/h -nál gyorsabban nem megy az autó....a fogyasztásom is drasztikusan megnőtt. A javításkor az adagolót (Turbotech,nem bontós) az ízzító relét cserélték,a résolajvezetéket is a pórlasztó csúcsok közzül egy cserélve lett, három tisztítva,illetve a 4 ízzítógyertya is cserélve lett. Esetleg valaki tudna segíteni,hogy most mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
breki71 Elküldve Január23, 2018 Megoszt Elküldve Január23, 2018 (edited) Sziasztok. Egy Vectra B 2.0 DTI "boldog" tulajdonosa voltam decemberig,mikor is "meghalt" az adagolóm....csere után cirka 2-3 hete furcsa dolgok jöttek elő.... .............................. Módosítva Január25, 2018 : forumadmin Tartalom törölve, mert-u.a volt mint az előző hozzászólásod. Üdv, admin Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsollo magyar Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Üdvözletem. Opel Vectra B CC 2.5 V6 170ps. Este problémamentesen hasznàltam az autot majd reggeli 1. inditàsnàl fura katogos Diselhagon szólalt meg a motor. Később kiderült nincs olajnyomàs! Ha kicserélem az olajpumpàt 100% hogy tovàbb tudom hasznàlni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 7 órája, Zsollo magyar írta: Üdvözletem. Opel Vectra B CC 2.5 V6 170ps. Este problémamentesen hasznàltam az autot majd reggeli 1. inditàsnàl fura katogos Diselhagon szólalt meg a motor. Később kiderült nincs olajnyomàs! Ha kicserélem az olajpumpàt 100% hogy tovàbb tudom hasznàlni? Nem biztos, az olajnyomás több mindentől is elmehet, például az olajpumpán szokott lenni egy szelep ami túl nagy nyomás miatt kinyit. Ha ez a szelep valamiért nyitva marad, ( olajsár szorult alája, eltört a rugó) akkor állandóan visszaenged. Ki kell tekerni, meg kell nézni , ki kell takarítani. Mivel pénzbe nem kerül, érdemes ezt elvégezni mielőtt bármit cserélnél. Pontosan nem tudom neked milyen, de kábé így nézhet ki maga a szelep: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janoska91 Elküldve Április24, 2018 Megoszt Elküldve Április24, 2018 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Vectra B2, z16xe. Hengerfejet levettük, de úgy állnak a dolgok, hogy az egész blokkot ki kell vennünk. Ez hogy a legegyszerűbb? Felfelé kijön? Esetleg a váltóról le lehet húzni vagy azzal együtt kell kiemelni? Aki tapasztalt a témában kérem segítsen. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sándor05 Elküldve Május4, 2018 Megoszt Elküldve Május4, 2018 Üdv tagok. A jobb oldali egymás mellett lévő gyertyák feketék. Egy napja berángatott és 1500-2000-res fordulatnál kattog valami. Főleg ha odalépek neki. Tehát a gyújtótrafó felőli két henger . A szélsőbe belenézve nedvesség látható. Veci B 1.6 16 x16 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Los_M Elküldve Május5, 2018 Megoszt Elküldve Május5, 2018 On 2018. 04. 24. at 16:35, Janoska91 írta: Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Vectra B2, z16xe. Hengerfejet levettük, de úgy állnak a dolgok, hogy az egész blokkot ki kell vennünk. Ez hogy a legegyszerűbb? Felfelé kijön? Esetleg a váltóról le lehet húzni vagy azzal együtt kell kiemelni? Aki tapasztalt a témában kérem segítsen. Előre is köszönöm. Szia! Legegyszerűbben lefelé jön le bölcsőstől-futóművestől-mindenestől. Kikötsz mindent a motortérben(ha a hengerfej le van kapva, akkor már nem sok motyó maradt), kiszeded a sallangokat majd a bölcső csavarjait kiszeded, a két tornyon lóg az egész. Lerakod az autót a kerekére, megtámogatod a bölcsőt, hogy ne tudjon eldőlni, a két anyát le a toronynál, majd leemeled a kasztnit. Innen már lehet tologatni is kellő egyensúlyérzékkel Biztos ami biztos, a motor alatt ne tartózkodjatok, míg lóg az egész, oldalról kell óvatosan kitekerni a nagy csavarokat. Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
karancs2211 Elküldve Május10, 2018 Megoszt Elküldve Május10, 2018 Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok. Egy Opel Vectra B-t néztem ki mint autót, és érdeklődni szeretnék hogy mibe különbözik a z16xe és a z16xel motorkód? Szüleimnek Opel Zafira A-juk van Z16XE motorkódú motorjuk van ami eszi az olajat. a Z16XEl eszi az olajat vagy az már valamit javítottak rajta és azért nem z16xe hanem z16xel? Köszi mindenkinek a válaszát előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május10, 2018 Megoszt Elküldve Május10, 2018 2 órája, karancs2211 írta: Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok. Egy Opel Vectra B-t néztem ki mint autót, és érdeklődni szeretnék hogy mibe különbözik a z16xe és a z16xel motorkód? Szüleimnek Opel Zafira A-juk van Z16XE motorkódú motorjuk van ami eszi az olajat. a Z16XEl eszi az olajat vagy az már valamit javítottak rajta és azért nem z16xe hanem z16xel? Köszi mindenkinek a válaszát előre is! Na itt több probléma is van: először is, olyan motorkód hogy Z16XEL, olyan nincs. Z16XE1 van, az is H Astrában. B Vectrában csak X16XEL volt, ami meg pont a hírhedten olajzabálós motor, míg a Z16XE-nél már elvileg javítottak ezen. Amúgy a két motor között a fő különbség egyrészt a javított illesztés (az X16XEL ú.n. "laza illesztésű" motor, ezért terjedt el róla hogy eszi az olajat. Ebből annyi igaz hogy a többiekhez képest valóban magasabb az olajfogyasztása, de figyelmes használattal és a bele való olajjal (10W-40, GM-LLA-025), ez kezelhető mértékű), másrészt a jobb emissziós értékek, és hogy az már elektromos gázos, míg az X16XEL még a hagyományos gázbowdennel szerelt. Amúgy a két motor köbcentire egyforma, a régebbi (X16XEL) 200-al magasabb fordulaton adja le ugyanazt a 101Le-s teljesítményét (6200-on, 6000 helyett). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bugge Elküldve Május26, 2018 Megoszt Elküldve Május26, 2018 Meg tudja valaki mondani, hogy a 2001-es Vectra B Motor: 2.2 YDTR mekkora krova kell a olajszűrő leszedőjéhez? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pifuka Elküldve November20, 2018 Megoszt Elküldve November20, 2018 Sziasztok! X20DTH-nál mi okozhatja azt a problémát, hogy álló helyzetben 1400 körüli fordulaton dadog a motor(rángat), menet közben pedig változó fordulatokon be-be szaggat?! Köszi előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bugge Elküldve November21, 2018 Megoszt Elküldve November21, 2018 Sziasztok! Van egy Y22DTR motoros kocsim, amiben az olajleeresztő részén a menete kezd szétmenni. A kérdésem arra irányul, hogy tapasztalataitok szerint érdemes azt felújítani, (új menetet vágni bele) vagy inkább cserés a dolog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Armin2015 Elküldve Február17, 2019 Megoszt Elküldve Február17, 2019 Sziasztok! X17dt isuzu 96os evjarat! Napi első indìtás: könnyen indúl de mikor beindul pöfög mintha nem járna minden henger vagy csak szimplán nem eggyenletes 2-3 perc max utánna kisimúl gyönyörűen jár ahogy kell az meg erdekes hogy beinduláskor nagy füstfelhő áramlik a kipufogóból szűrkes szìnűnek látszik melegen mar semmi szinte elsem kell forditanom a kulcsot mar beröffen szepen megyen jár a motor! Izzitó gyertyára ès porlasztóra gyanakszom adagoló kizarva mert teljesen fellett ujitva hol kezdjem?? Mi a hiba okozója?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kadett17dforever Elküldve Február19, 2019 Megoszt Elküldve Február19, 2019 On 2019. 02. 17. at 20:13, Armin2015 írta: Sziasztok! X17dt isuzu 96os evjarat! Napi első indìtás: könnyen indúl de mikor beindul pöfög mintha nem járna minden henger vagy csak szimplán nem eggyenletes 2-3 perc max utánna kisimúl gyönyörűen jár ahogy kell az meg erdekes hogy beinduláskor nagy füstfelhő áramlik a kipufogóból szűrkes szìnűnek látszik melegen mar semmi szinte elsem kell forditanom a kulcsot mar beröffen szepen megyen jár a motor! Izzitó gyertyára ès porlasztóra gyanakszom adagoló kizarva mert teljesen fellett ujitva hol kezdjem?? Mi a hiba okozója?? Vezérlés jó helyen van, vagyis inkább az előtöltés, az nagyban befolyásolja a hideginditast? Vagy lehet izzítógyertya és porlasztócsúcs is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Armin2015 Elküldve Február19, 2019 Megoszt Elküldve Február19, 2019 En izzitogyertyara gyanakszom mivel előző tulajnal 10evet volt ő azt mondta nem cserèlt gyertyát a 10 ev alatt adagolót azt felujitatta es kapott tavaly novemberben teljes vezèrles cseret vizpumpaval motor meg eddig bontatlan 560ezer km van benne, alajteknő csepeg+ szelepfedel is ereszt tömìtesek elszaltak Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ladiszlau Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 Üdv mindenkinek. SOS segítségre van szükségem . Opel vectra 2001 es 2,0 DTL 82 lovas nem indul . A hibakód P1651 can átvivö / fogadó hiba. Mi lehet ez ? adagoló ok, üzemanyag van, főtengely jeladó cseréltem, nincs ötletem. Hol keresek még ? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 7 órája, Ladiszlau írta: Üdv mindenkinek. SOS segítségre van szükségem . Opel vectra 2001 es 2,0 DTL 82 lovas nem indul . A hibakód P1651 can átvivö / fogadó hiba. Mi lehet ez ? adagoló ok, üzemanyag van, főtengely jeladó cseréltem, nincs ötletem. Hol keresek még ? Köszönöm. Mivel olvastad ki a hibakódot? Mert ha a neten rákeresel (görgess lejjebb, ott lesz az Opel is), akkor nem csak azt írja hogy CAN adatbusz hiba (amúgy szerintem a B Vectra még nem is CAN buszos), hanem azt is hogy üzemanyagpumpa vezérlő, ami nálad valószínűleg a relét jelenti. Talán így már el tudsz indulni. (azért nem indul mert nem kap gázolajat. Üzemanyag hol van, a tankban vagy a hengereknél is?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabex Elküldve Április6, 2019 Megoszt Elküldve Április6, 2019 Sziasztok, Tudna valaki ajánlani egy normális hozzáértő szerelőt egy B Vectrához Budapesten, vagy vonzáskörzetében? Fura hangja van alapjáratnál a motornak, olyna mintha varrógép lenne a motorháztető alatt, illetve szórakozik velem a légtömeg mérő érzékelő ami miatt kigyullad ugye a Check Engine és van hogy menet közben (pl. 3-ban) mintha elfogyna hirtelen az üzemanyag és belassul teljesen az autó, de nagyon hirtelen, aztán helyre jön és kb ugyanez pár pillanaton belül... Kicseréltem a légtömeg mérőt és utána most rosszabb a helyzet, mert hangosabb a cicergés és aszinkronban jár a motor alapjáraton. Érdekes, h. pl. 2000 rpm fölött semmi baja, normális a hangja is és csak ha rájön, akkor rángatózik... Vannak még futómű és szilent gondjaim is, ezért is szeretnék egy normális szerelőt aki érti magát és nem csak találgatásokból szerel, mert ilyen is volt már sajnos és el is jöttem tőle Valaki kérdezte, hogy minden rendben a hidrótőkével, de azt sem tudom, hogy mi az, iszzák v eszik... Én elektronikában utazom, a motor többi része sajna ismeretlen számomra Előre is köszönöm a tippeket és válaszaitokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Április9, 2019 Megoszt Elküldve Április9, 2019 Szerelőt nem tudok ajánlani, majd mások, de légtömegmérővel volt hasonló gondom. Időnként előjött az általad leírt eset, én is megvetten a cseredarabot, de nem cseréltem. Nálam kábelköteg gond volt, hiba esetén néha elég volt megmozgatni a csatlakozót. Aztán mikor más komolyabb gondom volt - hengerfejes - a szerelőm mutatta, a kábelköteget, porlad le róla a szigetelés, nem győzte újraszigetelgetni a szálakat a kötegben, mire minden hibakódot megszüntetett. Opel betegség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabex Elküldve Április10, 2019 Megoszt Elküldve Április10, 2019 22 órája, kocka írta: Szerelőt nem tudok ajánlani, majd mások, de légtömegmérővel volt hasonló gondom. Időnként előjött az általad leírt eset, én is megvetten a cseredarabot, de nem cseréltem. Nálam kábelköteg gond volt, hiba esetén néha elég volt megmozgatni a csatlakozót. Aztán mikor más komolyabb gondom volt - hengerfejes - a szerelőm mutatta, a kábelköteget, porlad le róla a szigetelés, nem győzte újraszigetelgetni a szálakat a kötegben, mire minden hibakódot megszüntetett. Opel betegség. Köszi a tippet Nos, sajnos a légtömegmérő hibát csak azért dobja be, mert az a legelső komolyabb érzékelő a befecskendezési folyamatot illetően és igazából nem vele van a gond, ami be is igazolódott, mert egy lelkes fiatalember aki Opelek bontásával foglalkozik és vannak bontott cuccai, na ő segített nekem. Kicseréltük 2x is a légtömegmérőt, ráadásul gyárira, de a probléma továbbra is fennáll Repedt a leömlöm és kifúj (ez okozza a varrógép effektust mint kiderült) sajnos, ami gond is lehet, mert a lambda szonda fals értékeket kap így ugyebár és vele elég sűrűn beszélget az ECU az optimális befecskendezés érdekében. Légtömegmérő csatit lecsekkoltam, minden vezetéket kimértem külön és a feszültséget is rajta ami megegyezik az akku feszültségével (a bemenet) de ugye a jel kábeleket nem tudtam, mert még nem mentem annyira bele, hogy a motorvezérlő csatinál is lecsekkoljam. Nem is tudom, hogy azt esetleg úgy tudnám-e, hogy kikapom a kesztyűtartót és belülről húzom le, vagy csak és kizárólag kívülről? Kábelköteget is lecsekkoltam, hát nagy meglepetésemre a legnagyobb rendben van minden, szerencsére ez nem az a mexikói vagy melyik gyártmány amely ennyi idő után elkezd morzsolódni. Dobok be fotókat róla, illetve egy videót ahol az OP-COM-ban látszik, hogy a légtömegmérő fesz 0,12V alapjáraton és ahogy nyomom a pedált akkor is max 3,28 kb. Ez normális? Nem 5V körül kellene legyen ott? https://drive.google.com/open?id=1oqMk8t2aYm64XhslJ9lGK5JJXZAJXmok https://drive.google.com/open?id=1ElQjChxOIrMeDdiN7sBfaGJ7v6VCaUrc https://drive.google.com/open?id=1wpM-1zSTM6e1-YtPCrokqwrFecUKnUO- https://drive.google.com/open?id=1lbot696cwhYoe9b2ZQGpDKyuOsSdwpi6 https://drive.google.com/open?id=1vIeKXwK9al1SplFgkUBQwRZyMKgtR0in Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Április11, 2019 Megoszt Elküldve Április11, 2019 Ennyire nem merültem bele annak idején, Igazad van a csettegést illetően, leömlőt hozzáértőnek lehet hegeszteni, nálam is volt repedés, meg is lett hegesztve és jó is volt utána X20XEV. Ha ilyenek a kábeleid akkor abban nem hiszem, hogy kell hibát keresni, azért ne bontsd ki az ECU-t, nálam a tiszta fém sodratok kilátszottak a kötegben. Pillangószelep előtti tömlődarab esetleg nincs kirepedve a belső hajlatban? Az is tud furcsaságokat, észrevenni alig lehet, csak ha leveszed a tömlőt Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabex Elküldve Április11, 2019 Megoszt Elküldve Április11, 2019 2 órája, kocka írta: Ennyire nem merültem bele annak idején, Igazad van a csettegést illetően, leömlőt hozzáértőnek lehet hegeszteni, nálam is volt repedés, meg is lett hegesztve és jó is volt utána X20XEV. Ha ilyenek a kábeleid akkor abban nem hiszem, hogy kell hibát keresni, azért ne bontsd ki az ECU-t, nálam a tiszta fém sodratok kilátszottak a kötegben. Pillangószelep előtti tömlődarab esetleg nincs kirepedve a belső hajlatban? Az is tud furcsaságokat, észrevenni alig lehet, csak ha leveszed a tömlőt Nem is tudtam, hogy hegeszthető, ez jó hír Hát igen, igazad van... Hiába szedném le az ECU-t, mert lehet, h semmit sem látnék... Valamelyik jeladó teszi az eszét sztem, vagy gyújtás oldalon esetleg lehet valami, vagy üzemanyagellátás vagy ki tudja.... :D Melyik tömlőre gondolsz? Amelyik bemegy a szelepfedélnél a vastagabbik vagy a vékonyabbik? Néztem a csöveket, de ilyen hajlat szinten azért nem, viszont nem rossz ötlet Most olyan verzió van, hogy lehet németből a haver apósának a Vectráját elhozom és ez marad donornak, azt meg beíratom, mert valós 130.000 km van benne Egy öregé volt aki éveken át garázsban tartotta, abszolút nem járt vele, csak állt az autó vagy 8 évet talán és úgy vette meg tőle, majd átnézette, rendbe rakatta és vagy 100.000 ha tolt bele talán. Enyém úgyis futómű szempontjából kuka elől - hátul sajnos, így legalább az is megoldódik :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Április11, 2019 Megoszt Elküldve Április11, 2019 Nem tudom milyen a motoros én azért írtam, hogy X20XEV, de erre a csőre gondolok, a fojtószelep és a légtömegérő között (az első kép) https://www.perplexer.info/omega-b/x20xev/x20xev.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabex Elküldve Április11, 2019 Megoszt Elküldve Április11, 2019 (edited) Igen, azt a csövet csekkoltam, de nem olyan részletesen, viszont holnap majd megnézem. Az a vastagabbik topran cső ami megy a hengerfejbe, az nálam a hő hatására kivékonyodott és szétrepedezett amit későre vettem észre és sztem hónapokig úgy jártam vele, épp ezért az a cső amiről írunk a szelep és légtömegmérő között tiszta olajos dzsuvás lett... A fojtószelep körben enyémben is úgy nézett ki mint a fotón, azt tegnap kitörölgettem, de ennyire nem szedtem szét, viszont lehet, hogy 7égi programnak beiktatom :D Köszi a segítséget, nagyon jó ez a link a leírással. Bocsi, X18XE az enyém. Módosítva Április11, 2019 : csabex Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts