Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv mindenkinek.
A következő problémával álok szemben. Fogyasztás megnőtt 7.2-ről 9.2-re.
Azon kívül, hogy gázadásnál gyorsulásnál elkezdett torpanni az autó (azt sem mindég) nem igazán venni észre semmit.
Ötlet valakinek?
X20XEV

Módosítva : gyuros
Link to comment
Megosztás:

Egy fontos dolog még lemaradt.  A víz melegebb mint szokott, a mutató szerint 85-88 foknál volt mindég.  Most már sokszor 95-100 és a pirosba megy..
Hűtők tiszták. Víz szint jó és nem piszkos.  Hengerfej tömítés is tavalyi.  Hengerfej felújítva. Kompresszió érték gyárilag 12-15 bár  ennek 15-15.5 bár.
Csak próbálok támpontokat írni segítségként.
Gyertyakábeleket még nem cseréltem 5 éve van nálam a gép előző tulajnál 2 évig  nem tudom mikor volt cserélve. Gyertyákat 2 vagy 3 éve cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, x16xel motorban cseréltünk szelepszár szimeringeket. Csipegette az olajat ill. kéken füstölt. Csere óta csak rosszabodott a helyzet, gázadásra folyamatosan iszonyat méretű és vastag füstöt nyom. Az olaj is jobban fogy. Szerelésnél minden jól ment,  Elring szimeringek kerültek be. Szelepvezetők állapotát annyira nem néztem, de nem kotyogott benne a szelep az tuti. Nem tudom mit ronthattam el vagy mi történhetett de ez így nem maradhat, így nem lehet használni az autót. Valahol szívja az olajat az égestérbe, de nagyon.. Valakinek van ötlete vagy járt már hasonló helyzetben? Köszönöm előre is!

Módosítva : Janoska91
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janoska91 írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, x16xel motorban cseréltünk szelepszár szimeringeket. Csipegette az olajat ill. kéken füstölt. Csere óta csak rosszabodott a helyzet, gázadásra folyamatosan iszonyat méretű és vastag füstöt nyom. Az olaj is jobban fogy. Szerelésnél minden jól ment,  Elring szimeringek kerültek be. Szelepvezetők állapotát annyira nem néztem, de nem kotyogott benne a szelep az tuti. Nem tudom mit ronthattam el vagy mi történhetett de ez így nem maradhat, így nem lehet használni az autót. Valahol szívja az olajat az égestérbe, de nagyon.. Valakinek van ötlete vagy járt már hasonló helyzetben? Köszönöm előre is!

Esetleg nem kerültek a helyükre rendesen a szimeringek és felcsúsztak a szelepszáron ? Mert ugye onnantól kezdve mintha nem is lenne. De gondolom hogy ezt megnézd ahhoz megint bontani kell. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

Esetleg nem kerültek a helyükre rendesen a szimeringek és felcsúsztak a szelepszáron ? Mert ugye onnantól kezdve mintha nem is lenne. De gondolom hogy ezt megnézd ahhoz megint bontani kell. 

Elképzelhető. Igen, amint lessz időm szét szedem újra. Jó kis meló.. 

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Janoska91 írta:

Elképzelhető. Igen, amint lessz időm szét szedem újra. Jó kis meló.. 

Hali.
Én tavaly raktam rendbe a hengerfejet. Szintén új elring szimeringekkel szelepek becsiszolásával teljes mosással meg ami kell. Összerakásnál megfelelő méretű krova fejel
koccintottam a hejükre a szimeringeket kissé beolajozva mindet. Nekem szerencsére azóta sincs ilyen gondom. Bár nekem előtte sem füstölt.
A lényeg az, hogy nekem akkor mondta egyik szerelő ismerősöm, hogy ha hengerfej felújítást csinálnak akkor egyidejűleg mindenképp cserélnek gyűrűszettet is mert a hengerfej a felújítás után már jobban megtartja a nyomást de a gyűrűk esetleges gyengeségéből adódóan viszont át engedheti az olajat. ( főtengely és hajtókar csapágyakat is cserélik ) ( én nem cseréltem ki)
A Te esetedben azért jobb lenne ha csak a szimering szórakozna!
Sok sikert hozzá.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 08. at 12:52, gyuros írta:

Hali.
Én tavaly raktam rendbe a hengerfejet. Szintén új elring szimeringekkel szelepek becsiszolásával teljes mosással meg ami kell. Összerakásnál megfelelő méretű krova fejel
koccintottam a hejükre a szimeringeket kissé beolajozva mindet. Nekem szerencsére azóta sincs ilyen gondom. Bár nekem előtte sem füstölt.
A lényeg az, hogy nekem akkor mondta egyik szerelő ismerősöm, hogy ha hengerfej felújítást csinálnak akkor egyidejűleg mindenképp cserélnek gyűrűszettet is mert a hengerfej a felújítás után már jobban megtartja a nyomást de a gyűrűk esetleges gyengeségéből adódóan viszont át engedheti az olajat. ( főtengely és hajtókar csapágyakat is cserélik ) ( én nem cseréltem ki)
A Te esetedben azért jobb lenne ha csak a szimering szórakozna!
Sok sikert hozzá.

Köszi. Azt nem írtam, de gyűrűket én is cseréltem. Kolbensmidt standard méretű gyűrűk és hajtókarcsapágyakat raktam be. És a szelepeket én is becsiszoltam. Szelepszárra toltam egy tömlőt azt meg befogtam az akksis fúróba és úgy. Utána kitisztítottam a maradék pasztát, majd ugyan úgy egy crova fejjel ütöttem be a beolajozott szimeringeket. Viszont beütéskor nem éreztem semmi ellenállást.. szinte az ujjammal a helyére nyomtam majd a biztonság kedvéért kiskalapaccsal rákoccintottam. De ezt betudtam az olajnak. Ez normális lehet? Vagy határozottan érezni kéne h ráüti az ember?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 09. at 16:22, Janoska91 írta:

Köszi. Azt nem írtam, de gyűrűket én is cseréltem. Kolbensmidt standard méretű gyűrűk és hajtókarcsapágyakat raktam be. És a szelepeket én is becsiszoltam. Szelepszárra toltam egy tömlőt azt meg befogtam az akksis fúróba és úgy. Utána kitisztítottam a maradék pasztát, majd ugyan úgy egy crova fejjel ütöttem be a beolajozott szimeringeket. Viszont beütéskor nem éreztem semmi ellenállást.. szinte az ujjammal a helyére nyomtam majd a biztonság kedvéért kiskalapaccsal rákoccintottam. De ezt betudtam az olajnak. Ez normális lehet? Vagy határozottan érezni kéne h ráüti az ember?

Hát van neki ellenállása amikor a helyére megy, de mivel ugye nem fém alkatrész fekszik fel közvetlenül a fémen, azért nem olyan határozott, és túl is lehet kalapálni. 

Link to comment
Megosztás:

Én is akksis fúróval csiszoltam a szelepeket mint te. A teljes hengerfejet többször átmostam a végén és utána jöttek a szimeringek amiknél nekem igaz nem nagy de mégis érezhető volt ahogy a helyére (pattan) a szimering.
A gyűrűcsere után össze is kell, hogy kopjon a hengerfejjel. Bár nem tudom hogy attól füstölhet-e. (elvileg talán nem)
Megfelelő méretűek lettek az új szimeringek?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

1998 X20DTH motor. Kérdésem, hogy a vákumpumpából elcsöppenő olajat hova lehet elvezetni? Mikor megvettem az autó nem volt rajta cső így fogalmam sincs róla. Volt egy gyári vákumpumpám ami eresztette az olajat. Szétbontottam és látom hogy nincs benne semmi tömítés. Nem áll össze a fejemben, hogy ha nincs benne semmi szimering akkor hogy nem ömlik az olaj belőle gyárilag újkorában. Illetve hogy kap akkor kenést a vákumszivattyú?

 

Köszi

Link to comment
Megosztás:

10 órája, nyerődti írta:

Sziasztok!

1998 X20DTH motor. Kérdésem, hogy a vákumpumpából elcsöppenő olajat hova lehet elvezetni? Mikor megvettem az autó nem volt rajta cső így fogalmam sincs róla. Volt egy gyári vákumpumpám ami eresztette az olajat. Szétbontottam és látom hogy nincs benne semmi tömítés. Nem áll össze a fejemben, hogy ha nincs benne semmi szimering akkor hogy nem ömlik az olaj belőle gyárilag újkorában. Illetve hogy kap akkor kenést a vákumszivattyú?

 

Köszi

Ha jól látom a vezérműtengely hajtja. Ott már nincs olajnyomás csak olajpára a mozgó alkatrészekről, kartergázból. A régi benzines motorokon ahol a rotoros gyujtás volt ( amit szintén a veztengely hajtott)sem volt itt soha gond a tengely O-gyűrűjével , csak elosztófej és a hengerfej közötti tömítésnél szokott szivárogni, ami itt neked a szivattyún van olyan fura piskóta alakú tömítés a képek alapján. Hogy hova vezet az a lenti cső azt passzolom. Amit találtam róla ( nem sok ) képet azon mindegyiken csak úgy magában van a cső:

2684710-20171030-IoOQ3g.jpg

Krajcsonak van Y20DTH-ja amin szemre ugyanilyen szivattyú van, kérdezd meg tőle. 

Szerk: ezen a bontott szivattyún oldalra megy egy cső:

2684719-20171030-ukw8YX.png

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 30. at 8:31, zotya975 írta:

Ha jól látom a vezérműtengely hajtja. Ott már nincs olajnyomás csak olajpára a mozgó alkatrészekről, kartergázból. A régi benzines motorokon ahol a rotoros gyujtás volt ( amit szintén a veztengely hajtott)sem volt itt soha gond a tengely O-gyűrűjével , csak elosztófej és a hengerfej közötti tömítésnél szokott szivárogni, ami itt neked a szivattyún van olyan fura piskóta alakú tömítés a képek alapján. Hogy hova vezet az a lenti cső azt passzolom. Amit találtam róla ( nem sok ) képet azon mindegyiken csak úgy magában van a cső:

2684710-20171030-IoOQ3g.jpg

Krajcsonak van Y20DTH-ja amin szemre ugyanilyen szivattyú van, kérdezd meg tőle. 

Szerk: ezen a bontott szivattyún oldalra megy egy cső:

2684719-20171030-ukw8YX.png

 

Köszi, még keresgélem hogy hova mehet az a cső.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 04. at 8:35, zotya975 írta:

Lehet, de ez könnyen kiderül, ha befogja a végét.

Tegnap vettem egyet a bontóban de ott se tudták megmondani, hogy hova menne a vége. Illetve mi tömít a tengelyen - talán a pontos illesztés.

Véleményem szerint az nem lehet vákum mert valahova "ki kell engedni" ill szivattyúzni a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, nyerődti írta:

Tegnap vettem egyet a bontóban de ott se tudták megmondani, hogy hova menne a vége. Illetve mi tömít a tengelyen - talán a pontos illesztés.

Véleményem szerint az nem lehet vákum mert valahova "ki kell engedni" ill szivattyúzni a levegőt.

Nem kell mert alap esetben a vákumszivattyú nem szív be levegőt, pontosabban nincs utánpótlás, zárt rendszerben állít elő vákumot.  A fékrásegítőt működteti elsősorban az meg egy zárt dob. Benzines motoroknál maga a motor szívása állítja elő a vákumot, de ott is baj van akkor ha van levegő utánpótlás, egy lecsúszott, kirepedt vákumcső, vagy a fékrásegítő membránjának a szakadása miatt. Ilyenkor egyenetlen az alapjárat, stb, tehát alapból nem méretezték-tervezték arra hogy ott levegő fog eltávozni. A szelepfedél alatt alapból nincs nyomás mert a felvezetett kartergázt elszívja a motor, így ott különösebb tömíteni való nincs. Olajnyomás sincs már ott max szóró olajozás a tengelytől. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 11. at 14:07, zotya975 írta:

Nem kell mert alap esetben a vákumszivattyú nem szív be levegőt, pontosabban nincs utánpótlás, zárt rendszerben állít elő vákumot.  A fékrásegítőt működteti elsősorban az meg egy zárt dob. Benzines motoroknál maga a motor szívása állítja elő a vákumot, de ott is baj van akkor ha van levegő utánpótlás, egy lecsúszott, kirepedt vákumcső, vagy a fékrásegítő membránjának a szakadása miatt. Ilyenkor egyenetlen az alapjárat, stb, tehát alapból nem méretezték-tervezték arra hogy ott levegő fog eltávozni. A szelepfedél alatt alapból nincs nyomás mert a felvezetett kartergázt elszívja a motor, így ott különösebb tömíteni való nincs. Olajnyomás sincs már ott max szóró olajozás a tengelytől. 

Közben megfejtettem a problémámat. A vákum rendszert már korábban átalakították úgy hogy a fékhez menő vákum csőről lett T-ben leágaztatva a vákum a többi rendszer számára. A vákumszivattyú alsó kis csonkján volt gyárilag a "többi" rendszer ami esetemben így már csak szabadon lóg és csepegteti az olajat a nagyvilágba.

http://vectra-club.ru/forum/app.php/url.php?sid=f3f7a1229366563584fe0e96d4728155?http://www.radikal.ru

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 perce, nyerődti írta:

Közben megfejtettem a problémámat. A vákum rendszert már korábban átalakították úgy hogy a fékhez menő vákum csőről lett T-ben leágaztatva a vákum a többi rendszer számára. A vákumszivattyú alsó kis csonkján volt gyárilag a "többi" rendszer ami esetemben így már csak szabadon lóg és csepegteti az olajat a nagyvilágba.

http://vectra-club.ru/forum/app.php/url.php?sid=f3f7a1229366563584fe0e96d4728155?http://www.radikal.ru

 

Sirály...ügyes vagy!:icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

A következő problémával kapcsolatban van e valakinek ötlete.?

Adott egy 2.0 dti, y20dth motorral szerelt, 2001-es b vectra.  Kidobta a P0400-as hibakódot (kipufogógáz visszavezetés hiba, kritikus meghibásodás). Teljesen rendszertelenül, fordulatszámtól, gyorsítástól, fékezéstől függetlenül felvillan a check engine lámpa és az autó vészüzembe áll (teljesítményvesztés elsősorban). Egy olyan eset van amit többször is produkál; álló helyzetben mikor világít a motorvisszajelző 1-esben való gyorsításkor nem változik, aztán 2-es fokozatban, gyorsításkor, 2000-2200-as fordulat környékén kialszik és megjön az ereje, ilyenkor egy rövid ideig normál üzemben megy a kocsi. Ezt kivéve semmi szabályszerűség nincs a problémában.

Egr szelep volt cserélve, vákuumpumpa kitakarítva nincs rajta sérülés, vákuumcsövek ki lettek cserélve, a 3 vákuum vezérlő szelep kitakarítva, ellenőrizve, MAP szenzor takarítva, Pillangósor szabályzószelep működik, wastegete működik nincs berohadva de a szelepek közül az összes olajos volt beleértve az egr szelepet is. A szívósor környékén elég olajos minden, még az nem lett leszedve, elvileg az is nagyon el tud koszolódni.

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

joestét szeretnék segitséget kérni van egy 97es 1,6 x16xl es opel b vectrám,olyan problémám lenne reggel be inditom el megyek kb 500métert be nyomom a kuplungot akor leáll.beinditom ujra elmegyek kb 500métert megint benyomom a kuplungot megint leáll és olyan mintha csak 3 hengeres lenne.majd pár száz méter után semi  baja.egész napjárhatok vele semit nem csinál utána.segitséget szeretnék kérni mert már nagyon sok mindent kicseréltetem  de nem találják a problémát a szerelök,semmi hibakodot nem hoz

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Üdv mindenkinek, a valaszokat koszonom elore! 
Szoval egy 2001 es Opel Vectra B 2.2 DTI CC-rol lenne szo. Regebben csak elvetve csinalta de az utobbi par napban rendszeresen elojon a problema, hogy menet kozben altalaban eroltetett menetben (emelkedonek felfele) egesz egyszeruen leall a motor. Utanna rovid probalkozas utan ujraindul de mostansag tobbszor elofordult hogy 20-30 merter utan ujra elojon a problema. van amikor eszreveszem hogy a fordulat szam elkezd leesni es meg vissza tudom hozni, ha ralepek a kuplungra es egy koverebb gazt adok. Ami ugyancsak egy uj kelletu problema az az hogy sima terepen is elkezd rangatni a motor es el-el szal az ereje, vagy  van amikor egyszeruen a piroslampanal allok es uresjaratban egy kisebb gazfroccsot adok es ugyan ugy leall a motor.

Módosítva : Killerboy55
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Killerboy55 írta:

Üdv mindenkinek, a valaszokat koszonom elore! 
Szoval egy 2001 es Opel Vectra B 2.2 DTI CC-rol lenne szo. Regebben csak elvetve csinalta de az utobbi par napban rendszeresen elojon a problema, hogy menet kozben altalaban eroltetett menetben (emelkedonek felfele) egesz egyszeruen leall a motor. Utanna rovid probalkozas utan ujraindul de mostansag tobbszor elofordult hogy 20-30 merter utan ujra elojon a problema. van amikor eszreveszem hogy a fordulat szam elkezd leesni es meg vissza tudom hozni, ha ralepek a kuplungra es egy koverebb gazt adok. Ami ugyancsak egy uj kelletu problema az az hogy sima terepen is elkezd rangatni a motor es el-el szal az ereje, vagy  van amikor egyszeruen a piroslampanal allok es uresjaratban egy kisebb gazfroccsot adok es ugyan ugy leall a motor.

Tényleg nincs bent a szűrő? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

x20dth 1998

Készen lett a hengerfej felújítása, csak most van még egy hiba. A szívósor végén van egy vákumlabda ami ki van szakadva és nem működik.

Ez a vákumlabda mit szabályoz a szívósoron? Jelenleg ki lett akasztva és teljesen nyitva vannak a szelepek.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Killerboy55 írta:

Ezt hogy erted? 

Hát...amikor zöld keretben vannak a betűk, akkor másolják ctrl-c ctrl-v -vel az üzenetet. 95%-ban gyakorikérdésekről szoktak ide átruccanni a kérdezők, és ott meg is találtam ugyanezt a leírást. Ott volt egy olyan info hogy ki van szerelve az üzemanyag szűrő az autóból. Persze ha betűre megegyező tartalom a véletlen műve akkor bocsi. 

2733382-20180104-hzag6m.png

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.