Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok

Drága Vectrámból az olajteknő elején lévő (fogalmam sincs milyen célt szolgáló) érzékelőből szivárog az olaj.

Autósboltban alvázszám alapján rákerestek, nincs is olyan az adatbázisban lévő rajzon...

282IMG_20170202_092448_tn.jpg

Nem tudom hogyan lehet kivenni, ezért most olajteknő leszerelés következik.

Ez kicsinyített kép, ezt tudtam ide beszúrni.

Itt a rendes kép: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=282IMG_20170202_092448.jpg

 

Módosítva : csillag6600
képfeltöltés
Link to comment
Megosztás:

8 órája, csillag6600 írta:

...fogalmam sincs milyen célt szolgáló érzékelő...

Fedélzeti computeres az autód? Szerintem az az olajszint érzékelő.... az autósboltnak rossz az adatbázisa! :cool:

Gyárilag tömítőpasztával van berakva, a paszta cikkszáma 90542117, ~5000Ft körül van egy 50ml-es kis tubusban. Leírhatom az új olajszint érzékelő cikkszámát is, de az árát nem akarod tudni...:-)

olajszint.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 02. at 18:40, tgabika76 írta:

Fedélzeti computeres az autód? Szerintem az az olajszint érzékelő.... az autósboltnak rossz az adatbázisa! :cool:

Gyárilag tömítőpasztával van berakva, a paszta cikkszáma 90542117, ~5000Ft körül van egy 50ml-es kis tubusban. Leírhatom az új olajszint érzékelő cikkszámát is, de az árát nem akarod tudni...:-)

olajszint.jpg

Szia, köszönöm a választ.

Megnézettem autósboltban, dinamikus olajszint érzékelő, 34ezerért odaadják - másnak, mert nekem az drága :D

Elvileg egy gumigyűrű cserével, és/vagy pasztázással orvosolható a probléma.

Bár valószínű hogy az érzékelő hibás, mert a fedélzeti számítógép párszáz kilométerenként figyelmeztet hogy ellenőrizzem az olajszintet :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok segítséget szeretnék kérni a hiba jelenség alacsony fordulaton lepadlózom a gàzpedàlt   akkor be dadog a motor és lassan felpörög és ha elér egy bizonyos fordulatot akkor pörög normálisan szerintetek mi lehet a gond? X18XE1 vezérlés csere volt kuplung és olaj stb szűrők és gyertya 

Módosítva : Xman
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem jó helyre fordulok a problémámmal. Néhány napja megvetem életem első Opelét, pontosabban egy B Vectrát. Úgy gondoltam nem árthat ellenőrízni a váltó kenőolaj mennyiségét, de nem találom az ellenörzőnyílást rajta, segítnétek hol lehet? :( A motor Z18XE 125LE de a váltón  nem tudom hol lehet a típus szám.

Link to comment
Megosztás:

57 minutes ago, gergogriff said:

Sziasztok! Remélem jó helyre fordulok a problémámmal. Néhány napja megvetem életem első Opelét, pontosabban egy B Vectrát. Úgy gondoltam nem árthat ellenőrízni a váltó kenőolaj mennyiségét, de nem találom az ellenörzőnyílást rajta, segítnétek hol lehet? :( A motor Z18XE 125LE de a váltón  nem tudom hol lehet a típus szám.

Jobb oldali féltengely kihajtásnál van a nívócsavar.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, eléggé el. Aknáról, csáposról lehet elérni, vagy ha fel van emelve az autó eleje, és alábújsz :) Én jobb híjján utóbbi módon oldottam meg a váltóolaj cseréjét. Ha a gyári olaj van benne, és a szint is megfelelő, akkor semmiképpen nem érdemes cserélni, mert jobb nem lesz tőle a váltó.  

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Lehet mechanikusra átalakítani, de az komolyabb átalakítást igényelő művelet. 

Keresd fel a gödöllői adagoló szervizt, ők csináltak ilyet.

Ha szervizzel csináltatod, nem biztos, hogy megéri az átalakítás. Ha magadnak csinálod, akkor esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Belefutottam egy elég kellemetlen hibába. Üzemanyag szűrőt cseréltem, és nem töltöttem fel az új filtert gázolajjal indítás előtt. 10mp-ig járt a motor, majd leállt. Azóta indítóztam 30szor legalább, de nem kapja el sajnos.

A kérdésem az lenne, hogy be lehet e tolni az autót?

2.0 DTi Vectra B2 16V 2000-es évjáratú

X20DTh

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, th3pilotF said:

Sziasztok!

Belefutottam egy elég kellemetlen hibába. Üzemanyag szűrőt cseréltem, és nem töltöttem fel az új filtert gázolajjal indítás előtt. 10mp-ig járt a motor, majd leállt. Azóta indítóztam 30szor legalább, de nem kapja el sajnos.

A kérdésem az lenne, hogy be lehet e tolni az autót?

2.0 DTi Vectra B2 16V 2000-es évjáratú

X20DTh

 

Köszönöm

Szia!

Betolni be lehet, 1 nem hiszem, hogy kárt tenne a katalizátorban. Lehet, hogy sületlenséget írok, de miért nem szeded szét újra és töltöd fel a szűrőt gázolajjal?

Link to comment
Megosztás:

51 perce, Bugge írta:

Szia!

Betolni be lehet, 1 nem hiszem, hogy kárt tenne a katalizátorban. Lehet, hogy sületlenséget írok, de miért nem szeded szét újra és töltöd fel a szűrőt gázolajjal?

A szűrő már tele van gázolajjal, szerintem az adagolóban van már levegő, mivel csere után egy 10mp-et ment a  motor. 

Módosítva : th3pilotF
Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎03‎.‎23‎. at 9:01 PM, th3pilotF said:

Nem jobb. De 30 indítózás után kezdett meghalni az akksi. Behúztuk egy cimbivel. Minden ok.

Szerencséd van, mert a betolással ebben az esetben ki lehet nyírni az adagolót. Kenés nélkül marad ilyenkor.

Miért nem indul el a motor? A nagynyomású csövekben levegő marad, ami összenyomható, ezért nem épül fel a nyitó nyomás.

A megoldás: légtelenítés után le kell lazítani a porlasztókra menő gázolaj csövet, úgy indítózni pár másodpercig. Utánna szorítani a hollandikat, és jó lesz a motor.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Nem tudom hova tenni a következőt. Bemelegszik a motor, nincs vele semmi gond. De néha alapjáraton sokkal hangosabb lesz. Leállok, elintézem a dolgom  és megyek tovább akkor már nincs kemény dízel hangja ha megállok a lámpánál. Egr tud ilyen hibát okozni, hogy nem zár le normálisan és hangosabbnak hallatszik e miatt a motor? De gondolom akkor meg hibakódot kellene dobnia... Nincs ötletem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

8 órája, nyerődti írta:

Sziasztok!

Nem tudom hova tenni a következőt. Bemelegszik a motor, nincs vele semmi gond. De néha alapjáraton sokkal hangosabb lesz. Leállok, elintézem a dolgom  és megyek tovább akkor már nincs kemény dízel hangja ha megállok a lámpánál. Egr tud ilyen hibát okozni, hogy nem zár le normálisan és hangosabbnak hallatszik e miatt a motor? De gondolom akkor meg hibakódot kellene dobnia... Nincs ötletem.

Köszi

Egr nem hiszem, ( az csak a kipufogógáz egy részét vezeti vissza)  nem a tőkék kelepelnek? A szelepfedél alatt mintha harkályok laknának? 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 12. at 17:44, zotya975 írta:

Egr nem hiszem, ( az csak a kipufogógáz egy részét vezeti vissza)  nem a tőkék kelepelnek? A szelepfedél alatt mintha harkályok laknának? 

Pont az a furcsa, hogy nem kopogós hang hanem mély morajló hang. Szinte olyan, mintha a kipufogó lenne lyukas kb.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv mindenki! Ujdonsult vectra tulajdonos lennek. Adott egy 98 as vectra 2,0 disel x20dtl motorral! Problemak: - a motor alapjarata 3 ezer fole nem megy. Reggelente elso inditas nagyon hosszas. Menet kozbe pl piros lampanal egyszer csak fel villan a motor hiba, akkor csiga tempoba gyorsul, ahogy elalszik eletre kel. 

- huto ventilator nem indul es a motor varosba ha el eri a 92 fokot meg all. Persze az adagolot is locsolni kel kiss vizzel hogy ujra induljon! Kernek egy par tippet hogy hol keressem a hibat. Magam szeretnem csinalgatni. (nem nagyon bizok az autoszerelokbe) ja es nem olaj magnas az apam!  Valaszokat nagyon szepen koszonom!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Ez elég összetett hibának tűnik. Én javaslom azért, egy diagnosztikára adj ki pénzt. 

On 2017. 07. 20. at 7:30, Vjoska írta:

Problemak: - a motor alapjarata 3 ezer fole nem megy. Reggelente elso inditas nagyon hosszas. Menet kozbe pl piros lampanal egyszer csak fel villan a motor hiba, akkor csiga tempoba gyorsul, ahogy elalszik eletre kel.

Ötletelni nehéz. Levegős lehet pl résolajcsövek.. rosszabb esetben adagoló elektronika haldoklik.  Az EGR is tisztítsd ki vagy jobb lenne kiiktatni. 

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.