Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv.
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy fémes kopogós hangja van a motornak főként hidegen (mintha diesel lenne)
Egyébként X20XEV
Illetve ki milyen motor olajat ajánlana kinek mi vált be? 221000km van benne. Műszakin mindég megfelelt pöccre indul végnyomása 15 bár.
Attól tartok csapágyas/lesz.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, gyuros írta:

Üdv.
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy fémes kopogós hangja van a motornak főként hidegen (mintha diesel lenne)
Egyébként X20XEV
Illetve ki milyen motor olajat ajánlana kinek mi vált be? 221000km van benne. Műszakin mindég megfelelt pöccre indul végnyomása 15 bár.
Attól tartok csapágyas/lesz.

Szerintem hidrotőke lesz. A csapágy az tartós mély morgás-szerű hang, de egy olajnyomás méréssel kizárható. Üzemmelegen, alapjáraton minimum 1.5bar-nak kell lennie kb. 1bar alatt lehet nekiugrani a csapágysor cserének, kis szerencsével a főtengelyt nem kellesz köszörülni/cserélni. A műszerfalon a lámpa 0.5bar körül jelez, de akkor már késő...

Link to comment
Megosztás:

Üdv.
Köszi a választ.
Hidrotőke 3 hónapja lett cserélve az összes INA gyártmányra illetve át lett mosva a hengerfej kapott új szimeringeket és szelepbesziszolást.
Még annyit hogy a motor allyátol hallani a hangokat az utastérből meg olyan mintha traktor hangja lenne amikor gyorsítok. Nehéz leírni. Tudom hogy vezetheti a hangot sokfelé a motor.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, gyuros írta:

Üdv.
Köszi a választ.
Hidrotőke 3 hónapja lett cserélve az összes INA gyártmányra illetve át lett mosva a hengerfej kapott új szimeringeket és szelepbesziszolást.
Még annyit hogy a motor allyátol hallani a hangokat az utastérből meg olyan mintha traktor hangja lenne amikor gyorsítok. Nehéz leírni. Tudom hogy vezetheti a hangot sokfelé a motor.

Nem lehet hogy a leömlőnél kifúj valahol? Illetve a dob előtt bárhol. Nekem pont ugyan ez van, de tudom hogy a kati után kifúj egy kicsit. Nem alszik el késve az olajnyomás lámpa a napi első indításnál (erősebb csattogó hang kiséretében)? Én megméretném az olajnyomást amíg nem késő...

Link to comment
Megosztás:

Már többször átnéztem a leömlőt és a rendszert. Nincs szivárgás.
Továbbra is időnként a motor aljától hallani a kopogós fémes hangot.
Első indításnál hidegen beindítva a motort szintén pöccre indul és azonnal elalszik a lámpa.
A könyv szerint az üzem meleg motor olajnyomása  0.3 bár alá nem eshet le. 80 fok feletti olajhőmérsékleten a normál érték kb 1.5 bár. Még nem sikerült eljutnom nyomást méretni.
Ki milyen motorolajat ajánlana bele? X20XEV 97-es valós 221000km van benne. Műszakin is szép értékeket produkál.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, gyuros írta:

Már többször átnéztem a leömlőt és a rendszert. Nincs szivárgás.
Továbbra is időnként a motor aljától hallani a kopogós fémes hangot.
Első indításnál hidegen beindítva a motort szintén pöccre indul és azonnal elalszik a lámpa.
A könyv szerint az üzem meleg motor olajnyomása  0.3 bár alá nem eshet le. 80 fok feletti olajhőmérsékleten a normál érték kb 1.5 bár. Még nem sikerült eljutnom nyomást méretni.
Ki milyen motorolajat ajánlana bele? X20XEV 97-es valós 221000km van benne. Műszakin is szép értékeket produkál.

Valami jóféle 5w30 vagy 5w40 (pl valvoline, mobil stb kivéve castrol)

Olajnyomás ha már 0.3bár környékére megy a csapágyaknak már tuti vége. Se az emissziós értékekbe sem az indulásba nem jelent semmit, ha csapágyas. Egyszerűen egyszercsak elszáll az olajnyomás és a hajtókar vagy megszorul a motor. De szerintem nem ez lesz a baj ott.

Link to comment
Megosztás:

Én már cseréltem. A delknit kell levenni alul. 10-12 csavart tartja. Ott jön le az olaj. De ha a szint rendben van, és jó olaj volt benne, akkor felesleges cserélni. Attól jobb nem lesz, ha esetleg azért fontolgatod a váltóolaj cserét mert valami gondod van a váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Hát ettől tartottam, hogy azt kell leszedni.
Az az igazság, hogy 4 éve van nálam én nem cseréltem még és azt sem tudom hogy cseréltek-e már.
Nehéz sebességbe rakni 1-es és rükvercbe főleg így hidegben és ahogy melegszik úgy könnyebb. Lehet túl dermedt az olaj. Volt már komplett kuplung szettcsere nyáron de mégsem jó. Az érdekes az az hogy van mikor tökéletes még hidegben is. Olcsóbb megoldásként gondoltam az olaj cseréjére a drágább ha szarakszik a váltó. A könyv által írt váltó és váltókar beállítását már csináltam többször és persze légtelenítettem is. Szóval ez miatt gondoltam az olaj cseréjére.
Am köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Mondom, azt nemtudom megállapítani, hogy a váltódban az a speciális piros váltóolaj van-e, amivel kijött a gyárból, vagy más.
De ha az, ami mellesleg a váltó konstrukciójának is köszönhetően élettartam feltöltésű, az nem használódik el, ezért nem kell cserélni.
Egyébként ha mégis a csere mellett döntesz, akkor GM 1940182-es cikkszámú 75W-80 piros váltóolaj kell a váltóba. 1 liter ára olyan 3300-3500 Ft. 1,5 liter megy bele a váltóba, ha a dekni leszerelésével engeded le (1,8 litert ír a katalógus, gondolom annyi csak akkor megy bele, ha a váltó teljesen szét van szedve és ki van ürítve belőle az olaj)

Hogy légtelenítetted a váltókart, ezt elárulnád? Hátha tanulunk belőle :)

 

Link to comment
Megosztás:

1 minute ago, Adam1 said:

Mondom, azt nemtudom megállapítani, hogy a váltódban az a speciális piros váltóolaj van-e, amivel kijött a gyárból, vagy más.
De ha az, ami mellesleg a váltó konstrukciójának is köszönhetően élettartam feltöltésű, az nem használódik el, ezért nem kell cserélni.
Egyébként ha mégis a csere mellett döntesz, akkor GM 1940182-es cikkszámú 75W-80 piros váltóolaj kell a váltóba. 1 liter ára olyan 3300-3500 Ft. 1,5 liter megy bele a váltóba, ha a dekni leszerelésével engeded le (1,8 litert ír a katalógus, gondolom annyi csak akkor megy bele, ha a váltó teljesen szét van szedve és ki van ürítve belőle az olaj)

Hogy légtelenítetted a váltókart, ezt elárulnád? Hátha tanulunk belőle :)

 

 

Link to comment
Megosztás:

Nem a váltókart légtelenítettem hanem a kuplungot a szett cseréjekor. Ami miatt elvileg nem lehet nehéz a sebességbe rakása. Persze ha nem egyből hűjének nézzük ugye a másikat akkor egyértelmű ;) És nem kell ilyen megjegyzéseket írni mert ugye az ember segítségért jön fel erre az oldalra. ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Csak próbálok ötletek gyűjteni. X20DTH 1998. Ezekben a hidegekben nehezen indul be az autó, illetve izzítás után indul de nagyon remeg az egész motor. Majd szét rázza az autót mikzözben nagyon füstöl. Jár minden henger de kicsit dadogósan. Eltelik egy perc és a füst szépen elmarad. Utána semmi gond nincs, csak zavar hogy nem látni a füsttől. Sokkal traktorosabb a hangja is mint régen (persze az autó sem fiatal már)

Volt adagoló, porlasztó is javítva korábban. Esetleg mégis becsöppen hidegen a gázolaj? Vagy szelep hibák miatt motorolaj kerül be? 250e van az autóban, de biztosan több már.

Erre keresek tippet, ötletet.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy az autómból(Vectra B 1.7td) járó motornál és leállítás után pár percig, csöpög a gázolaj valahonnan az adagoló környékéről, pontosan sajnos nem látni hogy honnan. álló helyzetben nem csöpög, járó motornál hidegen 3másodpercenként egy csepp, meleg motornál 15 másodpervenként egy csepp.
Esetleg van köztetek olyan aki találkozott már hasonló problémával? Jó lenne tudni hogy mire számíthatok...

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, davidvida said:

Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy az autómból(Vectra B 1.7td) járó motornál és leállítás után pár percig, csöpög a gázolaj valahonnan az adagoló környékéről, pontosan sajnos nem látni hogy honnan. álló helyzetben nem csöpög, járó motornál hidegen 3másodpercenként egy csepp, meleg motornál 15 másodpervenként egy csepp.
Esetleg van köztetek olyan aki találkozott már hasonló problémával? Jó lenne tudni hogy mire számíthatok...

Előre is köszönöm a válaszokat!

Okosabbat nem tudok mondani, mint azt, hogy meg kell nézni, honnan csepeg a gázolaj. Csepeghez az adagolóról és a résolaj visszavezetőtől is.

A 3-as heger porlasztóról van visszavezetve a résolajcső az adagolóra egy gumi csővel, esetleg az lehet,  

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 08. at 21:48, Adam1 írta:

Okosabbat nem tudok mondani, mint azt, hogy meg kell nézni, honnan csepeg a gázolaj. Csepeghez az adagolóról és a résolaj visszavezetőtől is.

A 3-as heger porlasztóról van visszavezetve a résolajcső az adagolóra egy gumi csővel, esetleg az lehet,  

Köszi szépen! a hétvégén megnézem aknán. Lehet h az a gumi cső nem szerette a -18fokot....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

 

Vectra B 2.2DTI autónál tapasztalta valaki azt a hibát, hogy menet közben egyszer csak bevillan a hiba visszajelző sárga lámpa és a motor leáll. Utána azonnal indítható, könnyen indul, semmi hiba, gyönyörű alapjárat. Van hogy 300km-ig nem jön elő megint, van hogy újra előjön pár km után. Néha a motor sem áll meg, csak sárga lámpa, olyankor rálépek a gázpedálra és megy tovább egy kisebb megtorpanás után. Valakinek van ötlete mitől lehet? Amúgy nagyon szépen ketyereg, nagyon jó hangja van neki, semmit nem kormol, nem hangos, nem kopog, kevés km.

Segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Vector írta:

Sziasztok!

 

Vectra B 2.2DTI autónál tapasztalta valaki azt a hibát, hogy menet közben egyszer csak bevillan a hiba visszajelző sárga lámpa és a motor leáll. Utána azonnal indítható, könnyen indul, semmi hiba, gyönyörű alapjárat. Van hogy 300km-ig nem jön elő megint, van hogy újra előjön pár km után. Néha a motor sem áll meg, csak sárga lámpa, olyankor rálépek a gázpedálra és megy tovább egy kisebb megtorpanás után. Valakinek van ötlete mitől lehet? Amúgy nagyon szépen ketyereg, nagyon jó hangja van neki, semmit nem kormol, nem hangos, nem kopog, kevés km.

Segítséget előre is köszönöm.

Ha hibalámpa van akkor eltárolt hibakód is. Ki kell olvastatni és akkor közelebb kerülsz a megoldáshoz. Sok lehetőség van addíg felesleges találgatni. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ha hibalámpa van akkor eltárolt hibakód is. Ki kell olvastatni és akkor közelebb kerülsz a megoldáshoz. Sok lehetőség van addíg felesleges találgatni. 

Kösz a tippet, a következők az eredmények:

 

P1335 Befecskendező szivattyú

P1631 Befecskendező szivattyú

P0725 Motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működés

P1590 Motor üzemjel

 

Ezeket a hibákat hozza, és aztán egy pillanat alatt eltűnik és úgy működik az autó mint az álom.  Adagoló elektronika most volt nemrégiben javítva, ezért gondolom hogy ezeket a hibákat csak valami szenzor vagy valami apróbb dolog okozhatja, hiszen ha adagolós lenne megint akkor nem is indulna. Vagy tévedek?

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Vector írta:

Kösz a tippet, a következők az eredmények:

 

P1335 Befecskendező szivattyú

P1631 Befecskendező szivattyú

P0725 Motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működés

P1590 Motor üzemjel

 

Ezeket a hibákat hozza, és aztán egy pillanat alatt eltűnik és úgy működik az autó mint az álom.  Adagoló elektronika most volt nemrégiben javítva, ezért gondolom hogy ezeket a hibákat csak valami szenzor vagy valami apróbb dolog okozhatja, hiszen ha adagolós lenne megint akkor nem is indulna. Vagy tévedek?

 

Hát igazából nekem addíg terjedt a tudományom a diesellel kapcsolatban hogy azt írtam ki kell olvasni a hibatárolót.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 22. at 14:22, zotya975 írta:

Hát igazából nekem addíg terjedt a tudományom a diesellel kapcsolatban hogy azt írtam ki kell olvasni a hibatárolót.

A főtengely jeladó csatlakozóját kellett kitakarítani mert belefolyt valami mocsok. Azóta hibátlan. Gondoltam megosztom veletek.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.