Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem használod túl sokat rövid távokon?

Ha sokat használod hidegen, akkor a motorban képződő pára lecsapódik és belekerül a motorba, gyakran fura habot képezve a motorolajjal. Ha hosszabb távon (>30km) ez eltűnik és az olajszint is visszaáll normálisra, akkor ez nem probléma.

Szia!

De lehetséges, hogy ez lehet a baj van olyan nap amikor csak melózni megyek vele 36 km oda-vissza. Az olaj maga tiszta de pl tegnap néztem meg és egyáltalán nem volt feljebb. Köszi a segítséget így már tudom mitől lehet néha.

Módosítva : krisztian880212
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek az mit jelenthet ha a nívópálcán egy kicsit feljebb jön az olaj 98-as vectra b dti-nél? Amúgy semmi tüneti jele használatnál és az olajszint is optimális.

Előre is köszi a válaszokat.

nem vizesedik az olaj? nem habos az olajbeöntő? nincs gázolaj szaga az olajnak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még csak ma regisztráltam , de nagyon remélem hogy tudtok segíteni vagy legalább tippet adni.

Van egy 2001-es Opel Vectra B 2.0 DIT Y20DTH motorkódú szépségem és az lenne a problémám, hogy tapasztalataim szerint nagy melegben persze lehet hogy a melegnek köze nincs hozzá azt csinálja a fordulatszám mutatóm hogy leesik nullára és ott marad vagy ugrál nulla és 1500-ös fordulatszám között. E közben az autó tartja a sebességet ha gyorsítanék akkor már nem gyorsul akárhogy nyomom a gázt és amikor megállok vele akkor lüktetve jár a motor és pár másodperc múlva lefullad. Pihentetés után pöcc-röff indul és mintha mi se történt volna megyek tovább és teljesen lutri hogy 5 km után vagy 100 km után csinálja. Mi lehet a baj???

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Még csak ma regisztráltam , de nagyon remélem hogy tudtok segíteni vagy legalább tippet adni.

Van egy 2001-es Opel Vectra B 2.0 DIT Y20DTH motorkódú szépségem és az lenne a problémám, hogy tapasztalataim szerint nagy melegben persze lehet hogy a melegnek köze nincs hozzá azt csinálja a fordulatszám mutatóm hogy leesik nullára és ott marad vagy ugrál nulla és 1500-ös fordulatszám között. E közben az autó tartja a sebességet ha gyorsítanék akkor már nem gyorsul akárhogy nyomom a gázt és amikor megállok vele akkor lüktetve jár a motor és pár másodperc múlva lefullad. Pihentetés után pöcc-röff indul és mintha mi se történt volna megyek tovább és teljesen lutri hogy 5 km után vagy 100 km után csinálja. Mi lehet a baj???

Szia !

Nálam akkor volt ilyen amikor rosszalkodott a holtpontjeladó. A blokk elejében van és a vezetéke a szívócsonk jobb oldalán (szembe állva a motorral) van csatlakoztatva a bábelköteghez csatlakozón keresztül. El volt a kábele porladva, Innen kap a fordulatszámmérő is jelet.

https://alkatreszek.hu/fordulatszam_jelado_opel_automega_1/seno395_i

Üdv, Atti

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia !

Nálam akkor volt ilyen amikor rosszalkodott a holtpontjeladó. A blokk elejében van és a vezetéke a szívócsonk jobb oldalán (szembe állva a motorral) van csatlakoztatva a bábelköteghez csatlakozón keresztül. El volt a kábele porladva, Innen kap a fordulatszámmérő is jelet.

https://alkatreszek.hu/fordulatszam_jelado_opel_automega_1/seno395_i

Üdv, Atti

Szia!

Köszi a választ, de közben megoldódott és igen ez volt a probléma amit írtál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Új vagyok még itt. Most szeretnék venni egy b vectrat. Az 1.7td isuzu motorral szereltre gondoltam, azokról szinte csak jot hallottam. Olyan kérdésem lenne hogy raktak e ezekbe más gyártmányú(opel) 1.7td-t, vagy csak ezt a bizonyos japán motort, és ha volt másik akkor külsőre meg lehet-e valahogy külömböztetni a kettőt ránézésre vagy ilyesmi? Szivesen vennémhaesetleg leirnátok ezzel a tipussal valo tapasztalataitokat, és hogy mire figyeljek, mit nézzek meg mindenképp mielöttmegvenném! Előre is köszönöm a választ! :)

Link to comment
Megosztás:

Csak egyféle 1,7 TD motorral szerelték a B Vectrákat, hát sok szerencsét a kereséshez, mert nem sok eladó van belőle.

Köszi a választ!

Most akad belőle bőven, pár darab külföldi, jópár magyar papiros :) hálisten lehet válogatni :)

Esetleg ha valaki leirná a tapasztalatait, mire figyeljek vásárláskor, megköszönném.

Módosítva : davidvida
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A minap jottem fel Pestre, es a szokasosnal nagyobb viz uzemi homersekletet jelzett a mutatom. Mivel a Vectra elott egy F Astram volt, igy nem estem panikba a kozel 100 fokos vizhomerseklet mellett. Kb 33-34 celsius volt a kulso homerseklet, a motorba juto (intake) levego hofok 40 celsius (ECU loggerrel neztem) klima hasznalat es 130 km/h mellett. Szerintetek a majdnem 100 fokos homerseklet normalis ennel a konstrukcional is? Hibajelzest nem kaptam egyszer sem, a vizem nem forrt fel.

Koszonom szepen elore is a valaszotokat.

Adam

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A minap jottem fel Pestre, es a szokasosnal nagyobb viz uzemi homersekletet jelzett a mutatom. Mivel a Vectra elott egy F Astram volt, igy nem estem panikba a kozel 100 fokos vizhomerseklet mellett. Kb 33-34 celsius volt a kulso homerseklet, a motorba juto (intake) levego hofok 40 celsius (ECU loggerrel neztem) klima hasznalat es 130 km/h mellett. Szerintetek a majdnem 100 fokos homerseklet normalis ennel a konstrukcional is? Hibajelzest nem kaptam egyszer sem, a vizem nem forrt fel.

Koszonom szepen elore is a valaszotokat.

Adam

Szevasz

Mivel zárt tendszerű a hűtő és hűtő folyadék van benne így nyomás alatt 120 fok körül forr fel.

Azért nem teszel kárt ha kivereted a hűtőt. A klímahűtő és a hűtő közt eltőmődhet a bogaraktól, szöszöktől.

Link to comment
Megosztás:

Szevasz

Mivel zárt tendszerű a hűtő és hűtő folyadék van benne így nyomás alatt 120 fok körül forr fel.

Azért nem teszel kárt ha kivereted a hűtőt. A klímahűtő és a hűtő közt eltőmődhet a bogaraktól, szöszöktől.

Az a baj, hogy az elölről való leveretéssel sokat nem ér el. Azok a bogarak, apró kavicsok elölről beszorultak a klímahűtő lamellái közé, azokat elölről kiveretni nem lehet. Csak még jobban beszorulnak a lamellák közé. hátulról lehetne kiveretni magasnyomású mosóval, csak ugye ehhez le kell venni a klímahűtőt, meg a hűtőt is. Most nem mondom azt, hogy ezt kellene tenni, de ez az igazi megoldás. Sok szart még így sem lehet kiimádkozni a lamellák közé, mert annyira be vannak oda gyúgyulva.

Csak egy tapasztalat: Most voltam Horvátországban, és két éve szintén. Mindkét alkalommal 40 fok volt. 2 éve a Zadar környéki hosszú emelkedőn felfelé mentem kb 110-el, felforrt szinte a víz, elérte a 120 fokot is, az emelkedő közepén ki kellett kapcsolnom a klímát, és visszavenni a gázból. Most, hogy ugyanarra a szakaszra értem, tartottam tőle, hogy ugyanez lesz, néztem folyamatosan a hőfokmérőt, közben ment a klíma. Mentem vagy 120-al, az emelkedő közepéig 95 fokig kúszott fel a mutató. Közben kezdett elfogyni az erő, úgyhogy kinyomtam a klímát, de padlógázon mentem tovább. Az emelkedő tetején ránéztem a hőfok mutatóra, és 95 foknál nem ment feljebb.

A különbség a két eset közt a komplett hűtőrendszer volt, tavasszal egy vadbaleset miatt gyári új hűtő került a kocsiba, és egy bontott klímahűtő, ami beszerelés előtt hátulról alaposan ki lett mosatva magasnyomású mosóval, brigécollal. Szóval ennyit jelent, hogyha a hűtőrendszer tiszta, és nem szennyezett.

Ha nem volt a kocsin még sohasem cserélve a hűtő, akkor egy adandó alkalommal, amikor mondjuk újra kell tölteni a klímát, érdemes leszedni a klímahűtőt, és a vízhűtőt is, és kívül-belül alaposan kitisztítani őket. A klímahűtőt értelem szerűen csak kívülről, ügyelve, hogy ne jusson bele víz! Ha valakinek ebben a kánikulában autópálya tempó és/vagy klíma használat közben hűtési gondjai vannak, de máskor amúgy nem melegszik a kocsi rendellenesen, akkor érdemes legondolkodni a leírtakon.

Link to comment
Megosztás:

Egy masik tippet amit adnek a hutesel kapcsolatosan, a termosztat allapotat is jo le csekolni . Itt a nyitatasal kapcsolatosan ertem, mert 95 fokon a hatso kicsi "tanyer " resze a kicsi jaratot zarja le a hengerfejbe es kenyszeriti a hutofolyadek atfolyasat a huton keresztul . Volt ra mar esetem ,hogy nem nyitot eleget es a vegeredmeny ugyan az melegszik a motor.

Link to comment
Megosztás:

Egy masik tippet amit adnek a hutesel kapcsolatosan, a termosztat allapotat is jo le csekolni . Itt a nyitatasal kapcsolatosan ertem, mert 95 fokon a hatso kicsi "tanyer " resze a kicsi jaratot zarja le a hengerfejbe es kenyszeriti a hutofolyadek atfolyasat a huton keresztul . Volt ra mar esetem ,hogy nem nyitot eleget es a vegeredmeny ugyan az melegszik a motor.

Ez még rosszabb, mert ebben az esetben csak a motorban lévő víz meleg, a hűtőben lévő víz hideg, és a hűtőventilátorok nem fognak kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Ez még rosszabb, mert ebben az esetben csak a motorban lévő víz meleg, a hűtőben lévő víz hideg, és a hűtőventilátorok nem fognak kapcsolni.

Vagy nem irtam le ertelmesen a dolgokat vagy te nem erteted meg. Ha megnezzel egy Y20DTH motornak a hengerfejet akkor a termosztatnal lathatod ,hogy van egy kicsi jarat amit nyitva tart pont azert ,hogy a viz gyorsabban melegedjen . Elerve a 95 fokot a hutofolyadek, a termosztat nyit es a forro viz a hutobe jut . Persze a kicsi jaratot lezarva hogy mar ne a hengerfejbe forgasa a vizet hanem a huton keresztul.

PS. "mert ebben az esetben csak a motorban lévő víz meleg, a hűtőben lévő víz hideg, és a hűtőventilátorok nem fognak kapcsolni. " -ezt az Ecu vezerli es ket lepcso van az infokat a hoerzekelorol vesszi ami szinten a termosztat elot van a hengerfejbe es nem a hűtőn.

A masodik eset mikor szinten nem nyit eleget a termosztat, es mivel kevesebb az atfolyas a termosztaton keresztul , magasabb fordulaton a motor melegszik.

Link to comment
Megosztás:

Ez a dolog engem is foglalkoztat. A tél folyamán nem ment följebb a hőmérséklet 82 foknál és fogyott a víz. Termosztát cserélve (Febi/Bilstein) rendszer átmosva, szivárgás megszüntetve. A mostani kánikulában a vizem felmegy Pesten 100 alá... Persze klímázok is. Kijöttem M0-ra, 1percre fűtés ráteker, majd beállt 90-re. Persze venti ezerrel ment. Adalék: ősszel vettem, előtte törve volt, hűtőket cserélték.

Link to comment
Megosztás:

Szerimtem nem kell félni ezektől a melegedésektől. A termosztát 92-nél kezd nyitni és 107-nél nyit ki teljesen!

Sikerült szereznem 87-102-est (valami Daewo) betétet. Így kicsit lejjebb van a hőmérsékletem. Még érdekes, hogy a hűtőn alig van szabad felület amin a közvetlen menetszél át tud haladni: http://www.jofogas.hu/fejer/Opel_vectra_B_2_0_DTI_huto_27609344.htm

Nem reklámnak szántam a linket.

Link to comment
Megosztás:

Szerimtem nem kell félni ezektől a melegedésektől. A termosztát 92-nél kezd nyitni és 107-nél nyit ki teljesen!

Sikerült szereznem 87-102-est (valami Daewo) betétet. Így kicsit lejjebb van a hőmérsékletem. Még érdekes, hogy a hűtőn alig van szabad felület amin a közvetlen menetszél át tud haladni: http://www.jofogas.hu/fejer/Opel_vectra_B_2_0_DTI_huto_27609344.htm

Nem reklámnak szántam a linket.

Az Isuzu motoros példányokban még egy ventilátor van, ami a képen lévő szabad területet is eltakarja :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu motoros példányokban még egy ventilátor van, ami a képen lévő szabad területet is eltakarja :)

És akkor csodálkozunk, hogy melegednek ?

Amúgy a hőfok kijelzés a műszerfalon nem pontos (lehet csak nálam).

A hengerfejen 2db jeladó van. Az egyik a műszerfal hőfok jeladója ( ez csak kb. lehet pontos), a másik pedig az ECU-nak ad infót. A kettő nincs szinkronba. A hűtőn található ventilátor gomba se éppen alacsony hőmérsékleten kapcsol be (98-103-108).

A termosztát cserén kívűl a bekapcsolási hőmérsékleteket is módosítottam (mikrokontrollerrel 95-100-105).

Nálam még a ventilátor lassú fokozatához (előtét ellenállás) tartozó ellenállások közül a 3 db-ból 2 hibás volt, ezékt amikor lassabb fokozaton működtek volna akkor nem mentek.

Fokozatok:

  1. két venti sorbakapcsolva (kb. 25%-on) üzemelnek.
  2. két venti az előtéteken keresztűl (kb. 50%-on) üzemelnek, ha nem jó az előtét akkor nem megy a hozzátartozó venti
  3. mindkét venti 100%-on megy

A harmadik előtét a klíma nyomáskapcsoló gombája által vezérelt 2. fokozat talán 40% lehet (a klímagomba is 3 fokozatban kapcsol, ebből 2 megegyezik a hőfokkapcsolóval).

Link to comment
Megosztás:

És akkor csodálkozunk, hogy melegednek ?

Amúgy a hőfok kijelzés a műszerfalon nem pontos (lehet csak nálam).

A hengerfejen 2db jeladó van. Az egyik a műszerfal hőfok jeladója ( ez csak kb. lehet pontos), a másik pedig az ECU-nak ad infót. A kettő nincs szinkronba. A hűtőn található ventilátor gomba se éppen alacsony hőmérsékleten kapcsol be (98-103-108).

A termosztát cserén kívűl a bekapcsolási hőmérsékleteket is módosítottam (mikrokontrollerrel 95-100-105).

Nálam még a ventilátor lassú fokozatához (előtét ellenállás) tartozó ellenállások közül a 3 db-ból 2 hibás volt, ezékt amikor lassabb fokozaton működtek volna akkor nem mentek.

Fokozatok:

  1. két venti sorbakapcsolva (kb. 25%-on) üzemelnek.
  2. két venti az előtéteken keresztűl (kb. 50%-on) üzemelnek, ha nem jó az előtét akkor nem megy a hozzátartozó venti
  3. mindkét venti 100%-on megy

A harmadik előtét a klíma nyomáskapcsoló gombája által vezérelt 2. fokozat talán 40% lehet (a klímagomba is 3 fokozatban kapcsol, ebből 2 megegyezik a hőfokkapcsolóval).

Nekem 1,7 TD van, klímás, új hűtő van benne, a hűtésvezérlés, előtét ellenállások jók, így nem melegszik. Mellékelek egy képet, nézd meg, hogy le van burkolva elölről a klímahűtő. A mentszél csak a ventilátoroknál, kis felületen éri a hűtőt. Ez kb 30 fok külső hőmérsékletig kedvező, felette már nem:

http://img.index.hu/imgfrm/2/9/4/9/IMG_0012842949.jpg

Valamelyik topikba pár napja írtam le a tapasztalatomat arról, hogy viselkedett.

Amit leírtál, gondolom benzinesekre vonatkozik, vagy 2.0 dieselre, csak mert nekem kicsit máshogy működik.

A motorban 95 fokos termosztát van. Alapesetben 82-83 fokon dolgozik, műszeregység szerint. A termosztát nyitása a műszeregység szerint 81 fok körül történik. Lehetséges, hogy ennyit csal a műszeregység a valósághoz képest, és valójában ez a 85 fok, de ennyit mutat, épphogy elhagyja a 80-as vonalát.

A hűtőn lévő gomba - amely 4 vezetékes - nálam az első fokozatot műszeregység szerint 91-92 fok körül kapcsolja. Már nem melékszem, mi van ráírva, de talán 95-100-105-ra emlékszem. (itt is megfigyelhető a műszeregység 4-5 fokos alámérése).

Ventilátor fokozatok:

1: hátsó és jobb oldali első ventilátor egymással sorba kapcsolva megy.

2: mindhárom ventilátor előtét ellenállásán keresztül megy.

3: mindhárom ventilátor 12 V-ról megy, ez elég durva légáramlatot produkál!.

A klíma alapból kapcsolja az 1-es fokozatot. A klíma nyomáskapcsolója pedig a 2-3 fokozatokat tudja kapcsolni szükség szerint.

A 2 fokozat bekapcsolásáig (100 fok), mióta megvan az új hűtő, azóta még nem melegedett. Dugóban általában felkúszik az 1-es fokozatig, ott kapcsol, és lehúzza. Viszont ha dugóban megy a klíma, akkor ugye alapból megy az 1-es fokozat, ez nem engedi felkúszni 90-ig se. Autópályatempó mellett, emelkedőn felfelé, amikor etetni kell vele rendesen az üzemanyagot, viszont nincs elegendő menetszél, akkor megy fel inkább a 2 es fokozat kapcsolásának közelébe.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1,7 TD van, klímás, új hűtő van benne, a hűtésvezérlés, előtét ellenállások jók, így nem melegszik. Mellékelek egy képet, nézd meg, hogy le van burkolva elölről a klímahűtő. A mentszél csak a ventilátoroknál, kis felületen éri a hűtőt. Ez kb 30 fok külső hőmérsékletig kedvező, felette már nem:

http://img.index.hu/imgfrm/2/9/4/9/IMG_0012842949.jpg

Valamelyik topikba pár napja írtam le a tapasztalatomat arról, hogy viselkedett.

Amit leírtál, gondolom benzinesekre vonatkozik, vagy 2.0 dieselre, csak mert nekem kicsit máshogy működik.

A motorban 95 fokos termosztát van. Alapesetben 82-83 fokon dolgozik, műszeregység szerint. A termosztát nyitása a műszeregység szerint 81 fok körül történik. Lehetséges, hogy ennyit csal a műszeregység a valósághoz képest, és valójában ez a 85 fok, de ennyit mutat, épphogy elhagyja a 80-as vonalát.

A hűtőn lévő gomba - amely 4 vezetékes - nálam az első fokozatot műszeregység szerint 91-92 fok körül kapcsolja. Már nem melékszem, mi van ráírva, de talán 95-100-105-ra emlékszem. (itt is megfigyelhető a műszeregység 4-5 fokos alámérése).

Ventilátor fokozatok:

1: hátsó és jobb oldali első ventilátor egymással sorba kapcsolva megy.

2: mindhárom ventilátor előtét ellenállásán keresztül megy.

3: mindhárom ventilátor 12 V-ról megy, ez elég durva légáramlatot produkál!.

A klíma alapból kapcsolja az 1-es fokozatot. A klíma nyomáskapcsolója pedig a 2-3 fokozatokat tudja kapcsolni szükség szerint.

A 2 fokozat bekapcsolásáig (100 fok), mióta megvan az új hűtő, azóta még nem melegedett. Dugóban általában felkúszik az 1-es fokozatig, ott kapcsol, és lehúzza. Viszont ha dugóban megy a klíma, akkor ugye alapból megy az 1-es fokozat, ez nem engedi felkúszni 90-ig se. Autópályatempó mellett, emelkedőn felfelé, amikor etetni kell vele rendesen az üzemanyagot, viszont nincs elegendő menetszél, akkor megy fel inkább a 2 es fokozat kapcsolásának közelébe.

Igen 20dth motorosról van szó. A 4 vezetékes gomba megegyezik mindkettőnél. Ma keményebben megterheltem és 101 foknál megállt a hőfok (Mecsek fel 120km/h klímával 31 fokban), tehát a 3. fokozat nem kapcsolt be.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet, legalább tudom hogyan lehet kiszedni a hűtőt. Nálam a hűtő jóval keskenyebb mert mellette van az intercooler, pedig nagyobb motor.

Üdv,

Az, amit a képen látsz, a komplett hűtőrendszer klímahűtővel együtt, beszerelve az autóba. A hűtő ugyanolyan nálam is, mint nálad, sőt az intercooler is ott van mellette. Csak a klímahűtő eltakarja az egészet, azért nem látod. Nálad annyi a különbség, hogy a klímahűtő kisebb, nem takarja el az intercoolert.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.