Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv mindenknek:-) remélem tudtok segiteni..szervo olajat szeretnék cserélni vectra A -án mennyi a feltöltési mennyiség ,hol találok eröl bövebb infot:-) elöre is köszi üdv draco

Szia,

A szervízkönyv szerint a teljes hidraulika olajkört 1L mennyiségű (ATF) olajjal kell feltölteni, azaz Automataváltó hidraulikus olajjal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem egy olyan problémám van hogy elment a turbónyomás x20dth motorról van szó. Turbócsövek rendben vannak turbó is mert a wastegate szelep menetes szárát kézzel elhúzom akkor van nyomás.. cseréltem már vákumszivattyút is meg mágnesszelepeket is... de semmi :( Valakinek valami tapasztalat vsgy tipp??

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Kb. Egy hónapja vásároltam egy 98-as vectrát, X16XEL motorkódos. A vezérlés csere után a következő problema jelentkezett:

Ha bemelegszik a motor erőtlenné válik (főleg alacsony fordulaton) es sebesség tartás után mikor engeden fel a gázt rángat. Nem lett hibásan összerakva mert azóta újra szet lett szedve es jól lett összerakva. Kopogás szenzor cserélve, gyertya cserélve.

Szerintetek mi lehet a probléma? Nagyon megköszönnem ha tudnátok nekem segíteni!

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásárolt x20dtl-es vecrámban óra szerint 226e km van.Ezek a láncos vezérlések mennyit bírnak,mert olyan, mintha csörögne?!

Szia. Elvileg nem kell cserélni. Gyakorlatilag ha gond van vele akkor értelem szerűen minél hamarabb. De általában elmegy addig amíg a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a segítségeteket kérném a vectrám x20xev motoros.Probléma a következő a szokásos napi első indításkor,fordulat felmegy 1500- fölé motorkontroll kigyulad meg a TC lámpa is.De ez mind kb 1-2 percig tart utána szépen vissza megy a fordulat 500-800 közé,és a motorkontroll lámpa is elalszik.Ez mind hidegebb időben télen,és én úgy vettem észre hogy +10 fok alatt jelentkezik,és csak az első indításnál.A TC lámpa a következő inditózásig világít kapcsolóra nem reagál .Remélem tudtok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Télen vettünk egy vectrát és mint az kiderült nem opelt vetteünk hanem vuxhall-t ezt sajnos úgy tudtuk meg h az autó motorterében levetkőztek a kábelek de nagyonn durván aztmondta a szerelő 1 kábelköteg csere megoldja problémát meg is vettem minden klapp motorszám x20 dtl évjárat 98 felszereltség ugyan az. Elvittem a szerelőhöz aki közölte h nem jó a köteg mert nem abba való akkor mondta hogy a kicsikénk 1 vuxhall az opelhez sem nagyon találtam köteget. segítsetek hol tudnék vuxhall vecrához motortér kábelköteget venni (bontva) mert amit kérdeztem ujonnan 80 lenne és az azért sztem kicsit húzós

Link to comment
Megosztás:

hali.. a következő gondom lenne: 2001es Zafira y20dth 015-ös adagoló. bontott adagoló lett bele téve kb 3 hónapja. 3 hónap alatt kb 4x csinálta azt, hogy reggelente beindult pöcc-röff(mindig nagyon jól indul), járt 10 másodpercet s aztán magától leállt. sok inditózás, akku lemerült de semmi.. dombos vidéken lakok, kigurultam és 3.sebességfokozatba ahogy ráengedtem egyből be is indult. mind a 4 alkalommal így tudtam csak beindítani. És csak hideg motornál csinálta ezt. Másik gondom. néha mikor rájön elkezd rángatni. nem gyorsításnál hanem egy fix sebességnél és 2-3 fokozatokba csak.. ahogy rágyorsítok még ránt vagy kettőt s megy töretlenül tovább, és elfelejti ezt csinálni napokig.. aztán megint eszébe jut és újra csinálja vagy 5 percig. Hibakód nincs.

Link to comment
Megosztás:

hali.. a következő gondom lenne: 2001es Zafira y20dth 015-ös adagoló. bontott adagoló lett bele téve kb 3 hónapja. 3 hónap alatt kb 4x csinálta azt, hogy reggelente beindult pöcc-röff(mindig nagyon jól indul), járt 10 másodpercet s aztán magától leállt. sok inditózás, akku lemerült de semmi.. dombos vidéken lakok, kigurultam és 3.sebességfokozatba ahogy ráengedtem egyből be is indult. mind a 4 alkalommal így tudtam csak beindítani. És csak hideg motornál csinálta ezt. Másik gondom. néha mikor rájön elkezd rángatni. nem gyorsításnál hanem egy fix sebességnél és 2-3 fokozatokba csak.. ahogy rágyorsítok még ránt vagy kettőt s megy töretlenül tovább, és elfelejti ezt csinálni napokig.. aztán megint eszébe jut és újra csinálja vagy 5 percig. Hibakód nincs.

Az "új" adagolód is kuka!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20xev motoros Vectranál mi okozhatja azt, hogy egyesbe amikor indulni akarok nem pörög fel a motor? Van amikor több másodpercig hiába csinálok akármit a gázpedállal a kocsi csak alapjáraton gurul, aztán pár másodperc után felpörög rendesen.

Ezt nem minden elinduláskor csinálja. Inkább csak minden 20-30-adik induláskor, (függetlenül attól, hogy hideg vagy meleg a motor). Ez a jelenség nagyon idegesítő tud lenni.

Válaszaitokat előre is köszönöm! :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Venni készülök egy 1998/12 évjáratú Vectra B 2.0 DTI Komfort csodát. Az autó kitűnő állapotban van. Rendszeresen karbantartott, rozsdamentes, tényleg patent állapoba van.

Milyen motorolajat aláotok bele? Sok a hamisított olaj a piacon és nem szeretnék belefutni. 201000e km van benne az óra szerint, de ettől tekinsünk el :)

Szükséges e üzemanyagadalékot használni és milyet?

Köszönöm a válaszokat!

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Sétálj be a márka szervizbe ha nem bízol a kis boltokba! 5w30 a gyárija. 1700ft környékén szokták adni literjét attól függően milyen kedvük van! Én mindig ott veszem a gyári gm olajat. De a bárdiba és unixba is adnak neked gm olajat. Felejtsd el a "neten olcsóbb" hozzá állást!

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Egy jó minőségű Shell olajra gondoltam, de ha a gyári legmegfelelőbb, akkor gyári kerül bele.

Milyen üzemanyagot érdemes tankolni bele?

Erről is sokat olvasni a neten. A tulajdonos ismeri az adagoló "gyengeségét". Ő mindig az OMV kúton tankolt, hogy "óvja".

A MOL által forgalmazott üzemanyaggal milyen tapasztalatok vannak? Vagy tegyem le a kételyeimet ezzel kapcsolatban, és bátran locsoljam tele a tankot vele?

Esetleg valami adalékanyag segíthet? Vagy ez is csak ámítás, pénzkidobás, és amit adalékra közenék tegyem félre szervízköltségre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Venni készülök egy 1998/12 évjáratú Vectra B 2.0 DTI Komfort csodát. Az autó kitűnő állapotban van. Rendszeresen karbantartott, rozsdamentes, tényleg patent állapoba van.

Milyen motorolajat aláotok bele? Sok a hamisított olaj a piacon és nem szeretnék belefutni. 201000e km van benne az óra szerint, de ettől tekinsünk el :)

Szükséges e üzemanyagadalékot használni és milyet?

Köszönöm a válaszokat!

Zsolt

A rozsdamentesnek azért ne dőlj be, nézd meg jobban :) Az én autóm is rozsdamentes volt 2 hónapig, egy 30 ezer Ft-os kezelés után (2 éve).

Az üzemanyagot nem kell túlmisztifikálni. Bármelyik kúton tankolt gázolaj jó.

Link to comment
Megosztás:

A rozsdamentesnek azért ne dőlj be, nézd meg jobban :) Az én autóm is rozsdamentes volt 2 hónapig, egy 30 ezer Ft-os kezelés után (2 éve).

Az üzemanyagot nem kell túlmisztifikálni. Bármelyik kúton tankolt gázolaj jó.

Így igaz. De az olajat sem. Ne legyen gagyi, és 10 ezrenként csere. A szerelőm évek óta Valvoline 10W 40 et rak az autómba. Semmi gond vele. A rendszeres csere fontosabb, mint hogy prémium márkás olaj kerüljön bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én 150 ezer km-t húztam le 5W40-es Total Quartz olajjal, 15 ezrenként cserélve.

Most is ugyanúgy eszi, mint az elején (2,5 liter/15 e km), szóval szerintem semmi gond vele.

Nekem szerencsére szinte semmi olaj fogyás nincs a 10 ezres csereperiódus alatt. Felső nívótól, talán ha két szint közepéig lemegy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.