ujjonc Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Nah valaki meg velemenyeket ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Szerintem olvasgasd a népítéletet. Ott sokmindent írnak róla. Elolvasol sok negatív, és pozitív kritikát, átlagolod, és kb. képben vagy. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janigy Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 (edited) Én tavaly vettem,olaszból teljesen rozsdamentes!osztràk rozsdaboglyokat nehogy vegyél!Nekem 2000-es évjàrat!x20dth!tényleg nem egy erőgyàr,de 140-150-es utazót röhögve tartja!nagyon olcsón fenntartható,olcsó alkatrészàrak!nekem hàtsó fékbetét,szilenteket kellett cserélni hàtul,filléres tétel volt!ami húzósabb az egr szelep,de az sem vészes,az elromlott,egyúttal a szívótorkot is érdemes kitakarítani!!nekem is nagyon lekokszosodott!fogyasztàs 5-6liter!adagolóra panaszkodnak!ebben nem làt bele a szerelő sem amikor megveszed...nekem màsodik ilyen motorú Vectràm az előzőben több mint 600 000 km volt és nem volt semmihez hozzànyúlva, a kopó cuccokon kívül! Módosítva Október29, 2014 : Janigy 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Adagoló javítása költséges (100-200 ezer), ha meghibásodik. És ugye rohad is, mint minden B Vectra. Inkább egy 2 évvel idősebb VW Passat 1,9 TDI-t vegyél, ezt nagyon komolyan javaslom neked. Az nem rohad (ha törve nem volt) és a motorja is jobban bírja, illetve kevesebbet is eszik. Nem baj, ha 300-ezret futott. Tiv-nek eddig szerencséje van a vectrával, de ott is bármikor beüthet az adagoló halál. Ez az opel féle adagoló már egy fejlettebb technika, mint a VW féle régi TDI, ezért érzékenyebb is, Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi90 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Meg elkéne dönteni mit is akarsz. Dti több "gond" mint egy ISUZU.(nem akarok senki lelki világába bele tiporni) De egy Isuzu nem tud annyit mint egy Dti. Dti erősebb gyorsabb jobb résznen. Isuzu gyengébb takarékosabb igénytelen. Gondold át dönts izlés szerint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi90 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Egy kérdés még ide. Isuzu hogy viselkedik kat. nélkül? Meg kis turbo nyomás emeléssel? Fogyasztás picit kinozva 5.3 Kaját már kapott picitt dobott rajta. Füstöl ahogy illik. Fagyasztás olyan 6 literig nem dobna hanyatt. Direkt szűrőnek van e értelme? (Paraszt vakitás csak?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Egy kérdés még ide. Isuzu hogy viselkedik kat. nélkül? Meg kis turbo nyomás emeléssel? Fogyasztás picit kinozva 5.3 Kaját már kapott picitt dobott rajta. Füstöl ahogy illik. Fagyasztás olyan 6 literig nem dobna hanyatt. Direkt szűrőnek van e értelme? (Paraszt vakitás csak?) Én katalizátor nélkül járok. Nyáron vettem ki alóla. Nekem érzésre kb 10% azonnali többlet "menetdinamikát" hozott, de hozzá teszem, az enyém eléggé tele volt korommal, ami azért visszafogta a motort. Hátul a kipuffogón érezhetően nagyobb vehemenciával jön ki a kipuffogógáz, hisz egy folytás ki van véve belőle, de szerencsére hangosabb nem lett a kocsi, ilyen szempontból észrevétlen. Teljesítmény szempontjából az igazi egy komplett 60-es rendszer lenne dobok nélkül, de én ilyenre nem vágyom :) Főleg 2000-es fordulat környékén érzem picit fürgébbnek, 3-3200-ig szépen húz. Nekem nem füstöl egyáltalán katalizátor nélkül sem. Olyan 3500-as fordulat felett van egy kevés korom, de nem vészes, addig meg ritkán pörgetem el. Direkt szűrőnek nincs jelentősége, sőt itt hátrány lesz, mert a motortérből szívja a forró levegőt. A gyári légszűrő meg kintről a hideget. Ha emeltél kicsit az üzemanyagon, akkor a turbó nyomás emelés legyen a következő lépés, plusz a katalizátor kiiktatása. Így 95-100 LE szerintem könnyedén elérhető. De a fogyasztás is nőni fog, ha nyomod neki, hisz régi motor, a hatásfokon növelni nem tudsz, csak több üzemanyag-nagyobb teljesítmény elven tudsz húzni rajta, Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi90 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Tulsokat nem költenék rá. Pl 60 as rendszerre. Vagy leömlőre. Csak ami épp kijön a keretböl. Katalizatort ki akrom majd venni. Meg valami hátsó dobot beújitani. De csak valami szolidan morgósat. Turbo nyomás emelést olvasgatam már itt fórumon. Ha össze szedtem a hozzá valót bele főzzöm. Másik kerdés. Lepörgetni 5 ben nem tudtam eddig. Olyan 140 környékén elkezd rázni. 120 tol kezdve de 140 nél már olyan mindjárt lessz valami baj erzésem van. Pedig van még hova taposni. Ez mitöl lehet? (Gumi a. Kerék centírozva.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisztian880212 Elküldve November3, 2014 Megoszt Elküldve November3, 2014 Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy az autóm 2l-es dti x20dth motor amikor bemelegszik utánna a vízhőfok mutató elkezd fölfele kúszni olyan 98-99 fokra azután szép lassan vissza 90-92 fokra. Ez meleg időben jellemző fűtés nélkül. Most, hogy hidegebb van és megy a fűtés 90 és picit alatta megáll. Szerelő azt mondta, hogy normális. Nektek mi a véleményetek a jelenségről. Elörre is köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve November7, 2014 Megoszt Elküldve November7, 2014 Sziasztok. Y20DTH motor. Termosztátot csak alu házzal együtt lehet cserélni, lehet csak betétet? Alu házzal 15 ezer lenne. Nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőmérsékletre. Vagy szerintem nem is megy fel annyira. 80-85 a max. Ezt is nagyon lassan éri el. Halli. Nekem X20XEV van abban ma szedtem le a termosztát házat persze a donor motorról és abból kilehet szedni különis a termosztátot... Azon gyakoroltam :) Nekemis cserélnem kell majd.. :( Kikerestem a tiédbe valótis és ahogy néztem a képen az látszik hogy kilehet cserélni abbanis külön. Leveszed befogatod óvatosan a satuba a termosztáttal felfelé aztán látnifogod, hogy keresztbe lessz egy lemez ami a termosztát része annak két vége egy vájatban van amit ha 1-1 csavarhúzóval kissé lenyomsz akkor ovatosbe ellehet fordítani így kijön a vájatból aztánmár a termosztát házbóli... Az újat ígykell berakni csak visszafele.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November8, 2014 Megoszt Elküldve November8, 2014 Halli. Nekem X20XEV van abban ma szedtem le a termosztát házat persze a donor motorról és abból kilehet szedni különis a termosztátot... Azon gyakoroltam :) Nekemis cserélnem kell majd.. :( Kikerestem a tiédbe valótis és ahogy néztem a képen az látszik hogy kilehet cserélni abbanis külön. Leveszed befogatod óvatosan a satuba a termosztáttal felfelé aztán látnifogod, hogy keresztbe lessz egy lemez ami a termosztát része annak két vége egy vájatban van amit ha 1-1 csavarhúzóval kissé lenyomsz akkor ovatosbe ellehet fordítani így kijön a vájatból aztánmár a termosztát házbóli... Az újat ígykell berakni csak visszafele.. Igen, de lehet e kapni, külön betétet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve November9, 2014 Megoszt Elküldve November9, 2014 Én úgy tudom, hogy pl: a sima 2.0i 8v motorban lévő termosztátis ugyanojan méretileg... Előtte ijen típusú A Vectrám volt és abban cseréltem csak a termosztátot.. Méretileg ezek azonosak ebben a kategóriában csak ugye a termosztát ház ami más.. És mondom, hogy én kivettem a házból azaz kivehető gyárilag ígyvan kialakítva... És a netenis keresgéltemmár és lehet kapni ház nélkülis. De egyébként elmész egy autósboltba megadod az adatokat és kérsz egy termosztátot hozzá ház nélkül.. 92 fokosat azaz ami akkor nyit. Meg esetleg egy új tömitést a termosztát házhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November9, 2014 Megoszt Elküldve November9, 2014 Nekem úgy rémlik a korábbi hozzászólásokból, hogy épp az a baj, hogy a termosztát háza kopik el, ezért ereszt át. Szóval ezen nem segít a termosztát csere. Ezért árulják házzal együtt. Ez a 16 szelepes szíjas opel motorokra vonatkozik.Ebben nem vagyok teljesen biztos, és nem is ilyen motor van az autómban, remélem valaki megerősít vagy megcáfol majd.A 8 szelepes motoroknál (NZ, SZ, NE, SE stb) más a helyzet, ott a vezérlés alatt van a termosztát. Ott a házat nem kell cserélni, csak magát a termosztátot.Viszont Tiv esete egy harmadik verzió, mert az X20DTH diesel motor. Teljesen más, mint a benzinesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November9, 2014 Megoszt Elküldve November9, 2014 Nekem úgy rémlik a korábbi hozzászólásokból, hogy épp az a baj, hogy a termosztát háza kopik el, ezért ereszt át. Szóval ezen nem segít a termosztát csere. Ezért árulják házzal együtt. Ez a 16 szelepes szíjas opel motorokra vonatkozik. Ebben nem vagyok teljesen biztos, és nem is ilyen motor van az autómban, remélem valaki megerősít vagy megcáfol majd. A 8 szelepes motoroknál (NZ, SZ, NE, SE stb) más a helyzet, ott a vezérlés alatt van a termosztát. Ott a házat nem kell cserélni, csak magát a termosztátot. Viszont Tiv esete egy harmadik verzió, mert az X20DTH diesel motor. Teljesen más, mint a benzinesek. Igazából, nem ereszt át. A vastag gumicsó a termosztátról, nem langyosodik. Hirtelen kezd forró lenni, olyan 85-88 fok körül. Csak ezt viszonylag lassan éri el. És az üzemi hőfok fix 85 fok. Szerintem ez kevés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November10, 2014 Megoszt Elküldve November10, 2014 Nekem 80-82 fok körül áll a mutató, és 85 fokos termosztát van benne. Isuzu motor. Szerintem ez így van jól :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November10, 2014 Megoszt Elküldve November10, 2014 Akkor nem bántom. Spóroltam 15 ezret. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 Meg esetleg egy új tömitést a termosztát házhoz.Éppen ez benne a trükk hogy azt nem lehet kapni külön, csak házzal együtt. Szóval óvatosan ki kell szedni a régiből, mert ha elszakad, akkor meg kell venni az egész termosztátházat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
STD525 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Sziasztok! Nekem olyan problémám van, hogy folyamatosan folyt a hűtővizem. Kb. naponta kellett újratölteni. Elvittem szerelőhöz, elsőre azt mondták lehet hogy hengerfejes, de a végén kiderült, hogy a fűtéscsapot kellett kicserélni, ott folyt menet közben a víz. Eddig minden jó volt, ment is tökéletesen a kocsi 3 napig... Ma bementem melóba már irta, hogy kevés a víz és kis gőzfelsző szállt ki folyamatosan a motorháztető alól, hazafelé már egész úton ez volt, majd mikor leállítottam a kocsit egy nagy sziszegő vagy puffanó (nem találok jó szót rá) hang volt , egy rohadt nagy gőzfelhő és a víz csobogása... Az egész kifolyt a kocsi alá. Mi a franc durranhatott el? Bár sötét volt annyit meg tudtam állapítani, hogy pont a motor közepén folyik a víz (nem látok be oda sehonnan, max alulról lehetne látni szerintem). Létezik, hogy valamit rosszul raktak össze vagy valami komolyabb baja lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Nekem olyan problémám van, hogy folyamatosan folyt a hűtővizem. Kb. naponta kellett újratölteni. Elvittem szerelőhöz, elsőre azt mondták lehet hogy hengerfejes, de a végén kiderült, hogy a fűtéscsapot kellett kicserélni, ott folyt menet közben a víz. Eddig minden jó volt, ment is tökéletesen a kocsi 3 napig... Ma bementem melóba már irta, hogy kevés a víz és kis gőzfelsző szállt ki folyamatosan a motorháztető alól, hazafelé már egész úton ez volt, majd mikor leállítottam a kocsit egy nagy sziszegő vagy puffanó (nem találok jó szót rá) hang volt , egy rohadt nagy gőzfelhő és a víz csobogása... Az egész kifolyt a kocsi alá. Mi a franc durranhatott el? Bár sötét volt annyit meg tudtam állapítani, hogy pont a motor közepén folyik a víz (nem látok be oda sehonnan, max alulról lehetne látni szerintem). Létezik, hogy valamit rosszul raktak össze vagy valami komolyabb baja lehet? Valamelyik cső. Ha világosban sem látod, akkor próbálj tölteni rá és úgy nézni honnan folyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Lehet, hogy velem van a baj, de ha elfolyt a hűtővíz a kocsi alá, azt azért illene megállapítani, hogy melyik cső durrant el, és nem itt megkérdezni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve November14, 2014 Megoszt Elküldve November14, 2014 Éppen ez benne a trükk hogy azt nem lehet kapni külön, csak házzal együtt. Szóval óvatosan ki kell szedni a régiből, mert ha elszakad, akkor meg kell venni az egész termosztátházat. Üdv. Én megnéztem a neten és a dieselhez és a benzineshezis ugyan az a termosztát való. Csak a termosztát ház ami eltérő.... Én ma rendeltem magamnak X20XEV hez csak magát a termosztátot ház nélkül 2500ft volt amint már írtam Vectra A 2.0 8v hez valót vettem ami teljesen megeggyezik!! Illetve vettem egy termosztát ház tömítéstis külön lehet kapni aztis az 600ft volt. Összerakva tökéletes! Hozzáteszem hogy nem gagyi fajtáról beszélek!! Az meg hogy a termosztát ház kopása miatt van csak kompletten nem ésszerű mivel a 95 évjáratú donor motorról leszedve a gyári termosztát házat megvizsgálva és belepróbálva a termosztátot aztkell hogy lássam hogy hibátlanul zár!! Nameg ha esetleg nemis zárna tökéletesen vajon mit számít? Mivel a termosztát házon van egy külön kiképzés amire egy csőmegy a tágulótartájhoz ami egy külön bizonyos szintű keringést biztosít.. :D Szóval így 3000ft ból megtudod úszni a termosztát cserét.. Lehet valakinekmég segítségére lessz ez az infó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve November14, 2014 Megoszt Elküldve November14, 2014 Azt még hozzá kell tennem, hogy ha Vectra B hez kérem a cuccot akkor ténleg nem ad külön termosztátot.. Ezért kell egy kis csel amit írtamis :D Illetve van 82fokos és 92 fokos variáns... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuros Elküldve November14, 2014 Megoszt Elküldve November14, 2014 Nekem úgy rémlik a korábbi hozzászólásokból, hogy épp az a baj, hogy a termosztát háza kopik el, ezért ereszt át. Szóval ezen nem segít a termosztát csere. Ezért árulják házzal együtt. Ez a 16 szelepes szíjas opel motorokra vonatkozik. Ebben nem vagyok teljesen biztos, és nem is ilyen motor van az autómban, remélem valaki megerősít vagy megcáfol majd. A 8 szelepes motoroknál (NZ, SZ, NE, SE stb) más a helyzet, ott a vezérlés alatt van a termosztát. Ott a házat nem kell cserélni, csak magát a termosztátot. Viszont Tiv esete egy harmadik verzió, mert az X20DTH diesel motor. Teljesen más, mint a benzinesek. Az 1.8i 8v és a 2.0i 8v nél nem a vezérlés alatt van a termosztát hanem a hengerfej elején mint az X20XEV-enis és ottis külön cserélhető és külön házban van... Az ennél kisebb motorú 8 szelepeseknél van a vezérlés alatt a termosztát! És az X20XEV nél a könyvben 92 fokos termosztátot ír... Azaz akkor ezekszerint ami ez alatt van nem hivatalos.. Vagy elfáradtmár a termosztát vagy időközben cserélték kisebb nyitás fokúra... Egyébként lehet sőt biztos, hogy a diesel másabb motor. De ha bárki megnézi a kettő típusnak a termosztátházát és benne a termosztátot akkor látható, hogy ugyan úgy nézki a házban lévő termosztát... (persze ezt csak kép alapján mondom) Hozzáteszem az állításom az X20XEV hez és a sima 2.0i 8v nél a megeggyező termosztátról igazlett.... De mindenki maga dönti el mit és kinek hisz nameg mit gondol :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
STD525 Elküldve November15, 2014 Megoszt Elküldve November15, 2014 Lehet, hogy velem van a baj, de ha elfolyt a hűtővíz a kocsi alá, azt azért illene megállapítani, hogy melyik cső durrant el, és nem itt megkérdezni :) Hát a ház előtti parkolóban kicsit nehéz megállapítani, direkt azért írtam a szövegben, hogy sehonnan nem lehet látni.... Max alulról, de nem olyan a terep, hogy nagyon emelgessem a kocsit. Sötétben is láttam nagyjából, hogy honnan jön a víz (elemlámpával, de pont olyan helyről, amit csak alulról lehetne látni (Blokk hátulja, alja...)). Igazából arra lennék kíváncsi, hogy mitől tud így eldurranni? Elvileg most volt szervizben és átnézték... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November15, 2014 Megoszt Elküldve November15, 2014 Akkor szokta eldurrogtatni a vízcsöveket, ha hengerfejes a motor, és megnő a nyomás a hűtőkörben. Ezt a megnövekedett nyomást nem bírják az elöregedett gumicsövek, és ilyenkor egyik-másik feladja a harcot.De előfordulhat az is, hogy valami hozzáér az egyik csőhöz, és kidörzsöli.Persze, ez mind csak találgatás, meg kell nézni, hogy hol lyukadt ki a cső. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts