Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_b/opel_vectra_b_caravan_1.8_16v_cd-8132037

Úgy látom, a számlap és az utólagos BC is még benne van.

Viszont jó látni, hogy tolatóradar is került bele talán, és nem lett szétcseszve, mint az előző autóm.

Ha valaki neadj megvenné, vagy megnézné, írja le, milyen az állapota most.

Te voltál az első tulaj? :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szeretnék tanácsot kérni a vectrám ügyében.

Augusztusban megy műszakira és a fékeket muszáj megcsinálni mert már eléggé kopottak.

Kell féktárcsa fékbetét meg a többi apróság.

Nos az volna a kérésem/kérdésem, hogy milyen fék tárcsát illetve fékbetétet ajánlotok?

Nem a legolcsóbbat mert nem akarok következő évben újra féket szerelni de azért nem is a legdrágábbat venném meg. Valahol a kettő között.

A vectra nincs tuningolva alap 1,6 101ló 4 lyukas .

Ha kérhetem erről az oldalról linkeljetek ha tudtok. Köszi

Az ár sokszor jól érzékelteti a minőséget. Válassz egyet középről. ;) Ezek többnyire ismertek: Textar, Ferodo, Ate, Zimmermann. Rossz Brembo-król keringett régen némi urban legend, nem tudom volt-e valami alapja és igaz-e még ma, de az is jó név. Betétet és tárcsát én ugyanattól a gyártótól választanék.

De próbáld meg a csergőt is. A gyárinál jobbat úgysem kapsz, és néha nem olyan vészes az ára, vagy van valami beragadt készletük és akkor nagyon olcsón hozzá lehet jutni. (Én múltkor egy 30ezres alkatrészt 3-ért hoztam el.)

Link to comment
Megosztás:

Az ár sokszor jól érzékelteti a minőséget. Válassz egyet középről. ;) Ezek többnyire ismertek: Textar, Ferodo, Ate, Zimmermann. Rossz Brembo-król keringett régen némi urban legend, nem tudom volt-e valami alapja és igaz-e még ma, de az is jó név. Betétet és tárcsát én ugyanattól a gyártótól választanék.

De próbáld meg a csergőt is. A gyárinál jobbat úgysem kapsz, és néha nem olyan vészes az ára, vagy van valami beragadt készletük és akkor nagyon olcsón hozzá lehet jutni. (Én múltkor egy 30ezres alkatrészt 3-ért hoztam el.)

Javasolt még az országos hálózatú Cromax, és a Kovács autóalkatrész Szegeden.

Link to comment
Megosztás:

Nem ért véget a nyaralás; Bábolnáig jutottunk hazafele... A motorból ismét elment az erő, gondoltam megint megállok, újraindítom és cső. De Mielőtt megálhattam volna, elkezdett remegni a km óra, össze-vissza ugrált. 1blilink Jött az OMV kút, fék, kis járatás után indít- de nem,az akksi lemerülve, nem teker. Telefon elő, állitólag generátor kaput. Most itt szobrozunk családdal, várjuk fater a trélerrel. Így sem végződött nyaralás... fvak

Link to comment
Megosztás:

Nem világít a töltésjelző?

Hát ez az, hogy nem, semmi jele nem volt, hogy halódik. Még jó, hogy nem 150km-rel odébb, Ausztriában adta meg magát...

Egyszer már jártam így az Astrával, akkor ékszíjat cseréltem, testkábel nem érintkezett rendesen; annyi töltés még volt, hogy ne jelezzen vissza, de itthonról Bajáira beérve bírta az utat, ott adta meg magát. Ennél viszont nem volt rajta semmilyen elektronikus szerelés. Se semmilyen, a múltheti szívótorok takarítás óta. 2 óra állás után azért sikerült elindítani, de kicsit nem a megszokott hangon járt a motor, nem tudom behatárolni,de nem rendesen. Viszont nem kellett tologatni a trélerhez/ről -fel/le, ennyire észhez tért az akksi. Hétfőn nekiállnak, én inkább nem nyúlok bele az elektronikába, az a biztos. Annyit megtudtam, hogy lehet a kezdődő generátor hiba miatt dobta fel pár hete néha-néha a sárga motort és tiltott le, teljesítményvesztéssel kísérve. Bár akkor nem értem, miért a P0105, P0100 kódokat adta hibának. Ennek kiderítése is remélem megtörténik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a tapasztalatom a generátor meghibásodással meg a töltés jelzővel kapcsolatban, hogy nem villan ki a töltésjelző, ha beszarik a generátor, csak a következő indításnál marad égve. Nekem eddig mindegyik generátor meghibásodásnál eljátszotta ezt.

Namost ha ezt pl egy hosszabb út elején eljátsza, nem veszed észre, nyomatod a szokásos fogyasztókat, klíma, fényszóró, rádió stb, pár óra alatt csontig merül le a kocsi, jobb esetben egy pihenő után nem indul be, rosszabb esetben megáll a kocsi valahol az úton.

Míg ha észreveszed, akkor lekapcsolsz minden fogyasztót, és úgy jössz, akkor van esély, hogy kibírja az akksi hazáig.

Már jöttem haza úgy egyszer a munkahelyemről (65 km) hogy nem volt töltés. Simán kibírta az akksi, nem ment egy fogyasztó sem, csak gyújtáson volt a kocsi, az adagoló mágnesszelepe meg a műszeregység fogyasztott szinte áramot. Világítás, rádió stb nem ment. Így kibírhat több 100 km-t is egy jó akksival.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a vas: akksi haldoklik. Melegedett a + saru (cserélve lett), jó, hogy nem tette tönkre a generátort. Most kölcsön akksit használok.

Vettem új Jász Plasztik Extra akksit 18,5-ért, holnap megméretem a töltést szervízben (generátor, önindító felújítással foglalkoznak), aztán utána megy bele az új.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

sziasztok extra felszereléssel kapcsolatban lenne kérdésem, cdx felszereltségű a kocsim, (tempomat, bőr, ülésfűtés 4Xe. ablak. digit klima.) szettem szétt a műszer egységet kapcsolokat mert van 1-1 kiéget izzom balról jobbra haladva ülésfűtés bal, utána üres de bekábelezve. Ablakfűtés, elakadásjelző, külső belső keringtetés, eco gomb, ülésfűtés jobb, alatta megint üres de bekábelezve. a két üres helyére mi megy?! gondolom egyik a kipörgésgátló, az még érdekelne is mekkora macera beletenni? mi kell hozzá. olyan mint a c20xe-n volt egy kis motor és egy másodlagos fojtószelep ami be-be zár?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok extra felszereléssel kapcsolatban lenne kérdésem, cdx felszereltségű a kocsim, (tempomat, bőr, ülésfűtés 4Xe. ablak. digit klima.) szettem szétt a műszer egységet kapcsolokat mert van 1-1 kiéget izzom balról jobbra haladva ülésfűtés bal, utána üres de bekábelezve. Ablakfűtés, elakadásjelző, külső belső keringtetés, eco gomb, ülésfűtés jobb, alatta megint üres de bekábelezve. a két üres helyére mi megy?! gondolom egyik a kipörgésgátló, az még érdekelne is mekkora macera beletenni? mi kell hozzá. olyan mint a c20xe-n volt egy kis motor és egy másodlagos fojtószelep ami be-be zár?

Felső sor második a gyári riasztó kapcsolója (megnyomáskor villog, kiszállás után riasztáskor az utastér érzékelők nem aktiválódnak - lehúzott ablak, kutya marad bent...). Ha nincs gyári riasztód akkor nincs értelme a kapcsolónak sem

Jobb oldalon a kipörgésgátló kapcsolója van (ha megnyomod akkor a műszerfali visszajelző világít és nincs kipörgésgátló)

A kipörgésgátló egy próbát megér, tesztelheted ha egy pillanatra rövidre zárod a megfelelő két érintkezőt (impulzus) akkor világítani kell a visszajelzőnek, sajnos nem tudom melyik kettő az, de ha van rajzod kideríthető.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Felső sor második a gyári riasztó kapcsolója (megnyomáskor villog, kiszállás után riasztáskor az utastér érzékelők nem aktiválódnak - lehúzott ablak, kutya marad bent...). Ha nincs gyári riasztód akkor nincs értelme a kapcsolónak sem

Jobb oldalon a kipörgésgátló kapcsolója van (ha megnyomod akkor a műszerfali visszajelző világít és nincs kipörgésgátló)

A kipörgésgátló egy próbát megér, tesztelheted ha egy pillanatra rövidre zárod a megfelelő két érintkezőt (impulzus) akkor világítani kell a visszajelzőnek, sajnos nem tudom melyik kettő az, de ha van rajzod kideríthető.

köszönöm, per pill nincs motor a kocsiban így ki sem tudom próbálni, hogy van-e benne vagy nincs, de a szívó csonkon nem volt másodlagos pillangó szelep, nem tudom ezeken hogy működik a kipörgésgátló?!?! a c20xe astrából indulok ki abban abban úgy volt. gyári riasztóm gondolom nincs, távirányítós de nincsenek az ablakoknál ilyen ultrahangos szenzorok.

Link to comment
Megosztás:

Elég ha elveszi vagy lecsökkenti az üzemanyag befecskendezést, és kész a kipörgésgátló. A kerekek darabonkénti sebességmérése pedig adott (ABS). Nem kell nagy hókuszpókuszra gondolni. A többi már csak finomítás, hogy mikor, mennyire vegye el, és adja vissza,

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, per pill nincs motor a kocsiban így ki sem tudom próbálni, hogy van-e benne vagy nincs, de a szívó csonkon nem volt másodlagos pillangó szelep, nem tudom ezeken hogy működik a kipörgésgátló?!?! a c20xe astrából indulok ki abban abban úgy volt. gyári riasztóm gondolom nincs, távirányítós de nincsenek az ablakoknál ilyen ultrahangos szenzorok.

Ha Z betűvel kezdődik a motorkód, akkor már eleve nem direktben mozgatod a pedállal a pillangószelepet, hanem a motorvezérlő mozgatja, és akkor azzal be tud avatkozni a kipörgésgátló is.

Link to comment
Megosztás:

Elég ha elveszi vagy lecsökkenti az üzemanyag befecskendezést, és kész a kipörgésgátló. A kerekek darabonkénti sebességmérése pedig adott (ABS). Nem kell nagy hókuszpókuszra gondolni. A többi már csak finomítás, hogy mikor, mennyire vegye el, és adja vissza,

Lecsökkenteni nem nyerő ötlet, mert a benzinmotor nem szereti a szegény keveréket, főleg ha terheléssel párosul. Muszáj a levegővel együtt csökkenteni, ha csak csökkenteni akarja. Ha teljesen elveszi a befecskendezést, akkor csak levegő megy át a motoron, attól nem lesz baja.

Link to comment
Megosztás:

Lecsökkenteni nem nyerő ötlet, mert a benzinmotor nem szereti a szegény keveréket, főleg ha terheléssel párosul. Muszáj a levegővel együtt csökkenteni, ha csak csökkenteni akarja. Ha teljesen elveszi a befecskendezést, akkor csak levegő megy át a motoron, attól nem lesz baja.

Valóban nem szereti a szegény keveréket, de itt pár másodpercig tartó üzemanyag elvétel van, amíg megszűnik a kerék kipörgése. Ettől semmi baja nem lesz a motornak. Ha elveszi teljesen az üzemanyagot, akkor szerintem durván megtorpanna a motor, pedig csak annyi lenne a cél, hogy egy kicsit visszavegyen a teljesítményből.

Hasonló, mint az ABS, ha kipörög a kerék, akkor nem veszi el teljesen a féknyomást, csak csökkent rajta.

Érdemes lenne megnézni ezeknél az X-es motorknál hogy van megoldva, de nem tartom valószínűnek, hogy legyen még egy pillangószelep. Hisz akkor már megoldhatták volna 1 pillangószeleppel is.

Link to comment
Megosztás:

Valóban nem szereti a szegény keveréket, de itt pár másodpercig tartó üzemanyag elvétel van, amíg megszűnik a kerék kipörgése. Ettől semmi baja nem lesz a motornak. Ha elveszi teljesen az üzemanyagot, akkor szerintem durván megtorpanna a motor, pedig csak annyi lenne a cél, hogy egy kicsit visszavegyen a teljesítményből.

Hasonló, mint az ABS, ha kipörög a kerék, akkor nem veszi el teljesen a féknyomást, csak csökkent rajta.

Érdemes lenne megnézni ezeknél az X-es motorknál hogy van megoldva, de nem tartom valószínűnek, hogy legyen még egy pillangószelep. Hisz akkor már megoldhatták volna 1 pillangószeleppel is.

Én a második pillangó szelepet csak a c20xe-ből vettem, autodatában sem ír róla semmit, f astránál ha kiválasztom az ABS dolgait felteszi a kérdést hogy with tcs/without tcs ott egy külön kis ecu vezérelte a másodlagos pillangó szelepet ami alap helyzetben nyitva volt. szerzek egy kapcsolót és majd kiderül. de a műszerfalban a tc helyén nem volt eddig izzo.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudnatok nekem megbizhato szerelot ajanlani a 14.kerben ill. a 11.kerben...az sem baj ha tobb opelt latott mar eleteben ,mint az atlag szerelo.
Nem reg koltoztem a ovarosba es kene egy jo szerelo ,akihez visszajarhatok.MInt egy jo pap :)

akinek van barmilyen tippje,tanacsa kerem hogy az emailcimmre kuldje
ui,:robycakukacgmail.com


koszi


R

Módosítva : hening
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.