Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Volt mar lanccsered?

Nem is tervezem. Állítólag amíg nincs hangja, addig nincs vele probléma sem. Márpedig nekem hidegindításnál is teljesen csendes.

Vízpumpát akartam cseréltetni, de arról is lebeszéltek. Arra meg azt mondták, hogy amíg nem szivárog addig nem kell hozzányúlni. (Úgyhogy van egy tartalék vízpumpám, ha esetleg valakinek kellene szóljon.)

Egyébként most van vásárlás utáni nagyszervízen, de túl nagy szervíz nem is lesz belőle.

Elküldve

:hiya:

Ha bármilyen jótanácsod van szívesen veszem.

Én meg vagyok elégedve a motorral, bár a lánc nálam cserés lesz. Olajszűrőből kétféle van, ezt nem minden autósboltban tudják sajnos. Motorszám alapján lehet beazonosítani. Az olajjal nem érdemes spórolni, 10W-vel kezdődőt ne tegyél bele, akkor sem ha eszi. Sokat még nem szerelgettem, csak kuplungozva volt, azt nem én csináltam. Ha valami kérdésed van, vagy lesz kereshetsz, hátha tudok segíteni.

Elküldve

Én meg vagyok elégedve a motorral, bár a lánc nálam cserés lesz. Olajszűrőből kétféle van, ezt nem minden autósboltban tudják sajnos. Motorszám alapján lehet beazonosítani. Az olajjal nem érdemes spórolni, 10W-vel kezdődőt ne tegyél bele, akkor sem ha eszi. Sokat még nem szerelgettem, csak kuplungozva volt, azt nem én csináltam. Ha valami kérdésed van, vagy lesz kereshetsz, hátha tudok segíteni.

Érdekes. Én csergő-ből rendeltem, de csak motorkódot gyártási évet kérdeztek. Azért ott elvárnám, hogy tudják. Mindenesetre belement.

Olajat abszolút nem spórolásból, de 10W-40-et raktam bele.Olvasgattam külföldi fórumokon és megoszlanak a vélemények, de talán a 10W-nek van nagyobb tábora. Ami véglegesen eldöntötte a kérdést az az, hogy a szervízkönyv szerint végig ezt kapta. Szerintem nagy baja nem lehet belőle, ha eddig sem volt. Egyébként van valami hiteles forrásod, ami indokolja is miért nem ezt kellene?

Neked a kartergáz visszavezetésnél mennyi olaj jön fel? Nálam a cső és a pillangószelep is elég olajos, de nincs kizárva, hogy még soha nem takarították. Ha így van, akkor viszont nem olyan vészes. Van valami szűrő a szelepfedélben?

Elküldve

Sziasztok.

Megvan a Veki.

2001-es 2.0 dth. Biztos lesz majd néhány kérdésem. :)

Elsőre mindjárt egy elektromosba illő kérdés, de mindegy. :)

A gyári kulcsa, távirányítós. Igaz e gyújtás betét ki lett cserélve, ahhoz másik kulcs is van, de ezt majd megoldom valahogy.

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári kulcs távirányítóját hogy tudom életre kelteni? Hol van a vezérlője, vagy esetleg kikapcsolhatták e valahogy?

Köszi.

Elküldve

Sziasztok.

Megvan a Veki.

2001-es 2.0 dth. Biztos lesz majd néhány kérdésem. :)

Elsőre mindjárt egy elektromosba illő kérdés, de mindegy. :)

A gyári kulcsa, távirányítós. Igaz e gyújtás betét ki lett cserélve, ahhoz másik kulcs is van, de ezt majd megoldom valahogy.

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári kulcs távirányítóját hogy tudom életre kelteni? Hol van a vezérlője, vagy esetleg kikapcsolhatták e valahogy?

Köszi.

A gyújtás zárbetét valószínűleg utángyártott, vagy bontott. Ezt lehet lamellázni bármilyen más kulcshoz. Praktikusan az ajtókat illetve a kesztyűtartót nyithó eredeti kulcshoz érdemes, és akkor újra egykulcsos lesz az autó.

A gyári kulcs távirányítóját hogy lehet életre kelteni? Hát jó kérdés. Attól függ mi a baja. Csak a baját kell megszüntetni, és már jó is :) Ha a centrálzár amúgy kulccsal működik, csak a távkapcsolóval nem, akkor inkább a távkapcsolóban kell keresni a hibát. LED vagy LED-ek világítanak-e rajta? Elem jó benne? Utánna egy OP COM-os programozást, majd tanítást javaslok. Ha ezután sem működik, akkor rá kell tanítani egy típusazonos de működő távirányítót, haverét, barátét, ismerősét. NEm kell megijedni, mert egy távkapcsolót több autóhoz is hozzá lehet programozni, attól az eredeti autót nem felejti el. Fontos hogy típusazonos legyen a távkapcsoló, és az is, hogy biztosan működő legyen. Esetleg a te távkapcsolódat rátanítani másik autóra. Így már kiderül, hogy mi a probléma. A vezérlőnek csak utánna szabad nekiesni, ha biztos, hogy azzal van a probléma. De az esetek többségében a távkapcsoló szokott szarrá menni.

Elküldve

A gyújtás zárbetét valószínűleg utángyártott, vagy bontott. Ezt lehet lamellázni bármilyen más kulcshoz. Praktikusan az ajtókat illetve a kesztyűtartót nyithó eredeti kulcshoz érdemes, és akkor újra egykulcsos lesz az autó.

A gyári kulcs távirányítóját hogy lehet életre kelteni? Hát jó kérdés. Attól függ mi a baja. Csak a baját kell megszüntetni, és már jó is :) Ha a centrálzár amúgy kulccsal működik, csak a távkapcsolóval nem, akkor inkább a távkapcsolóban kell keresni a hibát. LED vagy LED-ek világítanak-e rajta? Elem jó benne? Utánna egy OP COM-os programozást, majd tanítást javaslok. Ha ezután sem működik, akkor rá kell tanítani egy típusazonos de működő távirányítót, haverét, barátét, ismerősét. NEm kell megijedni, mert egy távkapcsolót több autóhoz is hozzá lehet programozni, attól az eredeti autót nem felejti el. Fontos hogy típusazonos legyen a távkapcsoló, és az is, hogy biztosan működő legyen. Esetleg a te távkapcsolódat rátanítani másik autóra. Így már kiderül, hogy mi a probléma. A vezérlőnek csak utánna szabad nekiesni, ha biztos, hogy azzal van a probléma. De az esetek többségében a távkapcsoló szokott szarrá menni.

Köszi.

Igen, a gyujtás zárbetét cserélve volt. Ez az átlamellázás hogy működik?

A távirányítóban kicseréltem az elemet. A led világít. A központizár kulccsal rendesen működik. A retesz is. A távirányítót hogyan kell tanítani????

Elküldve

Köszi.

Igen, a gyujtás zárbetét cserélve volt. Ez az átlamellázás hogy működik?

A távirányítóban kicseréltem az elemet. A led világít. A központizár kulccsal rendesen működik. A retesz is. A távirányítót hogyan kell tanítani????

Gyújtásra teszed, majd nyomsz egy zárást a távirányítón. Ha szerencséd van akkor bezár és mindjárt vissza is nyit - és kész. Ha nem zár be akkor nincs a távirányító beprogramozva a vezérlőhöz

Elküldve (edited)

Köszönöm.

Sajnos nem csinál semmit. :(

....

Van minden, de nyilvános fórumba ezeket nem töltjük fel :)

P.ü.

Módosítva : hening
khmmm
Elküldve

Köszi.

Igen, a gyujtás zárbetét cserélve volt. Ez az átlamellázás hogy működik?

A távirányítóban kicseréltem az elemet. A led világít. A központizár kulccsal rendesen működik. A retesz is. A távirányítót hogyan kell tanítani????

Átlamellázást kocka topiktárs csinált mostanában, le is írta azt hiszem, hogy megy ennek folyamata :)

Egy OP COM-os programozást kellene eszközölni. Ha úgy sem működik akkor meg a folytatni a hibakeresést, ahogy írtam feljebb.

Elküldve

Érdekes. Én csergő-ből rendeltem, de csak motorkódot gyártási évet kérdeztek. Azért ott elvárnám, hogy tudják. Mindenesetre belement.

Olajat abszolút nem spórolásból, de 10W-40-et raktam bele.Olvasgattam külföldi fórumokon és megoszlanak a vélemények, de talán a 10W-nek van nagyobb tábora. Ami véglegesen eldöntötte a kérdést az az, hogy a szervízkönyv szerint végig ezt kapta. Szerintem nagy baja nem lehet belőle, ha eddig sem volt. Egyébként van valami hiteles forrásod, ami indokolja is miért nem ezt kellene?

Neked a kartergáz visszavezetésnél mennyi olaj jön fel? Nálam a cső és a pillangószelep is elég olajos, de nincs kizárva, hogy még soha nem takarították. Ha így van, akkor viszont nem olyan vészes. Van valami szűrő a szelepfedélben?

Hiteles forrásom tulajdonképpen nincs, nálunk a G-s fórumon hallottam hogy Z-s motorba 5W-s olaj kell, de pontosan nem tudom mi írja ezt elő. A kartergáz témát nem tudom most megnézni, nincs itthon a járgány, lakatoltatom, fényeztetem. Utána úgyis levegőszűrő csere lesz, akkor megnézem a pillangószelepet és a kartergáz csövet is. Még egyiket sem takarítottam eddig.

Elküldve

Attól, hogy kitakarítjátok a pillangószelepet és a szívócsövet, az eredeti problémát nem szüntetitek meg. A kartergázzal folyamatosan megy fel az olajpára is, aminek egyrésze kicsapódik a szívócsőben (ezért olajos), másik részét pedig a motor megeszi a beszívott levegővel együtt. Minél kopottabb a motor, annál nagyobb a kartergáz, értelemszerűen annál több olajat zabál meg a motor a kartergázzal együtt. Ezen nem lehet segíteni máshogy csak motorfelújítással. Persze ez távolról sem azt jelenti, hogy rohanni kell gépműhelybe motort felújítani. Ez egyszerűen ilyen.

Elküldve

Ez így teljesen jogszerű. Bár a delikvens a kezelésit keresi. Azt esetleg bontóban találhat, vagy nem is tudom, hol lehetne még beszerezni legálisan.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Udv.

Auto vasarlas elott allunk..

Kineztem egy 2.0DTI vectra caravant(1999es evjarat) bor belso..klima...260.000km legalabbis annyit ir a kereskedo....

Mindezt fel millio forintert..egesz tisztesseges kinezete van..

Mire figyeljek oda amikor korbenezegetem?

Az ar mennyire realis erte?

Elore is koszonom a valaszokat , elnezest az ekezet hianyert.

Módosítva : Sonic
Elküldve

Nem ajánlom a dti motort. Hacsak nem most lett felújítva az adagolója. Sajnos ezeknek az Opel dieselenek gyakori az adagológondja, javítása közel 150 - 200 000 forint. Tudnám inkább ajánlani az 1.7 isuzu diesellel szerelt b vectrákat, csakhát kombiba ezt nem tették.

Udv.
Auto vasarlas elott allunk..
Kineztem egy 2.0DTI vectra caravant(1999es evjarat) bor belso..klima...260.000km legalabbis annyit ir a kereskedo....
Mindezt fel millio forintert..egesz tisztesseges kinezete van..
Mire figyeljek oda amikor korbenezegetem?
Az ar mennyire realis erte?
Elore is koszonom a valaszokat , elnezest az ekezet hianyert.

  • Like 1
Elküldve

Nem ajánlom a dti motort. Hacsak nem most lett felújítva az adagolója. Sajnos ezeknek az Opel dieselenek gyakori az adagológondja, javítása közel 150 - 200 000 forint. Tudnám inkább ajánlani az 1.7 isuzu diesellel szerelt b vectrákat, csakhát kombiba ezt nem tették.

Értem, köszönöm. sajnos nemtudom, hogy mi volt vele..neten néztem, kereskedőtől, 500-at kérnek érte..Akkor nézegetek tovább..:)

Elküldve

Udv.

Auto vasarlas elott allunk..

Kineztem egy 2.0DTI vectra caravant(1999es evjarat) bor belso..klima...260.000km legalabbis annyit ir a kereskedo....

Mindezt fel millio forintert..egesz tisztesseges kinezete van..

Mire figyeljek oda amikor korbenezegetem?

Az ar mennyire realis erte?

Elore is koszonom a valaszokat , elnezest az ekezet hianyert.

A DTI motor jó, amíg megy, de ha megáll, akkor dárga mulatság az adagolót normálisan felújítani (200 e Ft).

Szóval kalkuláld bele ez az adagoló felújítást. Így már lehet, hogy nem annyira jó az az 500 ezer Ft.

Plusz még a sárvédő rohadás, amire minden B Vectránál számítabi kell.

Szerintem nézz inkább egy 97-2000 közötti 1,9 TDI VW Passatot.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.