Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kérdés ki szeretném cserélni a sima TID-et MID-re!

Sikerült szereznem egy ugyanolyan motorkódút de van egy kis gondom! :D

Az én TID.em sárga csatis az új pedig szürke, amit gondoltam, hogy megveszem hozzá a kábelköteget és fogom és átcserélem az enyémet az úja így egyszerűbb a bekötése mindennek! szerinted ez így megoldható? elviekben ugye valahol a műszerfal kábelköteget lehet cserélni igaz fogalmam sincs hol a csati összerakva de majd meglesz valahol bízombenne!

Aki csinált már ilyet mit gondol?

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdés ki szeretném cserélni a sima TID-et MID-re!

Sikerült szereznem egy ugyanolyan motorkódút de van egy kis gondom! :D

Az én TID.em sárga csatis az új pedig szürke, amit gondoltam, hogy megveszem hozzá a kábelköteget és fogom és átcserélem az enyémet az úja így egyszerűbb a bekötése mindennek! szerinted ez így megoldható? elviekben ugye valahol a műszerfal kábelköteget lehet cserélni igaz fogalmam sincs hol a csati összerakva de majd meglesz valahol bízombenne!

Aki csinált már ilyet mit gondol?

Köszi előre is

Miféle kábelköteget vettél hozzá? Komplett műszarfali kábelköteget?

Link to comment
Megosztás:

Nagy kitartás kell hozzá, sok vezeték megy a különféle érzékelőkhöz (ezek is kellenek) nem egyszerű, csak a kábelköteg cserével nem lehet megoldani.

A kábelköteget (ha arról a műszerfali kábelkötegről van szó, amire gondolok) csak műszerfal kiszerelés után lehet cserélni. Ennyit meg azért nem ér a dolog véleményem szerint. A másik megoldás pedig az elektromos rajz alapján a meglévő kábelkötegen csatlakozó csere a MID-hez megfelelőre. A megfelelő érintkező tüskék átépítése a megfelelő helyre (tápfeszültség, hőmérő stb), a hiányzó szenzorokat pedig beépíteni a megfelelő helyekre - már amiket be lehet - vezetékét pedig behúzni, és beépíteni a MID csatlakozójába. Nagyjából ennyi.

Mondjuk véleményem szerint a B Veki MID nem az az eset, amiért megéri ennyit dolgozni. :)

Link to comment
Megosztás:

A kábelköteget (ha arról a műszerfali kábelkötegről van szó, amire gondolok) csak műszerfal kiszerelés után lehet cserélni. Ennyit meg azért nem ér a dolog véleményem szerint. A másik megoldás pedig az elektromos rajz alapján a meglévő kábelkötegen csatlakozó csere a MID-hez megfelelőre. A megfelelő érintkező tüskék átépítése a megfelelő helyre (tápfeszültség, hőmérő stb), a hiányzó szenzorokat pedig beépíteni a megfelelő helyekre - már amiket be lehet - vezetékét pedig behúzni, és beépíteni a MID csatlakozójába. Nagyjából ennyi.

Mondjuk véleményem szerint a B Veki MID nem az az eset, amiért megéri ennyit dolgozni. :)

Én egy kcisit másképp oldanám meg! a régi köteg bent marad nem szenvedek vele fogom! régi köteg csatija leveszem új beköt, majd egyesével lehúzogatom és kötögetem be az újat! így gyors és nincs annyi szenvedés!

A visszajelzőkről pedig érdekes mert az enyémben pl a fék kopásjelző ki van vezetékelve de ne kérdezzék hogyan! és miért! és csak sárga csatis TID-em van!

Link to comment
Megosztás:

Nagy kitartás kell hozzá, sok vezeték megy a különféle érzékelőkhöz (ezek is kellenek) nem egyszerű, csak a kábelköteg cserével nem lehet megoldani.

Jah jah ezeket tudom de első körben egyszerűbb és szebb ahogy leírtam én úgy gondoltam ez az első körös megoldás aztán jöhet a többi!

Link to comment
Megosztás:

Én egy kcisit másképp oldanám meg! a régi köteg bent marad nem szenvedek vele fogom! régi köteg csatija leveszem új beköt, majd egyesével lehúzogatom és kötögetem be az újat! így gyors és nincs annyi szenvedés!

A visszajelzőkről pedig érdekes mert az enyémben pl a fék kopásjelző ki van vezetékelve de ne kérdezzék hogyan! és miért! és csak sárga csatis TID-em van!

Én is ezt javasoltam :)

Sajnos a komplett kábelköteg csere nem mindig megoldás, mert ezek terén elég sok változás volt a kocsi gyártásának ideje alatt (lásd sárga csati vs szürke csati), és ilyen eltérések lehetnek még a műszerfali kábelkötegben. Pl ha a biztosíték dobozba benő csati nem egyezik, akkor meg lehet cseszni az egészet :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Vectrám elõzõ tulaja kilyukasztotta a csomagtartót( lemezét). Be volt dugaszolva egy fadarabbal ami le volt festve és az most kiesett. Így egy kb 7 mm átmérõjû lyuk tátong. Attól félek berozsdásodik. Szerintetek mivel tudnám betömni és utána lefesteni? A festés elõtt kell valamivel lekezelni?

Az autó 08-as metálszürke színû.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Vectrám elõzõ tulaja kilyukasztotta a csomagtartót( lemezét). Be volt dugaszolva egy fadarabbal ami le volt festve és az most kiesett. Így egy kb 7 mm átmérõjû lyuk tátong. Attól félek berozsdásodik. Szerintetek mivel tudnám betömni és utána lefesteni? A festés elõtt kell valamivel lekezelni?

Az autó 08-as metálszürke színû.

Szerintem menj el egy megfelelő boltba, és lehet kapni gumiból vakdugókat. Ha precíz akarsz lenni akkor nézd meg hogy a vakdugónak milyen átmérőjű lyuk kell, aztán fúrd ki a lemezt, és fesd le a furat peremét. Száradás után tedd bele a vakdugót.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem menj el egy megfelelő boltba, és lehet kapni gumiból vakdugókat. Ha precíz akarsz lenni akkor nézd meg hogy a vakdugónak milyen átmérőjű lyuk kell, aztán fúrd ki a lemezt, és fesd le a furat peremét. Száradás után tedd bele a vakdugót.

Szia!

Köszi, hogy válaszoltál. Nem tudom, hogy ilyenre gondoltál-e: http://tomnerszerszam.hu/spd/180253/KAROSSZERIA-DUGO-UNIVERZALIS-KICSI

De nekem ez a megoldás azért nem tetszik, mert nagyon látható helyen van. És ezért inkább jobban szeretnék valami síkban illeszkedőt amit lefestenék és szinte eltűnne a lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi, hogy válaszoltál. Nem tudom, hogy ilyenre gondoltál-e: http://tomnerszerszam.hu/spd/180253/KAROSSZERIA-DUGO-UNIVERZALIS-KICSI

De nekem ez a megoldás azért nem tetszik, mert nagyon látható helyen van. És ezért inkább jobban szeretnék valami síkban illeszkedőt amit lefestenék és szinte eltűnne a lyuk.

A csomagtartó aljáról van szó? Csak mert az nemtudom, hogyan látszik, ha rajta van a kárpit, alulról meg nem látni megintcsak. A pótkerék helyének alján pedig gyárilag vannak ilyen gumi dugók, azt hiszem 2 db is.

Ha a hátfalról van szó, akkor meg lakatos+fényezőmunka szükséges. Érdemes összevárni egyéb lakatosmunkákkal a kocsin (pl ívcsere, küszöb javítás+fényezés), mert ez több 10 ezer Ft is lenne önmagában, ami szerintem sok egy 7-es lyuk eltüntetéséért :)

Link to comment
Megosztás:

A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen.

Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott.

Tegyél oda egy kamu antennát vagy ilyesmit.

Link to comment
Megosztás:

A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen.

Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott.

Amíg nincs komolyabb, fényezéssel járó lakatosmunka a kocsidon, addig találj ki valami ideiglenes megoldást:

- Fadugó, ahogy az előző tulajod csinálta.

- megfelelő méretű süllyesztett fejű csavar, hátoldalról anyával ráhúzva

- gumi dugó.

Le is tudod festeni, de ahhoz kevertetni kell fesétket, ami nem olcsó mulatság.

Ha meg karosszériázni kell a kocsit, majd, akkor meg hegesztesd be, és fényeztesd le a csomagtér ajtót.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen.

Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott.

Ideiglenesen egy 7 mm-es lyukat fel is tudsz gittelni, ha alulról hozzá is férsz, akkor akár egy karton lapot is tehetsz oda és felülről mehet a gitt. Csiszolod 120al kicsit a környékét, felgitteled, újra 120al lecsiszol síkba, majd 400al elfinomítod, de akár további 800al szárazon is finomíthatod még és veszel alapozót lefújod vele, végül mehet rá a szín. Attól függ milyen színű, ha fehér lenne, akkor nem is ütne el annyira, de egy szürke-metál már szívás. Akril festéket edzővel együtt 1 dl-t 2ezer Huf-ból megúszol, azzal egy sárvédőt majdnem le is tudsz fújni. Aztán, hogy mivel viszed fel az már tőled függ, de én már vettem tesco-ban "very vell" fehéret egyszer, kisebb küszöb javításhoz, ideiglenesen jó volt, nem is ütött el olyan durván.

Link to comment
Megosztás:

Ideiglenesen egy 7 mm-es lyukat fel is tudsz gittelni, ha alulról hozzá is férsz, akkor akár egy karton lapot is tehetsz oda és felülről mehet a gitt. Csiszolod 120al kicsit a környékét, felgitteled, újra 120al lecsiszol síkba, majd 400al elfinomítod, de akár további 800al szárazon is finomíthatod még és veszel alapozót lefújod vele, végül mehet rá a szín. Attól függ milyen színű, ha fehér lenne, akkor nem is ütne el annyira, de egy szürke-metál már szívás. Akril festéket edzővel együtt 1 dl-t 2ezer Huf-ból megúszol, azzal egy sárvédőt majdnem le is tudsz fújni. Aztán, hogy mivel viszed fel az már tőled függ, de én már vettem tesco-ban "very vell" fehéret egyszer, kisebb küszöb javításhoz, ideiglenesen jó volt, nem is ütött el olyan durván.

Ideiglenesen egy gumidugó kell bele, azt kész :)

Ha legközelebb karosszéria munka lesz a kocsin, akkor meg behegesztetni, és fényeztetni.

Link to comment
Megosztás:

Ideiglenesen egy gumidugó kell bele, azt kész :)

Ha legközelebb karosszéria munka lesz a kocsin, akkor meg behegesztetni, és fényeztetni.

Amit én írtam az kb egy fél órás művelet, ha egy mezei spray-vel fújja meg, mégsem lenne annyira látványosan eltérő. De az Ő dolga, eldönti, belenyomni egy gumidugót biztos egyszerűbb :)

Link to comment
Megosztás:

Amit én írtam az kb egy fél órás művelet, ha egy mezei spray-vel fújja meg, mégsem lenne annyira látványosan eltérő. De az Ő dolga, eldönti, belenyomni egy gumidugót biztos egyszerűbb :)

Csak a gitt olyan vastagon le fog pattogni az első hidegebb idő után :)

Akkor már inkább alulról fel kell ragasztani egy darab lemezt motortömítő pasztával, aztán kész :) Vagy hegesztési varrat kitöltővel. Ezek rugalmas anyagok, felveszik a hőtágulást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, de már sikeresen megoldottuk. Egyik ismerősömmel behegesztettük, aztán lecsiszoltuk. Kezeltük, festettük, políroztuk, mindent csináltunk vele és most azt tudom mondani , hogy a helye csak annyira látszik, hogy a mostani festék egy kicsit elüt a gyáritól.

Apropó ha már itt vagyok akkor megkérdem, hogy most akarok venni bal első fényszórót ( magát a lámpabúrát). Néztem neten az újakat, a gyári Opel elég drága. De van 2 másik fajta az egyik 12 409 Ft, a másik 9 668 Ft. A képek alapján látszik egy kis különbség, tehát akkor nem mindegy melyiket veszem? Én azt hittem, hogy 2 féle lámpa van az egyik az amelyik egybe van építve az indexxel, a másik meg amelyik nincs.

12 409 Ft: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/146508-elso-fenyszoro-opel-vectra-b

9 668 Ft: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/419094-bal-elso-fenyszoro-opel-vectra-b

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

üdv mindenkinek!

A mai napon történt, hogy ülök be az autóba, fordítom a kulcsot, hangos kattanás, és azóta indítás után nem ugrik vissza a kulcs, nekem kell visszafordítani, hogy az önindító ne tekerjen tovább. Gondolom egy rugó eltörhetett valahol, a kérdés, hogy hol? A gyújtáskapcsoló hibájához még nem volt szerencsém, úgyhogy nem tudom, a betét cseréje megoldás lehet? (csak mert olyat már láttam boltban és nem egy nagy összeg)

a választ előre isköszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.