hargi Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Sziasztok! Egy kérdés ki szeretném cserélni a sima TID-et MID-re! Sikerült szereznem egy ugyanolyan motorkódút de van egy kis gondom! :D Az én TID.em sárga csatis az új pedig szürke, amit gondoltam, hogy megveszem hozzá a kábelköteget és fogom és átcserélem az enyémet az úja így egyszerűbb a bekötése mindennek! szerinted ez így megoldható? elviekben ugye valahol a műszerfal kábelköteget lehet cserélni igaz fogalmam sincs hol a csati összerakva de majd meglesz valahol bízombenne! Aki csinált már ilyet mit gondol? Köszi előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Sziasztok! Egy kérdés ki szeretném cserélni a sima TID-et MID-re! Sikerült szereznem egy ugyanolyan motorkódút de van egy kis gondom! :D Az én TID.em sárga csatis az új pedig szürke, amit gondoltam, hogy megveszem hozzá a kábelköteget és fogom és átcserélem az enyémet az úja így egyszerűbb a bekötése mindennek! szerinted ez így megoldható? elviekben ugye valahol a műszerfal kábelköteget lehet cserélni igaz fogalmam sincs hol a csati összerakva de majd meglesz valahol bízombenne! Aki csinált már ilyet mit gondol? Köszi előre is Miféle kábelköteget vettél hozzá? Komplett műszarfali kábelköteget? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Augusztus27, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2013 Nagy kitartás kell hozzá, sok vezeték megy a különféle érzékelőkhöz (ezek is kellenek) nem egyszerű, csak a kábelköteg cserével nem lehet megoldani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 Nagy kitartás kell hozzá, sok vezeték megy a különféle érzékelőkhöz (ezek is kellenek) nem egyszerű, csak a kábelköteg cserével nem lehet megoldani. A kábelköteget (ha arról a műszerfali kábelkötegről van szó, amire gondolok) csak műszerfal kiszerelés után lehet cserélni. Ennyit meg azért nem ér a dolog véleményem szerint. A másik megoldás pedig az elektromos rajz alapján a meglévő kábelkötegen csatlakozó csere a MID-hez megfelelőre. A megfelelő érintkező tüskék átépítése a megfelelő helyre (tápfeszültség, hőmérő stb), a hiányzó szenzorokat pedig beépíteni a megfelelő helyekre - már amiket be lehet - vezetékét pedig behúzni, és beépíteni a MID csatlakozójába. Nagyjából ennyi. Mondjuk véleményem szerint a B Veki MID nem az az eset, amiért megéri ennyit dolgozni. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 sziasztok! Kerdesem az lenne hogy hol talalom a kozponti zar vezerlot mert sajna elromlot kicserelnem egy masikra gyarit szereztem hozza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
96bvectra Elküldve Augusztus28, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2013 http://www.kepfeltoltes.hu/view/130828/veki_www.kepfeltoltes.hu_.jpg sziasztok! Kerdesem az lenne hogy hol talalom a kozponti zar vezerlot mert sajna elromlot kicserelnem egy masikra gyarit szereztem hozza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hargi Elküldve Augusztus29, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2013 A kábelköteget (ha arról a műszerfali kábelkötegről van szó, amire gondolok) csak műszerfal kiszerelés után lehet cserélni. Ennyit meg azért nem ér a dolog véleményem szerint. A másik megoldás pedig az elektromos rajz alapján a meglévő kábelkötegen csatlakozó csere a MID-hez megfelelőre. A megfelelő érintkező tüskék átépítése a megfelelő helyre (tápfeszültség, hőmérő stb), a hiányzó szenzorokat pedig beépíteni a megfelelő helyekre - már amiket be lehet - vezetékét pedig behúzni, és beépíteni a MID csatlakozójába. Nagyjából ennyi. Mondjuk véleményem szerint a B Veki MID nem az az eset, amiért megéri ennyit dolgozni. :) Én egy kcisit másképp oldanám meg! a régi köteg bent marad nem szenvedek vele fogom! régi köteg csatija leveszem új beköt, majd egyesével lehúzogatom és kötögetem be az újat! így gyors és nincs annyi szenvedés! A visszajelzőkről pedig érdekes mert az enyémben pl a fék kopásjelző ki van vezetékelve de ne kérdezzék hogyan! és miért! és csak sárga csatis TID-em van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hargi Elküldve Augusztus29, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2013 Nagy kitartás kell hozzá, sok vezeték megy a különféle érzékelőkhöz (ezek is kellenek) nem egyszerű, csak a kábelköteg cserével nem lehet megoldani. Jah jah ezeket tudom de első körben egyszerűbb és szebb ahogy leírtam én úgy gondoltam ez az első körös megoldás aztán jöhet a többi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus29, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2013 Én egy kcisit másképp oldanám meg! a régi köteg bent marad nem szenvedek vele fogom! régi köteg csatija leveszem új beköt, majd egyesével lehúzogatom és kötögetem be az újat! így gyors és nincs annyi szenvedés! A visszajelzőkről pedig érdekes mert az enyémben pl a fék kopásjelző ki van vezetékelve de ne kérdezzék hogyan! és miért! és csak sárga csatis TID-em van! Én is ezt javasoltam :) Sajnos a komplett kábelköteg csere nem mindig megoldás, mert ezek terén elég sok változás volt a kocsi gyártásának ideje alatt (lásd sárga csati vs szürke csati), és ilyen eltérések lehetnek még a műszerfali kábelkötegben. Pl ha a biztosíték dobozba benő csati nem egyezik, akkor meg lehet cseszni az egészet :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szdavid0504 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Sziasztok! A Vectrám elõzõ tulaja kilyukasztotta a csomagtartót( lemezét). Be volt dugaszolva egy fadarabbal ami le volt festve és az most kiesett. Így egy kb 7 mm átmérõjû lyuk tátong. Attól félek berozsdásodik. Szerintetek mivel tudnám betömni és utána lefesteni? A festés elõtt kell valamivel lekezelni? Az autó 08-as metálszürke színû. Link to comment Megosztás: More sharing options...
96bvectra Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Sziasztok! A Vectrám elõzõ tulaja kilyukasztotta a csomagtartót( lemezét). Be volt dugaszolva egy fadarabbal ami le volt festve és az most kiesett. Így egy kb 7 mm átmérõjû lyuk tátong. Attól félek berozsdásodik. Szerintetek mivel tudnám betömni és utána lefesteni? A festés elõtt kell valamivel lekezelni? Az autó 08-as metálszürke színû. Szerintem menj el egy megfelelő boltba, és lehet kapni gumiból vakdugókat. Ha precíz akarsz lenni akkor nézd meg hogy a vakdugónak milyen átmérőjű lyuk kell, aztán fúrd ki a lemezt, és fesd le a furat peremét. Száradás után tedd bele a vakdugót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szdavid0504 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Szerintem menj el egy megfelelő boltba, és lehet kapni gumiból vakdugókat. Ha precíz akarsz lenni akkor nézd meg hogy a vakdugónak milyen átmérőjű lyuk kell, aztán fúrd ki a lemezt, és fesd le a furat peremét. Száradás után tedd bele a vakdugót. Szia! Köszi, hogy válaszoltál. Nem tudom, hogy ilyenre gondoltál-e: http://tomnerszerszam.hu/spd/180253/KAROSSZERIA-DUGO-UNIVERZALIS-KICSI De nekem ez a megoldás azért nem tetszik, mert nagyon látható helyen van. És ezért inkább jobban szeretnék valami síkban illeszkedőt amit lefestenék és szinte eltűnne a lyuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Pedig ennél jobbat nem fogsz találni ha nem akarsz lemezmunkát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Szia! Köszi, hogy válaszoltál. Nem tudom, hogy ilyenre gondoltál-e: http://tomnerszerszam.hu/spd/180253/KAROSSZERIA-DUGO-UNIVERZALIS-KICSI De nekem ez a megoldás azért nem tetszik, mert nagyon látható helyen van. És ezért inkább jobban szeretnék valami síkban illeszkedőt amit lefestenék és szinte eltűnne a lyuk. A csomagtartó aljáról van szó? Csak mert az nemtudom, hogyan látszik, ha rajta van a kárpit, alulról meg nem látni megintcsak. A pótkerék helyének alján pedig gyárilag vannak ilyen gumi dugók, azt hiszem 2 db is. Ha a hátfalról van szó, akkor meg lakatos+fényezőmunka szükséges. Érdemes összevárni egyéb lakatosmunkákkal a kocsin (pl ívcsere, küszöb javítás+fényezés), mert ez több 10 ezer Ft is lenne önmagában, ami szerintem sok egy 7-es lyuk eltüntetéséért :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szdavid0504 Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen. Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen. Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott. Tegyél oda egy kamu antennát vagy ilyesmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen. Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott. Amíg nincs komolyabb, fényezéssel járó lakatosmunka a kocsidon, addig találj ki valami ideiglenes megoldást: - Fadugó, ahogy az előző tulajod csinálta. - megfelelő méretű süllyesztett fejű csavar, hátoldalról anyával ráhúzva - gumi dugó. Le is tudod festeni, de ahhoz kevertetni kell fesétket, ami nem olcsó mulatság. Ha meg karosszériázni kell a kocsit, majd, akkor meg hegesztesd be, és fényeztesd le a csomagtér ajtót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 A csomagtartó tetejérõl van szó a hátsó szélvédôtõl kb 25 centire. Tehát pont látható fényezett helyen. Az elõzõ tulaj egy fadugót készített oda majd azt lefestette és így teljesen eltünt a lyuk. A gond csak az volt, hogy kirázkódott. Ideiglenesen egy 7 mm-es lyukat fel is tudsz gittelni, ha alulról hozzá is férsz, akkor akár egy karton lapot is tehetsz oda és felülről mehet a gitt. Csiszolod 120al kicsit a környékét, felgitteled, újra 120al lecsiszol síkba, majd 400al elfinomítod, de akár további 800al szárazon is finomíthatod még és veszel alapozót lefújod vele, végül mehet rá a szín. Attól függ milyen színű, ha fehér lenne, akkor nem is ütne el annyira, de egy szürke-metál már szívás. Akril festéket edzővel együtt 1 dl-t 2ezer Huf-ból megúszol, azzal egy sárvédőt majdnem le is tudsz fújni. Aztán, hogy mivel viszed fel az már tőled függ, de én már vettem tesco-ban "very vell" fehéret egyszer, kisebb küszöb javításhoz, ideiglenesen jó volt, nem is ütött el olyan durván. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Ideiglenesen egy 7 mm-es lyukat fel is tudsz gittelni, ha alulról hozzá is férsz, akkor akár egy karton lapot is tehetsz oda és felülről mehet a gitt. Csiszolod 120al kicsit a környékét, felgitteled, újra 120al lecsiszol síkba, majd 400al elfinomítod, de akár további 800al szárazon is finomíthatod még és veszel alapozót lefújod vele, végül mehet rá a szín. Attól függ milyen színű, ha fehér lenne, akkor nem is ütne el annyira, de egy szürke-metál már szívás. Akril festéket edzővel együtt 1 dl-t 2ezer Huf-ból megúszol, azzal egy sárvédőt majdnem le is tudsz fújni. Aztán, hogy mivel viszed fel az már tőled függ, de én már vettem tesco-ban "very vell" fehéret egyszer, kisebb küszöb javításhoz, ideiglenesen jó volt, nem is ütött el olyan durván. Ideiglenesen egy gumidugó kell bele, azt kész :) Ha legközelebb karosszéria munka lesz a kocsin, akkor meg behegesztetni, és fényeztetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Ideiglenesen egy gumidugó kell bele, azt kész :) Ha legközelebb karosszéria munka lesz a kocsin, akkor meg behegesztetni, és fényeztetni. Amit én írtam az kb egy fél órás művelet, ha egy mezei spray-vel fújja meg, mégsem lenne annyira látványosan eltérő. De az Ő dolga, eldönti, belenyomni egy gumidugót biztos egyszerűbb :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Amit én írtam az kb egy fél órás művelet, ha egy mezei spray-vel fújja meg, mégsem lenne annyira látványosan eltérő. De az Ő dolga, eldönti, belenyomni egy gumidugót biztos egyszerűbb :) Csak a gitt olyan vastagon le fog pattogni az első hidegebb idő után :) Akkor már inkább alulról fel kell ragasztani egy darab lemezt motortömítő pasztával, aztán kész :) Vagy hegesztési varrat kitöltővel. Ezek rugalmas anyagok, felveszik a hőtágulást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szdavid0504 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, de már sikeresen megoldottuk. Egyik ismerősömmel behegesztettük, aztán lecsiszoltuk. Kezeltük, festettük, políroztuk, mindent csináltunk vele és most azt tudom mondani , hogy a helye csak annyira látszik, hogy a mostani festék egy kicsit elüt a gyáritól. Apropó ha már itt vagyok akkor megkérdem, hogy most akarok venni bal első fényszórót ( magát a lámpabúrát). Néztem neten az újakat, a gyári Opel elég drága. De van 2 másik fajta az egyik 12 409 Ft, a másik 9 668 Ft. A képek alapján látszik egy kis különbség, tehát akkor nem mindegy melyiket veszem? Én azt hittem, hogy 2 féle lámpa van az egyik az amelyik egybe van építve az indexxel, a másik meg amelyik nincs. 12 409 Ft: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/146508-elso-fenyszoro-opel-vectra-b 9 668 Ft: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/419094-bal-elso-fenyszoro-opel-vectra-b Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Sziasztok! :icon1: Tudnátok segíteni?! Egyik ismerősömnek kellene Opel Vectra B Caravan-ra tetőantenna. Tudtok segíteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Az antenna maga sztem ugyanaz mint a többi korabeli Opelé, csak a hosszukban van esetleg különbség (Astra Classicé pl. tuti hogy rövidebb). Ha antennatalp is kell, az viszont drága jószág, mert benne van az antennaerősítő. Utoljára valami 18e Ft körüli összegért láttam ha minden igaz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bobizse Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 üdv mindenkinek! A mai napon történt, hogy ülök be az autóba, fordítom a kulcsot, hangos kattanás, és azóta indítás után nem ugrik vissza a kulcs, nekem kell visszafordítani, hogy az önindító ne tekerjen tovább. Gondolom egy rugó eltörhetett valahol, a kérdés, hogy hol? A gyújtáskapcsoló hibájához még nem volt szerencsém, úgyhogy nem tudom, a betét cseréje megoldás lehet? (csak mert olyat már láttam boltban és nem egy nagy összeg) a választ előre isköszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts