Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Remélem hogy nem lesz nagy a gond a csomagtartóval. Nézegetem a netet, de ilyen színben nincs bal hátsó ajtó- vagyis van, de csak teljesen összeszerelt és 40ezerért, pesten :o. Jobb elsővel meg nincs gondom... :)

Elvileg nem kell kivágni az alsó résztét a hátsónak, de ez csak ott fog kiderülni. Ha addig találok ajtót, jó lesz, de ehhez szerencse kell.

Link to comment
Megosztás:

Ez mitől rohadt így meg?



Azt mondja a tulaj, ők bontják le a két ajtót, így nincs az, hogy vmi nem lett kihagyva, nincs meg, stb. (amúgy nem hiányzik semmi az ajtókról, de ezt én is meg tudnám tenni).

Bal hátsó ajtó: http://kephost.hu/share-8638_51928731.html -alja és a díszléc elejénél;

Csomagtér ajtó: http://kephost.hu/share-1F45_51928731.html -ablaktörlő alatt,valamint a rendszám két oldalánál;

Közelebbről: http://kephost.hu/share-13B6_51928731.html - ez miatt nincs fent a jel hátul, de el van rakva.

Ezeket kell elsősorban javítani, meg 1-2 kisebb dolog, de ezek a legfontosabbak, a többi utána lesz.

Link to comment
Megosztás:

Neked nagyon jó fényező ismerősöd van. Tartsd meg :icon1: Nekem is van egy ilyen, de nem mindenki ilyen szerencsés.Az oké, hogy ki kevertetsz két deci festéket mondjuk négyezerért, de rohadt drágán dolgoznak a fényezők. Amit te le írtál, az olyan 70-80000 lett volna ha be tolod egy idegen fényezőhöz.

Most már értem, miért akarod levenni a díszlécet, és a hátsó ablakot. Sajnos elkerülhetetlen... Egyébként ilyen mértékű ajtó elrohadásnál ajtót szoktak cserélni, mert nem biztos, hogy hosszú távon jó lesz...

Hát, nem azért mondom, de ezért 60e Ft nem sok egy kicsit?

Nekem az alábbi elemek fényezéséért kért 20 E Ft-ot:

- Bal első ajtó fújva komplettan (díszléc nem lett levéve)

- Jobb első ajtó alja a dízsléc alatt (volt rajta egy 20 Ft-os rozsdafolt, ls alján volt egy 8-8 centi hisszú rozsdásodás)

- Mindkét hátsó sárvédő ív, az sárvédő elem feléig (foltokban ki lett henegsztve, az ív nem lett cserélve)

- mindkét küszöb komplettan

- Hátsó lökhárító komplettan

Adtam neki még 5 e-t pluszban, így 25. A karosszéria munka pedig 10 e Ft volt.

Minderre lett véve 2 deci festék, amiből még maradt is.

Ezért mondom, hogy sok a 60...

Link to comment
Megosztás:

Ez mitől rohadt így meg?

Jó kérdés. Azt mondják, a perem szélénél befolyik a víz és az adja meg a kezdő lökést a rozsdának.

Neked nagyon jó fényező ismerősöd van. Tartsd meg :icon1: Nekem is van egy ilyen, de nem mindenki ilyen szerencsés.Az oké, hogy ki kevertetsz két deci festéket mondjuk négyezerért, de rohadt drágán dolgoznak a fényezők. Amit te le írtál, az olyan 70-80000 lett volna ha be tolod egy idegen fényezőhöz.

Tavaly ősszel elvittem ide helyben egy másik szervízbe, nagyon megnézte a f@szi az ajtókat, aztán számolt: háát, 190-200, de maximum 230ezer... Azt hittem rosszul hallok. Kérdezte, mikor vinném az autót?! Mondom ööö...ezt megbeszélem az asszonnyal...

Na ekkor lestem csak igazán, így most örülök, hogy 60-70 körül meglesz. Hacsak valaki nem szól, hogy van eladó Königsbläu ajtaja... :D

Link to comment
Megosztás:

Neked nagyon jó fényező ismerősöd van. Tartsd meg :icon1: Nekem is van egy ilyen, de nem mindenki ilyen szerencsés.Az oké, hogy ki kevertetsz két deci festéket mondjuk négyezerért, de rohadt drágán dolgoznak a fényezők. Amit te le írtál, az olyan 70-80000 lett volna ha be tolod egy idegen fényezőhöz.

Ez az emberke ugye vidéken van, nem pestenm ez is lenyomja kicsit az árakat. Meg munka után csinálja, nem főállásban. A rendes szakmája egyébként szobafestő mázoló, csak beletanult az autófényezésbe is. A hátsó íveknél sajnos nem lett tökéletes, mert a minimális festésre törekedtünk (ne kelljen nagyon belefújni a sárvédő elemekbe), de végül ez bosszulta meg magát. Nem nagy hiba, már észre sem veszem :) A többi elem viszont tényleg első osztályú lett, nem ütnek el az ajtók sem. Annyi trükk van benne, hogy nem az egész ajtó van fújva színnel, csak kb 10-15 centire a szélétől. Utánna pedig az egész ajtó van lakkozva, majd polírozva. Így az a minimális színeltérés, ami a régi és az őj szín között van, nem a két ajtó határvonalán találkozik, hanem a fújt elemen, így pedig a szem nem veszi észre :)

Link to comment
Megosztás:

Jó kérdés. Azt mondják, a perem szélénél befolyik a víz és az adja meg a kezdő lökést a rozsdának.

Tavaly ősszel elvittem ide helyben egy másik szervízbe, nagyon megnézte a f@szi az ajtókat, aztán számolt: háát, 190-200, de maximum 230ezer... Azt hittem rosszul hallok. Kérdezte, mikor vinném az autót?! Mondom ööö...ezt megbeszélem az asszonnyal...

Na ekkor lestem csak igazán, így most örülök, hogy 60-70 körül meglesz. Hacsak valaki nem szól, hogy van eladó Königsbläu ajtaja... :D

Az ajtóba befolyik a víz felül az üvegnél, és az alul nem a neki kialakított helyen folyik ki, hanem ott ahol a rohadás van. Nem fogod tudni megállítani, ha belül is rozsdá, hiába fújod le.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hy.

Találtam egy szín azonos ajtót a szekérhez: http://aprod.hu/hirdetes/opel-vectra-b-caravan-ID18ccf.html

Azt írja, hibátlan állapotú, képet küld róla ('97-es az autó).

Na most az egyetlen észrevételem, hogy az autója színkódja L 269, míg az enyém Z 269. Mindkettő királykék hivatalosan. Ez jelent valami színeltérést, hogy L-lel kezdődik a színkód? A másik kérdés, hogy van eltérés a B1 és B2 ajtók között?

Vagy nyugodtan megvehetem?

Link to comment
Megosztás:

Na most az egyetlen észrevételem, hogy az autója színkódja L 269, míg az enyém Z 269. Mindkettő királykék hivatalosan. Ez jelent valami színeltérést, hogy L-lel kezdődik a színkód?

Sztem semmit. A szín az ugyanaz, csak a "Z" kétrétegű lakkot jelent, míg az "L" sima egyrétegűt.

Link to comment
Megosztás:

Sztem semmit. A szín az ugyanaz, csak a "Z" kétrétegű lakkot jelent, míg az "L" sima egyrétegűt.

Köcce! :)

Amúgy szépen nézett ki, de az alján valami kence volt felrakva, így nem vettem meg. Néztem egy másikat pesten, de annak meg a színkódja 289 volt, ami egyel sötétebb az enyémnél és az az ajtó is rendben volt. Eléggé elütött volna a sötétkék szín. :/

Így 2 (bal hátsó+csomi)ajtó nélkül, de állatkerti látogatással telt a nap, el is ment vele teljesen és így is kimaradt 2 hely, de nagyon jó volt, a Kölkök és élvezték. :)

Hazafele meg belement a bűvös 300000. km a szekérbe :) :

20130601394.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köcce! :)

Amúgy szépen nézett ki, de az alján valami kence volt felrakva, így nem vettem meg. Néztem egy másikat pesten, de annak meg a színkódja 289 volt, ami egyel sötétebb az enyémnél és az az ajtó is rendben volt. Eléggé elütött volna a sötétkék szín. :/

Így 2 (bal hátsó+csomi)ajtó nélkül, de állatkerti látogatással telt a nap, el is ment vele teljesen és így is kimaradt 2 hely, de nagyon jó volt, a Kölkök és élvezték. :)

Hazafele meg belement a bűvös 300000. km a szekérbe :) :

Mondjuk arra én nagyon kicsi esélyt látok, hogy találsz színazonos, és nem félig szétrohadt állapotban lévő ajtót, ráadásul egyszerre kettőt is :)

Link to comment
Megosztás:

Emberünk kicsit el van szállva árakkal. Váltó ötvenezerért! <_<

Hy.

Találtam egy szín azonos ajtót a szekérhez: http://aprod.hu/hirdetes/opel-vectra-b-caravan-ID18ccf.html

Azt írja, hibátlan állapotú, képet küld róla ('97-es az autó).

Na most az egyetlen észrevételem, hogy az autója színkódja L 269, míg az enyém Z 269. Mindkettő királykék hivatalosan. Ez jelent valami színeltérést, hogy L-lel kezdődik a színkód? A másik kérdés, hogy van eltérés a B1 és B2 ajtók között?

Vagy nyugodtan megvehetem?

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek!

Annyi lenne a kérdésem, hogy kormány le és felszerelésnél mire érdemes figyelni? kell hozzá valami spéci szerszám?

Előre is köszi a válaszokat

A légzsákot óvatosan vedd le, csatlakoztasd le a vezetékét. Ameddig le van véve a légzsák, nem szabad gyújtásra kapcsolni az autót. Az akkut nem kell levenni, mert csak megszivatod magad vele, lenullázódik a rádió, az óra, és ha gyári a rádió, akkor a kódot is kérni fogja.

Utánna le kell lazítani a csavart, de nem kell levenni teljesen. Majd a kormányt feszegetve jobbra-balra-fel-le van esély rá, hogy lejöjjön. Vagy jó erősen meg kell húzni magad felé.

Én készítettem hozzá egy célszerszámot, amivel sérülés, feszegetés nélkül lejön a kormány:

IMG01424-20110816-2035_www.kepfeltoltes.

IMG01425-20110816-2035_www.kepfeltoltes.

Mint látszik nem bonyolult, érdemes megcsinálni. Kell hozzá egy darab laposvas, amit kát helyen kifúrsz, két M8x50 mm csavar, két anyag és két M8as csavar. A csavar fejét el kell köszörülni a képen látható módon oválisra.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! Annyit még megkérdeznék, hogy a légzsák csavaros, vagy pattintós, vagy mi módon van rögzítve? Van valami trükkje?

A légzsákot óvatosan vedd le, csatlakoztasd le a vezetékét. Ameddig le van véve a légzsák, nem szabad gyújtásra kapcsolni az autót. Az akkut nem kell levenni, mert csak megszivatod magad vele, lenullázódik a rádió, az óra, és ha gyári a rádió, akkor a kódot is kérni fogja.
Utánna le kell lazítani a csavart, de nem kell levenni teljesen. Majd a kormányt feszegetve jobbra-balra-fel-le van esély rá, hogy lejöjjön. Vagy jó erősen meg kell húzni magad felé.

Én készítettem hozzá egy célszerszámot, amivel sérülés, feszegetés nélkül lejön a kormány:





Mint látszik nem bonyolult, érdemes megcsinálni. Kell hozzá egy darab laposvas, amit kát helyen kifúrsz, két M8x50 mm csavar, két anyag és két M8as csavar. A csavar fejét el kell köszörülni a képen látható módon oválisra.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Ha meg nagyon rá van szorulva mint nekem és nem tudod kézzel le rántani, csavart addig le tekered míg nem lapol a rúdon, és párszor finoman rá ütsz kalapáccsal

mindenkinek köszi az infót :)

Ha meg nagyon rá van szorulva mint nekem és nem tudod kézzel le rántani, csavart addig le tekered míg nem lapol a rúdon, és párszor finoman rá ütsz kalapáccsal

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nincs valakinek véletlenül z155-ös színkodú donorja?

Érdekelne küszöb meg tankajtó

A küszöböt hogy akarod felrakni hegesztés és fényezés nélkül? (Gondolom nem a küszöb spoilerről van szó, mert akkor azt írtad volna).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.