Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Lehet bugyuta a kérdés de kiváncsi a természetem :)

Ha a kulcson megnyomom 1x a zárást lezár a kocsi kerreg villant minden....ha megnyomom még 1x megint villant meg zár??!....melyik zárás mit is jelent a gyakorlatban???

Szia!

Én így tudom: Ha simán lezárod akkor csak a kp-zár alapból lezár. Ha pedig rá nyomsz még egyet akkor pedig a kp-zár reteszelődik, és ha riasztós a gép akkor működésbe lép, tehát beélesedik

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én így tudom: Ha simán lezárod akkor csak a kp-zár alapból lezár. Ha pedig rá nyomsz még egyet akkor pedig a kp-zár reteszelődik, és ha riasztós a gép akkor működésbe lép, tehát beélesedik

Ez pontosan így van :)

A reteszelés annyit jelent, hogy utána csak kulccsal vagy távirányítóval nyitható a kocsi, belülről a pöckök felhúzásával nem.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek milyen lesz??

Irmscher toldat, még csak fel lett "gányolva" próbaképpen a gyári koptatóra, nekem tetszik nem egy gagyi tyunying cucc :)

2013-03-21-1386_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2013-03-21-1391_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2013-03-21-1392_1_www.kepfeltoltes.hu_.j
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2013-03-21-1394_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a kormányt hogy tudom levenni?

Szeretném bőröztetni, de ahhoz le kell vennem a kormányt. Valaki tudna segíteni, hogy kezdjek neki?

Köszönöm.

Beállítod a kormányt egyenesbe, kiveszed a légzsákot - alulról két torx csavar fogja. Vezetékeket széthúzod, a kormány közepén meglazítod az anyát - egy két meneten rajtahagyod, különben pofán vághatod magad ha megindul - megjelölöd az állását, majd kézzel ütögetve meglazítod a kormányt, ha már megindult leveszed az anyát és lejön a kormány.

Fontos, hogy a kulcsot ne rakd a gyújtásnak még a közelébe sem még a lufi nincs visszarakva, így nem kell levenni az akkusarut és megúszod a légzsák sárga lámpáját. Ezt a kormány bőröző mondta, és láttam is ahogy leveszi.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem jön le kézzel segíthetsz neki kalapáccsal is de úgy hogy az anya még lapoljon a csavaron, hogy ne verd szét a menetet.

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a kormányt hogy tudom levenni?
Szeretném bőröztetni, de ahhoz le kell vennem a kormányt. Valaki tudna segíteni, hogy kezdjek neki?
Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Beállítod a kormányt egyenesbe, kiveszed a légzsákot - alulról két torx csavar fogja. Vezetékeket széthúzod, a kormány közepén meglazítod az anyát - egy két meneten rajtahagyod, különben pofán vághatod magad ha megindul - megjelölöd az állását, majd kézzel ütögetve meglazítod a kormányt, ha már megindult leveszed az anyát és lejön a kormány.

Fontos, hogy a kulcsot ne rakd a gyújtásnak még a közelébe sem még a lufi nincs visszarakva, így nem kell levenni az akkusarut és megúszod a légzsák sárga lámpáját. Ezt a kormány bőröző mondta, és láttam is ahogy leveszi.

Ez így van! Sokan egyből azt mondják, hogy áramtalanítani kell a kocsit, meg 20 percig várni, csak utánna szabad nekiállni a légszákto megbontani. NEM IGAZ! Csak gyújtásra nem szabad rakni a kocsit, amíg nincs minden összerakva, mert különben piros lámpa lesz a vége a műszerfalon. De ha ki is gyullad, akkor sincs gáz, mert simán ki lehet ütni OPCOM-mal összeszerelés után.

A kormány leszedéshez nekem van egy egyszerű kis célszerszámom, saját magam gyártottam. Anélkül lehet vele levenni a kormányt, hogy a csapágy, vagy az ember orra aki kiszedi, károsodna :)

IMG01427-20110816-2036_www.kepfeltoltes.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van! Sokan egyből azt mondják, hogy áramtalanítani kell a kocsit, meg 20 percig várni, csak utánna szabad nekiállni a légszákto megbontani. NEM IGAZ! Csak gyújtásra nem szabad rakni a kocsit, amíg nincs minden összerakva, mert különben piros lámpa lesz a vége a műszerfalon. De ha ki is gyullad, akkor sincs gáz, mert simán ki lehet ütni OPCOM-mal összeszerelés után.

Lehet hogy így van, de akinek nincsen OP-COM-ja, annak márkaszervizbe kell fáradni hogy kiüssék a légzsák hibakódot (mert ez ugye sosem múlik el magától, hiába szűnt meg a hiba) 5000-ért, úgyhogy én inkább jó messzire vittem az akkut az autótól a biztonság kedvéért, ha ezzel spórolhatok ötezret... meg aztán nem is nagy fáradtság levenni azt az akkusarut.
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Megy a vas karosszériáshoz.

Namost le kell bontani teljesen a bal hátsó és csomagtérajtót, valamint ki kell vennem az üvegeket.

Kérdések:

- az oldalajtó díszlécét hogyan szedjem le sérülésmentesen, hogy utána vissza is lehessen rakni?

- ha a vezetékeket kihúzom a csomiajtóból, mennyire nehéz visszahúzni? ( vagyis jó az a megoldás, hogy egy madzaggal együtt húzom ki a vezetékeket, majd a végén azzal húzom vissza?)

- a cs.ajtó üveg fekete gumikeretét csak egyszerűen kihúzom? Ha jól láttam, nincs ragasztva.

- acs.ajtó műanyag burkolatát csak ki kell pattintani?

További trükköket szívesen fogadok! B)

Módosítva : zozor
Link to comment
Megosztás:

Megy a vas karosszériáshoz.

Namost le kell bontani teljesen a bal hátsó és csomagtérajtót, valamint ki kell vennem az üvegeket.

Kérdések:

- az oldalajtó díszlécét hogyan szedjem le sérülésmentesen, hogy utána vissza is lehessen rakni?

- ha a vezetékeket kihúzom a csomiajtóból, mennyire nehéz visszahúzni? ( vagyis jó az a megoldás, hogy egy madzaggal együtt húzom ki a vezetékeket, majd a végén azzal húzom vissza?)

- a cs.ajtó üveg fekete gumikeretét csak egyszerűen kihúzom? Ha jól láttam, nincs ragasztva.

- acs.ajtó műanyag burkolatát csak ki kell pattintani?

További trükköket szívesen fogadok! B)

Az ajtó díszlécét vékony zsinórral kell levágni, minha fűrészelnéd, aláfűzöd, és le-fel mozgatva végighúzod alatta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A mai nap eredménye:

http://kephost.hu/share-936B_518BEEA7.html

Lefokoztak, de sebaj :D:

Csapatban:

http://kephost.hu/share-E570_518BEEA7.html

Sajnos kilyukadt egy tömlőnk, így nem tudtuk befejezni a versenyt- elfogyott a víz... :(

Így természetesen értékelhetetlen lett az eredmény... :(

De a legszebb, hogy mindhárom- az irányító-, beosztott-, valamint a gjművez. kategóriában- megszereztük az első helyet.

Voltak még többen is, de a létesítményi, az önkormányzati és a hivatásos tűzoltóságokat külön számították, de a tesztlapok egységesek voltak.

Szóval jó volt. :

Link to comment
Megosztás:

Megy a vas karosszériáshoz.

Namost le kell bontani teljesen a bal hátsó és csomagtérajtót, valamint ki kell vennem az üvegeket.

Kérdések:

- az oldalajtó díszlécét hogyan szedjem le sérülésmentesen, hogy utána vissza is lehessen rakni?

- ha a vezetékeket kihúzom a csomiajtóból, mennyire nehéz visszahúzni? ( vagyis jó az a megoldás, hogy egy madzaggal együtt húzom ki a vezetékeket, majd a végén azzal húzom vissza?)

- a cs.ajtó üveg fekete gumikeretét csak egyszerűen kihúzom? Ha jól láttam, nincs ragasztva.

- acs.ajtó műanyag burkolatát csak ki kell pattintani?

További trükköket szívesen fogadok! B)

Szerintem ne vedd le. Ha fújni kell az ajtót, ahhoz legalábbis nem kell levenni. Szépen le lehet azt ragasztani úgy, hogy ne legyen festékes. Alatta felette szépen le lehet fényezni úgy, hogy utánna észrevétlen marad. Feleslegesen szopatod magad vele.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne vedd le. Ha fújni kell az ajtót, ahhoz legalábbis nem kell levenni. Szépen le lehet azt ragasztani úgy, hogy ne legyen festékes. Alatta felette szépen le lehet fényezni úgy, hogy utánna észrevétlen marad. Feleslegesen szopatod magad vele.

Az a baj, hogy az elején pont a díszcsík alá is bement kicsit a rozsda, így mindenképpen le kell venni.

Viszont a héten visszamondta a munkát a karosszériás, így most a feladat újabb karosszériást keresni. Nem egyszerű ez itt, de nem halogathatom tovább...

Link to comment
Megosztás:

Gratula a helyezésedhez.

Dróttal vagy zsinórral alá nyúlva nem tudod le szedni a dísz lécet, mert két bolha is fogja azt hiszem. Egyszer én is le akartam venni szépen, de nem tudtam. Ha a fém alap kicsit is el deformálódik, az életbe nem teszed vissza szépen. Nekem valahol még meg is van amit le szedtem. Alul felül kétoldalas ragasztó, két bolhával. Az új meg valami hatezer volt mert nincs sajna után gyártott.

Az a baj, hogy az elején pont a díszcsík alá is bement kicsit a rozsda, így mindenképpen le kell venni.

Viszont a héten visszamondta a munkát a karosszériás, így most a feladat újabb karosszériást keresni. Nem egyszerű ez itt, de nem halogathatom tovább...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Viszont a héten visszamondta a munkát a karosszériás, így most a feladat újabb karosszériást keresni. Nem egyszerű ez itt, de nem halogathatom tovább...

Sajnos tudom milyen dolog ez, mert én is ebben a cipőben jártam.

Festés előtt amit tudsz, készíts elő saját magad a kocsin. Értem ez alatt, ahol rozsdafoltok vannak, azokat drótkorongozd ki, mert sajnos ezek a szerelők nem végeznek alapos munkát. Csak azt hagyd a karosszérialakatosra, amit hegeszteni kell, vagy nem tudod te megcsinálni.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos tudom milyen dolog ez, mert én is ebben a cipőben jártam.

Festés előtt amit tudsz, készíts elő saját magad a kocsin. Értem ez alatt, ahol rozsdafoltok vannak, azokat drótkorongozd ki, mert sajnos ezek a szerelők nem végeznek alapos munkát. Csak azt hagyd a karosszérialakatosra, amit hegeszteni kell, vagy nem tudod te megcsinálni.

Ezt mondta még a karosszériás is, ha mindent előkészítek- kárpitok le, hátsó szélvédő ki (ő majd beragasztja)- akkor neki is kevesebb a meló rajta, nekem meg olcsóbb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ezt mondta még a karosszériás is, ha mindent előkészítek- kárpitok le, hátsó szélvédő ki (ő majd beragasztja)- akkor neki is kevesebb a meló rajta, nekem meg olcsóbb lesz.

A hátsó szélvédőt ne vedd ki. Nem ér annyit az egész. Szerintem ki sem lehet azt venni sérülés nélkül. Le kell ragasztani a gumikédert körbe, vagy ha ki lehet akkor ki kell venni, aztán jóidő. Nem új autó lesz, amin mindennek tökéletesnek kell lennie.

A kárpitokat, meg egyebeket amiket egyszerűen le lehet venni, azokat viszont vedd le, azért, nehogy össze gányoljanak valamit rajtuk (hegesztéskor, köszörüléskor kiégetik, vagy ráfújják a festéket, lakkot). Hátsó üléseket is érdemes kivenni. A bent maradt elsőket pedig letakarni. Én láttam az én autómat fújás közben. Bent a műhelyben szinte látni sem lehet a szórt festéktől meg a lakktól, az egész autó le volt takarva nejlonnal, kivéve a fújt elem. Az az átláthatatlan festék köd megy mindenre, ami nincs letakarva. Hátul az íveket csak nyitott ajtónál lehet fújni, a nyitott ajtónál az ajtó helye le volt ragasztva, de még így is került az üvegre egy kis festék, ami arról persze lejön, de a kárpitról, ülésről nem. jött volna le.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na, megvan az új hely, ahova viszem a gépet: egy helyi műhely, 60-et mondott a 2 ajtóra, meg 4 napot. Ha a hátsó szélvédőt is ki kell venni, akkor 70, ebben a visszaragasztás is benne van. Minden kárpitot ők vesznek le, raknak vissza. Viszont a feliratokat nem rakják vissza, csak ha külön kérem, de akkor kb. 6-7ezerrel több lenne. Az oldalsó díszlécet leveszik és vissza is ragasztják.

Normálisnak tűnt a fazon, júni elején megy a vas.

Nem olcsó, de legalább rendben lesz- remélem.

Link to comment
Megosztás:

Na, megvan az új hely, ahova viszem a gépet: egy helyi műhely, 60-et mondott a 2 ajtóra, meg 4 napot. Ha a hátsó szélvédőt is ki kell venni, akkor 70, ebben a visszaragasztás is benne van. Minden kárpitot ők vesznek le, raknak vissza. Viszont a feliratokat nem rakják vissza, csak ha külön kérem, de akkor kb. 6-7ezerrel több lenne. Az oldalsó díszlécet leveszik és vissza is ragasztják.

Normálisnak tűnt a fazon, júni elején megy a vas.

Nem olcsó, de legalább rendben lesz- remélem.

Hát ez nem feltétlenül jelent jót :)

Amúgy miket kell pontosan csinálni az autón?

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem feltétlenül jelent jót :)

Amúgy miket kell pontosan csinálni az autón?

Azt mondja a tulaj, ők bontják le a két ajtót, így nincs az, hogy vmi nem lett kihagyva, nincs meg, stb. (amúgy nem hiányzik semmi az ajtókról, de ezt én is meg tudnám tenni).

Bal hátsó ajtó: http://kephost.hu/share-8638_51928731.html -alja és a díszléc elejénél;

Csomagtér ajtó: http://kephost.hu/share-1F45_51928731.html -ablaktörlő alatt,valamint a rendszám két oldalánál;

Közelebbről: http://kephost.hu/share-13B6_51928731.html - ez miatt nincs fent a jel hátul, de el van rakva.

Ezeket kell elsősorban javítani, meg 1-2 kisebb dolog, de ezek a legfontosabbak, a többi utána lesz.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondja a tulaj, ők bontják le a két ajtót, így nincs az, hogy vmi nem lett kihagyva, nincs meg, stb. (amúgy nem hiányzik semmi az ajtókról, de ezt én is meg tudnám tenni).

Bal hátsó ajtó: http://kephost.hu/share-8638_51928731.html -alja és a díszléc elejénél;

Csomagtér ajtó: http://kephost.hu/share-1F45_51928731.html -ablaktörlő alatt,valamint a rendszám két oldalánál;

Közelebbről: http://kephost.hu/share-13B6_51928731.html - ez miatt nincs fent a jel hátul, de el van rakva.

Ezeket kell elsősorban javítani, meg 1-2 kisebb dolog, de ezek a legfontosabbak, a többi utána lesz.

Most már értem, miért akarod levenni a díszlécet, és a hátsó ablakot. Sajnos elkerülhetetlen... Egyébként ilyen mértékű ajtó elrohadásnál ajtót szoktak cserélni, mert nem biztos, hogy hosszú távon jó lesz...

Hát, nem azért mondom, de ezért 60e Ft nem sok egy kicsit?

Nekem az alábbi elemek fényezéséért kért 20 E Ft-ot:

- Bal első ajtó fújva komplettan (díszléc nem lett levéve)

- Jobb első ajtó alja a dízsléc alatt (volt rajta egy 20 Ft-os rozsdafolt, ls alján volt egy 8-8 centi hisszú rozsdásodás)

- Mindkét hátsó sárvédő ív, az sárvédő elem feléig (foltokban ki lett henegsztve, az ív nem lett cserélve)

- mindkét küszöb komplettan

- Hátsó lökhárító komplettan

Adtam neki még 5 e-t pluszban, így 25. A karosszéria munka pedig 10 e Ft volt.

Minderre lett véve 2 deci festék, amiből még maradt is.

Ezért mondom, hogy sok a 60...

Link to comment
Megosztás:

Most már értem, miért akarod levenni a díszlécet, és a hátsó ablakot. Sajnos elkerülhetetlen... Egyébként ilyen mértékű ajtó elrohadásnál ajtót szoktak cserélni, mert nem biztos, hogy hosszú távon jó lesz...

Hát, nem azért mondom, de ezért 60e Ft nem sok egy kicsit?

Nekem az alábbi elemek fényezéséért kért 20 E Ft-ot:

- Bal első ajtó fújva komplettan (díszléc nem lett levéve)

- Jobb első ajtó alja a dízsléc alatt (volt rajta egy 20 Ft-os rozsdafolt, ls alján volt egy 8-8 centi hisszú rozsdásodás)

- Mindkét hátsó sárvédő ív, az sárvédő elem feléig (foltokban ki lett henegsztve, az ív nem lett cserélve)

- mindkét küszöb komplettan

- Hátsó lökhárító komplettan

Adtam neki még 5 e-t pluszban, így 25. A karosszéria munka pedig 10 e Ft volt.

Minderre lett véve 2 deci festék, amiből még maradt is.

Ezért mondom, hogy sok a 60...

Na, ezért mondtam, hogy nehéz jó karosszériást találni- ennyi az ára. Itt 25-30ezer 1 elem fújása, + a lakatos munka. Színben (Z269) meg se hátsó, se csomiajtót meg nem találok.

Link to comment
Megosztás:

Na, ezért mondtam, hogy nehéz jó karosszériást találni- ennyi az ára. Itt 25-30ezer 1 elem fújása, + a lakatos munka. Színben (Z269) meg se hátsó, se csomiajtót meg nem találok.

Hát az ilyenkor majdnem mindig alap, hogy fújni kell, ha ajtót vagy más elemet cserész.

Amúgy ezen sztem ne kell hegeszteni, csak felületi rozsda amit le kell alaposan drótkorongozni. Legalábbis a hátsó ajtón. Nincs az még átlyukadva. Az oldalajtó alját meg ahogy mondtam, nem szokták hegesztgetni, hanem kicserélni bontottra. A hegesztés mindig kényszer megoldás, amikor nem tudod cserélni az elemet. Azzal akármit csinálsz, a hegesztésnél mindig hajlamosabb lesz a rozsdára. Ráadásul a jobb első ajtóbál valószínűleg belül van valami gond, ott folyik ki a víz, illetve a rozsdalé a két lemez peremezésénél, ahol tömítőpasztának kellene lennie. Azért mielőtt elviszed, vedd le a kárpitot, és nézzél bele az ajtóba. Ha belül is rozsdás, vagy látszik, hogy ott megáll a víz, akkor nem érdemes javítgatni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.