Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szép volna, meg tetszett is a tied nagyon, bár a lendkerék, miegymás engem eltérítene.

Unokatesóm '96-os Mk1-es Mondeoja lesz a csere. 2.0 16V Kombi Ghia. 70 000km-rel hozta be sk az olaszoktól, azóta nála van. Most van benne 227 000km, de már két éve csak néha-néha használják, mert négy gyerekkel inkább a buszukat használják. Pl.: vezérlést 5 éve cseréltek, de azóta csak 10 000km-t ment.

Ja, unokatesóm kicsit mániákus: minden el van rakva az autó életéről. Az összes tankolás szelvénye, szervizek számlái, minden. 10 évre visszamenőleg tudok áltagfogyasztást számolni. :lol:

Vasárnap mentem vele egy 50km-es próbautat, gyakorlatilag tökéletes.

Gratula, sok szerencsét hozzá! Cseréld a szíjat, mert elöregedett :D :devlish: :devlish:

Elküldve

Emberek, újabb remek tapasztalatra tettem szert az autószerelőkkel kapcsolatban. Elvittem egy környékbeli Opel szakihoz az autót, az alábbi feladatokkal, durván 24 órás időlimittel:

- Cserélje ki a műszerfal világítást, mert néhány izzó kiégett, illetve szereljen be egy "új" TID-et (utóbbit vittem). Ha már lebontja a műszerfalat, cserélje ki az izzókat a középkonzolon is, mert a tekerők alatt nem mindegyik izzó világít.

- Állítsa be a kéziféket, mert fent fog.

- Nézze meg, hogy miért folyik az autóból a nafta, ha cirka 45 liternél több üzemanyag kerül bele.

- Rakjon fel egy kartervédő lemezt az autó aljára, mert eddig nem volt. A szükséges darabot vittem.

A végeredmény:

- A műszerfali izzókat kicserélte, cserébe a középkonzolra már nem jutott idő, figyelem. Összeszerelésnél már nagyon fogytán lehetett a lendületnek, mert a gyújtáskapcsolót körülvevő műanyagot nem sikerült visszapattintani, a rossz hír az, hogy utólag már nekem sem, gondolom, szét kellene megint csavarozni a burkolatot.

- A kéziféket beállította, most már úgy is fog, ha csak ránézek, cserébe a visszajelző lámpa azóta nem működik a műszerfalon. (Utóbbira ötlet, mit kellene megnéznem első körben?)

- A bal hátsó ajtózáram végleg beadta a kulcsot, szerencsére nyitott állapotban. Eddig csak 10-ből 8-szor volt szar, határozott javulást érzek.

- A tankot megnézte, állítólag a levegőztető cső volt kirepedve, javította. Elméletben, a gyakorlat majd meglátjuk, mit mutat.

- A kartervédőt sikerült felrakni, bár "nem egészen erre az autóra való". Lehet, csak én nem ismerem ezt a kategóriát? Hozzátenném, ugyanilyen motorkódú / évjáratú jobb kormányosról lett levéve, szóval lehet, hogy tényleg nem minden stimmelt.

Mindezért kért 12 ezer forintot. A pénzt nem sokallom, de hogy 5 megoldandó problémából 5-öt úgy abszolvált, hogy rakott hozzá 3 újat, azt erősnek érzem.

Bakker, nem igaz, hogy Bács-Kiskun megyében nincs olyan szerelő, aki nem hintáztat az idővel, amit bevállal, azt igényesen megcsinálja, emellett nem kéri el a gatyámra valót.

Elküldve
Emberek, újabb remek tapasztalatra tettem szert az autószerelőkkel kapcsolatban. Elvittem egy környékbeli Opel szakihoz az autót, az alábbi feladatokkal, durván 24 órás időlimittel:

- Cserélje ki a műszerfal világítást, mert néhány izzó kiégett, illetve szereljen be egy "új" TID-et (utóbbit vittem). Ha már lebontja a műszerfalat, cserélje ki az izzókat a középkonzolon is, mert a tekerők alatt nem mindegyik izzó világít.

- Állítsa be a kéziféket, mert fent fog.

- Nézze meg, hogy miért folyik az autóból a nafta, ha cirka 45 liternél több üzemanyag kerül bele.

- Rakjon fel egy kartervédő lemezt az autó aljára, mert eddig nem volt. A szükséges darabot vittem.

A végeredmény:

- A műszerfali izzókat kicserélte, cserébe a középkonzolra már nem jutott idő, figyelem. Összeszerelésnél már nagyon fogytán lehetett a lendületnek, mert a gyújtáskapcsolót körülvevő műanyagot nem sikerült visszapattintani, a rossz hír az, hogy utólag már nekem sem, gondolom, szét kellene megint csavarozni a burkolatot.

- A kéziféket beállította, most már úgy is fog, ha csak ránézek, cserébe a visszajelző lámpa azóta nem működik a műszerfalon. (Utóbbira ötlet, mit kellene megnéznem első körben?)

- A bal hátsó ajtózáram végleg beadta a kulcsot, szerencsére nyitott állapotban. Eddig csak 10-ből 8-szor volt szar, határozott javulást érzek.

- A tankot megnézte, állítólag a levegőztető cső volt kirepedve, javította. Elméletben, a gyakorlat majd meglátjuk, mit mutat.

- A kartervédőt sikerült felrakni, bár "nem egészen erre az autóra való". Lehet, csak én nem ismerem ezt a kategóriát? Hozzátenném, ugyanilyen motorkódú / évjáratú jobb kormányosról lett levéve, szóval lehet, hogy tényleg nem minden stimmelt.

Mindezért kért 12 ezer forintot. A pénzt nem sokallom, de hogy 5 megoldandó problémából 5-öt úgy abszolvált, hogy rakott hozzá 3 újat, azt erősnek érzem.

Bakker, nem igaz, hogy Bács-Kiskun megyében nincs olyan szerelő, aki nem hintáztat az idővel, amit bevállal, azt igényesen megcsinálja, emellett nem kéri el a gatyámra valót.

A kéziféket az te is betudod állítani, ha felszeded a kézifék szoknyáját van egy menetes szár alatta és rajta egy anya közvetelenül a kézifék kar alatt, azzal az anyával lehet beállítani, lazíts rajta, kicsit nehézkes hozzáférni, kicsit bíbelődni kell vele.

A tankal nekem is ugyan ez volt a helyzet G Astránál, mikor teletankoltam akkor folyt a benga, megnézték és mondták hogy a levegőztető cső csúszott le. Nekem azt mondták hogy csak akkor lehet hozzáférni és visszarakni ha leszedik a tankot és úgy vigyem oda hogy üres a tank szinte teljesen.

A műszerfalvilágítás kicserélése otthon sem nagy mutatvány, esetleg neten egy kicsit utánna kell olvasni és simán meg lehet csinálni.

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

http://aty.hu/kek/

itt van egy kis segítség.

Jó szórakozást :rolleyes:

Elküldve

Helló valaki nem tud nekem olcsón egy bal oldali borítást a müszerfal mellé amelyikbe benne van a világítás kapcsoló meg a szellőző a kapcsoló és a szellőző nem kell csak a borítás!!

Elöre is köszi!

Elküldve
A végeredmény:

- A műszerfali izzókat kicserélte, cserébe a középkonzolra már nem jutott idő, figyelem. Összeszerelésnél már nagyon fogytán lehetett a lendületnek, mert a gyújtáskapcsolót körülvevő műanyagot nem sikerült visszapattintani, a rossz hír az, hogy utólag már nekem sem, gondolom, szét kellene megint csavarozni a burkolatot.

- A kéziféket beállította, most már úgy is fog, ha csak ránézek, cserébe a visszajelző lámpa azóta nem működik a műszerfalon. (Utóbbira ötlet, mit kellene megnéznem első körben?)

1.Fordíts el a kormányt 90 fokkal,mindkét oldalon találsz két csavar takaró műanyagot,vedd le,csavarokat tekerd ki és ne pattintsd,hanem csúsztasd össze a a műanyagokat!Mehetnek vissza a csavarok,majd a csavar takaró!

2. Kézifék visszajelző izzóját vagy a cserekor kifelejtette vagy rosszul tette vissza!Kézifék kar alatt van egyébként a kapcsolója,azt a legegyszerűbb

elsőnek megnézni,ha az izzót cseszte el,akkor ennyi erővel kiszerlhetted volna te is!

Elküldve

El kért vagy 3,4 óra munkadíjat :rolleyes: . Nagy szaki. Nem is az a baj hogy ennyit kérnek. Hanem az,hogy olyan kevés a jó, becsületes, autóhoz értő szerelő mint a fehér holló. Kéziféknél nézd meg, hogy a "mester" nem húzta-e le véletlenül a vezetéket. Még jó hogy én ilyen feladatokért nem vittem volna szerelőhöz. Agyvérzést kapok az ilyenektől.

Emberek, újabb remek tapasztalatra tettem szert az autószerelőkkel kapcsolatban. Elvittem egy környékbeli Opel szakihoz az autót, az alábbi feladatokkal, durván 24 órás időlimittel:

- Cserélje ki a műszerfal világítást, mert néhány izzó kiégett, illetve szereljen be egy "új" TID-et (utóbbit vittem). Ha már lebontja a műszerfalat, cserélje ki az izzókat a középkonzolon is, mert a tekerők alatt nem mindegyik izzó világít.

- Állítsa be a kéziféket, mert fent fog.

- Nézze meg, hogy miért folyik az autóból a nafta, ha cirka 45 liternél több üzemanyag kerül bele.

- Rakjon fel egy kartervédő lemezt az autó aljára, mert eddig nem volt. A szükséges darabot vittem.

A végeredmény:

Elküldve
Emberek, újabb remek tapasztalatra tettem szert az autószerelőkkel kapcsolatban. Elvittem egy környékbeli Opel szakihoz az autót, az alábbi feladatokkal, durván 24 órás időlimittel:

- Cserélje ki a műszerfal világítást, mert néhány izzó kiégett, illetve szereljen be egy "új" TID-et (utóbbit vittem). Ha már lebontja a műszerfalat, cserélje ki az izzókat a középkonzolon is, mert a tekerők alatt nem mindegyik izzó világít.

- Állítsa be a kéziféket, mert fent fog.

- Nézze meg, hogy miért folyik az autóból a nafta, ha cirka 45 liternél több üzemanyag kerül bele.

- Rakjon fel egy kartervédő lemezt az autó aljára, mert eddig nem volt. A szükséges darabot vittem.

Ezek aprólékos, időigényes, kevésbé látványos munkák. Ilyenekkel nem fordulunk szerelőhöz. Majd megtanulod te is.:rolleyes:

A hátsó ajtózár nem az ő hibája. Szerencsétlen véletlen, hogy épp most jött ki.

Elküldve

Meg még komolyabb dologért sem. :huh:

Ezek aprólékos, időigényes, kevésbé látványos munkák. Ilyenekkel nem fordulunk szerelőhöz. Majd megtanulod te is.:rolleyes:

A hátsó ajtózár nem az ő hibája. Szerencsétlen véletlen, hogy épp most jött ki.

Elküldve

Fékolajat hogy cseréljek? És mennyi kell bele? Tartájból kiszívom, tisztával felöntöm, és mind a négy keréknél megcsinálom mintha légteleníteném?

Elküldve
Azért egy
dízelt bevállalnék egy ideig.

Igen, kb. addig, amíg nem kezd benne valami megdögleni, mert utána szerintem egy vagyon hozzá minden alkatrész...

De nem lehet rossz egy A17DTR vagy A20DTR motor sem.

Elküldve

Mondjuk 150-200000km szigorúan új kora óta. Azért azt megnézném, megnézem majd, hogy ezek hol lesznek 15 év múlva.

Igen, kb. addig, amíg nem kezd benne valami megdögleni, mert után szerintem egy vagyon hozzá minden alkatrész...
Elküldve

OFF

Köszönöm az információkat, megpróbálom helyrehozni, amit a "mesternek" sikerült elkúrnia. Egyébként igazatok van, jobb lenne, ha az ember mindent magának tudna megcsinálni. Sajnos nem vagyok megáldva túl nagy műszaki vénával, egyébként is azt vallom, hogy mindenki abba piszkáljon bele, amihez üzembiztosan ért. A pénzt nem sajnáltam volna rá, sohasem szoktam, cserébe viszont elvárom a minőségi, igényes munkát. Na, ez az, amit egyik szerelőtől sem kaptam meg, amióta az autó nálam van, pedig voltam már a környék majd' összes helyén, szakműhelytől a sufnis "nagyonlelkisjócsávó" autószerelőig, mi több, egy esetben felautóztam Pestre is csak azért, hogy egy - az Opeles fórumokon egekig magasztalt - ember nézzen rá közelebbről az autómra. Annyit mondok, hiába mentem előre lebeszélt időpontra, végül hozzá sem nyúlt az autóhoz, csak a kifogásokat kereste.

Kicsit úgy érzem, az embert hülyének nézik, meg igénytelennek, azért, mert csak 15 éves autóra futja. Pedig k_rva nagy tévedés, én sohasem spóroltam ezen az autón, nem is fogok, ellenben néhány új autó gazdával, aki az anyját is megb@szná, csak ne kelljen lecserélni az olajat a periódus végén. Vagy legalább a 800 forintos szűrőt megtarthassa.

OFF vége, kidühöngtem magam! :rolleyes:

Elküldve
Meg még komolyabb dologért sem. :huh:

Hát, attól függ, mit értesz komolyabb dolog alatt :rolleyes:

Én motorral, váltóval, futóművel, kipuffogóval kapcsolatos hibával nem fogok bajlódni, az biztos. Most itt nem a vezérműszíjcserét, vagy fékbetét cserét értem, mert azt megcsinálom magam. De szilent cserével biztos, hogy nem fogok szívni. Egyrészt időm sincs rá, szabadságot kellene kivennem, másrészt speciális szerszámaim sincsenek, ami ehhez szükséges, pl csápos emelő. Csinálja mindenki azt, amihez ért.

De például a kocsi beltere egészen más téma, oda nem kellenek speciális szerszámok, aprólékos, lelkiismeretes munka viszont annál inkább. Ehhez én jobban értek, mint bármelyik szerelő. fél óra alatt kidobom már az egész műszerfalat.A műszeregység például egy nagyon érzékeny szerkezet. Annak szerelése közben nincs helye sietségnek, kapkodásnak. A burkolatok visszaszerelésénél szintén. Lásd, a példa, nem csavarozta vissza rendesen a burkolatot. Meg pl nálam durván vették ki a szélvédő fűtés rostélyát, és szétcseszték, megsértették egy helyen a műszerfalat. K.rva pipa voltam! Én mindannyiszor vigyázva, rongyot alárakva pattintottam ki, erre a pöcs szerelő egy mozdulattal szétcseszi!

Elküldve
egy esetben felautóztam Pestre is csak azért, hogy egy - az Opeles fórumokon egekig magasztalt - ember nézzen rá közelebbről az autómra. Annyit mondok, hiába mentem előre lebeszélt időpontra, végül hozzá sem nyúlt az autóhoz, csak a kifogásokat kereste.

Kicsit úgy érzem, az embert hülyének nézik, meg igénytelennek, azért, mert csak 15 éves autóra futja. Pedig k_rva nagy tévedés, én sohasem spóroltam ezen az autón, nem is fogok, ellenben néhány új autó gazdával, aki az anyját is megb@szná, csak ne kelljen lecserélni az olajat a periódus végén. Vagy legalább a 800 forintos szűrőt megtarthassa.

El kell menni vagy szervezni egy találkozót a nyárra és pár sör mellett minden hiba meg van csinálva! :lol:

Pestre én is felvittem az Astrát egy emlegetett ember autószervízébe és az alkalmazottja (ahogy mondtam a hibákat) se perc alatt emelte,rángatta,gépre kötötte,sprézte,csavarozta az autót és az addigi (helyben javítható) hibái elmúltak! :rolleyes: A későbbiekben javítandó alkatrészekről lista,munkadíjjal együtt összeszedve!Elmagyarázva,mi miért kell stb!Tökéletesen meg voltam elégedve vele,de én is találkoztam nagyképű autószerelőkkel!A legegyszerűbb ha jobban lenézed őket mint ők próbálnak téged és úgy is beszélsz velük!Érdekes módon,kapcsolnak... :huh:

Elküldve
Helló valaki nem tud nekem olcsón egy bal oldali borítást a müszerfal mellé amelyikbe benne van a világítás kapcsoló meg a szellőző a kapcsoló és a szellőző nem kell csak a borítás!!

Elöre is köszi!

Mi történt a tiédel, mi a hibája? azért kérdezem mert lehet hogy nekem is azzal van problémám mert működik rendesen a világításkapcsolóm csak a műszerfalvilágítást nem kapcsolja, egy ideig ha mozgattam a kapcsolót akkor egy idő után világított de mostmár még így sem. Javítható vagy egyből cserés?

Elküldve
Mi történt a tiédel, mi a hibája? azért kérdezem mert lehet hogy nekem is azzal van problémám mert működik rendesen a világításkapcsolóm csak a műszerfalvilágítást nem kapcsolja, egy ideig ha mozgattam a kapcsolót akkor egy idő után világított de mostmár még így sem. Javítható vagy egyből cserés?

Nekem csak a két rőgzitő fül tört le és ellégé lötyög ott a helyén:S

Elküldve
Igen állít nekem is az van

Karosszéria -Müszeregység -EPROM Alatt tudod állítani

Km órát visszatekerni is lehet vele, vagy csak a "szorzót" tudod átállítani hogy mennyivel mutasson többet/kevesebbet az óra?

Elküldve

Gondolkodom egy ilyen műszer vásárlásán. Nem az óra állítás végett. De minden funkció amit a leírásokban írnak róla működik normálisan neked? Élő adat, légzsák stb? Illetve látom már magyar nyelvű kezelőfelülettel is. Ez is jó? Ezeket lehet frissíteni?

Igen állít nekem is az van

Karosszéria -Müszeregység -EPROM Alatt tudod állítani

Elküldve
Gondolkodom egy ilyen műszer vásárlásán. Nem az óra állítás végett. De minden funkció amit a leírásokban írnak róla működik normálisan neked? Élő adat, légzsák stb? Illetve látom már magyar nyelvű kezelőfelülettel is. Ez is jó? Ezeket lehet frissíteni?

Nekem teljesen magyr nyelvü 2010 es szoftverrel minden működik rajta.Hát a mi 96 os autónkon meg amúgy is :rolleyes:

Frissíteni nem tudod de valójában nincs is rá szükség egyenlőre.

Ha esetleg más nyelven olcsóbban meg tudod venni szólj és elküldök neked egy oldal linket ahonnan a 2010 es szoftvert magyarul le tudod tölteni kiírod lemezre és akár mennyi gépre tudod telepíteni,és müködik.

A lényeg hogy az OP-COM is 2010 es legyen

Elküldve
Nekem teljesen magyr nyelvü 2010 es szoftverrel minden működik rajta.Hát a mi 96 os autónkon meg amúgy is :rolleyes:

Frissíteni nem tudod de valójában nincs is rá szükség egyenlőre.

Ha esetleg más nyelven olcsóbban meg tudod venni szólj és elküldök neked egy oldal linket ahonnan a 2010 es szoftvert magyarul le tudod tölteni kiírod lemezre és akár mennyi gépre tudod telepíteni,és müködik.

A lényeg hogy az OP-COM is 2010 es legyen

A motor élő adatokon kívül miket lehet ezzel a cuccal még mókolni? Mert nekem a motor nem elektronikusan vezérelt szerencsére, szóval :huh:

Elküldve
A motor élő adatokon kívül miket lehet ezzel a cuccal még mókolni? Mert nekem a motor nem elektronikusan vezérelt szerencsére, szóval :rolleyes:

A fö egységek

Motor,Sebváltó (autómata)ABS,Müszer egység,Légzsák,Központizár vezérlő,És még sokminden nem jut eszembe de ezeken belül rengeteg mindenhez ami az autóban elektromos ahhoz hozzá lehet nyúlni,

Elküldve
A fö egységek

Motor,Sebváltó (autómata)ABS,Müszer egység,Légzsák,Központizár vezérlő,És még sokminden nem jut eszembe de ezeken belül rengeteg mindenhez ami az autóban elektromos ahhoz hozzá lehet nyúlni,

A központival mit lehet csinálni?

A km órát vissza os lehet tekerni, vagy csak a mutatott sebesség - valós sebesség viszonyt lehet állítani?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.