Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A napokban osztottam szoroztam és bárhogy számoltam még nem éri meg eladnom a vectrát. Bármilyen drága is lesz az üzemanyag, mire a havi 500km utazásomnál megtérül bármi is én már ősz leszek :lol: Igazából egyik kocsi se vonz 2,5millió alatt amire cserélném, kivéve a bmw-k, de azokat pedig drága fenntartani... :/

Tehát ennek tudatában inkább teljesen rendbe hozom, az olcsóbb és kézenfekvőbb megoldás.

Nagyjából milyen összegbe kerül egy bal első sárvédő fényezés, bal és jobb oldali küszöb csere és fényezés illetve bal hátsó ív csere és fényezés? Ugyanis a tél igencsak ellátta a bajukat, erősen rozsdának indultak. Ha tudtok Pest megyében jó fényezőt és hogy kb mennyi lenne a mulatság, azt megköszönném :D

Etanollal kapcsolatban szerintetek megéri beszerelni átalakítót? Már lassan fél éve 40-50%-os keverésben tankolom, utoljára 10,5 volt a fogyasztásom (10-12l között van amúgy vegyesben) és a számításaim szerint pont ugyan annyiba kerül így az üzemanyag, mint sima etanolnál +20%-os fogyasztás növekedés esetén.

Elküldve

Sziasztok!

A '92-es A Omega Caravan-omat tervezem lecserélni egy '97-98-as, még nem rohadó, szintén kombi személyautóra, és egy B Vectrára gondoltam.

A jól bevált C20NE után a hasonló teljesítményű 1.8-as 16 szelepet motort néztem ki, ilyen Vectrából viszont keveset hírdetnek most, ezért érdekelne, hogy az 1.6-os 101 lovas mennyivel hajthatja gyengébben a kocsit, mennyire megbízható és mennyivel fogyaszthat kevesebbet, mint akár az 1.8-as 16v, akár a C20NE? (2.0 8v 116LE)

Melyik motort ajánljátok?

Mire érdemes még odafigyelni B Vectra vásárlásakor?

Ha tudtok jó állapotú eladót Budapesten és környékén, írjatok!

Elküldve

én 1.6-al járok, nem az igazi. kicsit lomha, nehezen indul meg. persze szép nyugisan el lehet mászkálni vele és azért menni is tud csak az a fogyasztáson is meglátszik... :D egyébként én úgy olvastam nem igazán van különbség a fogyasztásban (1.6 vs 1.8). úgyhogy 1.8-nál kisebbet nem biztos hogy vennék.

Elküldve
Nagyjából milyen összegbe kerül egy bal első sárvédő fényezés, bal és jobb oldali küszöb csere és fényezés illetve bal hátsó ív csere és fényezés? Ugyanis a tél igencsak ellátta a bajukat, erősen rozsdának indultak. Ha tudtok Pest megyében jó fényezőt és hogy kb mennyi lenne a mulatság, azt megköszönném :D

Etanollal kapcsolatban szerintetek megéri beszerelni átalakítót? Már lassan fél éve 40-50%-os keverésben tankolom, utoljára 10,5 volt a fogyasztásom (10-12l között van amúgy vegyesben) és a számításaim szerint pont ugyan annyiba kerül így az üzemanyag, mint sima etanolnál +20%-os fogyasztás növekedés esetén.

Fényezők általában 10-15.ft körül szoktak fújni elemeket.a kasztnizás megegyezés kérdése.

Etanol átalakító szerintem is felejtős.Pont ott vagy vele így keverve, mint az átalakító árával.Én is inkább felesben tankolom, bár ilyenkor még inkább 60-40 a benzin javára, de akkor sem kerül a tankolásom 20e.ft-ba.

Elküldve
Sziasztok!

A '92-es A Omega Caravan-omat tervezem lecserélni egy '97-98-as, még nem rohadó, szintén kombi személyautóra, és egy B Vectrára gondoltam.

A jól bevált C20NE után a hasonló teljesítményű 1.8-as 16 szelepet motort néztem ki, ilyen Vectrából viszont keveset hírdetnek most, ezért érdekelne, hogy az 1.6-os 101 lovas mennyivel hajthatja gyengébben a kocsit, mennyire megbízható és mennyivel fogyaszthat kevesebbet, mint akár az 1.8-as 16v, akár a C20NE? (2.0 8v 116LE)

Melyik motort ajánljátok?

Mire érdemes még odafigyelni B Vectra vásárlásakor?

Ha tudtok jó állapotú eladót Budapesten és környékén, írjatok!

Az 1.6 gyenguc, az 1.8 már közel hozza majd a C20NE érzést, de akkor meg már miért nem 2.0? nem fogyaszt észrevehetően többet, mint egy 1.8 (ha minden rendben van vele), ellenben nagyon jól, kellemesen megy.

Egyébként milyen az az Omega? Mármint állapot, felszereltség? Lehet érdekelne....

Elküldve
Sehogy! ha ki "téped" nem fogod tudni úgy vissza rakni ,mert az ablakkal együtt van be ragasztva ,általában ablak cserénél ezt is cserélik :lol:

Szerintem félreértetted a kérdést!A szellőző rostélyról volt szó!Azt nem kell kitépni! :D Én eddig csak a kalaptartóval együtt szedtem ki,

külön még nem próbáltam,de nem vagyok biztos benne hogy külön kijönne,azaz hogy pattintós!

zsadi85,ha nem akarod eltörni,inkább vedd ki az egészet és mást nem legközelebb már tudni fogod hogy ki e jön külön vagy

hogy bele e van ragasztva!Nem nagy munka,max 30 perc!

Elküldve
Szerintem félreértetted a kérdést!A szellőző rostélyról volt szó!Azt nem kell kitépni! :D Én eddig csak a kalaptartóval együtt szedtem ki,

külön még nem próbáltam,de nem vagyok biztos benne hogy külön kijönne,azaz hogy pattintós!

zsadi85,ha nem akarod eltörni,inkább vedd ki az egészet és mást nem legközelebb már tudni fogod hogy ki e jön külön vagy

hogy bele e van ragasztva!Nem nagy munka,max 30 perc!

Ok, köszönöm tanácsod,

kiszedem akkor kalaptartóstól együtt! :lol:

Elküldve

Ma jó napja van az ótónak, megjött a szép új continental gumi, felrakattam, hazajövök, erre megjött a váltószoknya is, azt is beszenvedtem, nagyon cép lett :D

Köszi fort, remélem megjött a pénz amit küldtem.

Elküldve
Ma jó napja van az ótónak, megjött a szép új continental gumi, felrakattam, hazajövök, erre megjött a váltószoknya is, azt is beszenvedtem, nagyon cép lett :lol:

Köszi fort, remélem megjött a pénz amit küldtem.

Igen,megjött :D és örülök hogy nem kell mennem balhézni a postára :D

Beszenvedted?Miért szenvedtél vele?

Műanyag keret kipattint,régi szoknya elvág,új ráhúz,visszahajtva egyet a szoknyán egy tompa csavarhúzóval betűr a szélén,madzag megköt és kész is!

Vagy szépen aláhajtogattad a műanyag "feszítő" tartóknak a kereten?Mert akkor megértem,bár szerintem így sem fog kicsúszni soha!

Elküldve
Fényezők általában 10-15.ft körül szoktak fújni elemeket.a kasztnizás megegyezés kérdése.

Etanol átalakító szerintem is felejtős.Pont ott vagy vele így keverve, mint az átalakító árával.Én is inkább felesben tankolom, bár ilyenkor még inkább 60-40 a benzin javára, de akkor sem kerül a tankolásom 20e.ft-ba.

Errefele (budapest) legtöbb helyen 25-35.000Ft között van a fényezés.

http://www.bz-dt.com/ ez a cég 90.000Ft-ot adott a komplett munkára anyagárral együtt. Nem túl olcsó? Vagy ez reális? Ennyit nekem megér végülis :D

Ma pl. budapesten benéztem egy lakatoshoz aki épp útba esett, ő 240.000Ft-os árat adott. Kicsit irreális amúgy a kocsi árának 1/3-át elkérni 4 elem fényezése és lakatolására...

Elküldve
............ érdekelne, hogy az 1.6-os 101 lovas mennyivel hajthatja gyengébben a kocsit, mennyire megbízható és mennyivel fogyaszthat kevesebbet, mint akár az 1.8-as 16v, akár a C20NE? (2.0 8v 116LE) ...........

Nekem X16XEL motoros van, viszont másik motoros vekikhez képest nincs viszonyítási alapom. 1l-es 1-es swiftből ültem át, ahhoz képest egy ferrari :lol: A többi fórumtárs fogyasztási adataiból az is kiderül hogy nincs sok különbség, sőt ha az 1.6-ost nagyon nyomod, akkor szerintem aránytalanul meg tud nőni a fogyasztás a többi motorhoz képest. Szerintem nem lomha, bár tény, 3000-es fordulat felett éled. Két emberrel is lehet dinamikusan közlekedni, igaz az x16xel nem is versenypályára való. :D

Motortérben nagyobb gondom eddig csak a generátorral akadt, valamint a szervószivattyúm ereszti az olajat, mindemellett a motorolajat is zabálja. Kasztninál sarkalatos pont a rozsdásodás. Mindezek ellenére én nagyon megszerettem az az 1 év alatt mióta nálam van. Azt hiszem erre az autóra is illik a mondás, hogy: meghálálja a törődést, :D

+ még annyi hogy én B2-est vennék :)

Elküldve

Hát azért én már 2,5 millióért tudnék válogatni autót! Felénk is olyan 15000 fújnak egy elemet.

A napokban osztottam szoroztam és bárhogy számoltam még nem éri meg eladnom a vectrát. Bármilyen drága is lesz az üzemanyag, mire a havi 500km utazásomnál megtérül bármi is én már ősz leszek :lol: Igazából egyik kocsi se vonz 2,5millió alatt amire cserélném, kivéve a bmw-k, de azokat pedig drága fenntartani... :/

Tehát ennek tudatában inkább teljesen rendbe hozom, az olcsóbb és kézenfekvőbb megoldás.

Nagyjából milyen összegbe kerül egy bal első sárvédő fényezés, bal és jobb oldali küszöb csere és fényezés illetve bal hátsó ív csere és fényezés? Ugyanis a tél igencsak ellátta a bajukat, erősen rozsdának indultak. Ha tudtok Pest megyében jó fényezőt és hogy kb mennyi lenne a mulatság, azt megköszönném :D

Etanollal kapcsolatban szerintetek megéri beszerelni átalakítót? Már lassan fél éve 40-50%-os keverésben tankolom, utoljára 10,5 volt a fogyasztásom (10-12l között van amúgy vegyesben) és a számításaim szerint pont ugyan annyiba kerül így az üzemanyag, mint sima etanolnál +20%-os fogyasztás növekedés esetén.

Elküldve

1.6-ot én hanyagolnám. Inkább 1.8 vagy 2 literes. Többet nem nagyon fog fogyasztani, de legalább lehet vele menni is. Próbakörön futóműnek a hangját meg tudod hallgatni. Alapjáratot is meg tudod nézni hogy szépen vissza ejti-e. Meg amiket itt írogatunk a fórumon tipushibákat. Kicsit olvasgass vissza.

Sziasztok!

A '92-es A Omega Caravan-omat tervezem lecserélni egy '97-98-as, még nem rohadó, szintén kombi személyautóra, és egy B Vectrára gondoltam.

A jól bevált C20NE után a hasonló teljesítményű 1.8-as 16 szelepet motort néztem ki, ilyen Vectrából viszont keveset hírdetnek most, ezért érdekelne, hogy az 1.6-os 101 lovas mennyivel hajthatja gyengébben a kocsit, mennyire megbízható és mennyivel fogyaszthat kevesebbet, mint akár az 1.8-as 16v, akár a C20NE? (2.0 8v 116LE)

Melyik motort ajánljátok?

Mire érdemes még odafigyelni B Vectra vásárlásakor?

Ha tudtok jó állapotú eladót Budapesten és környékén, írjatok!

Elküldve
Szerintem félreértetted a kérdést!A szellőző rostélyról volt szó!Azt nem kell kitépni! :D Én eddig csak a kalaptartóval együtt szedtem ki,

külön még nem próbáltam,de nem vagyok biztos benne hogy külön kijönne,azaz hogy pattintós!

zsadi85,ha nem akarod eltörni,inkább vedd ki az egészet és mást nem legközelebb már tudni fogod hogy ki e jön külön vagy

hogy bele e van ragasztva!Nem nagy munka,max 30 perc!

hátttt igen ... :lol:

Elküldve
Errefele (budapest) legtöbb helyen 25-35.000Ft között van a fényezés.

http://www.bz-dt.com/ ez a cég 90.000Ft-ot adott a komplett munkára anyagárral együtt. Nem túl olcsó? Vagy ez reális? Ennyit nekem megér végülis :D

Erre vidéken ilyen árakkal dolgoznak a mestörök! :) Akit mutattál, jó lenen ha tudna mutatni valami referenciát ish...

Szidjátok itt a vectrát hogy hogy rohad. Ezt nézzétek:kép1 kép2 kép3 ez egy calibra aminek ki kellett venni a hátsó futóművét meg a tankot mert menet közben beszakadt a rugótányér.

Ne feledjük, hogy a Calibra egy Vectra A alvázra épült hibrid..........igen jól sikerült hibrid, a Vectra A minden hibájával együtt.Ezen a sarkalatos pontok egyike a korrózió védelem hiánya, és típus betegségek.Ilyen a hátsó rugótányér, ill. az elrohadó hátsó nyúlványok, berohadó kézifék mechanika.Utóbbit értsd, megszűnik létezni tárcsafékes verziónál.

Egyébként pedig kéne..... :D De csak 2.5 V6-tal esetleg DIS-es XE-vel.... :lol: ;)

Elküldve
Szidjátok itt a vectrát hogy hogy rohad. Ezt nézzétek:kép1 kép2 kép3 ez egy calibra aminek ki kellett venni a hátsó futóművét meg a tankot mert menet közben beszakadt a rugótányér.

Nem hinném, hogy egy Calibrához kéne hasonlítani. Egyrészt Opel az is, és ugye az Opel köztudottan a 90-es évek végéig nem tudta megoldani a rohadás kérdését. Talán a G Astra az első olyan Opel, ami nem rohad. Másrészt a Calibra 6-8 évvel korábbi tervezésű autó, mint a Vectra, és a 80-as évek végén csak rosszabb volt a helyzet.

Nézd meg a 90-es évek közepének Toyotáit (pl Carina, Carina E), VW-jeit, vagy Audijait. Egy darab rozsdafoltot nem látsz egyiken sem még most sem, ha nem voltak megtörve. Ha meghúzzák az oldalát, sok esetben még az sem rozsdásodik meg...

Elküldve
Nem hinném, hogy egy Calibrához kéne hasonlítani. Egyrészt Opel az is, és ugye az Opel köztudottan a 90-es évek végéig nem tudta megoldani a rohadás kérdését. Talán a G Astra az első olyan Opel, ami nem rohad. Másrészt a Calibra 6-8 évvel korábbi tervezésű autó, mint a Vectra, és a 80-as évek végén csak rosszabb volt a helyzet.

Olvasgass csak kérlek! :D

Kiemelném:

Az Opel (General Motors - GM) 1989-ben mutatta be a közönségnek a Manta utódját. A Calibra a Vectra alvázára épült és annak műszerfalát, futóművét is megkapta (ahogy korábban a Manta is az Ascona-áét). Először 1990-ben lehetett Calibra-át venni.
Elküldve
Nem hinném, hogy egy Calibrához kéne hasonlítani. Egyrészt Opel az is, és ugye az Opel köztudottan a 90-es évek végéig nem tudta megoldani a rohadás kérdését. Talán a G Astra az első olyan Opel, ami nem rohad. Másrészt a Calibra 6-8 évvel korábbi tervezésű autó, mint a Vectra, és a 80-as évek végén csak rosszabb volt a helyzet.

Nézd meg a 90-es évek közepének Toyotáit (pl Carina, Carina E), VW-jeit, vagy Audijait. Egy darab rozsdafoltot nem látsz egyiken sem még most sem, ha nem voltak megtörve. Ha meghúzzák az oldalát, sok esetben még az sem rozsdásodik meg...

Az audi a 80-as évek elejétől galvanizált kasztnival készül...

Elküldve

Nem hasonlítom én semmihez sem. Pusztán érdekességképp linkeltem be. Hátha valaki nem látott még ilyet.

Nem hinném, hogy egy Calibrához kéne hasonlítani. Egyrészt Opel az is, és ugye az Opel köztudottan a 90-es évek végéig nem tudta megoldani a rohadás kérdését. Talán a G Astra az első olyan Opel, ami nem rohad. Másrészt a Calibra 6-8 évvel korábbi tervezésű autó, mint a Vectra, és a 80-as évek végén csak rosszabb volt a helyzet.

Nézd meg a 90-es évek közepének Toyotáit (pl Carina, Carina E), VW-jeit, vagy Audijait. Egy darab rozsdafoltot nem látsz egyiken sem még most sem, ha nem voltak megtörve. Ha meghúzzák az oldalát, sok esetben még az sem rozsdásodik meg...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.