Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Idézet:

Mutációk. Léteznek izzók, amelyek xenon- és kriptongáz keverékével töltöttek. Majdnem tökéletesen utánozzák a xenon színét, de a halogénizzók fényerejét csak 20-50 százalékkal múlják fölül. Ezek arra is jók, hogy a tompított xenonja mellé a távolságiba is ugyanolyan fényű kerüljön a halogén helyére. Az egyéb helyen világító "tuning-izzókat", ha nem igényes látványt nyújtanak, nem sokra becsüli a szakember: "Mivel szabálytalanok, meg szokták büntetni a használóikat, legalábbis akiket ismerek, azok így jártak. Szerintem megkülönböztető jelzésnek számít, bár nem tudom pontosan. Ráadásul zavaró lehet. Mondjuk egy LED-es ködlámpa nem szabálytalan, csak éppen nincs nagy fényereje, még nem tart ott a technika, tehát semmi előnye nincs a halogénizzóval szemben. A mi saját fénymérőnkkel próbálgattuk az izzókat: 2-300 lument (a fényáram mértékegysége - a szerk.) mértünk a LED-nél, 360-370-et a halogénnél, és 3000-et a xenonnál.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem parasztvakítás.

Ha csak 10%-al van nagyobb fényereje mint a hagyományos halogén izzónak, nekem már akkor is megérte. Ha meg 30-50%-al, annak meg külön örülök.

Az adatlapja szerint ez az izzó nem szabálytalan. Egyéb helyen világító marhaságok pedig nálam nem lesznek.

A kiszelert halogénekből pedig tartalék izzó lesz, mert H7-esem jelenleg nincs.

Link to comment
Megosztás:

Erről mi a véleményetek? Xenon gázzal töltött izzó.

Ez egy nagy rakás fos.Amíg világít szép, de baromi rövid az élettartama.Én voltam olyan naív, hogy vettem anno már 4 évvel ezelőtt mikor ezek megjelentek.A 3. garnitúra után (5 hónapon belül) inkább vettem drága, de jó izzókat.

A Vectrában is volt, anno akciós volt 2009 őszén az Auchanban.V.mi 890ft volt annoa 2db.2 hónapot sem bírt.Először az egyik, utána nem sokkal a másik is kiégett.

Szóval a te pénzed, a te döntésed, de ez egy nagy rakás fos, én még egyszer pénzt nem adnék érte.A tetejébe éppen 1000ft-al drágább mint anno.

Link to comment
Megosztás:

Tervezem a tempomatot én is, már csak a vezérlő konzolban nem tudok dönteni, hogy hol legyen: kormányon, külön a műszerfalon avagy itt:

http://www.metroman.hu/index.php?oldala=me...6&tazon=336

Szerintetek hol lenne a legpraktikusabb?

Ez jó "felhúzós" rükverchez is? Mert az alapja szerintem ua mint a tuning váltógomboknak, ami 99%a nemjó nekünk :S

Link to comment
Megosztás:

Semennyire.Mivel zömében vákumos megoldásokkal dolgozik, így úgymond egyszerű mint egy faék.

Nem vákuumos megoldású, hanem villanymotoros.

Hogy pontosan milyen motor van benne, DC vagy léptető, azt nemtudom. Egy szalagon keresztül kapcsolódik a bowdenre.

Én is tervezem hogy beszereljem, már meg is vettem hozzá a gyári bontott cuccokat. Csak még időm nem volt, hogy beépítsem.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazatok van, csak én szeretnék újat belerakni, a gyári ugye az ára miatt kiesik és így marad ez a lehetőség. Használt gyári nem tudom mennyire zsákbamacska.

Ha mindenképpen utángyártott tempomat motort szereltetsz be, én azt javaslom, hogy nézd meg, nem lehet-e hozzá beépíteni a gyári tempomatos index kapcsolót.

3 kapcsolós, 4 vezetékes, ha érdekel, este rakok fel képet a bekötéséről.

Egyik kapcsolóval (normál nyitott) növeled, másikkal (normál nyitott) csökkented a sebességet. Harmadikkal (normál zárt) pedig kikapcsolod a tempomatot (megszíkatja az áramkört).

Mennyiért építik be az utángyártottat?

Link to comment
Megosztás:

Ha mindenképpen utángyártott tempomat motort szereltetsz be, én azt javaslom, hogy nézd meg, nem lehet-e hozzá beépíteni a gyári tempomatos index kapcsolót.

3 kapcsolós, 4 vezetékes, ha érdekel, este rakok fel képet a bekötéséről.

Egyik kapcsolóval (normál nyitott) növeled, másikkal (normál nyitott) csökkented a sebességet. Harmadikkal (normál zárt) pedig kikapcsolod a tempomatot (megszíkatja az áramkört).

Mennyiért építik be az utángyártottat?

Meg kell hozzá 2 áramkörös fékkapcsoló,meg kuplungkapcsoló.Ezek nélkül elég balesetveszélyes a dolog...

Link to comment
Megosztás:

Nem vákuumos megoldású, hanem villanymotoros.

Hogy pontosan milyen motor van benne, DC vagy léptető, azt nemtudom. Egy szalagon keresztül kapcsolódik a bowdenre.

Én is tervezem hogy beszereljem, már meg is vettem hozzá a gyári bontott cuccokat. Csak még időm nem volt, hogy beépítsem.

Hát nem tudom.Azt viszont igen, hogy oldáskor visszaesik v.mi, ill. a fékrásegítő vákumcsöve van elosztva, oda csatlakozik be a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Tervezem a tempomatot én is, már csak a vezérlő konzolban nem tudok dönteni, hogy hol legyen: kormányon, külön a műszerfalon avagy itt:

http://www.metroman.hu/index.php?oldala=me...6&tazon=336

Szerintetek hol lenne a legpraktikusabb?

Most néztem az árát...ennyiért bőven kapsz bontottat...Ha meg villanyos a gázpedálod a bowdenes cucc nemis kell...

Link to comment
Megosztás:

Vákumos???Kizárt dolog,villanyos...amikor oldod akkor elengedi a bowdent a villanymotor....Én saját kezűleg raktam bele...

Létezhet ebből több verzió? Amúgy annyira nem szakértettem még a gépet, mert szerencsére nincs vele gondom.A tempomatot meg szeretem benne.Még kényelmesebb vele utazni.Már amikor vagyok olyan szerencsés, hogy vezethetem lévén anyuka használja, a gyerkőcök szállítására+munkába járásra.Én meg "A"korzázok.

Bár eszeltem rajta, hogy lehet egy testhez állóbb családi egyterű szerűségre le lehetne cserélni a vekit....

Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem seat toledo 1998-as 1,6 -hoz keresek szerelési utmutatót nincs valakinek ötlete?

Szerintem itt érdeklődj.

Link to comment
Megosztás:

Létezhet ebből több verzió? Amúgy annyira nem szakértettem még a gépet, mert szerencsére nincs vele gondom.A tempomatot meg szeretem benne.Még kényelmesebb vele utazni.Már amikor vagyok olyan szerencsés, hogy vezethetem lévén anyuka használja, a gyerkőcök szállítására+munkába járásra.Én meg "A"korzázok.

Bár eszeltem rajta, hogy lehet egy testhez állóbb családi egyterű szerűségre le lehetne cserélni a vekit....

Hello Warwolf, rég láttalak errefelé. Ha netán tényleg értékesítésre szánnád a fejed, azt itt feltétlen jelezd, mert AZ a Veki igen-igen tetszetős állapotban van. Legalábbis nyáron még nagyon zsír volt. :D

Link to comment
Megosztás:

Kicsit más téma, kötelező felelősség biztosítás...

Egy alkusz cégen keresztül kötöttem újra a biztosítást november utolsó napján az Allianznál. Másnap e-mailben kaptam egy biztosítási kötvényt, amely a végleges kötvény megérkeztéig hiteles dokumentum akár rendőri ellenőrzés esetére is. Ezen a papíron B2 Bonus-Malus fokozat van feltüntetve, és ~21000 Ft éves díj.

Ma kaptam meg a végleges kötvényt a biztosítótól. Ezen viszont B1-es Bonus-Malus fokozat szerepel, és 24500 Ft éves díj.

Szerintetek ez hogy lehet?

2009 augusztus óta van biztosításom, tehát még nincs 2 teljes éve. Az első majdnem fél évben - 5 hónap - A0 kategóriával.

Az idei évben már B1-ben voltam. Nem kellett volna ettől az évtől B2-re változnia?

Vagy lehet, hogy a kalkulátorban nyomtam el valamit, amit a végleges biztosítási kötvényen korrigáltak?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.