Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Nekem is írt de figyelmen kívül hagytam.

Volt egy kis utam a vectrával: durván 2000 kilométer ki prágába majd vissza kis kerülővel, volt benne vihar erejű szél, hóvihar, jég, napsütés, reggel, nappal, este még több, autópálya, autóút, főút, város, macskaköves út, alagutak... szóval minden ami csak lehet :D

Vegyes fogyasztás 7,5 literre jött ki de ehhez ésszel kellett menni mert cseheknél és a szlovákoknál is hegynek fel enne bőven, hegynek le ellenben kiír 150-nél is 2 literes fogyasztást :D Tempomat nagyon jól jött mert hosszú volt az út és odafelé egyedül unalmas is és a hó is akkor szakadt a cseheknél. Xenon ködlámpa is jó szolgálatot tett.

Egyébként az ültetés prágában nem jött jól... macskakő + a vízlefolyók teteje betett neki bőven bírta de nem volt kellemes...

Isuzu motor ilyen körülmények között 5 liter körül fogyaszt :)

Link to comment
Megosztás:

Ha országút alatt főútra gondolsz na ott a 2 lityissel simán lehet 6 liter alatt fogyasztani tempomattal de cseheknél a hegyeknek fel autópálya tempóban kicsit megdobta a fogyit na meg prágái, pesti dugók vagy éppen a szlovák hegyek :D Ez még nem a nagyon spórolós fogyasztás volt hanem olyan aranyközépút :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Olyan gondom van, hogy azt vettem észre az autón, ha már felmelegedett a motor(tehát ilyen 85-90fok körül van a hűtővizem is), alapjáraton a kocsi közepének az alja felől csörgő hang hallatszik!Olyan, mintha a kipufcső rezegne gondolom én a leömlőnél(az összeillesztésnél)! Nah ezt jól leírtam! :)

Mind1, ha valakinek van valami ötlete vagy hasonló jelensége volt már az segítsen már!

Köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

Ui.: a hátsó márpedig nagyon is ritka! Hétfőn néztem haverommal használtautókat és egyetlen vectrában sem volt hátul el.ablak pedig nem csak egyet néztünk meg.

Sztem felszereltségfüggő lehet a dolog.Nekem CDX és benne van.A korábbi CD-ben is benne volt.Gondolom alatta már nem jellemző...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1,6 os 16v 1997 es Vectra.

Elektromos tükröket tettem bele. De egyenlőre csak dísznek jók, mivel nem megy a vezérlése.

Gyárilag a vezetékelés benne volt.

Kipótoltam a hiányzó dolgokat (relé a fűtésének, 10 amperes bizti a tükör motorokhoz és persze a vezérlő kapcsoló)

A szitu az hogy a biztosítéknál (41es számú) jelen van a 12 volt.

A kapcsolóba ez már nem mondható el.

Kérdés:

- Lehet hogy nincs csatlakoztatva valami és azért nincs feszültség a tükör működtetéséhez?

- LED-es kapcsolóm van a vezérléshez. Lehet ez is baj?

- Párban mennek a tükrök vagy egyenként is ?

Link to comment
Megosztás:

A LED pedig csak a tükörfűtés visszajelzője amit a hátsó szélvédő fűtésével lehet bekapcsolni.

Nála más a gond, nincs meg a vezetékhálózat a kocsiban.

A legfapadosabb felszereltség mellett is rajta vannak az ajtók kábelkötegén a tükörhöz való csatik, de a kocsiban semmi sincs kiépítve.

Link to comment
Megosztás:

Nála más a gond, nincs meg a vezetékhálózat a kocsiban.

A legfapadosabb felszereltség mellett is rajta vannak az ajtók kábelkötegén a tükörhöz való csatik, de a kocsiban semmi sincs kiépítve.

Értem én csak írta, hogy baj lehet-e, hogy LED-es a kapcsolója :)

Link to comment
Megosztás:

A LED pedig csak a tükörfűtés visszajelzője amit a hátsó szélvédő fűtésével lehet bekapcsolni.

köszi. Időközben kimértem és már tudom hogy nincs 12 volt a kapcsolóig.

MA már nem de holnap lesz. :)

És a tükör fűtését is megoldom, valahogy. :)

Link to comment
Megosztás:

Nála más a gond, nincs meg a vezetékhálózat a kocsiban.

A legfapadosabb felszereltség mellett is rajta vannak az ajtók kábelkötegén a tükörhöz való csatik, de a kocsiban semmi sincs kiépítve.

Akkor lehet én rossz helyen kerestem, de nem találtam... Emiatt akarok többek közt másik kábelköteget nézni bele, de akkor előtte átnézem mégegyszer.

Link to comment
Megosztás:

vissza kerestem a kábelt az ajtó csatlakozóig.

Az ajtó átvezetöben benne van a vezetékelés, de nem néztem meg még azt, hogy az A oszloptól a bizti dobozig megvan e a vezeték. Ha nincs akkor egy kis melóm lesz vele. Nem nagy gond a tápot ráadni. F29-es bizti.

A nagyobb baj az lesz ha nincs összekötő vezetékelés a 2 ajtó között, amire elég nagy az esély.

Ezt holnap megnézem és megoldom ha nincs vezeték a biztosítékig.

Link to comment
Megosztás:

vissza kerestem a kábelt az ajtó csatlakozóig.

Az ajtó átvezetöben benne van a vezetékelés, de nem néztem meg még azt, hogy az A oszloptól a bizti dobozig megvan e a vezeték. Ha nincs akkor egy kis melóm lesz vele. Nem nagy gond a tápot ráadni. F29-es bizti.

A nagyobb baj az lesz ha nincs összekötő vezetékelés a 2 ajtó között, amire elég nagy az esély.

Ezt holnap megnézem és megoldom ha nincs vezeték a biztosítékig.

Ahogy Én néztem, nálam mintha fordítva lenne. Az A oszlopig minden kábelem megvan, de szó szerint:

- a tetőablakhoz csak a motort, meg a kapcsolót kellett megvennem, meg betennem a biztit

- a riasztó, cd-tár csatlakozókat is megtaláltam, meg még jópár olyat, amiről nem tudom mi, amikor vásárlás után a takarításhoz lebontottam a teljes belsejét...

Viszont az ajtóban nem találtam sem a tükör csatiját, sem az ajtóvilágításét, sem a középsugárzóét, a B oszlopban sincs benne az ultrahangos érzékező vezetéke.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Én néztem, nálam mintha fordítva lenne. Az A oszlopig minden kábelem megvan, de szó szerint:

- a tetőablakhoz csak a motort, meg a kapcsolót kellett megvennem, meg betennem a biztit

- a riasztó, cd-tár csatlakozókat is megtaláltam, meg még jópár olyat, amiről nem tudom mi, amikor vásárlás után a takarításhoz lebontottam a teljes belsejét...

Viszont az ajtóban nem találtam sem a tükör csatiját, sem az ajtóvilágításét, sem a középsugárzóét, a B oszlopban sincs benne az ultrahangos érzékező vezetéke.

Sziasztok.

Ma működésre bírtam a sofőr oldali tükröt. Nagyon megörültem neki. :)

Nem kötöttem még be a fűtését de már vezérelni tudom.

Be kellett tennem egy csatlakozó tüskét az átvezető csatlakozóba, mert miért is lett volna ott a táp a tükörhöz. :)

Csak pozitívat kellett neki adni és láss csodát működik. Egyszerű volt behelyezni a tüskét a csatiba. Maradt még jó pár tüském.

Bár kell még nekem is kb 7 darab a fűtés és a másik oldali tükörhöz. Hamarosan az is kész lesz.

Még csak annyit, hogy nem kötöttem a pozitívat az F29re. Az átmenőben van állandó 12volt és arra akasztottam rá a

tükröt. Ezzel annyit értem el, hogy nem kell gyújtást ráadni ha állítani szeretném.

Link to comment
Megosztás:

Épp cserélni akarom olajat a kocsiban, de nem tudom mire cseréljem. eddig gagyi gm olaj volt benne, de most már rendeset akarok beletenni.

mit javasoltok? 10w40 vagy 5w40 legyen benne?

X20XEV 16szelepes motor.

ezeket néztem ki:

Mobil Super S 10W-40 ( Super 2000 10W-40 )

Magnatec 10W-40 A3/B3

További kérdésem, hogy ugye most azért zabálja az olajat elég rendesen a kocsi. Az ilyen adalékoknak van bármi nemű hatásuk? vagy csak több kárt okoznak mint hasznot?

pl. valvoline Engine Stop Leak 350ml

gondolom jobb olajból kevesebb is fog fogyni, mint gm-ből.. nem?

Link to comment
Megosztás:

10W40

Magnatec 10W40 Castrol olaj nekem volt benne és jó volt az is...

Nekem most valvoline topguard van benne és ez is bevált nagyon! És nekem is cserélni kellene már, 3 napja múlt, hogy 1 éve nálam van az autó és ez már a harmadik csere lesz :) (és még csak el sem sietem...).

Mit jelent nálad az, hogy zabálja? Mennyire? Mobil olajak jók.

Link to comment
Megosztás:

10W40

Magnatec 10W40 Castrol olaj nekem volt benne és jó volt az is...

Nekem most valvoline topguard van benne és ez is bevált nagyon! És nekem is cserélni kellene már, 3 napja múlt, hogy 1 éve nálam van az autó és ez már a harmadik csere lesz :) (és még csak el sem sietem...).

Mit jelent nálad az, hogy zabálja? Mennyire? Mobil olajak jók.

hát ez függ az aktuális vezetési stílustól is, de kb 0,5-1l/2000km

Link to comment
Megosztás:

A skodám evett annyit a nyugdíjazása előtt :)

Az olajban optimális arányban vannak adalékok, ha plusz löttyöt töltesz hozzá, az megboríthatja ezt az arányt.

hol ereszthet akkor olajat? Amit szemmel látok az a motor jobb oldalán folyik a gyujtogyertyák alatt.

A Szerelő szerint normális mennyiség ez..:/

Link to comment
Megosztás:

hol ereszthet akkor olajat? Amit szemmel látok az a motor jobb oldalán folyik a gyujtogyertyák alatt.

A Szerelő szerint normális mennyiség ez..:/

Ennyi nem folyhat ki. Megeszi, de nem szabadna neki ennyit.

Két olajcsere között kb 1 liter a normális, azt nem is kell utánnatölteni, ha cserekor a maximálisig öntöd, következős cserére a minimális szintig megy le.

Link to comment
Megosztás:

Épp cserélni akarom olajat a kocsiban, de nem tudom mire cseréljem. eddig gagyi gm olaj volt benne, de most már rendeset akarok beletenni.

mit javasoltok? 10w40 vagy 5w40 legyen benne?

X20XEV 16szelepes motor.

ezeket néztem ki:

Mobil Super S 10W-40 ( Super 2000 10W-40 )

Magnatec 10W-40 A3/B3

Mindenféleképpen elég neki a 10W-40, ami a lényeg, hogy kerülni kell a NO NAME olajokat.Az álltalad említett mind2 olaj jó.Én még hozzá tenném a Total Quartz-ot ill. amit jelenleg használok az a Metabond Speed 10W-40.Jót tett a hidrotőkéimnek.Amúgy ELF olaj.

További kérdésem, hogy ugye most azért zabálja az olajat elég rendesen a kocsi.

Az 1L/2000km sztem is sok.Jó eséllyel a hengerfejben kell keresni az elfogyást, tehát én alapból a szelepszár szimeringekre gondolnék.

Viszont okozhatja még a rendellenes olajfogyást a nem megfelelő Olaj (GM), gyakori hidegindítás, forszírozott használat.

Tegyél bele a fentebb felsorolt olajokból, és nézd meg azokkal, hogy mit mutat.

Nekem anno az X16XEL evett meg 2L-t a GM-ből 6500km alatt, és borzalmas, kátrány szagú híg löttyé változott.

Azóta semelyik Opelembe nem tettem a GM 10W-40-et.Bár állítólag pl. az 5W-30 nagyon jó minőségű olaj.Kérdés, jó-e az általunk is használt 150e.km-t megfutott motorjainkba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.