Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Akkor találjuk ki hogy hogyan lehet nálam is kikapcsolhatóvá tenni a técét. Először is kell egy gomb. :D A többit rátok bízom :lol:

Legalább a helye meg van? Lehet hogy meg van a gombot és vakdugó van a helyén? Nézted már? Sose lehet tudni! :lol:

Elküldve

Csak egy szabad hely van ha nem tévedek. Amúgy azt se tudom hol szokott ez a TC gomb lenni. Lehet hogy amiatt nincs mert a fölső sorban már nincs neki hely csak a rádió mellett?

gombok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Ismerve pl a tempomat utólagos beszerelésének menetét veszel egy TC gombot, beteszed a helyére és vagy megy vagy nem mindenesetre gomb mindenképpen kell. + Egyáltalán B2 vectrákban volt még neki kilapcsoló gomb? Nem lehet, hogy direkt nincs egyikben sem? Csak kérdezem, nem tudom a választ :lol:

Elküldve

Na most már kíváncsivá tettetek!Vajon 1.8-as vekiben is csak gomb híja lehet?Meg kéne nézni,hogy egyáltalán be van e kötve a kapcsoló helyén!

Én se tudom!

VALAKI? :lol:

Elküldve
Na most már kíváncsivá tettetek!Vajon 1.8-as vekiben is csak gomb híja lehet?Meg kéne nézni,hogy egyáltalán be van e kötve a kapcsoló helyén!

A kábelköteg simán benne lehet a gomb mögött a csatinál. A cumó már nem biztos.

Elküldve

A rádió körüli összes gomb be van kábelezve a kérdés csak az, hogy a kábel vége csatlakozik-e valahova.

Nekem pl a kesztyűtartó mögött is van kb 2-3 sok vezetékes csatlakozó ami nem megy sehova sem...

Elküldve

Akkor gomb nélkül ki sem lehet deríteni sehogy hogy működne-e?

A rádió körüli összes gomb be van kábelezve a kérdés csak az, hogy a kábel vége csatlakozik-e valahova.

Nekem pl a kesztyűtartó mögött is van kb 2-3 sok vezetékes csatlakozó ami nem megy sehova sem...

Elküldve
Csak egy szabad hely van ha nem tévedek. Amúgy azt se tudom hol szokott ez a TC gomb lenni. Lehet hogy amiatt nincs mert a fölső sorban már nincs neki hely csak a rádió mellett?

Jobb oldali ülésfűtés kapcsoló alatt! Szedd ki a vak dugót, menj el egy bontóba, kérj egy kapcsolót(vagy egy ismerőshöz akinek van benne), indítsd be a motort és nyomd meg a gombot! Ha a kilóméteróra alatt elkezd folyamatosan világítani a TC akkor ki lehet kapcsolni, ergo be van rendesen kábelezve!

Csak vigyázz nehogy a bontós azt higgye, hogy nem akarsz fizetni a kapcsolóért amikor beindítod a motort! :lol:

Érdekesség: Gyorsan végignéztem a B/2 -es vectrákat a használtautón felszeretségtől függetlenül és a képek alapján mindegyikben csak vak dugó van! Amit én nem értek miért. Valaki magyarázza el, hogy miért nem engedik ezeket kikapcsolni! :D

Elküldve

Szerintem nem.Bár ha ugyanolyan a lábkiosztása akkor meg lehet próbálni.Mondjuk gondolom ha a gomb csak arra jó,hogy kikapcsoljam akkor mennie kéne egyfolytában.Így mivel az enyém elkapar,ezért felesleges kísérletezni vele mivel valószinű nincs benne.Amúgy szerintem nem mindegyik B2-es ben van.Szerintem a gyengébbik motorokkal szereltekben nincs.

Hülye kérdés: nem lehet egy másik gombbal helyettesíteni? Mondjuk kiszedni pl. a belsőlevegő-keringetős gombot és azzal nyomkodni?
Elküldve
Hülye kérdés: nem lehet egy másik gombbal helyettesíteni? Mondjuk kiszedni pl. a belsőlevegő-keringetős gombot és azzal nyomkodni?

Szerintem nem, mert más a láb kiosztása!

Elküldve

Öö... most a B Vectrában mindben van TC, csak nem mindben kikapcsolható? Vagy amelyikben nincs kapcsoló, abban nincs kipörgésgátló sem?

Mert az első esetben elvileg megoldható sztem a TC kikapcsoló utólagos beszerelése, bár azért picit bonyolultabb annál mint hogy magát a kapcsolót betoljuk a helyére... Ugyan a B Vecit nem ismerem, de a lentebbi linken ott van hogy G Astrában hogyan kell ezt megoldani, talán ad valami támpontot a Vectrához is:

Itt a link, az "Astra Mk4 Technical Guides"-nél válasszátok ki a "How to fit a Traction Control switch (Mk4)" opciót.

http://www.astraownersclub.com/technical_guides.php

Elküldve

Szerintem kapcsolási rajz alapján meg kell nézni, hogy melyik két érintkezőt zárja rövidre a kapcsoló és egy vezetékdarabbal ki lehet próbálni, hogy működik-e. Igaz az enyém B1 de megnézem, hogy a kapcsoló mit zár és nyit, aztán majd leírom.

Úgy tudom gombcsere nem megy mert más funkciójú gombnak más az alján a műanyag pöcke és nem megy bele - én az ülésfűtést próbáltam helyettesíteni másik gombbal, mert feszkó van a vakdugó helyén, de nem megy bele semelyik más gomb sem a pöcök miatt.

Elküldve
Öö... most a B Vectrában mindben van TC, csak nem mindben kikapcsolható? Vagy amelyikben nincs kapcsoló, abban nincs kipörgésgátló sem?

Megnéztem a kezelési utasításban! Nem minden Vectrába szereltek kipörgésgátlót! Ha meg akarja tudni valaki akinek nincs benne kapcsoló, hogy van-e benne kipörgésgátló, akkor csak annyi a teendője, hogy egyesben megforgatja a kereket nem kell padlógázzal, mert az árt a motornak! :lol:

De a könyv szerint, idézem " A TC beavatkozást a TC jelzőlámpa villogása jelzi. Ilyenkor a motor teljesítményét csökkenti a berendezés ( ez hallható a motor hang változásán).

A gyújtás bekapcsolásakor a TC-ellenőrző lámpa kigyullad néhány másodperc múlva kialszik ekkor működésre kész! "

Vagyis lehet nem is kell megpörgetni a kereket elég ha gyújtást adsz és máris megtudod, hogy van-e benne vagy nincs!

Elküldve

Nekem van benne azért akarom kikapcsolni :lol: Gyorsulásnál nem jó a TC mert a fentebb leírtaknak megfelelően eléggé visszafogja a motort akkor meg már fújhatom a rajtot... De azért én megnézem a gombokat, ki tudja, hátha valamelyik passzol, van egy csomó :D

Elküldve

Akkor nekem nem segít a gomb mert bő gáznál kapar vagy 30métert :D :lol: Tehát nincs benne!

Na csak vicc volt.Nem szoktam kapartatni.

Megnéztem a kezelési utasításban! Nem minden Vectrába szereltek kipörgésgátlót! Ha meg akarja tudni valaki akinek nincs benne kapcsoló, hogy van-e benne kipörgésgátló, akkor csak annyi a teendője, hogy egyesben megforgatja a kereket nem kell padlógázzal, mert az árt a motornak! :lol:

De a könyv szerint, idézem " A TC beavatkozást a TC jelzőlámpa villogása jelzi. Ilyenkor a motor teljesítményét csökkenti a berendezés ( ez hallható a motor hang változásán).

A gyújtás bekapcsolásakor a TC-ellenőrző lámpa kigyullad néhány másodperc múlva kialszik ekkor működésre kész! "

Vagyis lehet nem is kell megpörgetni a kereket elég ha gyújtást adsz és máris megtudod, hogy van-e benne vagy nincs!

Elküldve

Ejjj te nő létedre versenyezgetsz!Ne nyúzd már szegény vekit nem arra való :lol:

Nekem van benne azért akarom kikapcsolni :lol: Gyorsulásnál nem jó a TC mert a fentebb leírtaknak megfelelően eléggé visszafogja a motort akkor meg már fújhatom a rajtot... De azért én megnézem a gombokat, ki tudja, hátha valamelyik passzol, van egy csomó :D
Elküldve
Nekem van benne azért akarom kikapcsolni :lol: Gyorsulásnál nem jó a TC mert a fentebb leírtaknak megfelelően eléggé visszafogja a motort akkor meg már fújhatom a rajtot... De azért én megnézem a gombokat, ki tudja, hátha valamelyik passzol, van egy csomó :D

A kapcsolók hátulján a réz sarutalpakon kívül van egy műanyag "pöcs" is, ami a kapcsoló funkciója szerint más keresztmetszetű, és állású. Ennek pont az a funkciója, hogy ne lehessen más helyre berakni őket. Ellenben az a vicc, hogy az én Vectrámban a kapcsoló aljzatok ezen kritikus részénél nem a megfelelő nyílás van kiképezve, hanem egy fix keresztmetszetű lyuk (az omimban tényleg "L" "X" "+" profilú lyukak is voltak). Tehát elvileg a kapcsoló átrakható (nálam), de a saruk sem biztos, hogy ott vannak, ahol kellene lenniük, és a kapcsolás módja is különbözhet. Vannak kétállású kapcsolók, és szimpla nyomógombok.

Egyébként meg szerintem tök vagány, ha egy lány versenyezget, és a gyorsulgatás, ha ésszel csinálja se neki, se másnak, se a kocsinak nem árt...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.