Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Nincsen GSi Astra-m. Nem vagyok versenyző és nem hordok overált.

Európa egyik legszebb és legjobb autóját vezetem, és rajtam kívül még több ezer autótulaj tudja, mire gondolok, ha azt mondom C20XE.

A fordulatszám mutató simán elhagyja az 5000-et, és nem örülök, ha az emberek összekeverik az Opel-t a Volkswagen-nel.

Büszkén gondolok a Kadettekre, a Corsákra és számos más Opel típusra. Szeretem a Bosch alkatrészeket, a HELLA lámpát, a hátsó tárcsaféket és a digitális műszerfalat.

Itt élek Európa szívében.

Száguldásban mi vagyunk a császárok, és igenis az Opel-ban vannak a legjobb motorok!

OPEL, én igy szeretlek!

Nekem sincs Gsi Astra-m, de a jó kocsikat én is szeretem, ezért használok Opelt, viszont azt nem tudom felfogni épp ésszel hogy, Olaszországban gyönyörű formákat hoztak és hoznak is létre, Opelék meg maguknak vonalzóval.

Link to comment
Megosztás:

Nekem sincs Gsi Astra-m, de a jó kocsikat én is szeretem, ezért használok Opelt, viszont azt nem tudom felfogni épp ésszel hogy, Olaszországban gyönyörű formákat hoztak és hoznak is létre, Opelék meg maguknak vonalzóval.

Az új Astra már más lesz.Követi az Insignia vonalvezetését, szal talán végre az Opel is csinál majd Designos verdákat, bár az olaszokat elég nehéz lesz egyáltalán megközelíteni is.Nem hogy megelőzni...

Ebként érdekes, hogy míg az Opelben szolgáló 1.9CDTi-vel vannak gondok, ugyanezzel a blokkal felszerelt 1.9JTD Alfáknál nincs ilyen probléma....

Link to comment
Megosztás:

És az én Bertonem? Olasz is, meg Opel is... ;)

A maga nemében szép és főleg ritka darab, bár pl. a Calibra utódának kikiáltani nagy hiba volt, lévén a Calibra, az Calibra marad örökre.De ha kicsivel több teret engedtek volna az olasz designereknek, még szebbre sikerült volna.Így a G Astra vonalai picit konverzzé teszik a dolgot.Sietve hozzá tenném, ez csak az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

A maga nemében szép és főleg ritka darab, bár pl. a Calibra utódának kikiáltani nagy hiba volt, lévén a Calibra, az Calibra marad örökre.De ha kicsivel több teret engedtek volna az olasz designereknek, még szebbre sikerült volna.Így a G Astra vonalai picit konverzzé teszik a dolgot.Sietve hozzá tenném, ez csak az én véleményem.

Szerencséd , hogy....... ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

@warwolf:

Nagyjából egyezik a véleményünk, ha jól tudom a Bertone kezét gúzsba kötötte a tervezéskor a költséghatékonyság, és bár nem lenne szabad ilyesmire adni egy rétegautó tervezésekor, de a QP új ára így is majd duplája-két és félszerese (kiviteltől függően) volt a sima G Astrának, ha szabad kezet adnak Bertone mesternek, akkor még jobban megszaladt volna az összeg az árcédulán...

Link to comment
Megosztás:

@warwolf:

Nagyjából egyezik a véleményünk, ha jól tudom a Bertone kezét gúzsba kötötte a tervezéskor a költséghatékonyság, és bár nem lenne szabad ilyesmire adni egy rétegautó tervezésekor, de a QP új ára így is majd duplája-két és félszerese (kiviteltől függően) volt a sima G Astrának, ha szabad kezet adnak Bertone mesternek, akkor még jobban megszaladt volna az összeg az árcédulán...

Költséghatékonyság Rlz... ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Az új Astra már más lesz.Követi az Insignia vonalvezetését, szal talán végre az Opel is csinál majd Designos verdákat, bár az olaszokat elég nehéz lesz egyáltalán megközelíteni is.Nem hogy megelőzni...

Ebként érdekes, hogy míg az Opelben szolgáló 1.9CDTi-vel vannak gondok, ugyanezzel a blokkal felszerelt 1.9JTD Alfáknál nincs ilyen probléma....

Az olaszok nagy csodát nem csinálhattak, szerintem rárakták a saját befecskendezésüket, meg változtattak a turbón aztán kész is a csoda. Valószínűnek tartom, hogy jobban kell forgatni és nem kormolódik annyira a motor, mert azt rebesgetik, hogy ennek a technikának valószínűleg ez a gondja. De biztosan vannak nálam okosabb emberek akik többet tudnak erről, viszont abban biztos vagyok hogy egy diesel motornak nem tesz jót ha mindig hidegen üzemel, márpedig szerintem kis hazánkban télvíz idején nagyrészt ez történik, beül indít 6 kilométer leállít heteken keresztül, és ismeretlen fogalom a megmelegít. De ha tévednék cáfolj meg nyugodtan.

Link to comment
Megosztás:

viszont abban biztos vagyok hogy egy diesel motornak nem tesz jót ha mindig hidegen üzemel, márpedig szerintem kis hazánkban télvíz idején nagyrészt ez történik, beül indít 6 kilométer leállít heteken keresztül, és ismeretlen fogalom a megmelegít. De ha tévednék cáfolj meg nyugodtan.

Megkímélten, keveset futott,stb.......stb..... ;) ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Kis vectrám tempomatos lett! ;)

Cimborámnál éppen van egy bontva és kihiénáskodtam belőle a tempomatos bajuszkapcsolót majd, sajátomba behelyeztem és lőn világosság működik.

Köszi Opel ;)

Hopp-hopp... Állj csak meg! Milyen Vectrád is van neked, hogy csak a bajuszkapcsolót kellett átrakni? Vagy volt más átalakítás is?

A részletekért hálás lennék! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hopp-hopp... Állj csak meg! Milyen Vectrád is van neked, hogy csak a bajuszkapcsolót kellett átrakni? Vagy volt más átalakítás is?

A részletekért hálás lennék! ;)

ez engem is érdekel, mert ha csak egy kapcsoló csere és van tempomat akkor happy van:) enyém automata elektromos gáz meg minden szóval gondolom ebbe a legegyszerűbb tempot rakni.

Más..

Olcsón összedobok a kocsiba hangfalat, vagyis.. van egy pc hangfalrendszerem, z5300-as logitech. a kocsiban van 230v, az nem gond, régebben is volt bent a kocsiban már a hangfal, nagyon jól szól, és szinte ingyen van.. (sima autós hangfalakból 100e felett lenne csak ilyen hangzás). Az viszont nem tudom mennyire megoldható, hogy az autórádió kimenő jelét rádugjam a hifi jack bemenetelére? Vagy simán fogom ami jelet küld az egyik hangfalra, azt átkötöm jack végre, és akkor szól szépen meg minden? csak a rádió miatt kötném rá, a többi úgyis mp3-ról szólna..

Link to comment
Megosztás:

Más..

Olcsón összedobok a kocsiba hangfalat, vagyis.. van egy pc hangfalrendszerem, z5300-as logitech. a kocsiban van 230v, az nem gond, régebben is volt bent a kocsiban már a hangfal, nagyon jól szól, és szinte ingyen van.. (sima autós hangfalakból 100e felett lenne csak ilyen hangzás). Az viszont nem tudom mennyire megoldható, hogy az autórádió kimenő jelét rádugjam a hifi jack bemenetelére? Vagy simán fogom ami jelet küld az egyik hangfalra, azt átkötöm jack végre, és akkor szól szépen meg minden? csak a rádió miatt kötném rá, a többi úgyis mp3-ról szólna..

Szia, elég ha csak a kimenetre rábuherálod. Ha van olyan kimenete az autós rádiódnak ami nem előerősített (az előerősített az a normál kimenet), akkor arra kösd. Az gyengébb jelet küld majd a PC cuccnak, és nem nyírod ki a végfokot, se a rádiódban, sem a PC cumók erősítőjében.

Ha nincs az a kimenet akkor a PC erősítőt állítsd közép hangerőre, és mehet a normál kivezetés.

Link to comment
Megosztás:

Tempomat: nekem is van benne de milyen az elektromos gázpedálos? B2-es vectra? Nekem egy bowden a gázpedál egy másik a tempomat, még nem láttam elektromos gázpedálos vectrát.

én úgy tudom elektromos mivel automata, és nem érzem hogy közvetlen én állítanám a gáz mozgását (ezért se tetszik az automata, olyan mint ha nem is én irányítanám a kocsit..)

Link to comment
Megosztás:

én úgy tudom elektromos mivel automata, és nem érzem hogy közvetlen én állítanám a gáz mozgását (ezért se tetszik az automata, olyan mint ha nem is én irányítanám a kocsit..)

Valahol már olvastam - talán egy blogpost kommentjében írta valaki, hogy a B-Vecibe csak indexkart cserélt, és már minden frankó.

Meg az e-bay-en találtam is ilyen indexkart, és azt írja, hogy "Vectra B (96-02) - All Models With Cruise Control Up to chassis numbers T1999999,T5999999 & T7999999" No mármost ez az alvázszám végén lévő egy karakter 7szám akar lenni? Mert az nekem X118... Most akkor passzol, vagy sem?

Link to comment
Megosztás:

én úgy tudom elektromos mivel automata, és nem érzem hogy közvetlen én állítanám a gáz mozgását (ezért se tetszik az automata, olyan mint ha nem is én irányítanám a kocsit..)

96-os B1-es X20XEV (digit klíma, bőrözés, ülésfűtés kivételével teljesen full extra) bizony bowdenes sőt két bowden is van ;) Nézd csak meg ;)

Ui.: automata váltósról nem tudok semmit :P De az enyémet ismerem ;)

Link to comment
Megosztás:

Hopp-hopp... Állj csak meg! Milyen Vectrád is van neked, hogy csak a bajuszkapcsolót kellett átrakni? Vagy volt más átalakítás is?

A részletekért hálás lennék! <_<

Ez végül is teljesen lényegtelen leszeded a kormányburkolat felső darabját és az indexkar környékén kéne legyen egy kétpólusú csati lehet le van dugózva, na ha ez ott van akkor csak bajuszkapcsoló kell.

Link to comment
Megosztás:

A tempomathoz azért nem árt, ha vagy elektromos gázpedálos (asszem minden B2 már az, de lehet inkább motortól függ), vagy ha az nincs, akkor legalább szerezz be egy tempomat elektronikát, olyat, ami Seth-nek is van. Mivel ezen esetben bowdennel mozgatja a rendszer a gázt.

Jah, meg a féklámpa kapcsoló 4es csatis legyen.

Link to comment
Megosztás:

Ez végül is teljesen lényegtelen leszeded a kormányburkolat felső darabját és az indexkar környékén kéne legyen egy kétpólusú csati lehet le van dugózva, na ha ez ott van akkor csak bajuszkapcsoló kell.

OK, igazán köszi! Lesz nagy megnézés...

Link to comment
Megosztás:

A vontatási tömeg egy alutáblán van feltüntetve a motortérben gyárilag adják meg!

hááát én nem tom hogy wan ez mert az alutáblán az 1es számnál 955kg wan. a 2es számnál 945kg wan. most kaptam meg az uj forgalmit és abban pedig 705kg és 1170kg szerepel. de a vonóhorog gyártoja pedig 1300kg-ot irt. na most akkor hogy is wan ez? ha walakinek wan vonóhorga legyen már olyan kedwes nézze már meg mi wan a forgalmiba irwa. thx. tudni szeretném kinek a fejét kell szétcsapjam mert igy nem tudom huzni a wersenyautomat. <_<:(:lol: 60 rongyot basztam ki erre a szarra feleslegessen mert egy 100assal több kéne legyen. huzott már wki 100kilowal többet? nem szakad le a horog? mennyire büntethet a rendör ha megfog?

Link to comment
Megosztás:

Nem jó sort nézel.

Az alutábla elvileg valahogy így néz ki:

tabla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az alvázszám alatti első sor a megengedett össztömeg,

Alatta levő sorban a szerelvény megengedett össztömege (utánfutóval együtt, itt nincs részletezve hogy fékezett vagy fékezetlen)

Az alatta levő két sor pedig a maximális tengelyterheléseket jelzi, az (1)-es számmal jelzett az első tengelyét, a (2)-vel jelzett meg értelemszerűen a hátsó tengelyét.

Trélert vontatni rajta egy versenyautóval amúgyis necces, mert önmagában a versenyautót még csak-csak elbírná, de ha a tréler tömegét is hozzáveszed, akkor a szerelvény súlya szvsz mindenképp meghaladja a megengedett együttes tömeget, szóval sztem eléggé kockázatos dolog. Arról ugye nem is beszélve hogy E kategória kell hozzá, mert így már nehézpótnak számít (750kg felett). Mi legalábbis sehogy nem tudtuk összehozni hogy megálljon a vontatmány tömege ez alatt a határ alatt, pedig a versenyautó egy kibelezett Trabant volt, de a tréler már önmagában is volt vagy 400kiló, 350-re meg nem sikerült lekönnyíteni a Trabit. <_< Talán alu trélerrel belefért volna...

Hogy a rendőr mivel jutalmazza a mutatványt ha meglátja, azt sajna nem tudom (ötletszintű: ha túl vagy 750kg-n és nincs E kategóriád az olyan mintha jogsi nélkül vezetnél?), de megdícsérni nem fog érte az tuti.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.