Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nah, tegnap végre kiürült oly' mértékben az üza.tank, hogy villogott a visszajelző.Úgyhogy begurultam az OiL kútra, és tele nyomtam E85-tel.55L ment beleVáltozás egyelőre kisi, sztem az is érzéki, mint ha jobban ugrana a gép.Reggel pedig kicsi vel nyögvenyelősebben indult.

A kipufogónak pedig igazi pálinkafőző szaga van! :huh:

S, nem utolsó sorban 3e.ft-tal olcsóbban nyomtam tele, mint szoktam.Tehát 17 tankolás, cirka 9e.km, és vissza is jött az ára a Flextec-nek.......

meséjjé lécci erről egy kicsit. mi a szösz ez???

kicsit le vagyok maradva....

Elküldve
meséjjé lécci erről egy kicsit. mi a szösz ez???

kicsit le vagyok maradva....

Itt nézz körbe!

Ez egy kis "kütyü",amit az injektor elé kell kötni,semmi vezetékvágás,csak simán össze kell csatlakoztatni és már kész is.

Ezek után nyugodtan tankolhatsz etanolt,csak át kell kapcsolni a kapcsolót.

De majd Losi többet ír,én csak kontárkodtam a beszerelésnél! :huh:

Elküldve
meséjjé lécci erről egy kicsit. mi a szösz ez???

kicsit le vagyok maradva....

Kicsit felment bennem a pumpa, mikor meghallottam, hogy 300ft fölé fog menni tartósan a benzin ára, ezért Udi segítségével beszereztem egy olyan technikát, ami alkalmassá teszi az autót E85 tartós használatára.A cucc neve Flextek.Nem tudom, hogy konkrétan mit vezérel, elvileg hosszabb ideig tartja nyitva az injektorszelepet és ezt kell bele tenni ahhoz, hogy az Etanollal is normálisan működjön a motor.Az Etanol(E85) ára jelenleg Kméten 239ft.Budapesten pedig 212ft.

A gyári injektorfejre megy rá a csatija, az ára pedig 48000ft volt hivatalosan, de ennél én olcsóbban kaptam meg, 25%-al.

A beszereléséről Udi tudna bővebben mesélni ill. Johnny, mert ezt ők végezték, én csak bőszen adogattam a szerszámokat, meg húztam/vontam amit kértek.

A készüléken van egy kapcsoló, ott lehet vezérelni, hogy éppen milyen üzemanyagot akarunk használni.Benzint v. pedig Etanolt de van egy olyan lehetőség is, hogy ezt a kapcsolót, helyesebben a párját be lehet vinni az utastérbe, és onnan is lehet kapcsolni.Amúgy ha benzin üzem közben váltasz át Etanol üzemre, a motor járása kissé egyenetlenné válik, és esik a fordulat.

Ill. macerásabb a napi első hidegindítás, de csak annyira, hogy kisit többet kell köszörülni, de nem vészes.Tehát nem zsigcsi feeling! :huh:

A dolog igazi technikai oldaláról, tehát hogy mit is csinál, nem igazán tudok nyilatkozni.

Egyébként a Flextek magyar megfelelője a HunFlex.

Így néz ki most a Vectra motortere.

33374781.jpg

Elküldve
Ezt a képet nem mutatod meg a GSi-seknek? Elájulnának ennyi gyorskötözőtől! :huh: Mindamellett szépen be lett építve, mintha ott se lenne...

Hát igen, a kötegelő csodákra képes, de sajnos nem tudtuk máshogy megoldani a kábelcsatorna stabil rögzítését.Kicsit túl sok ott a kóc. :lol:

Elküldve

thx srácok nekem is az infót...

Sajna ahogy nézem Debrecen ebben is le van maradva... egy darab etanol kút sincs... a céget leszámítva, ahol több köbmétert találok, csak megb@sznak, ha kivinnék belőle.

Amúgy nekem az a sorcsati+kábelcsati alapból már kötegelős, mert valaki anno kettébe törte a fedelét, mint a vezérlés burkolatát is... :huh:

Elküldve
thx srácok nekem is az infót...

Sajna ahogy nézem Debrecen ebben is le van maradva... egy darab etanol kút sincs... a céget leszámítva, ahol több köbmétert találok, csak megb@sznak, ha kivinnék belőle.

Amúgy nekem az a sorcsati+kábelcsati alapból már kötegelős, mert valaki anno kettébe törte a fedelét, mint a vezérlés burkolatát is... :huh:

Az én kábelcsatornám fedele is hibás volt, ezért is a sok kötegelő.No meg persze nem akartuk, hogy bármi is egy kicsit is tudjon menet közben mozdulni, dörzsölődni, miegymás.

Elküldve
Elvileg hamarosan Debrenecenben is kapható lesz az E85, érdeklődni kellene egy kicsit a benzinkutasoknál. :lol:

fogok, mert sajna még csak hírét sem hallom-olvasom a neten

vigyünk kannában?

átalakítom a Vectrat tartályosra :huh:

akkor egyszerűbb, ha napi 1,5-2 liter kiugrana innen. Igaz nem bio, hanem víztelen, de EtOH.

Az én kábelcsatornám fedele is hibás volt, ezért is a sok kötegelő.No meg persze nem akartuk, hogy bármi is egy kicsit is tudjon menet közben mozdulni, dörzsölődni, miegymás.

akkor elmondhatjuk, hogy ez vectra bibi?

Elküldve
....A gyári injektorfejre megy rá a csatija, az ára pedig 48000ft volt hivatalosan, de ennél én olcsóbban kaptam meg, 25%-al....

Miért nem HUNFLEX ? :huh:

Annak 39500 az ára ha jól látom.

Elküldve
Másiknál nem kell nyiszálni azért ?

Nos, teljességgel megbíztam Udiban, és az Ő szakértelmében.Ha Ő be merte építeni magának, akkor tudom, hogy nekem sem lehet bajom, ismerve az alaposságát.

Amúgy valóban, az amerikai változatnál nem kell nyiszálni meg mérni, csak összedugni a csatikat.Legalább is azén esetemben.De Udinál meg kellett fordítani a polaritását a csatiknak.

Elküldve
Az én kábelcsatornám fedele is hibás volt, ezért is a sok kötegelő.No meg persze nem akartuk, hogy bármi is egy kicsit is tudjon menet közben mozdulni, dörzsölődni, miegymás.

Hü te...én meg azthittem, hogy gyárilag igy van megoldva... de komoly, merthát feketék voltak azok a mőanyagok, én pedig már jópár éve dolgozok ilyennel, de ritka a fekete... legalábbis itt.

Elküldve
Nos, teljességgel megbíztam Udiban, és az Ő szakértelmében.Ha Ő be merte építeni magának, akkor tudom, hogy nekem sem lehet bajom, ismerve az alaposságát.

Amúgy valóban, az amerikai változatnál nem kell nyiszálni meg mérni, csak összedugni a csatikat.Legalább is azén esetemben.De Udinál meg kellett fordítani a polaritását a csatiknak.

Az jól látom, hogy Vekiben és az Astra-ban is ev1-es injektorok vannak ?

Elküldve

Jól látod ugyanaz a Bosch EV1 csati van szerencsére. A Hunflex is jó de nem szeretek "darabolni" és a flextekhez képest elég egyszerű az elektronikája, nem olyan kifinomult digitális áramkör. :huh:

Elküldve

Na jó......imádok "hebrákolni" de mindig alaposan át gondolom, hogy van-e más jobb megoldás. :huh: :lol: E85-ös témával kapcsolatban is kb. 3 hónapig informálódtam mire eljutottam arra a szintre, hogy kipróbálom.

Elküldve
Na jó......imádok "hebrákolni" de mindig alaposan át gondolom, hogy van-e más jobb megoldás. :lol: :) E85-ös témával kapcsolatban is kb. 3 hónapig informálódtam mire eljutottam arra a szintre, hogy kipróbálom.

A hajnali hidegben kicsit nehezebben indult a szekér, de nem volt vészes.Annyi, hogy csak a 2.-ra.Elsőre nem.

Jó a szaga! :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.