Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szia. Szerintem felejtsd el azt a navit. Amikor Omegám volt én is kerestem. Már minden telefonban ott van a GPS. Vagy van sok más alternatíva.

Nekem is okostelefonom van és IGO is van rajta, tökéletesen megy. De ha van a kocsiban ilyen lehetőség, ráadásul CD táras a lejátszó, így a CD nem foglalja el a helyet, buli lenne azt használni főleg hosszabb utakon.

Persze van alternatíva, csak ez mégsem foglalja a helyet és menő is, meg ennek a madzagját a gyerek nem tudja szétkapni, mint pl a telefontöltőmét általában :)

Elküldve

Nekem is okostelefonom van és IGO is van rajta, tökéletesen megy. De ha van a kocsiban ilyen lehetőség, ráadásul CD táras a lejátszó, így a CD nem foglalja el a helyet, buli lenne azt használni főleg hosszabb utakon.

Persze van alternatíva, csak ez mégsem foglalja a helyet és menő is, meg ennek a madzagját a gyerek nem tudja szétkapni, mint pl a telefontöltőmét általában :)

Az NCDR sorozatú navigációkhoz nincs és nem is volt soha Magyarország térkép, kár is keresni. Ausztriában és attól nyugatra viszont kitűnően működik.

Elküldve

Sziasztok.

Ez mi? Hogyan működik? Utólag beszerelhető? Egyáltalán érdemes? :)

Nem tudom betenni a linket, kiegészítő fűtésre gondoltam.

Elküldve

Sziasztok!

Egy 1.7 TD motoros Vetra B boldog-boldogtalan tulajdonosa vagyok május óta. Értékelem a takarékos és megbízható motorját, a hatalmas helyet a csomagtartóban és formára a legszebb autó a világon.

Addig voltam boldog, amíg ki nem kellett mennem Ausztriába az Alpokba egy síparadicsomba. Kétszer is, egy-egy hétre. Ott szembesültem azzal, hogy komolyabb emelkedőkkel alig tud megküzdeni az autó, kettesben 30-al bírtam csak felfelé araszolni a szerpentines utakon. Pörgettem a motort 2500-3000ig, amennyire mertem, hogy majd hármasba kapcsolok, a fordulatszám visszaesett 1500 környékére és ott már elment minden ereje. Közben a vízhőfok is emelkedett felfelé a pirosba, nekem meg a vérnyomásom az egekbe. És ez ment mindig, ha hegyre felfelé mentünk. Egyszer teljesen el is forrt a vizem a tartályból. Szerencsére nem lett hengerfejes.

Kérdeznélek titeket, csak én vezetek balul, vagy ennyit tud ez a motor? Esetleg valami nem okés vele? Mennyire pörgethetem egyáltaltalán?

Minden véleményt köszönettel fogadok mert nagyon gondolkozom az autó eladásán, akármennyire is szeretem.Télen vissza kell mennem Ausztriába és ezzel az autóval nincs kedvem szenvedni ismét.

Elküldve

Szerintem nincs semmi gond ezzel az autóval, egyszerűen ilyen. 2200-3000 között kell tartani a fordulatszámot ott megy szépen, akár sík út, akár emelkedő. 1500 körül nem megy, ott ne is próbálkozz, de főleg ne emelkedőn. De szerintem benzinessel is ugyanez a helyzet.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. A kilóméteróra spirálos vagy sebesség jeladóval van ellátva, valahol a váltó környékén? Az autó: Vectra B 2.5i V6 CDX 2000-es évjárat, ferdehátú.

Válaszokat előre is köszönöm, :icon1:

opelfan

Módosítva : opelfan
Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. A kilóméteróra spirálos vagy sebesség jeladóval van ellátva, valahol a váltó környékén? Az autó: Vectra B 2.5i V6 CDX 2000-es évjárat, ferdehátú.

Válaszokat előre is köszönöm, :icon1:

opelfan

Jeladóról veszi a sebességjelet, ha jól tudom akkor a jobb első ABS-ről. (Ha mégsem, majd kijavítanak)

Spirál csak az A Vekiben volt.

Elküldve

Sziasztok!

Egy 1.7 TD motoros Vetra B boldog-boldogtalan tulajdonosa vagyok május óta. Értékelem a takarékos és megbízható motorját, a hatalmas helyet a csomagtartóban és formára a legszebb autó a világon.

Addig voltam boldog, amíg ki nem kellett mennem Ausztriába az Alpokba egy síparadicsomba. Kétszer is, egy-egy hétre. Ott szembesültem azzal, hogy komolyabb emelkedőkkel alig tud megküzdeni az autó, kettesben 30-al bírtam csak felfelé araszolni a szerpentines utakon. Pörgettem a motort 2500-3000ig, amennyire mertem, hogy majd hármasba kapcsolok, a fordulatszám visszaesett 1500 környékére és ott már elment minden ereje. Közben a vízhőfok is emelkedett felfelé a pirosba, nekem meg a vérnyomásom az egekbe. És ez ment mindig, ha hegyre felfelé mentünk. Egyszer teljesen el is forrt a vizem a tartályból. Szerencsére nem lett hengerfejes.

Kérdeznélek titeket, csak én vezetek bal######ul, vagy ennyit tud ez a motor? Esetleg valami nem okés vele? Mennyire pörgethetem egyáltaltalán?

Minden véleményt köszönettel fogadok mert nagyon gondolkozom az autó eladásán, akármennyire is szeretem.Télen vissza kell mennem Ausztriába és ezzel az autóval nincs kedvem szenvedni ismét.

Nekem A vectra van ilyen motorral, idén én is voltam ausztriában, de szedte a lábát szépen az emelkedőkön is, kicsit melegedett, egyszer én is félre álltam, mert azt hittem baj lesz, de utólag nem kellett volna, mert nekem a régi óra volt benne akkor még és óra szerint 105 fok volt, de az valóságban 95 volt. Szerintem, ha a venti bekapcsol és 2000 rpm alá nem engeded semmi gond nincs vele, ehhez hozzá kell szokni, 2000 alatt gyenge nagyon.

  • Like 1
Elküldve

Igen, azt akartam még írni, hogy a vízfelforrást meg tudják akadályozni a rendesen működő ventilátorok. A 2000 alatti gyenge motorteljesítmény az normális, a vízfelforrás nem.

Elküldve

...és 2000 rpm alá nem engeded semmi gond nincs vele, ehhez hozzá kell szokni, 2000 alatt gyenge nagyon.

Ezen lehet amúgy segíteni többféle módon: katalizátor kitisztítása, kiiktatása, vagy egy kis plusz üzemanyag adása a füstcsavarral :)

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a válaszokat! Szerdára már be is jelentkeztem a szerelőhöz és ránézetek vele ezekre a dolgokra. A ventilátorra már régóta gyanakszok, hogy nincs rendben. Eddig egyszer hallottam, hogy ment: amikor eltünt a víz a tartályból.

Még annyit kérdeznék, hogy meddig merjem pörgetni a motort? Már kaptam kritikát amiatt, hogy nem húzatom ki rendesen váltás előtt. Ja és a turbó (szerintem) 2100 környékén kapcsol be. Ez a normális érték?

Elküldve

Köszönöm a válaszokat! Szerdára már be is jelentkeztem a szerelőhöz és ránézetek vele ezekre a dolgokra. A ventilátorra már régóta gyanakszok, hogy nincs rendben. Eddig egyszer hallottam, hogy ment: amikor eltünt a víz a tartályból.

Még annyit kérdeznék, hogy meddig merjem pörgetni a motort? Már kaptam kritikát amiatt, hogy nem húzatom ki rendesen váltás előtt. Ja és a turbó (szerintem) 2100 környékén kapcsol be. Ez a normális érték?

Igen akörül kezd el éledezni a turbó és 2500 körül jól nyom már. Ez a pörgetés érdekes kérdés :D Ha emelkedőn mész inkább 3500-4000 és váltás, síkterepen ahogy érzed :) Nem lesz baja, ha kicsit jobban pörgeted.

Adam1: nekem már régóta 1 bar-on és kb. fél fordulat az ü.a csavaron üzemel, katalizátort is kiiktattam, de 1800 körül így is gyenge, bár jobb mint gyárilag.

Elküldve

Sziasztok!

siemens ncdr 1100 fejegység van a 2001-es B vectrában. A kérdésem, hogy ehhez hozzá lehet kötni telefon kihangosítót? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban. Azt láttam, hogy a siemens ncdr 1500-as már telefonos.

Inkább érdemes fejegységet cserélni? Az befolyásolja valamiben a komputert? Vagy az a lényeg, hogy legyen rajta kormányról vezérelhető kimenet és akkor rendben van?

Köszönöm

Gábor

Elküldve

Igen akörül kezd el éledezni a turbó és 2500 körül jól nyom már. Ez a pörgetés érdekes kérdés :D Ha emelkedőn mész inkább 3500-4000 és váltás, síkterepen ahogy érzed :) Nem lesz baja, ha kicsit jobban pörgeted.

Adam1: nekem már régóta 1 bar-on és kb. fél fordulat az ü.a csavaron üzemel, katalizátort is kiiktattam, de 1800 körül így is gyenge, bár jobb mint gyárilag.

Az 1 bar nyomás 2400-2500 körül, vagy inkább afelett épül fel, úgyhogy ennek semmi hatása nincs az 1800 körüli gyengeségre. Ehhez kellene a változó gemoetriás turbó, hogy alacsony fordulaton is meglegyen a kellő nyomaték, illetve magas fordulaton se fogyjon el.

  • 4 weeks later...
Elküldve

HalI!

Él még az 5hsz-es napi korlát ?

Ráfeküdtem most nagyon a veki fejlesztésre. Átalakítottam B2-essé (b1volt előtte) folyamatban van teljes futómű felújítás. Aztán még át akarom kékre alakítani a teljes műszerfal világítást. Plusz pár dologgal még akarok foglalkozni.

Időszakosan szoktam ide irkáálni, azért kérdezem hogy van e még ez a korlát mert lesz mostanság pár kérdésem, meg ha gondoljátok lökök be pár képet is hogyan alakula gép.

http://prohardver.hu/dl/upc/2014-10/344922_wp_20141012_001.jpg

Üdv.LaciCRM

Elküldve

Nagyon szép lett a kocsid :)

Amúgy szerintem él az 5 hozzászólásos korlát, kivéve ha klubtag vagy.

Köszi!

Még a díszlecet le kell fújni, csak a festő már nem akarta mert hideg van.

Elküldve

Köszi!

Még a díszlecet le kell fújni, csak a festő már nem akarta mert hideg van.

Jól néz ki. A színe nagyon tetszik.

Belül is átalakítottad?

Elküldve

Köszi!

Még a díszlecet le kell fújni, csak a festő már nem akarta mert hideg van.

A hátsó sárvádő íveket javíttattad már?

Elküldve

Tiv. : belül a pohártartó helyett az az üres tartó lett beszerelve, ezenkívül van benne utólagos elektromos ablak.
tervbe van egy bőr szett és 4 gyári elektromos ablak.

Esetleg tempomat de szerintem az bonyolult lenne ebbe.

Adam1 : A sárvédő íveken látsz valamit? mikor megvettem volt vele gond de akkor kijavítottam, azóta ilyen szintentartás van, évente fújom belülről alvázvédővel, meg van kikeverve szinem is ha valahol gond lenne, kis airbrush pisztollyal javítom. Teljesen nem tudtam megfékezni a rozsdát. Majd egyszer talán kivágatom teljesen. Jelenleg nem olyan nagyon rossz.

Elküldve

Tiv. : belül a pohártartó helyett az az üres tartó lett beszerelve, ezenkívül van benne utólagos elektromos ablak.

tervbe van egy bőr szett és 4 gyári elektromos ablak.

Esetleg tempomat de szerintem az bonyolult lenne ebbe.

Adam1 : A sárvédő íveken látsz valamit? mikor megvettem volt vele gond de akkor kijavítottam, azóta ilyen szintentartás van, évente fújom belülről alvázvédővel, meg van kikeverve szinem is ha valahol gond lenne, kis airbrush pisztollyal javítom. Teljesen nem tudtam megfékezni a rozsdát. Majd egyszer talán kivágatom teljesen. Jelenleg nem olyan nagyon rossz.

Csak azért kérdezem, mert a kép alapján teljesen rendben lévőnek tűnik.

Nekem sajnos nagyon oda van, pedig áprilisban lesz két éve, hogy megcsináltattam.

Vágva nem lett az egész ív, csak javítva, egy két helyen lett belehegesztve kis lemezdarab, ahol át volt lyukadva.

Az a baj, hogy a lemez belülről rohad, így a kívülről való csiszolás, drótkorongozás nem hoz tartós megoldást. A teljes ívet, és a doblemez hozzá kapcsolódó részét ki kell vágni, és javítót behegeszteni.

Elküldve

Csak azért kérdezem, mert a kép alapján teljesen rendben lévőnek tűnik.

Nekem sajnos nagyon oda van, pedig áprilisban lesz két éve, hogy megcsináltattam.

Vágva nem lett az egész ív, csak javítva, egy két helyen lett belehegesztve kis lemezdarab, ahol át volt lyukadva.

Az a baj, hogy a lemez belülről rohad, így a kívülről való csiszolás, drótkorongozás nem hoz tartós megoldást. A teljes ívet, és a doblemez hozzá kapcsolódó részét ki kell vágni, és javítót behegeszteni.

Így tervezem én is. De én a rozsdás részt eddig is kivágtam, de sokáig ez se tartott.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.