Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Akkor kellett volna jó sokat tankolni :D B)

Na igen! Én is gondolkodtam már, hogy ha tényleg felkúszik majd 400Ft fölé a nafta, akkor most kéne párezer litert elraktározni valahol. Csak se alkalmas hely, se tárolóedény, se della. :lol:

Elküldve
Na igen! Én is gondolkodtam már, hogy ha tényleg felkúszik majd 400Ft fölé a nafta, akkor most kéne párezer litert elraktározni valahol. Csak se alkalmas hely, se tárolóedény, se della. :D

Ezt hívják úgy, hogy drágább lenne a leves, mint a hús :lol:

Drágább lenne a biztonságos tárolás, mint amennyit nyernél rajta,

Elküldve
Ezt hívják úgy, hogy drágább lenne a leves, mint a hús :lol:

Drágább lenne a biztonságos tárolás, mint amennyit nyernél rajta,

főleg hogy 1év alatt meg is romlik a benya, utána már használhatatlan. ill télen és nyáron is más összetételű benzin van, tehát megint csak egy évszakra korlátozódik

Elküldve

hellóhelló

segítséget kérnék ismét. x16xel, 15literes városi, 10literes hosszútávú fogyasztás fűtött garázsból! a computer álló helyzetben 8.6liter/óra értéket mutat fordulatszámtól függetlenül.

mi lehet?? ez így van amióta megvettem (9 hónap), de a tényleges fogyasztás egyre növekszik

előre is köszi!

Elküldve

Ez elég meredek, nekem a motor bemelegedve zsír új gyertyákkal 0,9-1,0 litert mutat de hidegen sem mutatott soha többet 4 liternél (ez közvetlenül indítás után amikor még megy a plusz levegőt nyomó cucc nem tudom mi a pontos neve), persze ha az leáll akkor olyan 1,3-1,4 még hidegen is.

Jár az összes henger egyáltalán? Gyertyák? Gyújtás kábelek? Alapjárati motor? Menet közben hogyan viselkedik az autó? Motor állapota milyen?

Elküldve
hellóhelló

segítséget kérnék ismét. x16xel, 15literes városi, 10literes hosszútávú fogyasztás fűtött garázsból! a computer álló helyzetben 8.6liter/óra értéket mutat fordulatszámtól függetlenül.

mi lehet?? ez így van amióta megvettem (9 hónap), de a tényleges fogyasztás egyre növekszik

előre is köszi!

Szinte biztos vagyok benne, hogy a lambda szondád haldoklik, fals értéket küld a computerbe, ettől az irreálisan magas fogyasztás.

Azt persze nem tudom, hogy van-e más érezhető probléma a motorral, mert nem írtad.

Elküldve

8.6liter/órát mutat akkor is ha álló helyzetben pörgetem. jobban végiggondolva olyan mintha mindig ugyanazt az értéket kapná, menet közben is. átlagfogyasztásnak 25 liter ír <_< ami marhaság. egyébként, 96os gls x16xel eredetileg kicsi vagy nagy komputerrel készült?? enyémben nagy van. lehet hogy kicserélték és rossz az egész???

a kábelek, gyertyák perfektek. az autó megy rendesen, de érezhetően 3000 felett jön meg az ereje, 1000-1500nál alig gyorsul. melegen is rögtön indul de fulladozik néhány másodpercet, hidegen pöcre. néha indításkor füstöl, bár 9 hónapja jobban füstölt mint most, utóbbi időben ez megszűnt de lehet hogy csak az olaj adalék miatt. nem rángatott még soha és most sem rángat. kipufogógáz értékek horror szintet mutatnak de mivel tuning kipufogóval vettem, senki sem tudja van-e benne katalizátor :D

check engine kigyullad, de kizárólag menet közben, fordulatszám hosszan tartásakor és csak melegen. tehát pl. városban szinte soha. az is lehet hogy ez egy másik hiba.

Elküldve

Még egy tipp a lambdára! <_< Az enyémben is X16XEL motor van, és megesett, hogy 12 literrel jártam, ekkor nézettem meg. Amúgy sok melegítéssel, vegyesben sem szabadna 8.7-8.9 liternél többet ennie százon! Igaz, az én bakancsom eléggé könnyű, de minden indításnál melegítem a gépet, hosszabb állás után akár 5 percet is, amíg el nem indul a vízhőfok mutatója felfelé. Nyáron - utóbbi művelet hiányában - ugyanilyen város / közút összetétel mellett megáll a fogyasztás 7.5-7.6 körül.

Cseréltesd ki a lambdát, nem bánod meg. Mellesleg tec2-vel felvértezve a szerelőnek látnia kell, ha nem úgy reagál a szonda, ahogyan az szükséges lenne, így konkretizálható a probléma. A takarítás lehetőségének ne dőlj be, cseréltesd kapásból. Én Bosch-t vettem bele, az ára sem volt vészes, sajnos a pontos összegre már nem emlékszem.

Elküldve
8.6liter/órát mutat akkor is ha álló helyzetben pörgetem. jobban végiggondolva olyan mintha mindig ugyanazt az értéket kapná, menet közben is. átlagfogyasztásnak 25 liter ír :D ami marhaság. egyébként, 96os gls x16xel eredetileg kicsi vagy nagy komputerrel készült?? enyémben nagy van. lehet hogy kicserélték és rossz az egész???

a kábelek, gyertyák perfektek. az autó megy rendesen, de érezhetően 3000 felett jön meg az ereje, 1000-1500nál alig gyorsul. melegen is rögtön indul de fulladozik néhány másodpercet, hidegen pöcre. néha indításkor füstöl, bár 9 hónapja jobban füstölt mint most, utóbbi időben ez megszűnt de lehet hogy csak az olaj adalék miatt. nem rángatott még soha és most sem rángat. kipufogógáz értékek horror szintet mutatnak de mivel tuning kipufogóval vettem, senki sem tudja van-e benne katalizátor :D

check engine kigyullad, de kizárólag menet közben, fordulatszám hosszan tartásakor és csak melegen. tehát pl. városban szinte soha. az is lehet hogy ez egy másik hiba.

Azt hittem, a fogyasztás adat, amit írtál, az valós fogyasztás, tankolástól tankolásig. Amíg ezt nem tudod biztosan, addig mit vársz? <_<

Elküldve
de minden indításnál melegítem a gépet, hosszabb állás után akár 5 percet is, amíg el nem indul a vízhőfok mutatója felfelé.

Ez a lehető legrosszabb a motornak <_<

Elküldve

No igen, ez egy érdekes kérdés. Van, aki a melegítés mellett érvel, van, aki ellene, és hidd el, mindkettőnek megvannak a maga előnyei / hátrányai. Én az -esetleges - kopás ellen Castrol Magnatec olajat használok, ami elvileg tapad a fém alkatrészekre, így csökkenti a kezdeti túlzott súrlódást.

Kifejtenéd az érveidet, érdekelne!

Elküldve

Alacsony fordulat= kicsi olajnyomás, magasabb fordulat=nagyobb olajnyomás. Ez persze nem azt jelenti,hogy indítás után 6000 kell pörgetni.

No igen, ez egy érdekes kérdés. Van, aki a melegítés mellett érvel, van, aki ellene, és hidd el, mindkettőnek megvannak a maga előnyei / hátrányai. Én az -esetleges - kopás ellen Castrol Magnatec olajat használok, ami elvileg tapad a fém alkatrészekre, így csökkenti a kezdeti túlzott súrlódást.

Kifejtenéd az érveidet, érdekelne!

Elküldve

Ez idáig rendben is van, de hidegen hajtva (akár csak 2000-ig húzatva is) rettentően zörögnek a hidrotőkék, ezért is várom meg többek között, hogy kicsit melegedjen. Erre is van megoldás?

(A tőkék cseréjén kívül! <_<)

Elküldve

Én is várni szoktam néhány percet, de min. addig, amíg megy a "porszívó". Barátom ajánlotta a Repsol olajat, most az van benne és valóban sokkal hamarabb elhallgatnak a htőkék.

Elküldve

Nekem a tőkék olyan 1 percig hallhatóak utána már jelentősen halkul és ez is csak nagyon hidegben amúgy meg inkább a repedt kipuff csonk hangja hallható... az az egy még hátravan.

Elküldve
Azt hittem, a fogyasztás adat, amit írtál, az valós fogyasztás, tankolástól tankolásig. Amíg ezt nem tudod biztosan, addig mit vársz? <_<

ahogy mondottam volt: város 15, országút 10. nem comp. alapján hanem kiszámoltam.

Elküldve
No igen, ez egy érdekes kérdés. Van, aki a melegítés mellett érvel, van, aki ellene, és hidd el, mindkettőnek megvannak a maga előnyei / hátrányai.

Én nem vitatom, hogy mindkettőnek vannak előnyei és hátránya. De az alapjárati melegítésnek jelen pillanatban több ismert hátránya van, mint előye.

Én az -esetleges - kopás ellen Castrol Magnatec olajat használok, ami elvileg tapad a fém alkatrészekre, így csökkenti a kezdeti túlzott súrlódást.

Ez a dolognak a mese része...

No

Kifejtenéd az érveidet, érdekelne!

Az eddig felsoroltakon kívül:

-Üzemanyag pazarlás

-Alapjáraton éppen annyi benzint kap a motor, hogy forgásban maradjon, így a melegedés jóval hosszabb időt vesz igénybe, mintha 2000 körül tartva a forulatot elindulsz, és finoman mész vele.

Ha álló helyzetben 1-2 ezer között tartva a fordulatot melegíted, az ártani nem árt a motornak, csak benzin pazarlás.

Elküldve

Unixba egyszer vettem direkt hidrotőke adalékot. Nekem az bevállt.

Ez idáig rendben is van, de hidegen hajtva (akár csak 2000-ig húzatva is) rettentően zörögnek a hidrotőkék, ezért is várom meg többek között, hogy kicsit melegedjen. Erre is van megoldás?

(A tőkék cseréjén kívül! <_<)

Elküldve
Ez a dolognak a mese része...

A mese részekben hiszünk és bízunk,ezért nem vesz innen senki "gazdaságos" olajat az autójába!

Én 2-3 percet melegítem csak a napi első induláskor,levegőztető teljesen hideg állásban és 82-83 fok eléréséig 2000 fölé megpróbálom nem pörgetni!

Nem tudom hogy ez mennyire jó így,de elolvasom majd amit belinkeltél...

Elküldve
A mese részekben hiszünk és bízunk,ezért nem vesz innen senki "gazdaságos" olajat az autójába!

Én 2-3 percet melegítem csak a napi első induláskor,levegőztető teljesen hideg állásban és 82-83 fok eléréséig 2000 fölé megpróbálom nem pörgetni!

Nem tudom hogy ez mennyire jó így,de elolvasom majd amit belinkeltél...

Nálam csak addig jár a motor alapjáraton, amíg becsukom a garázs ajtót, illetve a kaput. 1-2 perc. Aztán indulok is. Felváltok 5ig, van egy 2-3 km-es lakott terület, addig megyek 60-al, aztán gyorsítok 80-ra. Közben már kezdi nyomni a meleget.

Elküldve
Nálam csak addig jár a motor alapjáraton, amíg becsukom a garázs ajtót, illetve a kaput. 1-2 perc. Aztán indulok is. Felváltok 5ig, van egy 2-3 km-es lakott terület, addig megyek 60-al, aztán gyorsítok 80-ra. Közben már kezdi nyomni a meleget.

Hideg motornál inkább alacsonyabb fokozatban haladj mert nem pörög a motor nem melegszik, nincs olajnyomás szintén...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.